Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

    Сигурно е така, но имам следен случай, с фотоапарат.

    Дефектирал апарат, занесен с гар.карта при търговеца - върнат от обслужващият сервиз като не гаранционен случай.
    Експертиза, със становище, че подобен дефект може да е станал и без мое участие, изпратена при вносителя за Бг - същ резултат, върнат като не гаранционен случай.

    Консултирах се, ще има ли смисъл да се съдя при два отказа, казаха ми, че шансът е нулев.

    Отказа от вносителя за Бг, експертизата и пращам в централата в Европа със спиди. Един месец и ми върнаха нов апарат с извинения.
    Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

    Коментар


    • #17
      От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

      Дай читави снимки на тоя радиатор.
      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

      Коментар


      • #18
        От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

        Нека първо се види отказа и обосновката.

        ПП. Абе кви са тия помиярски номера, малко ли мотори сме купили от Еди. Да ти даде нов радиатор, па после да се оправя с австрийските кретени. Е за тва бая хора са се замислили за смяна на марката...
        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
        Суперскан България www.decbg.com
        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

        Коментар


        • #19
          От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

          Първоначално публикуван от miki64 Преглед на мнение
          ....Частта е радиатор на мотоциклет KTM Duke 690 2012, за който има 2-годишна гаранция, според представителя на КТМ в България....Свалих го и го занесох при вносителя...
          Първоначално публикуван от yurgana Преглед на мнение
          Мисля че е трябвало да закарате мотора , а не да носите радиатора , сега ще ви извадят от много кладенци вода....
          И на мен не ми звучи добре това самоволно разглобяване на гаранционен мотор...
          Only after the last tree has been cut down,
          Only after the last river has been poisoned,
          Only after the last fish has been caught,
          Only then will you find that money cannot be eaten.

          Коментар


          • #20
            От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

            Първоначално публикуван от miki64 Преглед на мнение
            ...По принцип не знам допустими ли са такива директни искове(потребител-завод) в международното право, при условие че има официален представител на фирмата в страната, както и има ли подобна практика някъде по света...
            Ако питаш вносителя-не, иначе-ДА. Опит с японци.
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • #21
              От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

              Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
              Нека първо се види отказа и обосновката.

              ПП. Абе кви са тия помиярски номера, малко ли мотори сме купили от Еди. Да ти даде нов радиатор, па после да се оправя с австрийските кретени. Е за тва бая хора са се замислили за смяна на марката...
              Абсолютно!
              Аз за сега смених просто представителя и май е по-добре.

              Коментар


              • #22
                От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

                Задължителната стъпка е да напишете жалба до КЗП. По тяхна преценка, ако иска трябва да се отправи до производителя, те ще го направят чрез Европейска Комисия за Защита на Потребителя.
                Опита ми е от подобна ситуация със каска МОМО, поръчана от FC-Moto.de. Около месец отне цялата процедура, като на мен ми изпратиха нова каска, а сайта беше наложена финансова санкция.

                Това, което не ви съветвам да правите, е да започвате самостоятелна съдебна битка. Ще ви струва много скъпо и определено действията на адвокат няма да бъдат по - ефективни от жалба до КЗП.

                Коментар


                • #23
                  От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

                  Едвам тази сутрин сколасах да отворя лаптопа.
                  Благодаря за мненията и становищата.
                  Първо, аз не знаех че съм в гаранция - покрай тези 5-6 ендура и кросови (където гаранция няма, както по-горе "експетра по кетеринг" се изрази). Момчетата в сервиза ми казаха това.
                  Второ - на австрийците е пратен само видео-клип с теста на радиатора с надуване във вана. От мен само допълнително искаха снимка на VIN и километраж.
                  Радиатора си е в сервиза и понеделник ще го взема него и ще поискам факта на отказа на австрийците.
                  При вносителя бяха УБЕДЕНИ, че ГАРАНЦИЯТА ЩЕ МИ БЪДЕ ПРИЗНАТА. Общо взето няма човек там, когото да не познавам и май доста са се чудели кой да ми звънне с този коледен "подарък".

                  Поради тези причини намерението ми е да тръгна срещу завода производител.
                  В понеделник ще имам повече материал за размисъл.

                  Благодаря още веднъж, препрочитам и обмислям Вашите постове тук, обещавам да действам разумно.
                  Mitsubishi L200 DobbleCab

                  KTM XC 450 RW 2009
                  KTM 350 SX 2011

                  Коментар


                  • #24
                    От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

                    Първоначално публикуван от Sheiha Преглед на мнение
                    ... Това, което не ви съветвам да правите, е да започвате самостоятелна съдебна битка. Ще ви струва много скъпо и определено действията на адвокат няма да бъдат по - ефективни от жалба до КЗП.
                    КЗП, общо взето, трудно може да помогне в подобни случаи. Могат евентуално да санкционират търговеца, ако той с нещо е нарушил законодателството за защита на потребителя. Не могат обаче да накарат някой да си вземе дефектната стока и да върне парите или да я замени с нова, ако той не прояви добра воля. Проверено точно с производител на негоден радиатор, който се направи на интересен и извън едно писмо, с което отказа да поеме отговорност за стоката си, се покри.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

                      Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
                      Сега се замислих, че и това е вярно. Но ако сервизът в БГ е упълномощен да дава становище по какъв начин е дефектирала дадена част - гаранционно или не, то за чиф ще го пращат в Австрия този радиатор?
                      Това, че си упълномощен да дадеш становище, не значи че производителя ще одобри рекламацията и ще изпълни ремонта по гаранция.

                      Първоначално публикуван от yurgana Преглед на мнение
                      Мисля че е трябвало да закарате мотора , а не да носите радиатора , сега ще ви извадят от много кладенци вода....
                      Би трябвало и така се процедира навсякъде, нормално е ако клиента си е демонтирал частта сам учтиво да му бъде обяснено и отказано.

                      Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                      Нека първо се види отказа и обосновката.

                      ПП. Абе кви са тия помиярски номера, малко ли мотори сме купили от Еди. Да ти даде нов радиатор, па после да се оправя с австрийските кретени. Е за тва бая хора са се замислили за смяна на марката...
                      Това също е полезно за клиентите и за самия търговец.
                      Преди години, когато пазара на коли вървеше яко, предложих да се направи един гаранционен фонд.По 2лв от всяка фактура да отиват в него и когато има гаранционен проблем и ни бъде отказана гаранцията от производителя, да помогнеш на клиента и да е доволен.Работи добре и за имиджа на фирмата.
                      Всеки трети е шести

                      Коментар


                      • #26
                        От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

                        Прочете си гаранционните условия добре. Ако някъде някоя запетайка не е спазена съвсем законно ще ви откажат гаранция и цялото съдене ще са пари на вятъра.

                        Това с гаранционния фонд доказано няма да работи при нас.
                        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

                          Моя съвет е първо да напишеш писмо до завода производител, описвайки ситуацията и искайки тяхното мнение. При мен в случай с бойлер, проблема се реши автоматично, като дори ми се обадиха по телефона да ми се извиняват за ситуацията от Германия.

                          После КЗП. Само ако мотора е купен от физическо лице. Ако е на името на фирма - забрави. И чак след това съд.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

                            най-смисленото наистина е КЗП, както са те посъветвали колегите по-нагоре. Това в случай, че ти си купил мотора като частно лице!
                            В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                            Коментар


                            • #29
                              От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

                              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                              КЗП, общо взето, трудно може да помогне в подобни случаи. Могат евентуално да санкционират търговеца, ако той с нещо е нарушил законодателството за защита на потребителя. Не могат обаче да накарат някой да си вземе дефектната стока и да върне парите или да я замени с нова, ако той не прояви добра воля. Проверено точно с производител на негоден радиатор, който се направи на интересен и извън едно писмо, с което отказа да поеме отговорност за стоката си, се покри.
                              Могат да накарат търговеца да замени или върне стоката, ако той е неспособен или не иска да отстрани дефекта! Сега, ако търговеца се покрие е ясно, че КЗП не са детективи, но при търговци, които не изчезват яко дим са сравнително ефективни.

                              п.п. ето няколко важни извадки от ЗЗП, касаещи гаранцията:

                              Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за
                              продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
                              (2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора
                              за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от
                              потребителя.
                              (3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да
                              развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на
                              потребителската стока съгласно чл. 114.
                              (4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора
                              за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за
                              материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
                              (5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените
                              вследствие на несъответствието вреди.
                              Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е
                              удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните
                              възможности:
                              1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
                              2. намаляване на цената.
                              (2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на
                              стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се
                              поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
                              (3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската
                              стока с договора е незначително.
                              В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                              Коментар


                              • #30
                                От: Възнамерявам да съдя КТМ за непризната гаранция, дайте съвет...

                                Французите имат един лаф "...Ще има толкова полза колкото да се изпикаеш в цигулка..."

                                Според мен трябва първо да решиш какви са ти приоритетите и какво искаш.

                                - Искаш да вдигнеш максимален шум и да нанесеш максимална вреда за да се стегне производителя ? Няма лошо, точно този ефект ще го постигнеш, но осъдени надали ще видиш. Не знам дори дело дали ще успееш да му закачиш. Производителя ще препраща всичко към вносителя.

                                - Искаш гаранцията спазена и радиатора ти подменен ? Според мен всичко минава през вносителя.

                                Ако ще атакуваш - трябва да атакуваш първо него.

                                Ако са ти приятели и мислиш че са добросъвестни и невинни в случая - тогава трябва да настояваш най-добросъвестно и невинно да пратят целия радиатор на австрийците, като следваща стъпка след видеото, и да настояват случая да се разгледа, защото и те смятат че радиатора е с гаранционна повреда и застават зад клиента си.

                                За мен няма вариант да атакуваш пряко производителя запазвайки вносителя читав, освен когато самият вносител е изчерпал полезните ходове (пратил е частта, получил е писмен протокол/анализ защо гаранцията е отказана). Тогава може самият ти да се свържеш с австрийците директно като последно даване (на тях) на шанс да оправят нещата, след което може вече да ги съдиш. С ефект - виж горе за цигулката.
                                Издъних се на Тюринг теста

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X