Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

    За кайсиевата е вярно, също и за морските мезета, както и писаното отзад на "Аквариус"...
    Добре де кайсиева не мога да предложа но пък в гаража, на видно място до мотора има невероятна Карнобатска мускатова и разбира се... бих я споделил с "витруалните" другари стига да минат, за, по време или пък на връщане от поредната моторазходка покрай родния Карнобат за сладки приказки от минали, настоящи и бъдещи мотопътешествия (пък и не само)

    ПС Димо, въпреки че пътеписа е озаглавен "Пътя до коприната през Памир... ще скоча от стола от радост ако добавиш една мааалка добавка в заглавието - ...и обратно" С голям интерес бих проследил и пътуването на запад към родината
    Последно редактирано от alex_markov; 17-09-11, 12:09.

    Коментар


    • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

      Димо, поздравления за страхотния разказ!
      Когато ми спомена за пътешествието, не спирах да ти задавам въпроси. Интересното е, че и сега след като прочетох разказа до тук, все искам да питам по нещо.
      Започвам да разбирам, че някои отговори се намират единствено когато предприемеш пътешествието.
      Някъде ми се мерна нещо за изложба. Ще ни споделиш ли повече детайли когато има?
      Чакаме с нетърпение прибирането

      Коментар


      • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

        Брей...невероятен пътепис!Браво и адмирации за автора!
        П.П.Само не разбрах...това ли е...????В смисъл от септември миналата година нито думичка в темата....Малко рязко ми се струва!
        Ама аз все пак имам един въпрос.Това цялото приключение до колко е възможно да се мине с джип/говоря за същия маршрут,а не за каране по някакви асфалтови пътища/???
        А колко показваше брояча на километри на ГПС-а след слизането от планините???За бензин разбрахме,че се намира/дори и на тройна цена понякога/, а дизел...???
        Ще ме извинява аудиторията за въпросите,които сигурно трябваше да задам на лични към автора,ама не се стърпях след прочитането на разказа...а ми се въртят едни щуротии в главата....
        Поздрави!
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

          Отговарям на въпросите:
          - след слизането от планините (Алмати/Казхстан) изминатите километри бяха около 12 000. Нека подчертая, че това включва 3434км в Турция, около 3500км в Иран и едни "излишни" 700км в Киргизстан, където маршрута не беше по права линия. В другите - Туркменистан, Узбекистан и Таджикистан съм се движил на практика по най-краткия път. Или иначе казано, през същите държави от юг, Алмати може да се окаже под 10 000км. Връщането от Алмати до София (по най-краткия път през Русия и Украйна) е около 6500/7000 км. Точните цифри ще публикувам след като сумирам различните тракове от GPS-a, а те са над 200 разделени парчета.

          - Да, спокойно може да се мине с джип. По този маршрут макадама и лошите пътища са около 1000км. Останалите 18 000 км са по асфалт. Стар, нов, с дупки, без дупки но асфалт. Наистина трудните участъци са това - участъци... Преминаването на река, дере или нещо такова, това са метри ... Казахстанското бездарожие е сведено до 80-90 км. Тези участъци могат да са и невъзможни в зависимост от времето. При дъжд/сняг, но лятото това рядко се случва.

          - Където има бензин има и нафта. Има и нещо, което наричат "солярка". Мисля, че е по-лоша нафта ... Обикновено измиват кофите, с които ми наливаха бензин, защото преди това бяха наливали "солярка"... Значи има

          - С джипка ще бъде по-скъпо. Вероятно много по-скъпо (примерно двойно). Таксите са доста по-високи за всичко.

          П.П.
          Имам още малко да попиша но го правя, когато мога наистина да се съсредоточа върху случилото се. Иначе би било проформа.
          ______2
          Е = MZ

          Коментар


          • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

            Солярка си е руското за нафта.
            Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
            Селска фурна аспух нема. Пак същият.
            В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

            Коментар


            • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

              Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
              Отговарям на въпросите:
              - след слизането от планините (Алмати/Казхстан) изминатите километри бяха около 12 000. Нека подчертая, че това включва 3434км в Турция, около 3500км в Иран и едни "излишни" 700км в Киргизстан, където маршрута не беше по права линия. В другите - Туркменистан, Узбекистан и Таджикистан съм се движил на практика по най-краткия път. Или иначе казано, през същите държави от юг, Алмати може да се окаже под 10 000км. Връщането от Алмати до София (по най-краткия път през Русия и Украйна) е около 6500/7000 км. Точните цифри ще публикувам след като сумирам различните тракове от GPS-a, а те са над 200 разделени парчета.

              - Да, спокойно може да се мине с джип. По този маршрут макадама и лошите пътища са около 1000км. Останалите 18 000 км са по асфалт. Стар, нов, с дупки, без дупки но асфалт. Наистина трудните участъци са това - участъци... Преминаването на река, дере или нещо такова, това са метри ... Казахстанското бездарожие е сведено до 80-90 км. Тези участъци могат да са и невъзможни в зависимост от времето. При дъжд/сняг, но лятото това рядко се случва.

              - Където има бензин има и нафта. Има и нещо, което наричат "солярка". Мисля, че е по-лоша нафта ... Обикновено измиват кофите, с които ми наливаха бензин, защото преди това бяха наливали "солярка"... Значи има

              - С джипка ще бъде по-скъпо. Вероятно много по-скъпо (примерно двойно). Таксите са доста по-високи за всичко.

              П.П.
              Имам още малко да попиша но го правя, когато мога наистина да се съсредоточа върху случилото се. Иначе би било проформа.
              Колега благодаря за изчерпателния отговор.Има и още неща които ме интересуват,но...евентуално ще ти пиша на ЛС ,за да не занимаваме аудиторията с излишни въпроси!
              Поздрави!
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

                Страхотен пътепис. Банално сигурно, но наистина сякаш и аз бях там ... начина, по който разказваш и тези прекрасни снимки ... нямам думи, наистина, невероятно!
                -B

                Коментар


                • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

                  Страхотен пътепис!!Мерси Димо... То просто няма какво да кажа...
                  За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                  Honda Dominator 650
                  088ЧЧ93979-->Борис
                  0878956Ч38-->Борис

                  Коментар


                  • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

                    От миналата седмица го чета и чета, чета... Като имам свободно време /кафе/ го пия сред тези пейзажи, които си уловил и предоставил на нас, които почти всеки ден си седим и зяпаме монитора.

                    Прекрасен разказ!
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • Благодарности за Димо .
                      Страхотен пътепис, придружен с професионални снимки . Видях и научих много нови неща .
                      За мен това си е един малък подвиг . Не всеки може да извърши това , което Димо е направил .

                      ПС: Исках само да кажа , че през този преход май си нямал технически проблеми с БМВ,то , което си е много добре . Страхотна машина .
                      Последно редактирано от Димо; 03-08-12, 09:17.
                      Който може,го може. Който не може,не може....

                      Коментар


                      • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

                        Това е един огромен подвиг ! Да пропътуваш всичко това и да оцелееш и запазиш машината - кораво ,,дупе '' трябва за това...
                        PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                        КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                        0899187766

                        Коментар


                        • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

                          Да не говорим, че е запазил и дупето "цяло" или поне така твърди
                          Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                          Коментар


                          • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

                            Здравейте Димо,открих в един сайт кратер с газ в Туркменистан.Желая да ви попитам дали е същият,който вие сте посетили и снимали през нощта.Ето и сайта-http://es.noticias.yahoo.com/lago-lava-atribuido-erroneamente-crater-meteorito-rusia-094901278.html.Ако е същия,ще бъде интересно за всички ,които са чели интересната ви история да го видят и на светло и в действие.Благодаря предварително.

                            Коментар


                            • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

                              Доколкото съм гледал снимките на Димо, същият е. Покрай метеорита се появиха и доста фалшиви сведения и този кратер е един от често срещаните фалшификати.

                              Коментар


                              • От: Пътят до коприната през Памир (Таджикистан) и Алайския Хребет (Киргизстан)

                                Първоначално публикуван от Saskia Преглед на мнение
                                Желая да ви попитам дали е същият,който вие сте посетили и снимали през нощта.
                                Здравейте,
                                Да, това е газовия кратер Дарваза или Дервезе
                                Търсене с ключови думи "gas crater darvaza" ще покаже още доста видео и снимки. Поздрави.
                                ______2
                                Е = MZ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X