Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

    Честито Гошо!
    Със здраве да си го караш
    ______2
    Е = MZ

    Коментар


    • #17
      От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

      Честито и от мен!Много безаварийни километри!

      Коментар


      • #18
        От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

        И така... след като потриумфирах достатъчно, за да мога да се изкажа компетентно, относно впечталенията ми от посочения мотор, да споделя. Уговорката е че говоря за модел 2005-6, който има някои малки, но съществени различия от по- старите модели.
        Външност. При цялото ми уважение към дизайнерския колектив, оформлението на предната маска не е по мой вкус. Модел , озаглавен ТИГЪР, с тая физиономия, аз не мога да възприема. Не стига всичко това, ами с опитите си да замажат тоя гаф, слагат имитации на окраска в по-ранните модели, които обаче приличат на мигли, и от там се лепва и прозвището „girlie”. Добре че после ги разкарват. За отстрани и отзад нямам забележки – добра визия, изчистена, гол двигател, голям пластмасов резервоар, липса на декорации пластмасови добавки, агресивно излъчване. „Разсъбличането” отнема не повече от 10 мин. След процедурата се вижда дебела тръбна рама, а при махането на филтърната кутия всичко вече е достъпно.
        Седалката е от две части, което е удобство, задната се маха с ключ, и след това посредством спусък , е маха предната. Тя пък е с възможност за реглаж от 3 позиции, като аз в момента съм на най-ниската, и въпреки че свалих височината от тройника, при ръст от 178 см, не стъпвам с цяло стъпало . Това е нещо което искам да подчертая, за хора с ръст под 180 см този мотор ще е проблемен при каране от типа „тръгни-спри”, градско например, но пък няма да изглеждате смешен на него при по-висок ръст. Под седалките се намират кутията с бушоните, акомулатора, релета, и ECU модул, свързан с две големи букси. Няма много мясото, но може да се скатае нещо все пак по тия места.
        Тъй като заговорих за седалки, широки и удобни, произведени са в Италия. Нямам нищо против глобализацията, просто е неизбежна , но ми харесва определени надписи да са от определени места, където им е мястото, така да се каже. Окачване „Каяба”, верига „ДИД”, спирачки „Нисин” и т.н. – made in Japan, скоби и разни дреболии по двигателя –made in Germany, и т.н. Произвдения от Китай и общото ЕУ незабелязах – може да съм старомоден, но така ми е по-спокойно...
        Задната вилка е масивна и правоъгълна, захващането е без линкове, веригата е размер 530. Настройването на задното окачване се извършва от врътка под седалката, което според западните авторитети е минус, при други модели е отстрани, можеш да си го въртиш в движение. Аз до сега такива желания не съм имал, та това не ме впечатлява.
        Таблото е с аналогови уреди, четливи и достатъчно големи, като изключим часовника, заврян незанйно защо най-отдолу.Екстри няма, освен ако не броим трип-метъра за такава. Лампите за чека са най-отгоре, виждат се добре. Хубаво е че има отделен уред за бензина, в някои по-стари модели мотори има само лампи, че и по две, и като свършва бензина, се чувстваш като на дискотека, без да знаеш всъщнот визуално колко остава в резервоара. Фабричната слюда изглежда добре, на мен ми е с една идея по-ветровито, и мисля за дефлектор, тук нещата са индивидуални.
        Кормилото е широко и удобно, ръкохватките са с подгрев, и си имат гардове. Съединителя не е с помпа, а с жило. Интересното при ключовете е ,че има универсален, но за куфарите и откачването им е предвидено да си имат отделни. Имобилайзер фабрично няма. Фаровете светват автоматино с подаването на контакт, което за мен не е добро решение, можеше поне да има забавяне от няколко секунди. С натискане на старт бутона, двигателят заработва с характерен звук.
        И така , стигнахме до това, което отличава този мотор от другите в класа за времето си. 3 цилиндров, редови , 955 кубика, инжекцион, запазена марка на фирмата. Тъй като съм преминал през доста 1,2,4 цилиндрови мотоциклети, за себе и знаех какво търся в 3 цилиндровата конфигурация и какво да очаквам – голям въртящ момент като на 2 цилиндров в ниските , и гладка работа в голям работен диапазон, като на 4 ри цилиндровите. Не се излъгах. Мотора тръгва гладко, без да тресе, и изтегля от обороти, почти като на празен ход, до края на червената линия , като кик се усеща след 4000 оборота, когато двигателят се развинтва със специфичния си виещо-режещ звук, а ускорението, наподобява доста спортни мотори. Скоростната кутия е шест степенна, което не знам дали е модна тенденция, и макар че е стандарт за класа, като че ли и 5 скорости биха си вършили работата добре – на 6 та с 50 км/ч, при рязко подаване на газ двигателя поема гладко без да роптае и да се опитва да се отскубне от рамата. Моето впечатление за този двигател е изключително положително, за тези които мощноста никога не достига, слагане на валове и ECU от Дайтона правят модела 150 к.с.(до 2004), но на мен определено и в стандартен вариант ми е достатъчно, дори излишно много на моменти.
        Преди да го купя, четох за управляемоста на модела от съфорумци, и не бяха суперлативи. Моето впечатление е повече от добро, и си го обяснявам с промяната на рейка на предната вилка, при модела 2005-6, който е намален. Образно обяснено - колкото е по изнесена предницата, толкова е по стабилно управлението, и по трудно завиването. Това се усеща ясно при управление на чопър с удължени телескопи, или на кросов мотор. Въпроса е в баланса , кой ъгъл е най-подходящ – мисля че са го намерили. Мотора ляга невероятно добре в поредица от завои, без усилие,но и на прав път се държи стабилно. Карах при силен вятър , и масата на мотора от недостатък се превръша в предимство – върви като залепен, а аз се държа и си люлея от поривите. При разминаване с тирове например и подобни ситуации, това спестява доста стрес. Возията с една дума – комфортна. Към спирачките нямам забележки, педала на крачната ми е малко по висок , но ще го регулирам.
        Така се получи , че голяма част от тестовете ми бяха извън асфалтовите пътища, та и тук имам какво да кажа. Безспорно тежък мотор от такъв клас не му е там мястото, но Тигъра се държа изненадващо добре – говоря за черен път и дори култивирана оран, първа предавка си е дълга за тези терени, но става. Относно защитната тава се създава илюзорно впечатление за добра защита – да, метална е , но е захваната за изпускателните колектори... за мазохистично каране, се предлагат други, захванати както трябва.
        Модела има централна стойка, което е голямо удобство при обслужване. Куфарите са с добро качество, окачването им е по особено, надяват се странично, отварят се настрани. Надявам се да не ми влиза вода в багажа при някой порой. Задната скара е с товароносимост 6 кг според табела, но не е пластмасова, качвал съм се на нея, и си е здрава, така че тая цифра си е препоръчителна. Аз си сложих топ каса 46 литра, та място за багаж със сигурност не липсва.
        За момента не се сещам друго, но пък наскоро в голям мол, се спрях пред магазина на „колежките” от Триумф , и се загледах в надписа ( не само в него...) – „Опитай за да разбереш”. Та , и аз така мисля. Дано съм бил полезен, ако има въпроси – насреща съм.
        Последно редактирано от go6o; 22-04-15, 19:48.

        Коментар


        • #19
          От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

          Интересното при ключовете е ,че има универсален, но за куфарите и откачването им е предвидено да си имат отделни.
          Класика, по-добре с отделни.

          И много незабравими спомени
          п.п. а снимки???
          още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

          Коментар


          • #20
            От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

            Много ме кефи веригата 530 и аналоговите уреди, бели със стрелки. Абе, много истински мотор от всякъде, от където и да го погледнеш. Як кон за дълги и далечни пътешествия не само по асфалт...
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #21
              От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

              Снимки обещавам скоро, не стигнах до фотосесията . Общото впечатление е за солидна изработка, отзивите от форумите също така са добри. Последният 955i 2006 г. е продаден много преди края на годината, поради големият интерес, но имайки впредвид по малкото произвдоство на фирмата, има логика. По всеобщо мнение на притежателите - ако може да се опише all do it машината, това е този модел. Мисля че е и последният с излъчване на голям мотор от 20 век в този клас, класическо , което за едни е предимство , за други - недостатък. Безспорно дизайна и част от концепцията на мотоциклетите се е променила много, но аз съм от първият тип, поне за сега. Относно цените , ориентир са сайтовете за продажба, в българските аз не съм виждал скоро - модела не е популярен в България. От друга страна, като че ли този модел поставя основите на възхода на Триумф, връщайки популярноста на фирмата.

              Коментар


              • #22
                От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:рт modified.jpg
Прегледи:1
Размер:292.9 КБ
ID:5667157

                Забавих фотосесията, но тестовете прераснаха във возене... Преди два дни се мотах в Рила, ще драсна и някой ред за това. Каране по всякакви терени, с всякакви скорости, никакви проблеми - доволен съм. Разход - различни пътища и скорости - средно 5.5 л/100 км , което ми се вижда чудесно. Тия дни ще направя и обещаната фотосесия.

                Коментар


                • #23
                  От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                  Някой да знае в Бг дали мога намеря това нещо,и къде, да не се занимавам с поръчки от чужбина? На мотора ми го има фабрично, но няма как да го ползвам, което е дразнещо. Като тия на запалките е , но е по тънко. Заминавам след няколко дни, и за това, иначе мисля да го разкарам ако е толкова екзотично в нашата страна.

                  Така изглежда външно входа:

                  http://2.bp.blogspot.com/-REEOyz4o22...0/SDC10003.JPG



                  Car Cigarette Lighter Socket Power Plug for Triumph/BMW Motor Style

                  Коментар


                  • #24
                    От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                    http://www.hit-electronics.com/el-ma...v-12v-5867.htm
                    В автомагазини ,бензиностанции и подобни места.Червената капачка се сваля,и става за Triumph/BMW

                    Коментар


                    • #25
                      От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                      Или от стара подвижна лампа на Ваз,буксата е същата!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                        Благодаря за бързите отговори, ще се снабдя с джаджата, пък после ще мисля дали да сменям нещо или да си оставя това което е фабрично.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                          Браво Гоше, много уважаван от мен модел, крайно време е да се популяризира и триумфа в БГ
                          You'll never find out - I got no key hole....

                          Коментар


                          • #28
                            От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tende.jpg
Прегледи:1
Размер:269.8 КБ
ID:5670719Натиснете снимката за да я уголемите

Име:dolomite2.jpg
Прегледи:1
Размер:465.9 КБ
ID:5670720

                            5000 км возене по всякакви места, никакви проблеми.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                              Гавия , видео. Опитвам се да пиша малко за едно хубаво пътуване, дано го завърша преди Коледа .

                              https://www.youtube.com/watch?v=Q1bCT0-9eUc

                              Коментар


                              • #30
                                От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                                Обява:
                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...94#post2880394

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X