Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем със съединител

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем със съединител

    Здравейте,

    Не съм офроудър в моторджийството, но все пак моторът си е мотор, надявам се няма проблем да питам тук.

    Вчера бутайки мотора с изгасен двигател, на скорост и натиснат съединител ми направи впечатление, че много трудно се бута. След кратка инспекция стана ясно, че съединителя не отцепва напълно. Държи дотолкова, че на скорост с натиснат съединител мога да превъртя колелото на ръка, но трудно.

    Викам сигурно нещо се е разстроило жилото или се е разтегнало. Въртях, суках, дори максимално натегнато този ефект пак го има. Даже на максимално натегнато е малко по-силно изразен, отколкото като го отхлабя.

    Видими поражения по механизма няма. По скоростите също. Т.е. не съм правил изпълнения. Последния път като го карах ми направи впечатление, че на светофар много трудно уцелвам неутрална, сигурно от десетия път. Най-вероятно това е следствие от този проблем. Скоростите влизат малко по-твърдо от обикновено, вероятно също следствие от това. Иначе като сменям без съединител няма ядове, няма шумове.

    Четох в нета доколкото успях да си формулирам проблема и му казват sticky clutch, демек залепващ съединител. Да, ама не намирам инфо от какво се получава, как се лекува и т.н.

    Аз имам две подозрения - малко го карам в последната година, особено след подновяването на сезона съм го карал 2 или 3 пъти за по 50-60км. Евентуално маслото да е кофти. Yacco MVX1000, което съм сипвал 2 или 3 сезона. Този път го купих от софийския дилър, не директно от Пловдив, където е официалния вносител. Миналата и по-миналата карах с Мидланд, а този проблем го има от тази година.

    Някакви идеи? Малко каране или кофти масло...или и двете?

    P.S. Ако има значение моторът е Kawa Z750.

  • #2
    От: Проблем със съединител

    При натиснат съединител пружините не упражняват натиск , но част от дисковете са слепени помежду си от маслото , с различните масла се усеща повече или по-малко. Възможно е и дисковете да са за смяна , като са нови те имат релеф който предотвратява този ефект на слепване.
    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

    Коментар


    • #3
      От: Проблем със съединител

      Нищо ти няма на мотора.Догодина го карай по малко и първа няма да уцелиш.

      Коментар


      • #4
        От: Проблем със съединител

        Това, че напоследък карам рядко поради различни обстоятелства не значи, че не мога да карам...нали

        Не е проблема, че аз не ги уцелвам, а че колкото и леко да цъкна лоста от първа директно отива на втора и обратно. Как иначе да си обясня, че при загасен двигател, но на контакт си уцелвам неутралната винаги?


        motor_men, и аз допускам, че има елемент на износване. Ако тръгна да сменям нещо по дисковете само с"феродовите" ли мога да мина или трябва целия комплект? Да приемем, че моторът ми е на 30К без издевателства, това може ли да е приключило ресурса на металните?

        Коментар


        • #5
          От: Проблем със съединител

          Ако се стигне до смяна , най-добре е да се смени комплект. Но аз първо бих сменил маслото , след което бих го покарал малко повече , на моменти агресивно с повече използване на съединителя , и ако продължава да го има проблема , бих предприел смяна на съединителя.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #6
            От: Проблем със съединител

            Благодаря за съвета, мисля, че така ще направя.

            Дайте някаква препоръка за свястна марка масло с официален дистрибутор в България, т.е. доказано истинско без да има претенции за супер-дупер-мега-рейсинг, но и да не е бутилирано в Илиенци от ЕТ "хххххх".

            Коментар


            • #7
              От: Проблем със съединител

              Нищо му няма на маслото. И само от любопитство. Това първи мотор ли ти е? Най-много след скутера де.
              Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

              тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

              Коментар


              • #8
                От: Проблем със съединител

                Да, първи мотор ми е, имам го от 7 години. Не съм карал скутер.

                Защо? Лошо ли е, че съм имал само един мотор, а не ги сменям по 2 пъти на сезон?

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем със съединител

                  Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                  Да, първи мотор ми е, имам го от 7 години. Не съм карал скутер.

                  Защо? Лошо ли е, че съм имал само един мотор, а не ги сменям по 2 пъти на сезон?
                  До сега не съм видял мотор който на скорост и натиснат съединител да се бута като колело

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем със съединител

                    Явно не се изразявам правилно нещо...

                    Това, че пиша от вчера в моторджийския раздел не значи, че карам от вчера. Казвам, че този го имам от 7 години. Много добре знам как се бута по принцип. Проблемът е, че сега се бута МНОГО по-трудно. Освен това при натиснат съединител задната гума се върти трудно на ръка. Това струва ли ти се нормално?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем със съединител

                      Съединител най добре оригинален комплект с огледалните и пружините трябва да се провери и касетата да не е окопана от дисковете

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем със съединител

                        1. Моделът е достатъчно непретенциозен към маслото.
                        Според мен проблемът не е в маслото, ако го смениш, може би ще имаш краткосрочно, минимално подобрение и после ситуацията ще е същата.

                        2. 30 000 км са нищо за двигателя на този мотор и в частност за съединителя, ако е нямало истински издевателства

                        Ясно е че има някакъв проблем, съединителят не отделя, след като жилото е наред, преди да започнеш смяна дискове + маслото, по-добре провери как работи механизма, който избутва капака на касетата и разтоварва притискането между дисковете, това което започва на 4-тата минута тук: https://www.youtube.com/watch?v=agLa0A8GAfc

                        За едно не мога да не се съглася с останалите, редовното каране е най-сигурния начин да си гарантираш изправност на машината.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем със съединител

                          Първоначално публикуван от ivokbg Преглед на мнение
                          Явно не се изразявам правилно нещо...
                          Колега ,никой не се ебава с тебе по повод карането.А и аз карам кавазаки .Просто игнорирай всичко какво съм писал.
                          Сменявай масла , жила ,съединители ,гледай за вкопани касети ....
                          И ако размислиш нещо ,в профила ми е телефона.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем със съединител

                            Това е проблем с който се боря от 1,5год. Мотора (ХР400) го карам от 9 сезона и лично съм му навъртял над 30к.Буквално не слизам от мотора(с изключение на 2-3мес през зимата).Феродовите дискове са в норма,притискателите също(по мануал).Нарочно си взех един феродов диск за да го премеря-моите са неразличими от нови.Касетата не е вкопана.Карам с едно и също масло(като марка и модел,разбира се) от както съм взел мотора и го сменявам средно на 600км пробег.Жилото е чисто ново,маслената помпа също,скоростите са перфектни(не ме питайте от къде знам) и въпреки това е абсолютна мистерия , защо няма целене на неутрала...Проблема отчасти се реши като натегнах жилото,но отчасти.Последната ми надежда е да сменя целия пакет(феродови+притискатели), ама ще е по-нататък...
                            Пишете-може да ни дадете някоя идея.
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем със съединител

                              Първоначално публикуван от ivo-police Преглед на мнение
                              До сега не съм видял мотор който на скорост и натиснат съединител да се бута като колело
                              Аз пък съм виждал/имал, повечето сутрин преди палене искат даже да го бутнеш напред/назад за да отлепи съединителя и да може да се бута със зор. Когато мотоциклета е нов този ефект го няма, стискаш съединителя и го буташ все едно си изключил от скорост.
                              Преди година един приятел си взе КТМ ЕХЦ450 2009 докато го купувахме продавача ни обясняваше, че бил сипал по евтино масло защото било за продаване и затова съединителя не отделя хубаво. Както е забелязал колегата: трудно се изключва от скорост, на скорост няма палене било то на стартер или от манивела....
                              Приятелчето смени дискове к-т пружини, помпи, масла.... и ефекта беше 0. След доста гледане и чудене защо дисковете не искат да се разлепят забелязах, че частта (не знам как се казва) която притиска дисковете не отделя еднакво от всякъде. Винаги при натискане първо отлепя от едната страна и после от другата. Пружините нови, еднакви на размер, но все ходи на една страна. Взех доста различни шайби като дебелина и започнах да подлагам на пружините така, че да центровам съединителя да отделя по равно от всякъде. Като започна да отделя еднакво и всичко си дойде на мястото.
                              П.С. Аз пък сега имам проблем със съединителя на моя мотоциклет, но нямам време да го отварям и гледам. При мен се получава въпросното "лепене" но доста сериозно изразено. Като загрее двигателя и загася след това като тръгна да паля на скорост и в първия момент потеглям 20см и тогава съединителя приплъзва и двигателя заработва. Първо ще сменя марката на маслото и ако не се оправи тогава и аз ще отварям да гледам за какво иде реч.
                              Та тези който имат проблем и не са проверили дали отделянето е еднакво- могат да го проверят и това ако им се занимава.
                              EXC TPI 2019

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X