Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

    Когато някой тръгне да си купува мотор, обикновено приоритета му е какъв тип да е - круийзер, спорт , турист, ендуро , нейкед и т.н. След това си донапасва нещата спрямо информацията която има, предпочитанията и пазара . Тъй като става въпрос за мотор втора употреба, допълнително проучване никога не е излишно.
    Изхождайки от горното , Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i, си няма точно определено място. Модела се произвежда между 2001 и 2006 година. Със стандартните си куфари, алуминиеви капли с безкамерни гуми, и изправена стойка определено клони към турист. Дългоходовото окачване, височината на седалка, големият резервоар (24 л) и ендуро визията намекват обаче за „адвенчър” характер. До тук излиза, че може да се вмести между мотори като Сузуки В-Стром и БМВ ГС сериите. Да видим дали е така.
    Тигъра се задвижва от редови 3-цилиндров редови двигател с водно охлаждане, 955 кубика, напречно разположен, монтиран на стоманена рама, захранването с гориво е поверено на инжекцион.
    Качвайки се на мотора, веднага става ясно, че е по добре да сте високи на ръст, въпреки че седалката се регулира с три степени, най ниското и ниво е 83 см. Много хора свалят височината чрез реглаж отзад и телескопите през тройника отпред. Страничната стойка е сравнително дълга , и мотора стои доста изправен. Ръкохватките на съединителя и спирачката изглеждат малко трудно достъпни, а нямат реглаж.
    Веднъж потеглили, вече може да усетите насладата от изключителния двигател – безпроблемна и гладка работа от празни обороти до червената зона – 9.500 rpm. Кривата на въртящия момент е фактически права хоризонтална линия от 4000 rpm до края на оборотомера. След около 6000 rpm започват да се усещат леки вибрации, но и скоростта вече е над 140 км/ч , така че едва ли е проблем. Позицията на ездача е изправена, а кормилото широко – предпоставките за приятно каране по криволичещи пътища са налице. Окачването е по меко , което е добре за комфорта, но при рязко спиране води до „потъване” на предницата. Отзад е директно, без линкове. Управлението е точно и прецизно , гумите стандартно са 110/80-V19 отпред и 150/70-V17. Спирачките отпред са двойнодискови , с двубутални апарати “Nissin”, отзад стандартно един диск. От съвременна гледна точка не са върха на сладоледа, но си вършат добре работата. Шест степенната трансмисия работи и превключва добре , и заслужава похвалата „почти като при японски мотор „ .
    За хора които мислят да излизат извън пътя– първа предавка е дълга, и неудобна за офроад, мотора е тежък, защитата на двигателя фабрично не е на ниво – с други думи в пясък, камъни и кал мотора не си е особено на мястото въпреки ендуро визията.
    За каране по шосе обаче нещата са други – предпазното стъкло успява да осигури защита от вятъра , над стандартното , насочва струята в страни от тялото и над раменете на ездача, и без умора може да карате цял ден, фън-фактора е невероятен. Фаровете не са на ниво – на дълги свети само единия, най-популярния мод е второ реле, което пуска и другия, с което нещата си идват на място. Резервоара е пластмасов, чанта с магнити не може да се ползва, но пък осигурява гарантиран пробег от над 400 км с едно зареждане.
    Трансформацията на мотора минава 3 ревизии през годините, като най-сериозните промени са през 2005-6 г. , засягат рама , окачване, спирачки и двигател, ще се спра на тях, понеже това е модела който си взех.
    Каплите със спици са заменени със алуминиеви 14 лъчеви, окачването е втвърдено, ботушите отпред са скъсени с 4 см. Рейка (ъгъла ) отпред е намален от 28 градуса на 25.8 и е скъсена задната вилка , което намалява междуосието със сантиметър. Някои от детайлите са променени, визуалната разлика най-вече личи по оцветената в сиво рама. Модела от 2006 има промени и в двигателя, с някои заемки от наследника ТТ 1050 – в глава, картер, скорости. Таблото си е старото , с аналогови уреди, които на мен по ми харесват. В общи линии тенденцията е модела да се ориентира към шосейното, и старата концепция от първите ТТ от края на 90 те за голямо ендуро, е изоставена. Катализатор не се монтира. Серийно вече идва с куфари ( иначе са с цена около 1500 лв), подгряване на ръкохватките и централна стойка –все полезни неща. Фрапантни пропуски в качеството на мотора и слаби места не можах да намеря, информирайки се от интернет. Понеже е английски, популярното му сравнение с кола е „Рейндж Ровър” на две колела. До тук информация по слухове и чуждо мнение, като пристегне моят и го покарам, ще споделя и аз. Спецификации няма да слагам за сега, има ги в интернет, но се разминават с доста .

    По материали от нета.

    Ревю :
    http://www.motorcyclistonline.com/20...ed-range-rover

    https://www.youtube.com/watch?v=d8VBRTLojYM



    Последно редактирано от go6o; 14-01-15, 12:25.

  • #2
    От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

    Колега, ако не се лъжа ти беше карал и ST - би ли ги сравнил. Най-вече ме интересува субективното усещане са тегло и управляемост на ниска скорост.
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

    Коментар


    • #3
      От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

      В края на миналата година в главата ми се бе затвърдила идеята , че новогодишният ми подарък ще е мотор. Понеже не разчитам на Дядо Коледа , дори и на Снежанка, взех нещата в свои ръце. Зимния период предлага достатъчно висене пред компютър, и за това се насладих на добро проучване на пазара. Принципно знаех какво искам – голям , туристически ориентиран мотор – удобен и солиден, да може да носи багаж, „адвенчър” характер за лоши пътища и липсата на такива тук-там, кубатура от 1 кило нагоре – да има мощност, пък ще я ползвам , ако се наложи. На визия не държах , но колкото по малко пластмаса има, толкова по добре - в моите очи красотата на мотора не се крие в лъскави опаковки , тя си е в самата концепция. С други думи – исках всичко накуп по моя си начин за моето возене. В гореизброените параметри могат да се вместят доста модели с различен +/- , но аз ще изброя няколко за яснота – Хонда Варадеро, Априлия Капонорд, Дукати Мултистрада, Сузуки В-стром, КТМ 950, Тиумф Тигър, БМВ ГС1150 и т.н. В полезрението ми от самото начало бяха последните два , а фаворит – БМВ то.
      В интерес на истината , освен че са мотори в сходен клас, между тях няма много допирни точки, та и сравнението им е някак си тъпо.
      БМВ – кардан, 2 цилиндъра , боксер, въздушно охлаждане, теле и паралевър окачване, моно отзад ...
      Триумф – абсолютно класическа концепция – все едно гледам рафинирано Тенере или Африка от 90 те години, което на мен много ми харесва, и „странен” 3 цилиндров двигател. На всичкото отгоре е и английски...
      Няма да се спирам на подробности , но поради шегите на съдбата, късмет или липсата на такъв , ще видим, си взех Триумф 955, изложен на търг в Англия, с онлайн надаване.
      Понеже ще описвам машината, първо малко пояснения, защото съм сигурен че ще има различни мнения относно изложеното от мен. Имал съм доста мотори, не робувам на марки и предразсъдъци, говоря от собствен опит и гледна точка, която вероятно ще е странна за много хора, но си има своята логика и аргументация от мен.
      Никога не съм виждал Триумф 955 Тигър (Тайгър) на живо преди да ми го докарат. . Шок и ужас !
      И си купуваш мотор така?
      Ама ти си виждал само на снимка това което взимаш ?! ?
      Ама...!!!
      ... и т.н.
      Дам, така е.
      В най студеният ден на зимата, с най много сняг, след 1 месечно забавяне, в ден събота ми се обадиха че мотора е тук. „Тук” се оказа някакъв цех, на майната си, а тира който го докара, разтоварваше нещо тежко и индустриално, та трябваше да си взема мотора от там. Добрах се с колата до мястото, на фона на музиката от филма „Мисията невъзможна”, и под кротко валящият сняг видях придобивката. Опакован в стреч, с разни картони , подпрян на стойка. Разкъсах опаковката нетърпеливо, и се загледах.
      Първи впечатления:
      Мотора е голям... и черен. Второто го знаех, от снимките. Ако Каджива не бяха взели името „Елефант”(Слон) на времето , Тигъра спокойно можеше да си го заслужи. Можеше и Муха да го кръстят, мислех си , докато гледах маската отпред – някои дизайнери са си за бой по подразбиране. Погледнато от страни обаче , нещата са други - мотора е красив. Поне по моите вкусови изисквания – изчистен контур и агресивно излъчване. Класика ! Масивна стоманена рама, дебела задна вилка, огромен резервоар, двойна седалка , доста широка. Куфарите бях свалени , в тях намерих 4 ключа, дистанционно за аларма, и пакет с документи. Удоволствие е когато получиш всичко това накуп. Сервизна книжка с история, старателно сложени бележки във фирмена папка д-р Р.Вега(собственика) и т.н. Отдъхнах си когато видях че новите гуми не са „AVON”- след информацията на колежката , че Триумф правели хубаво бельо, козметично звучаща фирма по мотора ми щеше да ми дойде в повече. Обадих се на приятели, дойдоха с една платформа и прибрахме черното коте на сухо... да чака по топли дни.

      Следва.


      Коментар


      • #4
        От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

        Честито и до есента поне 30 000 км върху него! Ама да беше пуснал повече снимки! И аз се заглеждах по ТИГРИТЕ, ама сега съм на друга вълна и скоро няма да си сменям коня. Знам , че няма да изтраеш и още днес ще го караш. Споделяй впечатления по-бързо. На мен ли ми се струва,че ауспухът е много издаден и трудно биха се сложили неоригинални нефабрични куфари или наистина е така ?

        Коментар


        • #5
          От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

          Честито! Със здраве да си го караш! Аз имах предният модел. Добра си е машината!
          ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

          Коментар


          • #6
            От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

            Готин мотор! Адвенчър за пътешествия. Давай пиши още за него...
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #7
              От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

              Браво! Много пътеписи да извърви.

              Коментар


              • #8
                От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                Честито , желая ти много и безаварийни километри .

                Коментар


                • #9
                  От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                  Честит ти красавец много безавариини километри и весели моменти Ви пожелавам.
                  Все на красиви места да те заведе .....
                  0887 246718

                  Коментар


                  • #10
                    От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                    Честито! Голям, железен и черен - винаги, когато иде реч за оръжие или мотор!
                    "Do not correct a fool, for he will hate you;
                    Correct a wise man, for he will appreciate you."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                      Честито. Много добър мотор. Мой приятел, с когото често караме заедно има абсолютно същия. Голям катър, мощен и мазен. Ще те заведе навсякъде. Незаслужено подценен у нас. Ако имаше АВS и за момент нямаше да се колебая да го имам, вместо Пан Европата. Много безаварийни километри.
                      BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
                      LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
                      Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                        Честита придобивка! Очакваме повече снимки и твоите лични впечатления от машината.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #13
                          От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                          Страхотно ревю, Гошо! Много ме радваш и с удоволствие ще прочета още за първите ти впечатления. Все пак се постопли тия дни, няма как да си помисля, че не си го врътнал тук-там
                          Иначе Cagiva са нямали никакъв шанс да вземат името на Tiger-a, защото първият Triumph Tiger 80 е произведен през 1937 година.
                          Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                          Коментар


                          • #14
                            От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                            Честито,
                            Поздравления за избора. Няма да съжаляваш. Има си собствен "характер".
                            В България, за съжаление, не е популярна марката, но от както общувам с т.н. коте (Тигър 800ХС) си търся непрекъснато поводи да го карам. Сигурен съм, че и при теб ще е така.
                            Със здраве да му се радваш.
                            Поздрави
                            Андро

                            Коментар


                            • #15
                              От: Triumph Tiger 955i / Триумф Тигър ( Тайгър ) 955i

                              Благодаря за пожеланията ! Времето в региона е по влажно и от Англия, та ще забавя малко ревюто, тъй като искам повече впечатления от мотора.


                              Първоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение
                              На мен ли ми се струва,че ауспухът е много издаден и трудно биха се сложили неоригинални нефабрични куфари или наистина е така ?
                              Май не е проблемно, има стандартни комплекти на GIVI например.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X