Здравейте,
Не съм офроудър в моторджийството, но все пак моторът си е мотор, надявам се няма проблем да питам тук.
Вчера бутайки мотора с изгасен двигател, на скорост и натиснат съединител ми направи впечатление, че много трудно се бута. След кратка инспекция стана ясно, че съединителя не отцепва напълно. Държи дотолкова, че на скорост с натиснат съединител мога да превъртя колелото на ръка, но трудно.
Викам сигурно нещо се е разстроило жилото или се е разтегнало. Въртях, суках, дори максимално натегнато този ефект пак го има. Даже на максимално натегнато е малко по-силно изразен, отколкото като го отхлабя.
Видими поражения по механизма няма. По скоростите също. Т.е. не съм правил изпълнения. Последния път като го карах ми направи впечатление, че на светофар много трудно уцелвам неутрална, сигурно от десетия път. Най-вероятно това е следствие от този проблем. Скоростите влизат малко по-твърдо от обикновено, вероятно също следствие от това. Иначе като сменям без съединител няма ядове, няма шумове.
Четох в нета доколкото успях да си формулирам проблема и му казват sticky clutch, демек залепващ съединител. Да, ама не намирам инфо от какво се получава, как се лекува и т.н.
Аз имам две подозрения - малко го карам в последната година, особено след подновяването на сезона съм го карал 2 или 3 пъти за по 50-60км. Евентуално маслото да е кофти. Yacco MVX1000, което съм сипвал 2 или 3 сезона. Този път го купих от софийския дилър, не директно от Пловдив, където е официалния вносител. Миналата и по-миналата карах с Мидланд, а този проблем го има от тази година.
Някакви идеи? Малко каране или кофти масло...или и двете?
P.S. Ако има значение моторът е Kawa Z750.
Не съм офроудър в моторджийството, но все пак моторът си е мотор, надявам се няма проблем да питам тук.
Вчера бутайки мотора с изгасен двигател, на скорост и натиснат съединител ми направи впечатление, че много трудно се бута. След кратка инспекция стана ясно, че съединителя не отцепва напълно. Държи дотолкова, че на скорост с натиснат съединител мога да превъртя колелото на ръка, но трудно.
Викам сигурно нещо се е разстроило жилото или се е разтегнало. Въртях, суках, дори максимално натегнато този ефект пак го има. Даже на максимално натегнато е малко по-силно изразен, отколкото като го отхлабя.
Видими поражения по механизма няма. По скоростите също. Т.е. не съм правил изпълнения. Последния път като го карах ми направи впечатление, че на светофар много трудно уцелвам неутрална, сигурно от десетия път. Най-вероятно това е следствие от този проблем. Скоростите влизат малко по-твърдо от обикновено, вероятно също следствие от това. Иначе като сменям без съединител няма ядове, няма шумове.
Четох в нета доколкото успях да си формулирам проблема и му казват sticky clutch, демек залепващ съединител. Да, ама не намирам инфо от какво се получава, как се лекува и т.н.
Аз имам две подозрения - малко го карам в последната година, особено след подновяването на сезона съм го карал 2 или 3 пъти за по 50-60км. Евентуално маслото да е кофти. Yacco MVX1000, което съм сипвал 2 или 3 сезона. Този път го купих от софийския дилър, не директно от Пловдив, където е официалния вносител. Миналата и по-миналата карах с Мидланд, а този проблем го има от тази година.
Някакви идеи? Малко каране или кофти масло...или и двете?
P.S. Ако има значение моторът е Kawa Z750.
Коментар