Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

    Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?
    Аргументи, против евентуална ръжда?
    Публикувайте отговор

  • #2
    От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

    Едно време, като зазимявахме МЗ иЧЗ-та, се пълнеше до горе с гориво, в което се добавяше повечко масло, но това е при двутактовите.

    П.П. Според мен, най-важно е в резервоара да има минимално до никакво количество въздух, съответно празен обем. Само там може да се образува евентуалния конденз.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #3
      От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

      Резервоара на Хондата е 28 литра по книжка, но успявам да му вкарам до 30 при нужда! Напълня ли го, мотора си ляга няколко санта надолу, поради тази причина си е почти постоянно на резерва и за 10 години служба при мене не съм забелязал да има някаква промяна по стените на резервоара. Но все пак да уточня - гаражен е!
      Honda XL600LM, 1987
      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

      Коментар


      • #4
        От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

        Източваш, сваляш резервоара, сипваш половин литър масло и го разнасяш добре по стените. Оттеклото се на дъното може да източиш.
        Развиваш свеща, сипваш 20-30мл масло в цилиндъра, превърташ двигателя няколко оборота и завиваш свеща.
        Вдигаш мотора на степенка, изпускаш гумите наполовина, прибираш се и си пиеш виното спокоен, че няма да ти ръждяса мотора.
        Виждал съм много ръждясали резервоари и всичките са така от оставен за няколко години бензин. Имам резервоар на 80 години без никаква ръжда, но явно не са го забравяли с бензин и/или вода вътре.

        П.П. Аз никога не ги правя тези процедури, т.к. като даде време вадя мотора. Единствено спирам кранчето и чакам сам да изгасне, за да запали по-лесно следващия път.

        Коментар


        • #5
          От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

          Винаги след каране прибирам мотора с пълен резервоар до горе.Ако няма да се кара дълго време,вдигнат на стойки,гумите напомпени на макс.стойности и акумулатора откачен зареден и прибран на топло...

          Коментар


          • #6
            От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

            Тия съвети за сипване маслото в резевоара и в цилиндрите през свещите съм ги чел много пъти по форумите, но никога не съм правил подобни упражнения с моторите си. А аз съм имал доста и различни мотори през близо 35 годишната си моторджийска практика. Резевоарът обаче винаги гледам да ми е пълен преди по-дълги периоди на некаране за 1-2 месеца през зимата. Зависи от зимата. Но, ако е празен резервоара вътре в него се образува конденз даже и в гараж през зимата. Акумулатор съм свалял и държал на топло, но и това вече от години не го правя. Просто го завивам по дебело моторът с отдеала и покривала в гаража, а акумулаторът си стои на него. В момента акумулаторът ми е четвърта година вече, но е Варта. Карал съм с евтини китайски и турски акумулатори, които карат само по един сезон, ако ще зимата в леглото да си ги държиш.
            Та така зазимявам аз мотора си. Изгрее ли слънцето и няма ли сняг и лед по пътя, махам покривалата, паля и тръгвам, но когато го прибирам пълня пак до горе резервоара.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #7
              От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

              Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
              ...ако ще зимата в леглото да си ги държиш.
              Руски лаф:
              - Мамо, това е моята акумулаторна батерия. Тя ще нощува у нас...

              Коментар


              • #8
                От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

                Все ми е тая, резервоара ми е пластмасов
                before: Kawasaki ZX10R 2009
                after: KTM 690 SMC R 2015

                Коментар


                • #9
                  От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

                  Проблема на металният резервоар , му е дъното , понеже това дето става за пиене е по-тежко , та колко и да ги пълните до горе , няма да ви помогне. Затова от време на време си трябва и обслужване и на резервоара. И аз съм си накупил пластмасови резервоари , та да си имам за няколко мотора напред.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #10
                    От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

                    Водата в резервоара се влиза по няколко начина и срещу поне един от тези начини пълненето до горе помага. Грубо казано, с промените в околната температура възухът в резервоара се разширява и свива и като се свива през клапана влиза по-влажен. Като стане по-студено влагата кондензира и се стича на дъното, а изсушеният въздух се издухва навън при следващото стопляне.

                    Бензинът се разширява и свива значително по-малко от въздуха и така се вкарва значително по-малко влага през клапана.

                    Впрочем всичките тези процеси ги има не само при мотоциклетите и не само през зимата. Разликата е че когато горивото периодично се изразходва не успява да събере много вода, а като е малко тя не пречи на работата на двигателя и не се забелязва като изгори с бензина. При леките коли и камионите обикновено има система за вентилация на резервоара която силно намалява проблемите, но в мотоциклет няма къде да се сложи такава. А даже и с тази система проблемът се появява с пълна сила при колите на газ.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

                      Е повечето мотори си имат преливник - маркуч от гърловината до някъде под рамата. Та ако резервоарът диша, то ще диша от там.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

                        Пълен до преливане целогодишно,и това защото паля и тръгвам без да мисля кога,къде да заредя.Имам и раница на резервоара която рядко свалям и затова при всяко влизане в гаража пълен до горе,винаги на стойки,гумите на 2.5 и 2.25 предна,батерията на поддържащо зарядно.
                        Зимата карам,макар че от месец нямам време,сега по празниците ще го пораздвижа.

                        п.п Освен преливник имам и отдушник,лятото бълбукаше и свистеше за 10 сек през половин час,разрових и има отдушник
                        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                        Анатолий Пейчинов o8875о9815
                        https://dvrbg.com/

                        Коментар


                        • #13
                          От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

                          Пълен резервоар с добавен горивен стабилизатор.
                          The only thing moving after WWIII will be cockroaches and V-Strom 650.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

                            И на Африката и на Vespa-та гледам да са пълни резервуарите. Вторя го бях изпуснал няколко зими и типично за италианското желязо беше хванал ръждичка по стените на резервуара.
                            Лично не съм свалял акумуатора на Хонда-та , миналия който струваше 30€ изкара 3 години като мотора спеше на улицата.
                            Сегашния пак струва толкова , и ако изкара колкото миналия ще съм доволен! (Този път ще се сваля по инициатива на собственика на гаража в който е мотора).
                            Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                            Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                            Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                            Коментар


                            • #15
                              От: Зимата, когато не се кара: с пълен, празен или с малко бензин в резервоара?

                              Лично аз си пълня резервоара до горе. Акумулатор не свалям. Мотора го държа в подземен гараж на централна стойка. От време на време го паля да поработи на място, и ако е хубаво времето правя едно кръгче. Е! Миналата зима така се случи, че го карах целогодишно (без една две седмици, когато имаше сняг де).
                              Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                              тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X