KTM спира производството на X-Bow
KTM от много години са си една от големите марки за мотоциклети в Европа, като производителят се е доказвал неколкократно и на световната сцена. И след като показваше толкова убедителни резултати на две колела, КТМ реши да се пробва и на автомобилната сцена. Успехът обаче е малко спорен.
Тяхното първо предложение – пистовият X-Bow – трябваше да бъде „Колата” (с главно К), която би поставила КТМ на картата на автомобилните производители. И докато моделът като цяло си представлява едно отлично и много атрактивно предложение, то моментът му на поява бе повече от неподходящ. Определено финансовата криза не е точният момент за дебют на спортен автомобил, така че тя се оказа най-мощният конкурент на австриеца.
Стартът на модела всъщност беше доста обещаващ, като КТМ удвоиха годишното си производство от 500 на 1000 бройки. И интересът уж беше голям, но изненадващо продажбите паднаха стремглаво. Така се оказа, че тези, които преди бяха изявили интерес, сега останаха без пари.
И действително производството бе удвоено на 1000 бройки, но на този етап КТМ са продали само 80 екземпляра от X-Bow. Това принудени австрийския производител да преустанови производството, докато не бъдат продадени останалите сглобени модели. Дотогава обаче фабриката в Грац, Австрия временно няма да работи.
За какъв автомобил всъщност става дума? X-Bow е спортен, ултралек автомобил, който
не ползва двигател от мотоциклет, а вместо това 2-литров турбодвигател на Audi с мощност от 236 к.с.. Благодарение на него 720-килограмовият KTM ускорява до 100 км/ч за 3.9 секунди. Цената на модела бе 52 000 евро. Австрийците дори се бяха постарали да произвеждат и специфичен вариант Dallara, който е по-спортен.
Така заключението е, че дебютът на КТМ в света на четириколесните бе повече от лош. И още по-неприятното тук бе, че всъщност очакванията към модела бяха много големи, а тези прогнози в никакъв случай не бяха неоснователни . . .
KTM от много години са си една от големите марки за мотоциклети в Европа, като производителят се е доказвал неколкократно и на световната сцена. И след като показваше толкова убедителни резултати на две колела, КТМ реши да се пробва и на автомобилната сцена. Успехът обаче е малко спорен.
Тяхното първо предложение – пистовият X-Bow – трябваше да бъде „Колата” (с главно К), която би поставила КТМ на картата на автомобилните производители. И докато моделът като цяло си представлява едно отлично и много атрактивно предложение, то моментът му на поява бе повече от неподходящ. Определено финансовата криза не е точният момент за дебют на спортен автомобил, така че тя се оказа най-мощният конкурент на австриеца.
Стартът на модела всъщност беше доста обещаващ, като КТМ удвоиха годишното си производство от 500 на 1000 бройки. И интересът уж беше голям, но изненадващо продажбите паднаха стремглаво. Така се оказа, че тези, които преди бяха изявили интерес, сега останаха без пари.
И действително производството бе удвоено на 1000 бройки, но на този етап КТМ са продали само 80 екземпляра от X-Bow. Това принудени австрийския производител да преустанови производството, докато не бъдат продадени останалите сглобени модели. Дотогава обаче фабриката в Грац, Австрия временно няма да работи.
За какъв автомобил всъщност става дума? X-Bow е спортен, ултралек автомобил, който
не ползва двигател от мотоциклет, а вместо това 2-литров турбодвигател на Audi с мощност от 236 к.с.. Благодарение на него 720-килограмовият KTM ускорява до 100 км/ч за 3.9 секунди. Цената на модела бе 52 000 евро. Австрийците дори се бяха постарали да произвеждат и специфичен вариант Dallara, който е по-спортен.
Така заключението е, че дебютът на КТМ в света на четириколесните бе повече от лош. И още по-неприятното тук бе, че всъщност очакванията към модела бяха много големи, а тези прогнози в никакъв случай не бяха неоснователни . . .
Коментар