Здравейте, имам желание да съдя КТМ-Австрия за непризната гаранция.
Дайте съвет за стъпките, които да предприема - Адвокатска кантора у нас или в Австрия, експертиза на частта у нас, в Австрия или друга международно призната лаборатория, евентуално друг подход...
Накратко:
Частта е радиатор на мотоциклет KTM Duke 690 2012, за който има 2-годишна гаранция, според представителя на КТМ в България.
В рамките на експлоатационния срок от около година и нещо започна да губи антифриз, доливал съм 2 пъти за периода, т.к. мислех, че е я изветрял, я при първото доливане съм препълнил системата. Почна да ми опръсква в движение крачолите и накрая го долях пак и го запалих на място и като започнах да подавам газ - се видя че най-горния ред на питата "извира" антифриз. Свалих го и го занесох при вносителя, там следва "надуване" във вана, клип, изпращане в Австрия, като ми поискаха да снимам километража и рамата с номера на мотоциклета. Така, след 1 месец, днес бях уведомен, че КТМ-Австрия не признава гаранцията.
Обективно:
С мотоциклета няма никакви "опирания", "докосвания", камо ли падания. Колкото и да се вглеждах в питата - не се виждат никакви следи, тя е като нова.
Какво съм направил до момента:
- Помолих вносителя да ми разпечата и даде заверени всички документи от кореспонденцията с КТМ.
- Започнах да търся адвокатска кантора и място за експертиза на радиатора;
В понеделник евентуално ще си взема радиатора, документите от кореспонденцията. Трябва да разбера кой е производителя на радиатора(КТМ или външна фирма), за да се ориентирам допълнително към кого и как ще заведа иска.
Ако ви интересува, цената на радиатора е от порядъка на 600-800 лв. Но не е въпроса в цената само. Въпроса е в отношението.
Все пак в понеделник ще отида да се запозная с подробностите по отказа.
По принцип не знам допустими ли са такива директни искове(потребител-завод) в международното право, при условие че има официален представител на фирмата в страната, както и има ли подобна практика някъде по света...
Бях посъбрал някакви пари да сменя ендуро-мотора на сина, но съм склонен да ги инвестирам зимата в едно подобно начинание.
Много се бях замислил да не си губя времето, парите и нервите, но нещо не ми е спокойно на душата така...
Дайте съвет за стъпките, които да предприема - Адвокатска кантора у нас или в Австрия, експертиза на частта у нас, в Австрия или друга международно призната лаборатория, евентуално друг подход...
Накратко:
Частта е радиатор на мотоциклет KTM Duke 690 2012, за който има 2-годишна гаранция, според представителя на КТМ в България.
В рамките на експлоатационния срок от около година и нещо започна да губи антифриз, доливал съм 2 пъти за периода, т.к. мислех, че е я изветрял, я при първото доливане съм препълнил системата. Почна да ми опръсква в движение крачолите и накрая го долях пак и го запалих на място и като започнах да подавам газ - се видя че най-горния ред на питата "извира" антифриз. Свалих го и го занесох при вносителя, там следва "надуване" във вана, клип, изпращане в Австрия, като ми поискаха да снимам километража и рамата с номера на мотоциклета. Така, след 1 месец, днес бях уведомен, че КТМ-Австрия не признава гаранцията.
Обективно:
С мотоциклета няма никакви "опирания", "докосвания", камо ли падания. Колкото и да се вглеждах в питата - не се виждат никакви следи, тя е като нова.
Какво съм направил до момента:
- Помолих вносителя да ми разпечата и даде заверени всички документи от кореспонденцията с КТМ.
- Започнах да търся адвокатска кантора и място за експертиза на радиатора;
В понеделник евентуално ще си взема радиатора, документите от кореспонденцията. Трябва да разбера кой е производителя на радиатора(КТМ или външна фирма), за да се ориентирам допълнително към кого и как ще заведа иска.
Ако ви интересува, цената на радиатора е от порядъка на 600-800 лв. Но не е въпроса в цената само. Въпроса е в отношението.
Все пак в понеделник ще отида да се запозная с подробностите по отказа.
По принцип не знам допустими ли са такива директни искове(потребител-завод) в международното право, при условие че има официален представител на фирмата в страната, както и има ли подобна практика някъде по света...
Бях посъбрал някакви пари да сменя ендуро-мотора на сина, но съм склонен да ги инвестирам зимата в едно подобно начинание.
Много се бях замислил да не си губя времето, парите и нервите, но нещо не ми е спокойно на душата така...
Коментар