Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет при избор на all terrain мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвет при избор на all terrain мотор

    Здравейте, дойде момента и аз да се включа в раздела за тежко ендуро.Обмислям покупка на универсален мотор който да използвам при пътувания в БГ и извън страната, тъй като ми писна да шофирам автомобил.От друга страна развитието на хард ендурата ги направи абсолютно непригодни или поне дискомфортни при пътувания от типа on+off road.Бюджета е ограничен до 6К за стар мотор или около13-14 за нов,тъй като мотора евентуално ще се ползва,ако евентуално имам време.Първоначално се бях спрял на "баба" Africa Twin,която основно да ревизирам, но тази идея отпадна поради малоумно високите цени на 15+ годишни мотори.Каквото и да правиш с него умората на метала си казва думата.По бюджетни съображения отпадат и КТМ-ите- около 20К за 990 Adventure и 16К+3К (KTM 690 с малко тунинг(задължителен) от Rally Raid).По тази причина отпада и BMW GS800. В момента обмислям вариантите Suzuki V-Strom 650 и Yamaha XT660 Tenere.Като цяло концепцията на ХТ-то ми пасва повече но ме плаши липсата на мощност-48 к.с.Предполагам че нещата могат малко да се подобрят с инсталиране на power comander и отворени ауспуси, но в неголеми граници.Така че моля за съвет от хората с по голям опит , като приемам предложения и за други машини.Критериите за избор са следните.

    1.Автономност на пробега поне 350 км.
    2.Възможност за монтаж на куфари
    3.Удобна седалка при преходи 700-800 км.
    4.Удобна позиция на тялото( въпреки че това е субективен фактор)
    5.Прилично поведение на хубав черен път, тъй като доколкото се познавам винаги ще си намирам разни "шорт кътчета".Под прилично поведение разбирам примерно 130-150 км черно без особен проблем.
    6.Спокойно подържане на 130-140 км/ч, по-бързо не ми е необходимо.
    7.Основните дестинации са из България и съседните страни.Евентуално 1 път годишно ще се пътува по-далеч и то не по-далеч от Северна Африка или *стан-ите , примерно.

    Благодаря предварително за мненията ви!
    offroad фен
    1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
    TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

  • #2
    От: Съвет при избор на all terrain мотор

    Труден избор... Разликите между тази Ямаха и Сузукито са много големи. Сузкито е двуцилиндрово, а Ямахата едноцилиндрова и просто са съвсем различни мотори.
    Двуцилиндрово ендуро, което спокойно може да се ползва на дълъг път, но с което спокойно може да се влезе и на черно до 6000 лева е Хонда Трансалп XL 650 V от 2001 до 2006 година. Тя е 55 коня. Има доста добри екземпляри, които се продават в момента в България. Според мен е много по-добър вариант от Ямаха 660 Тенере.
    Сузукито DL 650 V-Strom е 67 коня, но то е по-шосейно ориентирано и според мен едва ли може да се нарече ендуро. Но пък за пътешествия е много добро и с него може да се мине по черни пътища!
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #3
      От: Съвет при избор на all terrain мотор

      Знам че са различни, аз затова се чудя кое би било по-подходящо.Само да поясня че става въпрос за това Tenere. И все пак ме притеснява слабия двигател, да не говорим че за 2-ри човек- forget about it.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Yamaha XT660 Tenere 08  3.jpg
Прегледи:1
Размер:52.5 КБ
ID:5334364
      Последно редактирано от Chinela; 10-01-12, 10:28.
      offroad фен
      1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
      TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

      Коментар


      • #4
        От: Съвет при избор на all terrain мотор

        Мисля , че на Владо мнението е точно- или V-storm , или Трансалп 650 или 700. Нито са прекалено тежки, а и имат достатъчно динамика. Не ми се вярва да се вреш с такъв мотор по горите(по-скоро черни пътища по изключение, ама не и екстрийми). Като чета обаче по сайтовете за тунинг и ъпгрейди май за V-storm има по- голям избор от аксесоари(поне за багаж)
        ПП Сега се сети защо за БАБА ХОНДА искат толкова пари Верно , че материалът старее, ама като четеш пътеписи(говоря за дългите в ADV или HU май до сега не съм видял, може и да има , ама аз поне не засичам, някой да заваря рама на Африка). Друго не знам какво може да те притесни по мотора-не ми се вярва да те бърка година . Мисля , че чисто нов 650 strom в Бг може да се намери за около 14к-във Варна за толкова ми го предложиха дилърите. До колкото разбрах DL 1000 за Европа били спрени заради екологични изисквания!
        ППП Ебааааааах ти готиния момент.....да си търсиш нов мотор - УСПЕХ

        Коментар


        • #5
          От: Съвет при избор на all terrain мотор

          Гълъбине,едва ли ще ти е от полза моето мнение при избора ти на мотор,но видях че става дума за Ямаха хт 660з ако не се лъжа.Критериите,по които си търсиш мотор съвпаднаха с изискванията на моя приятел/сега собственик на Ямаха хт 660з модела от 2011/.Закупи го чисто нов пролетта на 2011.Преди това се интересуваше и от новия модел Хонда Трансалп.Лятото през седмица пътува с него от София до Синеморец,километрите са повече от 400,не е споделил че го измаря или други негативи от сорта.Поръча си и си монтира стойки и куфари,както и централна степенка.На седалката сложи допълнително така да се изразя седло/захваща се с колани за оригиналната седалка и е пълно със силикон ако не се лъжа/.Пътува с него из цяла България,включително и по черни пътища/ за по -пресечени терени ползва црф х/.С две думи е доволен от избора си.Успех в търсенето,дано и аз някога се обзаведа със втора машина,подобна на тази,за която става дума.

          Коментар


          • #6
            От: Съвет при избор на all terrain мотор

            Виждам, че си отхвърлил F 800 GS, но защо си пропуснал F 650 GS, защото той е в класа на Suzuki V-Strom 650 и Yamaha XT660 Tenere. Отговаря на всичките ти изброени предпочитания, всъщност на почти всички, не знам при този клас мотори как ще намериш удобна седалка за 800 километров преход. Аксесоари, колкото щеш.

            Technische Daten BMW F 650 GS


            Technische Daten Motor 2011
            Bauart: 2-Zylinder Viertakt Reihenmotor, flüssigkeitsgekühlt, DOHC
            Bohrung & Hub: 82,0 x 75.6
            Leistung: 52,0 kW (71 PS) @ 7.000 U/min
            Drehmoment: 75,0 Nm @ 4.500 U/min
            Topspeed: 185 km/h
            Hubraum: 798 cm³
            Verdichtung: 12,0:1
            Ventile / Zylinder: 4
            Abgasreinigung: Ja
            Abgasreinigungssystem: G-KAT
            Schadstoffklasse: EURO 3
            Gemischbildung: Elektronische Benzineinspritzung mit Ø 46 mm Drosselklappen
            Kupplung: Mehrscheibenkupplung im Ölbad, mechanisch betätigt
            Kraftübertragung: Kette
            Getriebe: 6-Gänge
            Anlasser: E-Starter
            Technische Daten Fahrwerk 2011
            Rahmen Bauart: Gitterrohr-Rahmen aus Stahl
            Lenkkopfwinkel: 64,50 Grad
            Nachlauf: 97 mm
            Radstand: 1575 mm
            Sitzhöhe: 840 mm
            Stoßdämpfer vorne: Telegabel Ø 41 mm
            Federweg vorne: 180 mm
            Stoßdämpfer hinten: Federbein, Zugstufe einstellbar, Vorspannung per Handrad hydraulisch einstellbar
            Federweg hinten: 170 mm
            Bereifung vorne: 2.50 x 19", 110/80 R 19 (59H)
            Bereifung hinten: 3.50 x 17", 140/80 R 17 (69H)
            Bremse vorne: 300 mm Scheibenbremse mit 2-Kolben Schwimmsattel (abschaltbares ABS gegen Aufpreis)
            Bremse hinten: 265 mm Scheibenbremse mit 1-Kolben Schwimmsattel (abschaltbares ABS gegen Aufpreis)
            Typennummer:
            Gewicht, Tankvolumen, Farben, Preis 2011
            Trockengewicht: 179,0 kg
            Leergewicht: 199,0 kg fahrfertig
            Max. Zuladung: 237,0 kg
            Zul. Gesamtgewicht: 436,0 kg
            Tankinhalt: 16,0 Liter
            Davon Reserve: 4,0 Liter
            Farbvarianten: Weissaluminium, Orange, Blau
            Listenpreis (UVP): 7.990,00 Euro
            BMW F 800 GS Cum sapiente loquens perpaucis utere verbis! - Когато говориш с умни хора, употребявай колкото се може по-малко думи!

            Коментар


            • #7
              От: Съвет при избор на all terrain мотор

              Първоначално публикуван от Гълъбин Колев Преглед на мнение
              1.Автономност на пробега поне 350 км.
              2.Възможност за монтаж на куфари
              3.Удобна седалка при преходи 700-800 км.
              4.Удобна позиция на тялото( въпреки че това е субективен фактор)
              5.Прилично поведение на хубав черен път, тъй като доколкото се познавам винаги ще си намирам разни "шорт кътчета".Под прилично поведение разбирам примерно 130-150 км черно без особен проблем.
              6.Спокойно подържане на 130-140 км/ч, по-бързо не ми е необходимо.
              Като те знам как караш с леки забежки из черни пътища няма да минеш, та "шосейните" ендура направо ги забрави. Което обаче много стеснява избора по тези критерии, или малко го разширява, ако намалиш някой от тях.
              По точки:
              1. Повечето ги изкарват дори натоварени и с втори човек, по-скоро производителите и автърмаркета се цели в 600+автономност(цените за автърмаркет обаче са жестоки)
              2. Всички могат въпрос на вкус и възможности е и там
              3. Оригинална такава просто няма, но пък афтърмаркета (абе тая дума няма ли атернатива на български?) голям, избора също.
              4. Както сам казваш това си е субективно, но при повечето модели позицията е сходна, пак си иска напасване според вкуса(аз например на Априлията много по-добре се чуствам с преходника от 22-28 кормило и Фатбар такова-идва ми по-високо и по-близо)
              5. Както започнах като те знам как караш "шосейките" ги изключваме, макар че 130-150км преход много зависи по какъв терен и с каква скорост.
              6. Е тук също е проблем, за подържане на такава скорост си трябва двигател(голям и по възможност цилиндри) и обтекаемост за комфорт, което обаче е в конфликт с номер 5. Малък двигател(аз го разборам 600-650 един цилиндър) си е натоварващо и харчещо с такава скорост.

              Понеже миналата година и аз бях в дилема за смяна на Априлията се бях разгледал какво се продава, че дори бях отишъл с парите да взимам едно БМВ 650 Дакар, но не се разбрахме с продавача. За сега реших да изкарам и тази година с наличната техника поради възникване на някой приоритети.
              Та по моите наблюдения:

              БМВ 650 ГС Дакар-винаги ми е харесвал този мотор и като визия и като поведение, резервоара под седалката го прави да се усеща по-лек отколкото всъщност е, инжекцион двигателя харчи малко-някой цитират цифри до 3,2л/100, но масово го дават около 4/100(за сравнение Априлията ми, която е с почти същия двигател дава 5-7/100). Проблема-маломощен двигател, след като го покарах моя ми се струва като ракета, но пък заради инжекцията е много контролиран и плавен. Другото е слабото окачване, повечето слагат предница от ВР, отзад Олинс, предницата ок, но отзад си трябват бая пари. Спирачките са ок, седалката е доста добра, резервоара идва мъничък, а афтърмаркета е скъп-мисля че към 2500 долара, но заради ниския разход изкарва 300-350км. Този който аз гледах беше 2002 година за около 4000лв. иначе вървят около 5000, по-новите и нагоре, в Англия цените са им сходни, дори по-скъпи.

              Ямаха ХТ 660 Z Тенере имаше едно в мобиле купувано от България 2008 мисля, на 4000км. искаха му около 8000лв.-изкапаха ми очите по този мотор. Двигателя е страхотен, ползват го още няколко производителя(новите Априлии също са с него), инжекция-харчи малко, вървенето с малко тунинг се оправя. Това което съм чел е оплакване ткъм окачването-стандартното идва малко меко при товарене, оправя се с прогресивни пружини или смяна с Олинс. Ветрозащитата е ок, седалката измаря при по-дълъг преход, но се сменя и всичко заспива. Много ми харесва лично на мен.

              Кавазаки 650 КЛХ-американците много го тачат, двигателя е железен, оплакват се от окачването за каране по черно, и малко по-високия център на тежестта-мисля че чак след 2007-8 започнаха да им слагат пластмасови резервоари, преди това-желязо. В една мотокъща някъде в Пловдив(само че нямам никаква идея къде и как се стига до там) видях един такъв мисля че 2008 или 2009 беше, на 1500км за някакви 6-7000лв. мисля, той и в мобиле се въртеше по едно време.

              Хонда 650/700 Транс...не лош компромис, малко повечко ми идват пластмасариите, килцата също са им повече, хората се оплакват и от двигателите, не знам иначе има доста запазени след 2004-5 за тези пари(стария двигател 650)

              В АДВ доста хора които предприемата сериозен оффроуд предпочитат Ямаха ХТ660Р(двигателя е същия като на Тенерето, мисля малко повече коне беше и малко по-лек), Сузуки ДР650(неунищожимия), Хонда ХР650(малко трудно се намират по нашите ширини), БМВ Г650(все още скъпи), но ветрозащита-никаква, иначе карал си ХР знаеш как е...

              КТМ...като започнем с по-старите-640 АДВ(изпадат от време на време в ебея, но под 2300-2500паунда не падат), карал съм супер мото такова и ми идва малко слабичък, при скорост над 120км вибрацията е ужасна и ръцете направо изтръпват. Иначе много лек, окачването няма нужда от преправяне...;690-с преправяне към АДВ- все още са много скъпи в ебея, после и тунинга...950АДВ-има много добри оферти от време на време в Англия-напълно подготвени с куфари, седалки, гуми, абе готови за каране и на 20-30000км под 5000 паунда, за горе-долу същите има от първите 990. На такива пари има и ГС1150, там обаче не смея и дума да спомена

              Априлия Пегасо 660- това си е Ямаха ХТ660Р, но по-добре изглеждаща, с по-добри спирачки и на 19''отпред. Имаше в мобиле една много направена-с куфари, чанта, 2008 година мисля и не беше на много километри, но май към 7к му искаха...

              Абе направо много ти е труден избора мен ако питаш започвай да пробваш, тук има доста хора които биха ти предостъпили според мен и каквото ти хареса окото, г..за и портфейла-тошей (казано на местен )

              Бих ти дал и моя да го пробваш, но според мен не си заслужава да мислиш в тази насока, все пак да си направиш някаква редстава за поведение на пътя и на черно...

              Коментар


              • #8
                От: Съвет при избор на all terrain мотор

                В Дупница в момента се продава този модел Тенере, за мен, за вторичния пазар, все още леко му е висока цената.
                Отделно от моят тест когато избирах, минах 250км само асфалт и на първо четене не ми хареса нито седалката, нито по-твърдото окачване, нито вибрациите /все пак беше и с 09 митас/.
                Инжекционовият двигател ми хареса много.
                Не ми хареса цената от 9800лв /преди година/.

                За 6000 бих му простил горните недостатъци. Въпрос на вкус все пак.
                Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                Коментар


                • #9
                  От: Съвет при избор на all terrain мотор

                  Аз мисля , че Yamaha Tenere е по-добрият избор. Ако може да разбереш с колко точно ще му повишиш мощността , и с колко ще намалиш килограмите с отворените ауспуси , ще можеш да направиш сравнение с другите алтернативи. Трябва да знаеш за всеки един от избраните мотори: мощност , килограми , обем на резервоара , разход , за да ги сравниш.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #10
                    От: Съвет при избор на all terrain мотор

                    Брей аз цял роман съм изписал бе, що не ме спряхте?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Съвет при избор на all terrain мотор

                      Извинявам се , че спамя в темата на колегата, ама искам да попитам нещо( много е дискутирано, и за това май не е за нова тема) . Като допре въпросът за далечни дестинации, всички отричат едноцилиндровите тежки ендура, а като гледам , хората колкото карат големия GS, толкова много правят и далечни преходи с малкия 650цц? Не вярвам да е от липса на финанси, по-скоро от страх, че с големия има места дето ще са ужасно тежки, а с малкия се минава по- лесно. Тук в БГ доста хора имат малък650 GS, ама май не пътуват много с него по далечни дестинации(или поне не пишат тук).И защо разликата в цените м/у големия и малкия е в пъти?
                      Не съм имал GS, ама не мисля , че малкият е за подценяване. Ако не бях 100+ кг, сигурно щях да се оглеждам за такъв( в Бг май има повече 650ГС от 650 V-strom на пазара)

                      Коментар


                      • #12
                        От: Съвет при избор на all terrain мотор

                        Стандартния ГС според мен не си заслужава, на черно се държи като паркетник-19'' предна(малък избор на гуми), малък ход на окачването, малък клирънс. Освен това повечето които пътуват с големите ГС-и-1100, 1150, 1200 са по двама, 650-то е добро за един човек с багаж, но на двама с багаж идва тежко и неудобно, седалката е къса и няма място, окачването е меко...
                        Понеже моята Априлия е доста блзка като пътно управление до стандартния ГС, а и съм карал такъв, затова го сравнявам с Дакар-а.
                        С Априлията миналата година лятото с втори човек и малко багаж направих едно пътуване до Турция с втори човек топ кейст и чанта на резервоара- един ден, 800км., час от пътя беше по чист оффроуд с дупки по 15-20см. определено ме измори това каране, но сам с подържане на 120км не е проблем.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Съвет при избор на all terrain мотор

                          Аз ти предлагам да разгледаш и:
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...Version=bottom

                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...n&pageNumber=3
                          още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                          Коментар


                          • #14
                            От: Съвет при избор на all terrain мотор

                            Първоначално публикуван от Гълъбин Колев Преглед на мнение
                            Здравейте....

                            1.Автономност на пробега поне 350 км.
                            2.Възможност за монтаж на куфари
                            3.Удобна седалка при преходи 700-800 км.
                            4.Удобна позиция на тялото( въпреки че това е субективен фактор)
                            5.Прилично поведение на хубав черен път, тъй като доколкото се познавам винаги ще си намирам разни "шорт кътчета".Под прилично поведение разбирам примерно 130-150 км черно без особен проблем.
                            6.Спокойно подържане на 130-140 км/ч, по-бързо не ми е необходимо.
                            7.Основните дестинации са из България и съседните страни.Евентуално 1 път годишно ще се пътува по-далеч и то не по-далеч от Северна Африка или *стан-ите , примерно.

                            Благодаря предварително за мненията ви!
                            За "бръмчене" из страната но изключително бюджетен вариант аз си взех ТДМ, първият.
                            1 около 400км
                            2 3бр.
                            3 ? до 400км добре наведнъж(повече не съм карал - отскоро го имам).Ако седалката не те кефи за макс 100лв я правиш каквато искаш - не мисля че е критерий при такива суми за возило.
                            4 да
                            5 висок е и е малко относително. Трябва сам да си прецениш - виждам че си имал доста резачки
                            6 да (с 2ма отгоре по 100литра)

                            + изключително смешна цена за момента. С остатъка до 6к можеш да го направиш нов.
                            + не набива на очи в талибандии разни.
                            + преспокойно може да си последният му собственик. Няма да робуваме на железата - нали?
                            Sent from my Nokia s fenerche

                            Коментар


                            • #15
                              От: Съвет при избор на all terrain мотор

                              Първоначално публикуван от TRACARH Преглед на мнение
                              Виждам, че си отхвърлил F 800 GS, но защо си пропуснал F 650 GS, защото той е в класа на Suzuki V-Strom 650 и Yamaha XT660 Tenere. Отговаря на всичките ти изброени предпочитания, всъщност на почти всички, не знам при този клас мотори как ще намериш удобна седалка за 800 километров преход. Аксесоари, колкото щеш.

                              Technische Daten BMW F 650 GS


                              Technische Daten Motor 2011
                              Bauart: 2-Zylinder Viertakt Reihenmotor, flüssigkeitsgekühlt, DOHC
                              Bohrung & Hub: 82,0 x 75.6
                              Leistung: 52,0 kW (71 PS) @ 7.000 U/min
                              Drehmoment: 75,0 Nm @ 4.500 U/min
                              Topspeed: 185 km/h
                              Hubraum: 798 cm³
                              Verdichtung: 12,0:1
                              Ventile / Zylinder: 4
                              Abgasreinigung: Ja
                              Abgasreinigungssystem: G-KAT
                              Schadstoffklasse: EURO 3
                              Gemischbildung: Elektronische Benzineinspritzung mit Ø 46 mm Drosselklappen
                              Kupplung: Mehrscheibenkupplung im Ölbad, mechanisch betätigt
                              Kraftübertragung: Kette
                              Getriebe: 6-Gänge
                              Anlasser: E-Starter
                              Technische Daten Fahrwerk 2011
                              Rahmen Bauart: Gitterrohr-Rahmen aus Stahl
                              Lenkkopfwinkel: 64,50 Grad
                              Nachlauf: 97 mm
                              Radstand: 1575 mm
                              Sitzhöhe: 840 mm
                              Stoßdämpfer vorne: Telegabel Ø 41 mm
                              Federweg vorne: 180 mm
                              Stoßdämpfer hinten: Federbein, Zugstufe einstellbar, Vorspannung per Handrad hydraulisch einstellbar
                              Federweg hinten: 170 mm
                              Bereifung vorne: 2.50 x 19", 110/80 R 19 (59H)
                              Bereifung hinten: 3.50 x 17", 140/80 R 17 (69H)
                              Bremse vorne: 300 mm Scheibenbremse mit 2-Kolben Schwimmsattel (abschaltbares ABS gegen Aufpreis)
                              Bremse hinten: 265 mm Scheibenbremse mit 1-Kolben Schwimmsattel (abschaltbares ABS gegen Aufpreis)
                              Typennummer:
                              Gewicht, Tankvolumen, Farben, Preis 2011
                              Trockengewicht: 179,0 kg
                              Leergewicht: 199,0 kg fahrfertig
                              Max. Zuladung: 237,0 kg
                              Zul. Gesamtgewicht: 436,0 kg
                              Tankinhalt: 16,0 Liter
                              Davon Reserve: 4,0 Liter
                              Farbvarianten: Weissaluminium, Orange, Blau
                              Listenpreis (UVP): 7.990,00 Euro
                              Колега, въпреки че се води 650, той си е с двигатреля на 800-ката.Определено е подходящ но е извън бюджета, тъй като иска поне още 2К за разни джаджи.
                              offroad фен
                              1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
                              TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X