Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моторите на Дакар

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Моторите на Дакар

    Скоро гледах един КТМ-дакарски модел ''разсъблечен'' ми то няма абсолютно нищо със серийния най малкото беше че рамата беше коренно различна от серийното ЕХС.
    0 8 76 36 8 542

    Коментар


    • #17
      От: Моторите на Дакар

      КТМ ползват само двигателя от ЕХС , рамата е от 690 ендуро , шарнира е от 950 преработен.

      А това е първото Тенере 750 , един цилиндър , 60к.с. , 158кг. , водно охлаждане , казват , че с малки промени този двигател би бил конкурентен на КТМ 690.



      Ямаха Тенере 750 1988-89г.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #18
        От: Моторите на Дакар

        Какъв е този ямахов двигател едноцилиндров с водно охлаждане,май е само за дакар правен.
        0 8 76 36 8 542

        Коментар


        • #19
          От: Моторите на Дакар

          Снимки на Gagiva http://alexfischer.taschil.at/pages/rallye_bilder.htm

          Коментар


          • #20
            От: Моторите на Дакар

            От Ямаха спират проекта , защото всички конкуренти за титлата са с двуцилиндрови двигатели , единствено Сузуки са едноцилиндрови , но нямат шанс за победа.



            Сузуки ДР800 , 67к.с. , 155кг./празен/ , 64л. гориво.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #21
              От: Моторите на Дакар

              CAGIVA Elefant 750 1985
              Motorbauart
              2 Zylinder V
              Hubraum
              747 ccm
              Leistung (PS)
              73
              Federweg vorn/hinten (mm)
              310/280
              Tankvolumen (Liter)
              63
              Sitzhohe (mm)
              1000
              Trockengewicht (kg)
              160
              CAGIVA Elefant 900 1989-1997
              Motorbauart
              2 Zylinder V
              Hubraum
              904 ccm
              Leistung (PS)
              70
              Federweg vorn/hinten (mm)
              290/300
              Tankvolumen (Liter)
              68
              Sitzhohe (mm)
              970
              Trockengewicht (kg)
              185
              Последно редактирано от ivied; 15-01-14, 21:35.

              Коментар


              • #22
                От: Моторите на Дакар

                тук има интересни клипове за първите Yamaha
                http://www.motorsportretro.com/2010/...ar-rally-1981/
                фенски сайт на Yamaha
                http://www.rallye-tenere.net/
                сайт за участието на Honda
                http://www.rallye-tenere.net/Honda.html
                сайт за участието на BMW
                http://www.gs-airheads.be/Paris%20Da...t%20bikes.html

                a това май е пълния списък на победителите по години:

                Cyril DESPRES (FRA), KTM 450 Rally Mar del Plata - Copiapo - Lima
                2011
                1 Marc COMA (SPA), KTM 450 Rally Buenos Aires - Arica - Buenos Aires
                2010
                2 Cyril DESPRES (FRA), KTM 690 Rally Buenos Aires - Antofagasta - Buenos Aires
                2009
                2 Marc COMA (SPA), KTM 690 Rally Buenos Aires - Valparaiso - Buenos Aires
                2008
                -

                2007
                2 Cyril DESPRES (FRA), KTM 690 Rally Lisboa - Dakar
                2006
                2 Marc COMA (SPA), KTM LC4 660R Lisboa - Dakar
                2005
                2 Cyril DESPRES (FRA), KTM LC4 660R Barcelona - Dakar
                2004
                4 Nani ROMA (SPA), KTM LC4 660R Clermont-Ferrand - Dakar
                2003
                3 Richard SAINCT (FRA), KTM LC4 660R Marseille - Sharm el Sheikh
                2002
                1 Fabrizio MEONI (ITA), KTM LC8 950R Arras - Madrid - Dakar
                2001
                3 Fabrizio MEONI (ITA), KTM LC4 660R Paris - Dakar
                2000
                1 Richard SAINCT (FRA), BMW F650RR Paris - Dakar - Cairo
                1999
                12 Richard SAINCT (FRA), BMW F650RR Granada - Dakar
                1998
                1 Stephane PETERHANSEL (FRA), Yamaha YZE850T Paris - Granada - Dakar
                1997
                1 Stephane PETERHANSEL (FRA), Yamaha YZE850T Dakar - Agades - Dakar
                1996
                3 Edi ORIOLI (ITA), Yamaha YZE850T Granada - Dakar
                1995
                4 Stephane PETERHANSEL (FRA), Yamaha YZE850T Granada - Dakar
                1994
                92 Edi ORIOLI (ITA), Cagiva Elefant 900 Paris - Dakar - Paris
                1993
                1 Stephane PETERHANSEL (FRA), Yamaha YZE850T Paris - Tanger - Dakar
                1992
                30 Stephane PETERHANSEL (FRA), Yamaha YZE850T Paris - Sirte - Cape Town
                1991
                80 Stephane PETERHANSEL (FRA), Yamaha YZE750T Paris - Tripoli - Dakar
                1990
                92 Edi ORIOLI (ITA), Cagiva Elefant 900 Paris - Tripoli - Dakar
                1989
                100 Gilles LALAY (FRA), Honda NXR750V Paris - Tunis - Dakar
                1988
                83 Edi ORIOLI (ITA), Honda NXR750V Paris - Algiers - Dakar
                1987
                95 Cyril NEVEU (FRA), Honda NXR750V Paris - Algiers - Dakar
                1986
                95 Cyril NEVEU (FRA), Honda NXR750V Paris - Algiers - Dakar
                1985
                101 Gaston RAHIER (BEL), BMW GS980R Paris - Algiers - Dakar
                1984
                101 Gaston RAHIER (BEL), BMW GS980R Paris - Algiers - Dakar
                1983
                100 Hubert AURIOL (FRA), BMW GS980R Paris - Algiers - Dakar
                1982
                95 Cyril NEVEU (FRA), Honda XL500R Paris - Algiers - Dakar
                1981
                100 Hubert AURIOL (FRA), BMW GS800R Paris - Algiers - Dakar
                1980
                50 Cyril NEVEU (FRA), Yamaha XT500 Paris - Algiers - Dakar
                1979
                12 Cyril NEVEU (FRA), Yamaha XT500
                ners

                Коментар


                • #23
                  От: Моторите на Дакар

                  На една снимка на каджива от 90-та година видях че има куик шифтър,баси сметай колко напред са технологите в дакар.
                  0 8 76 36 8 542

                  Коментар


                  • #24
                    От: Моторите на Дакар

                    Имам и един странен малко въпрос,къде мотористите и не само те се облекчават по малка нужда,има етапи по 600-700км,и просто не виждам как да не спрат да се облекчат.
                    0 8 76 36 8 542

                    Коментар


                    • #25
                      От: Моторите на Дакар

                      Първоначално публикуван от metalgiar Преглед на мнение
                      Имам и един странен малко въпрос,къде мотористите и не само те се облекчават по малка нужда,има етапи по 600-700км,и просто не виждам как да не спрат да се облекчат.
                      Ако се налага могат да спират, все пак става въпрос за минути, а комфорта е особено важен при състезания иначе се губи концентрацията на внимание. Благоприличието не е приоритет, и пред зяпачи, и в панталоните... Някои състезатели слагат катетър. За мотористи има едни приспособления тип кондом плюс тръбичка през крачола която излиза долу при ботуша и ... да му мислят тези които карат зад него


                      При сткоростните отсечки, където се засича време, обикновено е достатъчно да се облекчи човек при започване на отсечката и да изтърпи до точката където се спира за техническо обслужване.


                      В зависимост от програмата за деня, има и спирки по маршрута осигурени от организаторите, тези за гориво особено за мотоциклетистите са повече.


                      Иначе мотористите носят GPS/сателитна система която осигурява тяхната сигурност и всеки участник се следи къде се намира и с каква скорост се движи . При продължително спиране на "нерегламентирано място" системата веднага подава сигнал, защото може и да е злополука или авария. Връзката с "централата" включва и интерком и директно се обажда оператор, и пита какво става. Има едни бутони, с които моториста сигнализира дали е спрял по желание или има нужда от помощ.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Моторите на Дакар

                        В първите години няма ограничения , може да се кара кой с каквото иска , класирането е общо , и доста често победителя е с мотоциклет. Към средата на 80-те години , повечето фирми залагат на двуцилиндрови двигатели , има и четирицилиндрови , максималната скорост в етапите достига 180км.ч. В началото на 90-те ,след дълго чакане се появява един мотоциклет , той става причина за началото на много сериозни ограничения.

                        Yamaha YZE750/850/ Super Tenere



                        От 1991г. до 1998г. , този мотор печели седем титли , единственно през 1994г. изпуска победата поради повреда в окачването.
                        Но истинското Супер Тенере печели само една победа през 1991г. ,като от серийният мотор се ползва само двигателя. В действителност това е прототип , който ползва двигатели от туристическия TDM , и от пистовия TRX.




                        Поради това , че мотора е непобедим се въвежда правилото , че трябва да има определена бройка серийно произведени мотоциклети и то ендуро. 1998г. е последна за този мотор , дори се произвеждат определен брой XTZ 850 , за да бъде допуснат до състезанието.



                        Петерханзел

                        През 2002г. се появява един много мощен мотор , KTM 950R , с неговата поява идват и ограниченията в кубиците.
                        Какво ли щеше да стане ,ако се бяха срещнали YZE 900 Super Tenere и KTM 950R , можем само да гадаем.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #27
                          От: Моторите на Дакар

                          А някой нещо за хибридите които карат на Еко рали Африка тази и миналата година?

                          Коментар


                          • #28
                            От: Моторите на Дакар

                            Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                            Ако се налага могат да спират, все пак става въпрос за минути, а комфорта е особено важен при състезания иначе се губи концентрацията на внимание. Благоприличието не е приоритет, и пред зяпачи, и в панталоните... Някои състезатели слагат катетър. За мотористи има едни приспособления тип кондом плюс тръбичка през крачола която излиза долу при ботуша и ... да му мислят тези които карат зад него


                            При сткоростните отсечки, където се засича време, обикновено е достатъчно да се облекчи човек при започване на отсечката и да изтърпи до точката където се спира за техническо обслужване.
                            В зависимост от програмата за деня, има и спирки по маршрута осигурени от организаторите, тези за гориво особено за мотоциклетистите са повече.
                            За катетъра е легенда, не е вярно ! Ползваше се от българските щангисти, за да дават чиста урина...
                            Фирмените пилоти ползват дехидратанти ( дехидратин съм ползвал и аз), а доста карат с памперси
                            По принцип рядко ти се пикае, защото от температурите загубите на течности са огромни и по регламент трябва да стартираш с 6 литра вода- 3 на гърба и 3 на мотора (проверяват те на старта всеки ден).
                            По регламент мото/атv трябва да имат автономия около 300 км. (250 +10 %) и винаги между 220-250 км. има неутрализация и тя е една на етап винаги и е 15 мин. за зареждане, пикане и т.н. Мотори/АТВ никога нямат специален етап повече от 500-550 км. Когато чувате по телевизора, че етапите са 800-900 км. това включва и връзките до и след специалния етап, които може и да са по черно (прохода Сан Франциско между Чили и Аржентина), но обикновено са асфалт и са по 300-400 км. на ден общо.
                            Една от причините за ограниченията в кубатурите е и горивото, което мъкнеха с големите стругове.
                            За смъртта на Меони се смята, че е загубил контрол заради 40 литровия си резервоар...
                            Няма интеркоми, има GPS, тракер и сантинел + зумер 100 децибела. В GPS-a има вграден сателитен телефон с който се свързваш (или се свързват с теб) с центъра за контрол на състезанието в Париж, където 12 човека денонощно наблюдават състезатели, асистенция, журналисти и организаторски екипи за местоположението им.
                            Последно редактирано от ТОДОР ХРИСТОВ; 01-02-14, 21:09.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Моторите на Дакар



                              Първото Супер Тенере 750.



                              Първата победа на Петерханзел.





                              Оливиер , главният виновник за появата на модела Тенере , Супер Тенере и Петерханзел.



                              Петерханзел YZE 850



                              Suzuki DR800 Zeta



                              BMW 1984 ,101- Rahier ,100- Auriol



                              Gaston Rahier 1986.

                              http://www.rallye-tenere.net/Kleine%...rie%202010.htm
                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар


                              • #30
                                От: Моторите на Дакар





                                FZT 750 Tenere , 4-цилиндъра , 94к.с. , близо 60 литра гориво , почти 300кг. преди старт , максимална скорост над 200 к.ч.
                                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X