Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Yamaha Tenere World Raid

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Yamaha Tenere World Raid

    Дойде времето и за тази тема.
    Както знаете след много умуване се стигна до тук.
    Ямаха Тенере World Raid 2023г.


    Понеже в другата си пишем за всички и всичко тази ще е конкретно за моя мотор.
    Машината е "почти" нова както казват търгашите.
    След нова година ще мине през стандартното обслужване в Ямаха за да продължим гаранцията и почваме с индивидуализма...
    Мотора дойде с протектори на ръцете Barkbusters и висока слюда на Puig,скъсена опашка.
    И.... това е... реално почти напълно заводски.
    Всъщност имам всички заводски части които търговеца който ми продаде мотора бе взел от първият собственик.
    Така,че мотора винаги ще може да се върне към заводският си вид...не че някой би го направил нали,но...може.
    От тук на сетне почва "наджипването"!
    Което всъщност започна днес с първата доставка,а именно Acerbis гардове за двигател.
    Очакват се още доста неща които поръчах през тези дни и ще качвам след като благополучно достигнат гаража.
    Ще видим до къде ще го докараме...По принцип не смятам да прекалявам,за да не отидем на теглото на GS,но ще си покаже.
    Засега толкова.Догодина повече.
    Последно редактирано от slatanic; 31-12-24, 11:25.
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...

  • #2
    Е тва вече е тема, пу пу да не му е уроки на тоя грозник
    Настане вечер — месец изгрее,
    звезди обсипят сводът небесен;
    гора зашуми, вятър повее, —
    Балканът пее хайдушка песен!

    Коментар


    • #3
      А така,с КЕФ да си го търкаляш

      Много гол тука,не го ли е срам
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #4
        Продължаваме темата като ще подкачвам снимки овреме.
        Забравих да напиша,че си има монтиран вече K&
        N въздушен филтър на мястото на оригиналния в кутията.
        За момента все още използвам шнорхела,но предвид това,че е страшно рестриктивен ще бъде премахнат в момента в които ми
        стане готов новият интейк кит копие на DNA.
        Ще се ползва и префилтър на Twin Air по идея на Павел от Варна с тенерето.
        Като дойде HP corsa-та ще се наложи най-вероятно и ремап тъй като ще обеднее,но да стигнем до там.
        Вчера се опитах набързо да монтирам ацербиса и се оказа,че наглед простата задача при нормално тенере тук не е такава.
        Заради резервоарите на този модел реално имаме защита тип КТМ адвенчър 790/ 890 която обхваща и част от капаците на двигателя.
        Тоест имаме много по-добра защита от стандартно тенере.
        Обаче не стигам по един монтажен болт...та ще се наложи повечко разглобяване за тях.
        За сега ще почака да минем през ямаха за обслужване и да дойдат другите неща за да се монтира всичко на веднъж.
        Изкарал съм куплунг 12V за зарядното на Noco-то както написах и в другата тема.
        Преди малко видях,че нещата от Хеед са вече някъде в София...та тези дни ще са тук.
        Чакаме…
        Няма страшно в умирачката...
        Страшното е да си жив!...

        Коментар


        • #5
          Като спомена за K&N ме подсети, че моя стои някъде в гаража и напролет трябва да го кача на борда.
          Нормално, миналата година почти нямам пробег с този мотор.

          Въпросните пластмаси за протекция на ачербис съм ги виждал и за хондата но навремето ги прецених като излишни и ограничаващи.
          При тенджерата не знам дали е така но за смяна на маслен ф-р единият трябва да се сваля изцяло.
          Освен това си мисля, че ограничава охлаждането такова затваряне.
          Ма аз съм хейтър на тема протекции та не ме слушай
          Враг усраине

          Коментар


          • dancoo
            dancoo коментира
            Редактиране на коментар
            То не случайно му се вика спортен филтър. Обслужваш преди състезание и даваш газ, на следващото пак така. Това не става за нормално каране, освен ако не държиш да си постоянно омазан. А и е доказано, че пропуска повече мизерия от нормален филтър.

          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            Прав си!
            Все забравям, че основната му идея е да бъде "спиртен" филтър.
            Аз го ползвам само и единствено заради многократната му употреба.
            Не толкова за да спестя някой лев а защото еднократната употреба ми влиза в разрез с религията

        • #6
          К&N изхвърлям как го видя

          Темата е дълга и не е за тук,просто да си кажа аз
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            Аз го харесва единствено заради многократната употреба.
            Въпреки, че реално се губи МНОГО повече време по обслужването му отколкото класически.
            Ако се ползват и химиите, които са нарочени за почистването му вероятно и е по-скъпо решение.
            Ма си прав - тая хуйня и ползи/вреди от нея е за друга тема!

        • #7
          Аз съм му фен от едно време.И си го слагам на всичко на което мога.Та всеки с проблемите си.
          Тук обаче поради естеството на машината ще работи заедно с префилтъра на TWIN AIR.
          Тоест реално TWIN AIR ще върши основната работа,а K&N ще обира ако случайно нещо вземе та мине.
          Ако се окаче,че не минава...ще се остане само с TWIN-a.
          СМС-а дойде.Днес крашбаровете ще дойдат.
          Няма страшно в умирачката...
          Страшното е да си жив!...

          Коментар


          • #8
            Хееда дойде.На първо четене е стабилно жилязУ.
            На второ...съм почти сигурен,че онуй за отзад ще иде на пазара заради допирните си точки с новият аспуФ.
            А и тежи бая де...което...не ми харесва.
            Айде за крашбара ще го преживея,но за отзад...по-скоро не.
            Като дойде хаспуфа ще монтирам първо него и след това ще се преценява.
            Няма страшно в умирачката...
            Страшното е да си жив!...

            Коментар


            • #9
              Честито и безаварийно!
              edoors.bg- Джаджи за врати и врати

              Коментар


              • #10
                Първо благодаря за пожеланията.
                Иначе одеве врътнах едни бързи 50км ей така за разкош,че нещо не прецених екипировката и си ми беше студено.
                Как и да е.
                На първо четене мотора е прекрасен.Най-вече двигателя,но и цялата машина.
                Никакво замисляне и претрисане от ниски обороти.
                Може да сте една или две скорости нагоре и двигателя пак ще поеме плавно.
                Окачването макар и без да съм пипал настройки и със заводски стойности на гумите се справя отлично с лош път.
                Повече от доволен съм.
                Не съм доволен,че са ми големи краката и ще ми трябват понижаващи степенки ако иска. Да карам с алпинстарс ботушите.
                И сега карам ама се мъча…но ще го видим де.
                С тях и тънко чорапче в комбинация с гортекс панталона с подплатат ми беше сууупер на долната част на тялото.
                Каската на Аеро Командер е с чудесна видимост,но макар и затворена вкарва доста въздух.
                И понеже не карам с цяло боне,а само такова за отгоре си е студено.
                Та или модуларката или нещо с бонето.
                Но каската макар и на две карания ми е супер удобна.
                Ръкохватките са тънки и за моите дълги ръчички неудобни,но това съм го споменавал.
                Като дойде оксфорда ще монтирам подгрева и ще му сложа гриппъпис или там как им се вика на ония пухкавите.
                Та дайте идея за ниски степенки.
                Ако има кой да удари едно рамо мога да поръчам направо всичко от камилите,но нещо …не виждам как да стане….
                Та така…
                Няма страшно в умирачката...
                Страшното е да си жив!...

                Коментар


                • #11
                  Малко доставки от Полша дойдоха.
                  Префилтър туйн еър,подгрев оксфорд,гард за рамата ацербис и малко козметика за веригата.
                  Поради някакви обстоятелства съм поръчал два префилтъра ама това е положението.
                  Дръжкоотоплителя ми хареса на дебелина на захвата на пипане.
                  Ацербиса е вече комплект да пазим техниката.
                  Колегата снощи ми врътна и прехода на 3Д-то.
                  Като дойде ще го наглася.
                  Трябва да си взема химията и за префилтъра,че я забравих при поръчката от полско.
                  В очакване съм на ауспуха и разни други,но като дойдат ще докладвам.
                  Рапорт даден.
                  Няма страшно в умирачката...
                  Страшното е да си жив!...

                  Коментар


                  • #12
                    Имахме малко поща тия дни.
                    От талянско аспуф корса.
                    От чайниците разни други работи…за тях утре.
                    Записах и час за сервиз в Ямаха…само време да държи.
                    Монтирах филтъра и префилтъра.
                    Изхвърлих онова измислено шнорхелче рестриктор.
                    Принципно може да се измисли по истински шнорхел…ама за сега ще е така.
                    Дойде време да се разправям с мигачите,че малко право в тях отиде ауспуха ама то се очакваше.
                    Продължаване напред…
                    Няма страшно в умирачката...
                    Страшното е да си жив!...

                    Коментар


                    • pansim
                      pansim коментира
                      Редактиране на коментар
                      "Измисления" шнорхел, всъщност участва в процеса на пълнене на цилиндъра с въздух. Та с лека ръка такива елементи не се премахват.
                      Имам известен опит в подобни начинания с карбураторна машина. В крайна сметка си оставих заводския вариант.

                    • Пламен Атанасов
                      Пламен Атанасов коментира
                      Редактиране на коментар
                      Аз съм на същото мнение . Промени по управление на количество гориво / въздух / мощност могат да си имат последствията . Не смятам че обикновенния потребител в домашни условия може да се справи по добре от производителя. Прекаленото кичене с уж необходими неща , докато стане като коледна елха са ми също в негативния списък. Карай си мотора , времето ще покаже от какво има , или няма нужда.

                  • #13
                    Вие отрекахте тунинга като цяло.Нещо което аз не бих си позволил да направя.
                    Обикновенния потребител не знам какво може в домашни условия,но предполагам необикновенния може много...стига да иска.
                    Заради ЕВРО5 рестрикциите всички нови мотоциклети са удушени с рестрикции преди и след мотора...т.е. от към еърбокс и от към ауспух.
                    Аз лично пооправих и двете.Остава само да ида до Снайпера в Пловдив за ремап на диното и сме готови.
                    Това е изпитана пътека.Тенере и двигателя му се слагат от години и са мапвани правени хиляди и хиляди пъти.
                    Има какво да се извлече от него.
                    Прилагам снимки как работи тоя шнорхел и защо за мен е простотия неземна.
                    Като обърнете внимание,че не съм вкарал шнорхела във филтъра докрай.
                    Снимал съм и самият филтър за да се види каква част от него реално работи.
                    Оставете това ами и диаметъра на самата изходяща тръба на шнорхела е много по малка от отвора на филтъра.
                    Смятали правили...от завода производител.И за моя модел има съвсем друга въздушна кутия,ако се взема "оригналният" GYTR кит на Yamaha.
                    Нямам против самият шнорхел.Напротив бих изработил друг с правилното сечение за вече промената пропускливост на въздушният филтър и отворената изпускателна система.
                    Ще нащракам снимки и на нея както и на останалите работи които монтирах като поостане време за хубави снимки.
                    Днес финално монтирах корсата.Оправих мигачите отзад.Монтирах китайски чейнгард.Система за следене на налягане в гумите.Ацербис гард за рамата.
                    Ами май това успях.
                    Хеед страничните багажници не стават с тоя ауспух.Не става и ацербиса,защото е мотора е World Raid предвиден за двигател и водна помпа.
                    Бял кахър.
                    Като остане време ще мина пак да огледам Криегата и ако продължава да ми харесва ще я оженим.
                    Друго за сега не съм предвиждал освен стойка за телефона,подгрева и ролбара.
                    После...каране.
                    Прикачени файлове
                    Последно редактирано от slatanic; 12-01-25, 19:19.
                    Няма страшно в умирачката...
                    Страшното е да си жив!...

                    Коментар


                    • #14
                      Малко фото...
                      Ауспуха пасна като песница на нос.
                      Тейлтайдито го нагласих да нямат проблем мигачите.
                      Предпазител за фарчето.
                      Монитор за налягането...с които имам някаква мъка с единия датчик относно това какво мери...като имам време ще му бая.
                      Пробвах Кит за сваляне на степенките на nicecnc.
                      Добро желязо...обаче сваля повече от колкото ми се иска до степен да ми е дискомфортно в обратна посока.
                      Ще стане...като поръчам педала от камилите и си наглася и лоста.
                      За сега оставам сток.
                      И като пиша сток да кажа,че върнах и заводската слюда която между другото пробвах да монтирам на реглажни по височина конзоли от китайците.
                      Нещо не ме изкефи някак и за сега и тях съм махнал.
                      Ама са на рафта.
                      На рафта е и подгрева които ще глася другата седмица.
                      Очаквам и стикер кит от w-ink тъй като поради една или друга причина получих безплатен монтаж на същия както и добра отстъпка.
                      И понеже нямам гардове за отзад,ще има лепенки да пазят мотора и мааалко да го персионализират без да добавям кила които спестих от ауспухчето.
                      След това ще сложа и ролбара и ще разкарам най-вероятно задните степенки тъй като друго съм предвидил за там...ама чакам поща.
                      За сега толкова...като напредна повече.
                      Прикачени файлове
                      Няма страшно в умирачката...
                      Страшното е да си жив!...

                      Коментар


                      • #15
                        Не съм писал тия дни да добавя малко информация.
                        Мотора премина през Ямаха за масло.
                        Като за 230лв 2.4л...добре е...
                        Остатъка от бутилката ми го дадоха да си смазвам пантите на портата.
                        В гаранция е машината до септември т.е. това ще и е най-вероятно последното посещение в официален сервиз.
                        Новото от тези дни е че отидох за едно пък...стана друго.
                        Снимал съм малко допълнителна електроника която се добави.
                        Carplay дисплей,нов usb порт(реално два порта) с бонус волтметър.
                        И най-важното в ляво...подгрев на ръкохватките.
                        Отидох за оксфорда...сложих китайци...
                        Дали е за добро не знам,ама поне на вид ми харесват повече заради липсата на онова грозно управление на окси-то.
                        Тук е интегрирано в самата ръчка.
                        Греее яко.Одеве прибрах мотора...ДОВОЛЕН.
                        Днес ми тръгнаха стикерите към България.
                        Другата седмица ако пристигнат от Полша ще го пратя за разкрасяване.
                        Чантите също пристигнаха,но не съм ги снимал.
                        Качествена работа.Скъпо,но...качествено.Дано да мога да ги изтъркам някога.

                        Останаха ми едни чисто нови Oxford Adventure ръкохватки за продаване.
                        Ако няко има нужда да свирка.
                        Като сложа лепенките ще монтирам и крашбара с чантите и мисля да е това.
                        А да...ще пращам компютъра за ремап.
                        После ще пиша как и какво въпреки,че реално съм го карал толкова малко,че няма да мога да открия реална разлика...а такава ще има.
                        И без калник ми хвърля кал по гърба...ама ще го преживея някак си.
                        И те така...

                        До следващият път...

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Photo 24.01.25, 19 23 05 (1).jpg Прегледи:0 Размер:317.2 КБ ID:6986189
                        Няма страшно в умирачката...
                        Страшното е да си жив!...

                        Коментар


                        • Стоян Боюков-Sariones
                          Стоян Боюков-Sariones коментира
                          Редактиране на коментар
                          Такива ръкохватки ползвам отдавна. Преебва се една джиджавка, дето струва нищо пари и се сменя за две три минути . Много са добри! Въпросната джиджавка я смених преди два три месеца. Карам ги от 20-та мисля.

                        • slatanic
                          slatanic коментира
                          Редактиране на коментар
                          Много сгодни и топлещи се оказаха тия ръкохватки.
                          Ти верно,че ми каза за тях ама вече бях поръчал другите.
                          Как и да е.Заминаха и другите вчера.
                          Ама ме излъга чичА ти Бени та сложихме и carplay-a.
                          Че много разглобяване и сега или никога беше момента.
                          Другата седмица ще мина да хвърля ролбара да му монтираме,че сам ще ми е мъка,ама да сложа лепенките първо.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X