Здравейте на всички, така и така е зимен сезон и си стоим у дома.. нека малко помечтаем... Та въпроса ми е... вие с каква машина бихте започнали околосветско пътешествие и защо? Разход на гориво, взаимозаменяемост на частите...един или два цилиндъра... такива неща. Нека определим нашия опит най-доброто! И да не чувам приказки БМВ ГС е върха, защото не е ... точно за тази цел! Поздрави...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Машина за околосветско пътуване...
Свий
X
-
-
Карам Дукати Мултистрада 1200, ми не става... гори много, сервизния му интервал е много малък, скъп и не е за всеки сервиз. Гори много, около 6 на 100. Ако трябва да го сервизирам в африка или азия.... горко ми. Това имах в предвид, случая с гс1200 е същия, те просто не стават за това... Някой ДР650 или КЛР650 биха били по-добрия избор....
-
-
Литература по въпроса колкото човек иска. Теми във всякакви форуми - бол. И то от хора с опит по въпроса. Машини са ползвани от 50 кубиков скутер до Хонда Голдуинг. Въпрос на избран маршрут, налично време и налични финанси. Ако авторът на темата уточни тези параметри, ще му пратя списък с литература на хора, които са направили успешно нещо подобно. Ако няма идея какво точно иска, да започне със следните три книги:
- Adventure Motorcycling Handbook, Chris Scott
- Mondo Enduro, Louis R. Bloom
- The World's Great Adventure Motorcycle Routes
- 1 like
Коментар
-
Аз все пак бих избрл БМВ, но по-стрите айрхедите,1200 ГС а не тия новите с водното охлаждане. От последните айрхеди точно преди да пуснат тия с водното. Всичко им е изпитано и проверено, а и БМВ имат много широка и развита сервизна мрежа по целият свят. Интервала за смяна на маслото им е 10 000 км, а всякакви останали неща и консумативи, там на 20 000 км смяна на маслото в редуктора на кардана и в скоростната кутия, и проверка на клапаните са препоръчителни, а не задължителни.
Разбира се всичко много зависи от това, от къде точно е прекаран маршрута и колко е асфалта, и офроуда по въпросният маршрут. ДР и КЛР са добър избор, но за Латинска Америка, а не непременно за целият свят. Те и двата са карбураторни и горят към 5-6/100. Все пак вече сме 21 век и примерно моят G 650 GS, който е инжекция гори 3-3,5/100. Това за околосветско има голямо значение.
По-евтино, по-изгодно и по-удобно е на различни места по света да се ползват различни мотори, марки и кубатури, местни под наем, или закупени там на самото място за даден континент примерно, а не непременно да се ползва един и същи мотоциклет за целият свят. Но това е въпрос на избор и логистика.
В същност за мен по-интересен е въпросът със средствата, които ще се ползват, от къде ще дойдат и в какво количество, а не толкова, какъв точно да бъде мотора.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
- 2 likes
Коментар
-
От мотори не разбирам, ама редовно ми се налага да оравя разни ремонти на лодки по забутани места на Латинска Америка. Златнито правило е “просто и ремонтноприходно”. И търсиш нещо произвеждано с петилетки и навсякъде. Съмнявам се при моторите да е много по различно.
- 2 likes
Коментар
-
Да, и при лодките същата работа- новите бъкани с излишна електроника /дизел със 6 букси с по 57 кабелчета на букса, върви го разбери що не пали в джунглата на Коста Рика/, дъртите дизели, са елементарни и ремонтнопригодни, ама одъртяха.
Едната ми моторетка е Ямаха TW200, вкарана в производство 1987 та до сега. Елементарен въздухар с един цилиндър. Ония ден чета, че в някаква африканска държава гонели бракониерите с такива. Ама кофти, само 16 коня е, иначе щеше да е супер да си изпърпориш около света с нея.
Другата ми моторетка е 2007 КТМ 450 EXC, доста прост и здрав мотор, ама гол.
Бях се замислил за BMW F800GS, ама не обичам електроники в пустинята /тука Baja 1000 я правим по десетина пъти на година ама покрай брега с лодки, и ми е ясно какво мога да намеря като части в Бахата/.
Наш Димо преди година и нещо ми разправяше за KLR, ама аз тогава имах други идеи, изтървах едно почти новичко.
Абе дилема...
-
Аз бих избрал един от двата , Това е най-правилният мотор за тази цел.
https://silodrome.com/bmw-r80-g-s-paris-dakar/
https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...gs_pd%2088.htm
В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнениеАз бих избрал един от двата , Това е най-правилният мотор за тази цел.
https://silodrome.com/bmw-r80-g-s-paris-dakar/
https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...gs_pd%2088.htmПразен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
-
ЯМАХА Р1 Знам, че ще ми се исзсмеете, но стига да има желание, има и начин.
Спомням си в Идилево засякох Ямаха Р 1 с куфари и много амортизирана. Поли каза, че на следващия ден собственика на машината ще разкаже за неговите пътешествия, но понеже целия комплекс беше запазен само за пътешественици в късната лятна вече аз и синами подпалихме моторетките и ' айде у дома.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
Абе аз да питам. Околосветско през екватора или през полюсите? Щото има известна разлика. А иначе някоя Хонда. И не, че съм фен, ама са разпространени и е по-вероятно да намериш части налични, а не да чакаш доставка от 1000 км. най-близо. Щот БМВ-то май не е баш така. Виж с двуцилиндрова Хонда став.Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....
тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнениеЯМАХА Р1 Знам, че ще ми се исзсмеете, но стига да има желание, има и начин.
Спомням си в Идилево засякох Ямаха Р 1 с куфари и много амортизирана. Поли каза, че на следващия ден собственика на машината ще разкаже за неговите пътешествия, но понеже целия комплекс беше запазен само за пътешественици в късната лятна вече аз и синами подпалихме моторетките и ' айде у дома.
Сега прави ъпгрейди и специални джанти и гуми за обиколка на Северния полюс.
Ето му сайта:
http://www.r1goesextreme.com/
https://www.facebook.com/R1Sjaak
Коментар
-
Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
Е нямах в предвид чак толкова стари айрхеди, но и тия двата мотора са идеални за околосветско пътуване. Само, че без тия пластмасови куфари, а с алуминиеви куфари Туратеч Про.
1-горивна система , два прости карбуратора , няма бензинова помпа , дюзи , компютър , жици , датчици , сонди , ...
2-електрическа система , възможно най-проста , монофазен алтернатор , лесен за ремонт , почни всяко реле може да се приспособи. При липса на бензинова помпа и други консуматори , може да се изминат стотици километри без алтернатор.
3-запалване , елементарно и много надеждно.
4-двигател , ниска степен на сгъстяване , ниско оборотен , много надежден , лесно достъпен за ремонт , наличие на манивела , непретенциозен към гориво и масло. Елементарно и надеждно газоразпределение. Много лесен достъп до клапани , свещи , бутала , .....
5-въздушно охлаждане , изключват се проблеми с гарнитури , радиатор , водна помпа , маркучи , капачки , вентилатори , течност , боза. Така разположените цилиндри са най.доброто за въздушно охлаждане.
6-задната спирачка е с барабан и механично командване , безпроблемна.
7-гуми , най-разпространения размер за ендуро.
На този мотор , при повреда в един от цилиндрите/бутало,клапани/ , маже да го махнеш и само със здравия да се върнеш от нищото.
В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
- 6 likes
Коментар
-
HONDA NC700X '13
HONDA Wave 110i '13
Коментар
-
Ако няма да се кара само по магистрали и първокласни пътища - DR650SE отговаря на 99% от изискванията за околосветско. Аз такъв и си купих, с идеята че се произвежда от 24 години без промени и части за него могат да се намерят практически навсякъде (освен това много детайли са съвместими с Freewind). Остава да намеря време за път ...
Ако ще се кара повече асфалт -всяка Хонда над 400 кубика ще те закара с лекота. Поради което такава си и купих - CRF1000L , продава се в цял свят и е от най-опростените "модерни" тежки ендура.
Но както каза чичо Дъг на Джовката преди години - тръгвай с мотора, който имаш!LZ1NDI
DR650SE K8
- 1 like
Коментар
-
Според мен няма да го пуснат. Дори с инжекциона няма да може покрие екостандатите.
Не че не може да си го внесеш от Щатите, но ще е скъпо упражнение.LZ1NDI
DR650SE K8
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар