Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм

    Моторите, не са моето амплоа.
    Но дългите експедиции ми харесват. Така че се замислям как мога да бъда полезен и да участвам.
    Дълги - имай предвид до Монголия, из Русия, Казхстан.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #17
      До: Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм

      Мисля, че се променя посоката на разговора в духа на „Кой е най-добрият начин ...?”
      Идеята ми беше друга. Да споделим „начините” и техните плюсове и минуси.
      Няма най-добър или най-правилен.
      Всеки от нас е различен и очакванията му за едно пътуване са различни.
      В горната статия са описани три:
      Самостоятелно пътуване – Сам планираш, сам пътуваш, сам променяш. Най-евтиното решение, с най-много риск (което може да ти струва скъпо, понякога много скъпо) и най-егоистично или най-самотно.
      Групово – планира някой (ти можеш/не можеш да участвуваш в планирането), пътувате заедно (понякога е невъзможно), храните се заедно(понякога е невъзможно), спите на едно и също място диво/къмпинг/хотел (за съжаление често и това е невъзможно).
      Това е подобно като цена на самостоятелното, но все пак е по-скъпо. Риска е значително намален – всеки разчита и обикновено получава подкрепа от групата при нужда. Компромисите са много, за някои твърде много. Неизбежно настъпва напрежение в групата след определено време/разстояние от дома. Обикновено за успех се счита прибирането на цялата група заедно.
      Обаче, емоциите са споделени, несгодите също, често откриваш хора, с които после продължаваш да пътуваш.
      Организираното групово пътуване
      ... е безспорно най-скъпият начин да го правиш. Не можеш да определяш групата. Маршрута е избран. Рисковете и изненадите са минимизирани до колкото е възможно. Началото, както и краят са ясни за всички, в този смисъл липсват „екстравагантни предложения”. Остават изненадите в групата вътре, но когато тя не участвува във взимането на каквито и да е решения, предпоставките за пълен купон са налице. Времето за организация на визи, разрешителни, резервации на места за хранене и спане струва скъпо. Когато го похарчи някой друг за нас остава само да платим Човек не може да не се чувства добре попадайки в такава група по интереси обикновено интернационална. В някои случаи този вид пътуване няма алтернатива – в някои държави в Африка и определени места в Азия.
      ВладиЧ съвсем уместно отбеляза, че има и четвърти – с човек отзад. Според мен това е комбинация от самостоятелно и групово пътуване. Ако този отзад е ТЯ – има сериозни шансове да е много яко. Ако е жена ти – има сериозни шансове да не е толкова яко (шегувам се разбира се )
      Накрая искам да споделя, че аз бих практикувал всеки от начините, през цялото време на годината и по всички точки на кълбото до края на дългия си (надявам се) живот, стига да можех.
      ______2
      Е = MZ

      Коментар


      • #18
        До: Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм

        Само докато чета горното за разни водачи , чистачи ,събирачи ,отцепки и ме фаща уртикарията.

        Но ( винаги има " но" ) имах случай когато забравих да взема един завой и се наложи да полегна край банкета . Пукна се капака и изтече маслото . Та тогава ако не беше групата зад мен щеше да
        има да си пуша цигарки край пътя .

        Коментар


        • #19
          До: Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм

          Не, не. Според мен това са някакви къси еднодневни трипове с произволна компания /в каквито принципно не участвам/ в духа на, дайте да поднесем цветя на паметника на .... Но това е несериозно за дългите пътувания.
          Искам да ги видя тези "отцепки" дето ще спрат трафика да речем на моста в Истанбул, за да мине групата от пет мотора на път за Арарат

          Обаче нищо не знам за тези mystery пътувания, в които допускам , че става дума за : Палиш мотора, тръгваш на някъде, срещаш друг мотор, продължаваш с него, после се прехвърляш с друг в неговата посока и т.н. колкото време имаш за да го правиш, като всъщност основното е, че не знаеш къде отиваш в крайна сметка, но пък ти е все едно.
          Като се замисля, всъщност така може да се забавляваш и с преследване на произволни коли, които не знаеш на къде пътуват, но все ще те отведат някъде. Само,че с колите ще е бавно и скучно ...
          ______2
          Е = MZ

          Коментар


          • #20
            До: Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм

            Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
            Не, не. Според мен това са някакви къси еднодневни трипове с произволна компания /в каквито принципно не участвам/ в духа на, дайте да поднесем цветя на паметника на .... Но това е несериозно за дългите пътувания.
            Искам да ги видя тези "отцепки" дето ще спрат трафика да речем на моста в Истанбул, за да мине групата от пет мотора на път за Арарат ..
            Точно така тук ставаше въпрос за късо растояние от 45 - 50км,а и гърците трябваше да ни се покажат колко са велики все пак,не можаха....много от тях (но не всички) са свикнали да карат само на магистрала и на завоите бяха зле.
            За дълго пътуване група повеч от 5 мотора,става тегаво за всички учасници и темпото на каране е много бавно.представете си само 10 мотора с по 2ма човека,като спират за зареждане на гориво и за поръчване на кафе,да речем 20 кафета каксе правят и т.н.
            Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

            Коментар


            • #21
              До: Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм

              Като гледам май темата се изчерпа вече.

              Коментар


              • #22
                До: Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм

                Тук да вметна и нещо , май попадащо между двете - каране сам и в група - това е каране с приятел/и . По същество е уж група, но когато се познаваш с човека/хората , и ви свързва не само посоката и пътя от А до Б , а сте планирали заедно пътуването , имате и какво да си кажете на почивките, да се покефите заедно на местата , през които минавате , да не се дразните от дребните съпътстващи неуредици, а да се посмеете над тях , да се разберете с половин дума , а не след безмислено дълги спорове, да няма дразнещи капризи и мрънкане ... безценно .

                Коментар


                • #23
                  До: Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм


                  Не съм фен на мото клубовете, но тук може да се види едно много правилно каране в група дори и по завои.Ако не ви хареса клипа,то музиката поне си заслужава.
                  Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм

                    Бе все си мисля, че тез не стават много за пример за каране в група - при каране в група е задължително спазването на шахматната формация, докато Хелс-овете го удрят на парад - по двойки.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Предимства и недостатъци на индивидуалния пред организирания групов мототуризъм

                      И за да бъдем максимално изчерпателни по темата "каране в група", предлагам на вниманието ви долния текст, който е взет от поста на потребителя yavor_st на Байкърз.бг и който считам за подходящ поради насочеността му именно към груповия мототуризъм:

                      "Team Touring:Gruppenerlebnis Motorradreisen, 2009 (3. Auflage)
                      - брошура, която се издава от Institut für Zweiradsicherheit е.V., Essen, Deutschland.

                      Оригиналът на немски може да се свали като пдф-файл от http://www.ifz.de/publikationen-broschueren.htm

                      Преводът няма претенции да е перфектен! Извинявам се предварително за допуснатите неточности.


                      Team Touring:Gruppenerlebnis Motorradreisen


                      Който започва пътуване на мотор с приятели през отпуската, го очаква едно съвсем необикновено удоволствие, защото в група „свободата на две колела” има собствена динамика и свои собствени закони.
                      За разлика от слаломирането по завоите след работа или през уикенда карането в група изисква не само интензивна подготовка, а също и проучване и разбиране на едно променено поведение на пътуване.
                      Натоварените мотори имат друго разпределение на тежестта, по-дълъг спирачен път и друго поведение в завоите; фактори, които са от по-голямо значение за едно моторизирано двуколесно, от колкото за една натоварена кола.

                      Подготовки

                      За всички туристи с мотор важи: само който стартира добре подготвен може необезпокоявано да се наслади на своето пътуване. Добрата подготовка важи обаче и за двамата- водача и мотора. Това, че Вашият мотор трябва да функционира технически безгрешно се разбира от само себе си. Към едно добро планиране на пътуване принадлежи един проверяващ поглед върху състоянието на подлежащите на износване части. Спирачните накладки и гумите са особено натоварени на дълго пътуване.
                      Ако гумите имат едва 2 мм профил, те трябва да бъдат сменени още преди отпуската, защото предписаният от закона минимален профил от 1.6 мм бързо се преминава, преди всичко при дълги магистрални етапи.
                      Точно при по-дълги пътувания правилно настроените уреди за управление са важни за една ергономична позиция, за да не се уморявате твърде бързо.
                      Заради по-високия товар или дори втори човек зад моториста са необходими най-често промени в настройките на рамата (амортисьор,пружиниране). Същото важи за налягането на гумите, което непременно трябва да се увеличи. Също правилната работа на задвижваща верига трябва да се осигури при по-голям товар.
                      Свещи, моторно масло, жила, резервни крушки, смазка за верига и комплект за поправка на спукани гуми допълват заводския бордови инструментариум до малък сервиз на колела.
                      Свински опашки, тел, изолирбанд и един т.нар. многофункционален инструмент са допълнителни помощници при един авариен ремонт. За по-големи ремонти трябва да са информирате предварително за сервизите в района на почивката.
                      Не само преди пътуването, но и на път, трябва да се хвърля по едно око на техниката. Така например трябва да се провежда редовен контрол на налягането на гумите. Във високопланински области, съотв. при ниски температури, показанията се променят бързо.

                      При товаренето на мотора също трябва да се внимава за някои неща. Багажът за един или двама човека трябва да е закрепен сигурно на тесния мотор. Преди всичко къмпингарите трябва да приложат цялото си изкуство да подредят оборудването.
                      Тежкият багаж, като инструменти, да се слага отдолу в раницата на резервоара, за да се премести центърът на тежестта възможно най-напред. Ако тежестта е събрана твърде назад започва моторът при завиването да „плува” и тогава прецизното маневриране ограничено.
                      Предмети, които трябва да са под ръка, също трябва да са в раницата на резервоара. Дъждобранът и фотоапаратът също спадат към групата, както и задължителните ябълка за почивка и пътни карти. Внимавайте раницата на резервоара да не скрива погледа ви от контролните уреди и да не ви затруднява маневрирането. При овързването на багажа не трябва да се защипват маркучи или проводи.
                      Странични куфари или дисаги са подходящи най-вече за транспортиране на дрехи и бельо, на багажника лягат палатката, спалния чувал и шалтето, пакетирани във водонепроницаемо пакетажно фолио. При т.нар. „меки” чанти внимавайте за това, да са закрепени според правилата и да стоят стегнато на мотора. Без значение дали използвате натягащи се колани или гумени „гущери” и двата варианта трябва да гарантират здраво стоене. Дългите краища на коланите трябва внимателно да се подсигурят. Често коланите се усукват в задното колело и водят до падане.

                      Мислете при товарене винаги за това, че вашата машина в това състояние трябва да свърши много задачи. Заедно с непрекъснатото каране в завои, магистрални етапи или дори спиране на 100 % на спирачките,всичко,което сте пакетирали е изложено също и на въздействието на атмосферните условия.

                      Посочените от производителите стойности за максимално натоварване трябва да се спазват непременно. За куфари с твърда кора са позволени, в зависимост от производителя, между 5 и 15 кг, багажникът може да поеме средно 5 кг. Дисагите имат по-малка товароносимост. Никога не трябва да се прекрачва допустимото общо тегло на машината. 200 кг с пълен багаж, мотористко облекло и пасажер бързо се достигат. При колебание да се използва за сигурност кантар. Освен това препоръчителната максимална скорост с куфари е 130 км/ч !


                      Планиране на пътуването

                      Началото и края на карането извън обичайното време за пътуване ( напр. петък привечер, неделя следобед – бел.пр.) пестят много време, ядове и стрес в задръствания. Който отбягва освен магистралите и главните маршрути, го очаква още от началото богато на изживявания каране и слабо натоварено движение. Преди тръгване всички машини се зареждат с бензин, за да се избегнат нежелателни междинни спирания. Машината с най-малък резервоар определя интервалите за зареждане на бензиностанция. При тази възможност зарежда също и този, който би могъл да кара още 100 км. С това се осигуряват равномерни отсечки, и се избягват ненужните спирания за зареждане. Дневните етапи не трябва да се превръщат в маратонско бягане. Мярката е 700 км магистрала, 400 км селски път или 250 километрова, богата на завои отсечка на ден. Колкото по-малки са етапите, толкова по-големи са насладата и отмората.
                      На всеки 2 часа се предлага почивка за зареждане на свежи сили. Имайте в предвид, че около обед кривата на човешката продуктивност отива надолу.
                      Леки хапвания и преди всичко достатъчен прием на течности запазват концентрацията и стимулират чувството на благоразположение преди следващия етап. Задължителното шише вода да е винаги под ръка в раницата на резервоара.


                      Сила на групата

                      Карането в група се подчинява на други закони , за разлика от карането сам или със спътник на мотора. За това би трябвало една група да се състои от най-много 8 машини. Ако на път са още мотористи е смислено да се разделят на няколко групи. Идеалната група е от 5 машини.


                      Хармония на стила на пътуване

                      Преди тръгването групите трябва да се оформят по техните предпочитания на каране. До като за едни на преден план са „динамичните аспекти на карането”, за други са важни вълненията от природните гледки.
                      Ако пътува някой в група, която не му отговаря на карането, произлизащите от това повишени или занижени изисквания водят бързо до стресови ситуации и въздействат негативно на груповото изживяване и сигурността на пътя.


                      Ред на каране

                      На върха на всяка група кара познаващият пътя водач на групата. По-нататъшната последователност на групата би трябвало така да се оформи, че да се редуват един неопитен с един опитен водач. Предимството на такава подредба се състои в това, че новакът има пред себе си винаги по-опитен водач и с това , по възможно най-бърз начин, да изучи една добра и сигурна линия на каране. Колкото по-назад се пътува, толкова по-трудно става да се държи връзката с групата. За това на края на групата трябва да пътуват водачи с по-мощни машини.


                      Комуникация

                      Върховен закон е възможно най-голямо внимание един към друг. Ясни знаци, които предварително са уговорени, улесняват разбирането между мотористите. Така например знак към резервоара би означавал спиране за зареждане на следващата бензиностанция. Недвусмислен знак с крака би обърнал внимание на каращия отзад върху дупка или друга опасност. Веднъж уговорената последователност на машините трябва непременно да се спазва и човека отзад да се държи под око чрез огледалото за обратно виждане. Ранното оповестяване на смяна на посоката чрез навременно пускане на мигача осигурява спокойно каране. Взаимното изпреварване е табу.


                      На път.. „разместено” каране

                      „Разместеното” каране ( шахматна конфигурация-бел.пр.) с достатъчно дистанция улеснява общия поглед и създава по-добър видимост напред. За това се редуват, ориентирани на ляво и дясно, без да се кара при това твърде близо до края или осовата линия на пътя. Чрез спечеленото отпред пространство се намалява допълнително вероятността, да се налети върху предния. При изпреварващи маневри не просто да се заточи групата след предния- това, което е достатъчно за предния, за задния може да не стигне. Имайте в предвид при изпреварването вашето необичайно голямо натоварване. Преди всичко, когато сте със спътник, вашата машина не спринтира покрай някое препятствие толкова бързо, колкото, когато сте сам.
                      Точно на бързи пътища и магистрали трябва да дадете възможност за изпреварване на по-бързите участници в движението чрез осигуряване на подходящи пролуки. Същевременно внимавайте да не се разпадне групата. Винаги да се намира верния баланс между движението заедно и дистанцията, без да се „залепвате” сляпо към предния. Тук също се изисква партньорско поведение!

                      Важи: всеки е отговорен за себе си, когато става дума за преценка на пътната ситуация. За това и тук е важно, да се оставяте не просто да бъдете повлечени от каращите пред вас. Все едно на каква позиция карате, винаги да се осланяте само на собственото възприемане. Към това спада и улавянето на впечатления от обкръжението по време на пътуването. Въпреки това, би трябвало да се концентрирате на първо място върху карането, съотв. на линията на движение. На където погледна, на там карам-погледът води. За това погледът към околността не трябва да е твърде продължителен. По-добре спирайте по-често, за да може да се насладите на впечатленията.


                      Единство на групата

                      Преди началото на пътуването следното трябва да се уговори: винаги, когато „ескортът” завие от главната улица, каращият отпред се грижи за това, движещият се зад него да разбере промяната на посоката и да не загуби връзка с групата. Ако се случи разделяне, този, зад който се е разкъсала групата, трябва да изчака преди кръстовище или разклонение, докато задният разбере действието за смяна на посоката. Вече завилите каращи отпред чакат на следващото възможно за спиране и добре видимо място. Предимството на описания начин на поведение се състои в това, че в задните членове на групата по никое време да не възниква стрес, въпреки, че групата се е била разкъсала. Така всеки знае, че трябва да кара направо до тогава, докато пред погледа му се появи каращия отпред.
                      Ако въпреки това групата се раздели, мобилните телефони дават възможност отново да се събере."

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X