Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техники на падане!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Техники на падане!

    Митак, ръчички и крачета се перят в края на претъркалването, а ако е със скорост, след няколко претъркалвания, когато кинетичната енергия намалее достатъчно...

    П.П. Преди няколко седмици, в Идилево, Коцето (the slow heart) се качи за пръв път на леко ендуро, на мократа трева пред мото-кампа. Това дето направи невъзможни завои по поляната, как да е, но когато падна, с няколко претъркалвания и се изправи с поклон, обра овациите ни.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #32
      От: Техники на падане!

      Тя кинетичната енергия кат намалее достатъчно много - много файда от перенето на ръчички няма, хеле пък ако не си караш мотора по кимоно - съвсем.

      Коментар


      • #33
        От: Техники на падане!

        Според Събин, колкото по-често падаш, толкова по-добре падаш... "Почнеш ли да падаш рядко, се пребиваш..." това беше цитат...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #34
          От: Техники на падане!

          Има логика в това, Венци. Всяко падане си е вид тренировка.
          От как си взех лекото ендуро, загубих бройката на паданията, то не, че и с Хондата не падах, ама по-рядко. Падам и с БМВ-то, но по-рядко и по-артистично...

          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

          Коментар


          • #35
            От: Техники на падане!

            Тази тема е актуална за новобранци, докато навъртят година служба в седлото.
            След това вече са падали достатъчно или са си изработили някакъв рефлекс при подобна ситуация.
            Гледах доста снимки от кроса в Севлиево най вече, като и репортажи от ендуро състезания.
            Видно е, че състезателите имат рефлекс при падане, но не са в състояние да го формулират.
            Например при ниска скорост отварят крака толкоз че мотора да се срине между разкрача, а те остават прави.
            При атака на остър завой, в крос абсолютно всички изправят вътрешния крак с петата напред, така че при евентуално падане, удара да се посрещне от изпънат крак и да изхвърли таза и торса извън мотора.
            Едно е да знаеш това, друго е автоматиката на дългия опит.
            Аз при моето падане, за съжаление докато се уча, просто не бях в състояние да върна газта, защото мотора се ускоряваше като излитащ самолет, а опорните точки при необучен моторист са три - двете ръце и гъза върху седалката. При байковете основната опора е кормилото. При моторите очевидно не е така.
            Дотолкоз е проста работата, че всеки на когото обяснявам ми казва, - е как да не можеш да върнеш газта ?
            По маломощните мотори на които трябва да се учи човек, нямат такова бесно ускорение, но по мощен направо ти изтръгва ръцете при случайно подаване на газ.
            Просто трябваше да пусна кормилото и да си бегам назад. А аз стисках докрай, грешка - това просто трябва да се каже и да се систематизира при новобранците.
            Сега като се възстановя, това ще ми бъде 2 рата работа да тренирам връщане на газта при ускорение на първа и втора скорост.
            Първата работа ще е да го закарам в някой манастир да го осветят тоз мотор, щота аз съм му третият с патерици за една година.
            Последно редактирано от Nik Nikolov; 12-06-10, 12:34.
            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

            Коментар


            • #36
              От: Техники на падане!

              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
              При атака на остър завой, в крос абсолютно всички изправят вътрешния крак с петата напред, така че при евентуално падане, удара да се посрещне от изпънат крак и да изхвърли таза и торса извън мотора.
              Ники, тук си в грешка!
              Кракът се пуска изправен напред, не за да посрещне падането с изпънат крак, а за по-добър баланс и пренасяне на част от тежеста към предницата на мотора.
              Ако при изпънат крак с пета напред в ендурото срещнеш камък, дънер или голям корен, шансът да счупиш някоя кост е огромен именно, защото няма какво да абсорбира удара.
              Тази тема мисля, че ще е доста полезна на всички, касае предимно карането офроуд и мотокроса, но някои положения са валидни и за ендурото :
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...B0%D0%BD%D0%B5!
              Per aspera ad astra.

              Коментар


              • #37
                От: Техники на падане!

                Да де аз затова и пуснах темата, за да има каво да кажат по опитните.
                Аз като гледах този изпънат крак си мислех нещо. Оказа се невярно. Благодаря !
                Като гледам паданията при пистовите мотори, никой не може да ме убеди, че тия не са тренирали падане.
                Даже в детайли гледах как Роси счупи подбедрица струва ми се, въпреки че изпълни всичко като по устав.
                Вижда се и къде сгреши, ама айде точно аз да не анализирам .
                По аналогия със ските, мога да кажа 2 правила засега.
                1 Никога неекипиран!
                2 Да те гледа някой с опит и веднага да ти обръща внимание на грешките.
                3 При ските паданията се тренират, особено за начинаещи. При моторите ......??? Незная, но мисля е ще успея да систематизирам няблюденията си по нататък. Живот и здраве !
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • #38
                  От: Техники на падане!

                  Ники, то връщането на газта, добре. Дори и да пуснеш ръкохватката, газта се връща сама, но има известен хистерезис (в случая забавяне), докато паднат оборотите на двигателя. В подобни на твоята ситуация, е по-добре да си оттренирал стискане на съединителя!
                  Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                  Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Техники на падане!

                    Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                    Ники, то връщането на газта, добре. Дори и да пуснеш ръкохватката, газта се връща сама, но има известен хистерезис (в случая забавяне), докато паднат оборотите на двигателя. В подобни на твоята ситуация, е по-добре да си оттренирал стискане на съединителя!
                    Да това също си го мисля. Както бях останал с впечатление, ръчките винаги се държат с 4 пръста като 5 тия - показалеца е върху лоста на съединителя, спирачката. Това разбира се е индивидуално, но в началото трябва да започнеш по установена схема, докато намериш своя начин.
                    Сега вече мисля за съотношение 3 към 2 пръста кормило/лост.
                    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                    Коментар


                    • #40
                      От: Техники на падане!

                      Темата трябва да се разцепи на две посоки- 1.Падане с ниска скорост извън пътя и 2. Падане на скорост -/ 60+/ на асфалт. Стратегията и в двата случая е - след като нещата вече са тръгнали към победа на мама Гравитация да пуснеш долния /от към наклонената страна/ крак та белким се размине. След като не се е разминало и ще се унижаваш - прави го качествено и бягай от желязото. Така или иначе повечето стърчащи опасни и горещи железа са по собствения мотор. От там нататък при малка скорост на неравен терен е по-добре да направиш малко салта и да спреш.

                      По-горе някой направи опит да обясни и го оплюхте. На скорост по асфалт падайки имаш време за размисъл /собствен опит/. Точно този е момента в който да се извъртиш и да се влачиш по дупе а ако има време и с краката напред. Всеки опит за правене на "кълбета" е пагубен при тази скорост. Центробежните сили са много големи.

                      Тези неща наистина се учат , ако е качествен треньора. Аз съм взел няколко урока при покойния Д.Бубов /треньора на Б.Николов/. Ама за да ме учи истински искаше да ми върже краката за степенките на мотора и да карам по кросовото трасе на Бучино. Отказах се!

                      Бойните изкуства наистина помагат /айкидо например/. Но само що се отнася до паданията с ниска /човешка/ скорост. Минеш ли над нормалната за човешкия организъм /примерно 60км/ч./ са валидни други правила на играта.
                      0888932647

                      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                      Коментар


                      • #41
                        От: Техники на падане!

                        С центобежните сили ....... можем да покоментираме. Какво е смущаващото? Вярно е , че ме домързя да описвам в подробности отначало .... Та при такава скорост ако се опиташ да направиш "ембрионална" поза за да се търкаляш , мускулатурата ти няма да може да се противопостави ефективно на центробежните сили. В резултат ще бъдеш "разгънат" и някой крайник ще поеме енергията натрупана при завъртането. В такъв случай за предпочитане е кинетичната енергия от движението да бъде неутрализирана чрез триене. По възможност на най-големия мускул - седалищния (gluteus maximus).

                        Надявам се да е малко по ясно.
                        Последно редактирано от giorgio; 12-06-10, 19:45.
                        0888932647

                        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                        Коментар


                        • #42
                          От: Техники на падане!

                          По същество - винаги се опитвам да имам поне два пръста на спирачката и съединителя. Крака се изпъва за да действа, като балансьор, както по-горе казаха. Лично аз не го изпъвам до край, а го оставям леко сгънат, така че ако посрешне препятствие да се сгъне вместо да се засрещне с препятствието. Винаги, когато карам с по-висока скорост на правата гледам пръстите на краката ми да сочат навътре. Това има две причини - първо шанса нещо да ти свали ходилото от степенката намалява и второ, когато се изправиш върху мотора колената ти по-лесно обхващат седалката или резервоара (в зависимост, колко напред/назад си застанал). Въобще ако помня правилно в "Dirt Wise" с Шейн Уотс има специално описани начини да намалиш вероятноста да се пребиеш на ендуро. Лично аз смятам, че имат ефект - просто си искат работата, а е скучно да въртиш на едно място и да тренираш - признавам си. Ако бях си въртял тренировката нямаше въобще да падна, но това е друга тема...

                          Това, което описах предполагам няма голям смисъл на асфалт. Бих искал освен всичко да повторя това, което написах по-горе - най-добре (поне според мен) е човек да се научи колкото може повече да избягва паданията - поне на асфалт!

                          @Жоро Нешев - не знам как ти звучи да ти вържат краката на степенките, но поне това което аз знам е че това е начина да се научиш да караш възможно най-добре. Вярно, че е много екстремен, но това определено развива инстинктите да се бориш и да се контролираш. Освен всичко, ако можеш да вземеш с добра скорост един завой с крака на степенките, значи си разбрал всичко за този завой... Аз лично не мога в повечето случаи...

                          Коментар


                          • #43
                            От: Техники на падане!

                            Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение

                            @Жоро Нешев - не знам как ти звучи да ти вържат краката на степенките, но поне това което аз знам е че това е начина да се научиш да караш възможно най-добре. Вярно, че е много екстремен, но това определено развива инстинктите да се бориш и да се контролираш. Освен всичко, ако можеш да вземеш с добра скорост един завой с крака на степенките, значи си разбрал всичко за този завой... Аз лично не мога в повечето случаи...
                            Аз никога не съм се съмнявал в думите на Бубов. Човека си беше капацитет в тази област. Обаче да минеш пистата в Бучино с тогавашната техника и вързани крака ми звучеше като ..... да го наречем готова травма. И до сега ми изглежда невъзможно. Минавал съм я пистата без да докосна земята , но си иска много самоувереност и вяра в машината за да се вържа. Не се считам за толкова добър и нечуплив.

                            Да се върнем обаче на идеята за "тренировки за падане". Мисля си , че ако изобщо се стигне до там , въпросния тренинг ще трябва да се практикува в контролирана среда и с още допълнителни протектори. Някак си в екипировката никой не включва предпазители за тази част от бедрената кост дето се подава в горния край на бедрото почти под кожата. Май в хокейните екипи има нещо такова. Кросовата екипировка не включва и почти нищо предпазващо раменни , бедрени и други стави. За тях пък трябва кожен гащеризон. Той пък ограничава движенията . И пак си е най разумно да се тренира на добре овлажнено кросово трасе..... с медицински екип отстрани......

                            Нещо ми се струва , че част от нас сме с неподходящо ЕГН за такава работа.
                            0888932647

                            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                            Коментар


                            • #44
                              От: Техники на падане!

                              Има едно правило в мото кроса , че паднат ли ти двата крака от стъпенките , си паднал , обикновенно се получава при 3-4то неконтролируемо подскачане на задницата , но всеки държи мотора до последно , защото никой не мисли да пада докато кара на пълна газ. При падане е важно повече части от тялото последователно да поемат удара - ръка , рамо , гръб , като е добре всички те да са защитени. При пистовите мотори това важи само когато се излети от мотора , при падане в завой , е добре да се пързаля по гръб , като с ръцете и краката се балансира и направлява така , че да не се превърти тялото и да не се получи удар в нещо. Това при наличието на екип , без екип става горещо и трябва да се редува ту едната ту другата страна. Но най-важно е , мотора да се държи до последно , защото в много случай в последния момент всичко се оправя. А относно връзването на краката за стъпенките , ще добавя , че това беше свързано и с махане на седалката.
                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар


                              • #45
                                От: Техники на падане!

                                Какви техники бе хора,когато сам падал всичко е ставало толкова бързо,че не е имало време за никакви техники.Когато е имало време за техники просто не съм падал.
                                "Баи Бабо да не срещам мечката,не да я пребора"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X