Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на мидсайз/средноголямо ендуро - Norden 901,KTM 890R,Aprilia Toureg 660.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на мидсайз/средноголямо ендуро - Norden 901,KTM 890R,Aprilia Toureg 660.

    Понеже форума както и всички останали спи зимен сън от много време насам викам чакай да пусна една тема да си пишем младите и не чак толкова чичаци от форума.
    Окончателно реших,че ще махам тежкото чопърче поради неразбирателството му с кръста ми и ще минавам на нещо по удобно за разходки из родината и не само.
    Тъй като пари за големите БМВ,Хонда и т.н. няма или има,но за тези пари са на не малко километри и далече от нови се появиха разни други претенденти за най-добре пасващ мотор на задника/кръста ми.
    И от гледане на видеа логично се появиха разни претенденти.
    Някои нови,други не чак толкова,но да като цяло машини под 30К км и в ценови диапазон 20-24/5К лв.
    Принципно колкото по-малко толкова по-добре,но...каквото такова.
    Основното изискване е мотора да не ми ебава кръста както прави сегашният на чудните ни пътища.
    Отделно от това тъй кат всички които гледам имат малко или много офроуд възможности ще се излиза и извън пътя.
    Там искам да отбележа ще съм почти новобранец т.е. КТМ Адвенчър R 890 е повече от колкото някога ще ми трябва предвид моите възможности на този етап.
    Проблем обаче е височината ми от 190см която иска достатъчно място да ми се съберат краката без да получават крампи при каране.
    Та затова и R,a не стандартна 890ка.Просто ми е малка като седна върху нея.
    Норден и Туарег са друга бира.
    Там вариант за нещо различно от нов почти не съществува.
    Норден е като мек 890R с правилната седалка и окачване за моето ползване и най-добрият външен вид от трите според мен.
    С достатъчно потентен мотор и всичко положително от разработчиците на КТМ.
    Априлия пък е май най-доброто за парите си от към офроуд възможности излязло директно от завода към днешна дата.
    Мотора е по-слаб,но и машината е малко по-лека така,че не би трябвало това да е никакъв проблем.
    Като цяло само суперлативи се четат за нея.
    Проблем остава и за норден и за априлия сервиза като цяло.Просто няма много места за сервизиране.
    Но това и за КТМ не е много по различно.
    Не съм карал нито един от изброените.
    Сядал съм на 890Р ...добре ми е.
    Другите ще ги пробвам като имам време.
    За сега фаворит ми е нордена.
    Ако тук дадат добра цена ще се борим някак...ако не отвън на малко километри нещо.
    За другите същото се отнася.
    Хвърляйте сега камъните...
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...

  • #2
    Хвърлям

    Африка Туин 1100 ако има там за тия пари
    Баварец GS 800 от последните години или 850
    Yamaha Tенере с цветния Монитор

    Направо да не бях писал а😳😜🤣


    Не си писал защо тия ги няма в избора,а средно голяма моторетка да избираш от тоя вид без тия да са в списък не е добре . Всичко това горе е по-капризно от всичко това долу, това по мнението на много хора по много форуми примерно.
    Последно редактирано от BENZBOSS; 28-03-24, 19:14.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      Относно капризноста съм напълно съгласен.
      На първо място трябва да е асфалтният ми комфорт.Както казах кръста неще чопъра и това е.
      Тенерето има отвратителна заводска седалка или поне това дето аз съм сядал имаше такава.Няма да си кривя душата много ми допада обаче като визия и цялостна концепция.
      Малко му е висок центъра на тежеста,но аз тежа колкото половин мотор та не ми е грижа за разлика от близо 400кг сегашен такъв.
      Бавареца ич не съм го ни пипал ни гледал...
      Африката е сериозен претендент,но както казах основното е да ми е удобно на пътя и кръста.
      По принцип се бях запътил за КТМ 1290 S заради активното окачване и якият мотор(дето е мнооооооого повече от колкото аз мога да карам като хората) и това,че би се намерил на прилична цена.(колко да е прилична ама).
      При африката за да е с активно окачване пак много пара....и няма да е никак нова да речем за 25К за разлика от Априлия и Норден.
      Тенерето ще влезе там.
      Бавареца не знам,че не съм нито се качвал нито го гледал.
      Там ми е интерес големият ГС адвенчър,но ...парите...на заплата съм все пак...и карам 20 годишен мерцедес...2.2цди...когато имам време...
      Та давайте акъли да напънем малко сървъра на форума,че му заспаха паяците у вентилаторите на охлаждането.
      Няма страшно в умирачката...
      Страшното е да си жив!...

      Коментар


      • #4
        Тенерето е най-кросовото от всичките и за седалката си прав,но това важи и за Бавареца,че и за Африката,аз седалка сменям на какво хвана и трябва да седна на него.

        Ония ден карахме заедно с един КТМ 1290,върви си нещото,че конете му двойни на моя малкия баварец ма много капризно бре,гуми ли не му помпахме,тракшъна ли не светка,грозно на смРът……..и то за няма и 200 мили каране,на моя мотор това го нямам и е на половин цена и прилича на мотор,а не на бременна хлебарка

        За големи мотори не пишем / ако не вкарваме КТМа де / иначе трябва да вкараме Боксерите пък там вече нямат много общо с Тенерето примерно. КТМа много приятно се кара,но не знам дали лично аз мога да му вярвам,то ключ за палене няма баси.

        Кръста не знам,там ти ще кажеш,аз проблеми 9 часа каране на 800 ГС нямам
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #5
          Няма да мешаме големите.Там бмвто е без конкуренция реално,но цената не е моята.
          Именно от това което си казал ме е страх от ктм и съответно хъски.
          Много яки и много капризни.
          Нещо като дукати…
          Няма страшно в умирачката...
          Страшното е да си жив!...

          Коментар


          • #6
            Хондата или Бавареца според мен, и без донаджипване няма да стане - джам,седалка,фарове,Хондата и къде да си зареждаш телефона няма да има,централна стойка………..

            И аз съм до тук,че опит нямам,майната си съм и цените там не ги знам,ново не купувам при положение,че за половината пари има десетина годишни мотори на по 5000 километра без драснато по него
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #7
              Интересна ми е темата.
              Ето моите разсъждения засега. Аз съм по-къс от автора - 176см, моторът се ползва за дълги пътувания - та търся някакъв комфорт и динамика, но и излизания по черно правя (минавам и се навирам по места, дето хич не са за сегашния ми В-Стром, ама оцелявам и се кефя, където мога), затова за нещо по-леко и с възможности за черно се оглеждам...

              И аз се заглеждам горе-долу в подобни машини, като замяна на верния ми, но вече възстаричък В-Стром1000 (който пускам за продажба - някой да му се радва още, пък аз евентуално да освободя място за нов)...
              Общо взето като гледам цените на две-три-четири годишни мотори, ми се струва че е по-добре направо аз да си го изкарам от магазина...

              Гледам плахо с половин око и към Нордена - като максимален вариант. Не съм го виждал на живо - само ровя из нета за него и ми се приисква...
              Друг подобен вариант (но по-реалистичен ми се струва) е новото бмв ф 900 гс - доста добри характеристики, сравнително по-евтин мотор си представям да си взема, ама пък уж бмв давали добри лизинги, а и ще се конфигурира така, както го искам. Принципно има и вариант за тест-райд, а и сервизната мрежа е доста развита (въпреки, че сам си правя мпс-тата, но говорим за нов). но пък си представям скъпо обсужване. Китайски двигател, който пък бил безпроблемен...
              БМВ ф850 гс също ми се нрави доста. Ще е няколко годишен, което не е никакъв проблем. Още повече, че често са добре оборудвани за пътуване - предпочитам безкамерни гуми, подгряване на ръкохватките (и на другите се слага, но оригиналното си е най-добре), криуз контрол и други глезотийки.
              Сузуки В-Стром 800 - най-разумния избор ми се струва. Нещо като златната среда. Моторът ми харесва; цената става; обслужването докато е в гаранция мисля, че не е нищо кой знае какво. Дразни ме леко, че не е с безкамерни гуми и не са му сложили круиз-контрол, въпреки че е с елекртонна газ...
              Ямаха Тенере 700 - по-офроуд ориентирана ми се струва, отколкото си представям...
              Хонда трансалп - пак е в тоя клас, ама пък ми се струва най-нежна и шосейна от тройката японци. А и 'онда ми е като фолксваген - да, уж добро, здраво, практично и надеждно е, ама някакси не ми е интересно...
              Мото гуци В 85 ТТ - кефи ме т'ва моторче, въпреки че не съм го карал... Тежко е колкото В-стром 800, малко по-малко коне, ама пък има нютони, по-малко клиренс и ход на окачването, ама пък си има доста екстри... И с кардан, което е и плюс, и минус... Общо взето доста близо до сегашния ми В-Стром ми се струва, като възможности за черно, по-комфортен за дълго, ама пък по-слабичко. Малко по-скъпо, обаче пък италианско... кефи ме, но не очаквам да е безпроблемен, колкото японски...
              Априлия туарег - има я във Варна изложена чисто нова от няколко години, ама не дават да се запали дори, камо ли покара... Не знам как ще си намерят на кой да се продаде така... Иначе - да, струва ми се ултимативната Ямаха тенере - красива, по-лека, по-мощна, с по-яко окачване, че и с много екстри (като бмв и гуцито - не че цял живот съм карал с криуз-контрол, но на колите го ползвам много и на мотор щом го има, също го искам). Ама е италианка, което само по себе си не ме бърка, но си представям, че ще е по-изискваща от към поддръжка в сравнение с японските (важи и за останалите европейци, де).

              Та, ако има някой да разказва/сравнява или да ме оборва относно горните, особено за по-екзотичните - също ще ми е интересно, както предполагам и на автора на темата...

              П.п. Отсам на океана не намирам такива оферти - на 5000км за половин цена. Вярно, че разглежданите са по-нови от десет годишни, но дори две/три годишни машини на около десетина хил.км са на цени, почти колкото нови.
              Последно редактирано от Shider; 28-03-24, 21:07.
              SUZUKI V-STROM 1000
              Jeep Cherokee 2.5CRD
              TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
              о889 525 о74 - Владо

              Коментар


              • #8
                Основното важно тук е начина на ползване.
                Аз го ползвам да си возя задника в момента на 100 процента по пътя,че моя друго не може.
                После ще карам и по черно.Колко...колкото аз и мотора можем.
                Важното при кой да е от изброените е колко върви,колко тежи,колко се чупи,лесно ли се прави и колко струва.
                А и къде ще се кара разбира се.
                Априлията,КТМ 890Р и Тенере са в графата офроуд насочени.
                Там КТМ е цар,след него Априлия и Тенере...не за друго,а заради яките заводски окачвания.Афтермаркет таван няма...ама ние имаме тавани на бюджет и възможности да караме имаме или поне аз имам.
                За пътя пак така...
                Хондата е много мека(имам на в предвид 750ката),за африката не съм пипал да кажа.
                В сторм 800ДЕ ми харесва ама тежи 30 кила повече от всичко друго.
                Евтина шир потреба със надежността на японец.Демек върши работа...ама като 750 на хонда...душа няма.
                Тенерето е еднорог в много отношения.Аз не му харесвам само гадната тясна седалка,но тя си е за офроуд както казахме по принцип правена.
                Туарега е много,много як,но...е Априлия.
                Гуцито ме кефи и мен...на визия като всяка италианка.
                Страстна,красива...готова да ти еве мамата във всеки момент.
                Та страх ме е...
                Японец може...
                Триумф го забравихме.И там ми е тъмно...И май не много интересно...визуално...ама споделяйте.
                Няма страшно в умирачката...
                Страшното е да си жив!...

                Коментар


                • Пламен Атанасов
                  Пламен Атанасов коментира
                  Редактиране на коментар
                  Триумф тигърче 800 , влиза в бюджета на 5 - 6 години и малко километри . Прилична машина , надеждна е и според мен покрива изискванията ти .

              • #9
                Проблеми с гръбнака = БМВ по мой дългогодишен опит. За епизодичен офроуд - F650GS или G650GS. На старо, защото нови подобни няма.

                Коментар


                • #10

                  Моята моторетка. За малко над три години 74 000 км. Доволен съм. Разход 3,5/100. Капли 21х17 цола. Венци 16 зъба преден на 47 зъба заден. Доста проходим мотор. Но понеже е едноцилиндров е малко рязък. Ще ми се нещо двуцилиндрово, ама не 220 кила тежко. Ако може под 200 кила пълно заредено ще е идеално за мен 500-600 кубика. Даже на 750 кубика нещо не съм навит... Ама за сега няма такова. Нищо. Ще почакаме. Ямаха 700, Хонда Африка, тия определено ги не ща. Може би бих взел КТМ 790 но най-новият модел, че по-старият има "леки" проблеми. И понеже съм 176 см висок, седалка по-висока от 86 см не ща.
                  Имаше тук някъде едно Риежу 500 с двуцилиндров редовак от Хонда СБ... Къде изчезна тоя мотор? Е такова ми пасва идеално... https://garagemoto.bg/produkt/rieju-...a-legend-2023/
                  Последно редактирано от ВладиЧ; 29-03-24, 10:35.
                  Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                  Златомир Попов - Forry

                  Коментар


                  • KingofROAD
                    KingofROAD коментира
                    Редактиране на коментар
                    ВладиЧ, да не смяташ да се раздляш с БМВ-то?

                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това риежу или както там се произнася е коментирано не веднъж.
                    По данни и визия изглежда доста обещаващо на добра цена.
                    Даже прекалено хубаво.
                    Има голяма доза хазарт човек да скочи на него.
                    Аз бих ако не беше хондата.
                    Няма никаква история назад този модел, дали ще се окаже успешен е божа работа.

                • #11
                  За сега не, но винаги съм готов за нови идеи и предложения. Не се знае от кой храст ще изскочи заекът...
                  Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                  Златомир Попов - Forry

                  Коментар


                  • #12
                    Има видео в нета на наш влогър с машина от шоурума тук в София.За ниски небързащи за никъде ездачи предполагам е добра алтернатива.Но пак остава момента със сервиз и надежност.
                    Не че казвам,че е лоша машина просто таргет групата е тази на Владич както споменава дори и влогъра бе да го познава.
                    Няма страшно в умирачката...
                    Страшното е да си жив!...

                    Коментар


                    • #13
                      Дангалак си, не се занимавай с тротинетки. Иди на едно пробно с KTM1290 Adv R и ела пак да пишеш тука
                      http://vbox7.com/play:84ee5e6e

                      Коментар


                      • #14
                        Вальо от КТМ Пазарджик кара БМВ Ф 800 ГС, ама Адвенчър с големият резервоар от 24 литра. Вальо е висок някъде над 185 см и този мотор му идва таман и много добре. Аз трудно се покатерих на седалката му на този мотор и изобщо не се опитах да го карам при това положение. Така че това с височината и на мотора, и на моториста е много важно!
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • BENZBOSS
                          BENZBOSS коментира
                          Редактиране на коментар
                          Аз съм 180 см с 34 крак панталони на 80 и малко кила, 2 GSа съм карал като моя е по-висок от тоя на брата главно заради седалката. Купихме и GSA, същата работа,на 175 см човек му идва добре,но под тоя размер ще дойде висок ма не е само той така та си много прав както винаги.

                          На 185 см карач АЗ поне / не ги разбирам ма това е ясно / бих препоръчал големия му брат боксера,ако си на 60 или ги наближаваш може и средната хубост ма за млад карач / около 50те / и боксера много ставал.

                          Или Африка

                      • #15
                        Не го слушай, бавния с кросовия жълт на ника,че това е 150 коня и горница,добро окачване,правилния размер гуми,леко,лесно се кара,върви и мърка еле по пътя,удобно е,тих с голям Монитор и всичките екстри които ти трябват………и като се качиш на едно такова и забравяш за едноцилиндрови,недоказани,маломощни,полу кросови като Тенерето………и ще сравняваш все с него пък то много конкуренция няма и ще се наложи да се разделиш с едни пари.

                        капан е това,потен ше сънуваш кошмари после

                        Африка или Баварец редови с обърнатите вилици след 2013 или макс 10 годишен / за да е с доброто окачване на предницата /,после слагаш едни Андриани чаркове на предните и си ти,моите дойдоха от Италия за 2 седмици и около 500 долара по спомени.
                        Последно редактирано от BENZBOSS; 29-03-24, 17:14.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        Тук са 2 потребители онлайн. 1 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X