Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моторите на Дакар

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моторите на Дакар

    Тема за представяне на моторите в това състезание.
    Гледам, чета и почнах да търся повече информация за моторите в това състезание.
    Стана ми интересно освен за настоящето издание - 2014
    кои и какви модели и марки са се представили през годините.
    И как иновациите и развитието на техниката и технологията е
    достигнала до нас в "гражданските" модели по-късно...
    или е била в основата на успехи, представяне, проблеми и пo време на състезанията...
    С кои и откъде да започнем, ако ви е интересно...
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:200px-Logo_Rallye_Dakar.svg.png
Прегледи:1
Размер:11.3 КБ
ID:6041646
    Последно редактирано от ivied; 15-01-14, 02:17.

  • #2
    От: Моторите на Дакар

    В последно време* моторите с най-много успехи на ралито са Ямаха и КТМ.
    В ранните години* на състезанието редица успехи са записвали и Хонда и БМВ.

    *Тази тема няма претенции да е завършена. Информацията не е достатъчно изчерпателна, възможно е някои важни факти по темата да липсват или да не са съвсем точни. Можете да помогнете като добавите информация, подкрепена с източници.

    Коментар


    • #3
      От: Моторите на Дакар

      Първия мотор спечелил рали Дакар през 1979 е Ямаха XT500 със Сирил Невьо.

      Крайно класиране 1979

      Прикачени файлове
      Последно редактирано от ivied; 15-01-14, 00:27.

      Коментар


      • #4
        От: Моторите на Дакар

        THE DAKAR WINNERS

        1979-1987: 3 winners FRANCE & BELGIUM
        1988 - 1998: 3 WINNERS: FRANCE & ITALY
        1999 - 2004: 3 WINNERS: FRANCE - ITALY & SPAIN
        2005 - 2012 : JUST 2 WINNERS... FRANCE & SPAIN...

        Коментар


        • #5
          От: Моторите на Дакар

          Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
          Първия мотор спечелил рали Дакар през 1979 е Ямаха XT500 със Сирил Невьо.
          А мой приятел, холандец, завърши със същата такава Ямаха последното издание на ралито в Африка... последен

          Поздрави за темата между другото!

          Коментар


          • #6
            От: Моторите на Дакар

            Първата година на изданието (1979) се представят сериозно като претенденти Honda и Yamaha -
            на втората година отново печели Yamaha XT500,
            но вече се забелязва и представянето на KTM, BMW, Kawasaki, Suzuki и др.

            включително и

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Dakar-1980-Vespa.jpg
Прегледи:1
Размер:15.4 КБ
ID:5554473
            Последно редактирано от ivied; 15-01-14, 01:00.

            Коментар


            • #7
              От: Моторите на Дакар

              ето някои мотори от първите 5 години:

              1979 - 1980
              Yamaha XT 500 Сирил Невьо
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Dakar-1979-Yamaha-XT-500-2.jpg
Прегледи:1
Размер:30.5 КБ
ID:5554475

              1981
              BMW с Убер Ориол
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Dakar-1981-BMW.jpg
Прегледи:1
Размер:52.3 КБ
ID:5554476

              1982
              Honda 550 XR и отново Сирил Невьо
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Dakar-1982-Honda-550-XR.jpg
Прегледи:1
Размер:22.0 КБ
ID:5554477

              1983
              Убер Ориол с BMW

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:bmw1983a.jpg
Прегледи:1
Размер:14.5 КБ
ID:5554478

              1984
              Гастон Райе с BMW
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:paris dakar 1984.JPG
Прегледи:1
Размер:14.9 КБ
ID:5554479
              Последно редактирано от ivied; 15-01-14, 01:01.

              Коментар


              • #8
                От: Моторите на Дакар

                1985
                Гастон Райе БМВ

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1985BMW.jpg
Прегледи:1
Размер:15.2 КБ
ID:5554480

                1986
                Сирил Невьо Хонда

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:NeuveuNXR7_1986.jpg
Прегледи:1
Размер:42.1 КБ
ID:5554482

                1987
                Сирил Невьо

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1987Honda.jpg
Прегледи:1
Размер:129.0 КБ
ID:5554481

                1988
                E. Orioli Honda
                оспорван фирмен дуел между Orioli и Lalay

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:OrioliundLalay1988.jpg
Прегледи:1
Размер:43.7 КБ
ID:5554483

                1989
                G. Lalay Honda

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:HONDANXR7501.jpg
Прегледи:1
Размер:71.8 КБ
ID:5554484
                Последната Honda NXR на Giles Lalay от 1989

                1990
                E. Orioli Cagiva




                1991
                S. Peterhansel Yamaha

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:peterhansel_1991.jpg
Прегледи:1
Размер:103.7 КБ
ID:5554485
                Последно редактирано от ivied; 15-01-14, 02:51.

                Коментар


                • #9
                  От: Моторите на Дакар

                  Един от най-мощните мотори в историята на Дакар.





                  FZT920 Tenere , Jean Claude Olivier ,
                  Serge Bacou, 1987
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #10
                    От: Моторите на Дакар

                    Поздравления за темата, много е интересна.Ако може данни за различните мощности и кубатури на мотоциклетите през годините, ако ги има обявени, и рестрикциите на АСО.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Моторите на Дакар

                      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                      Поздравления за темата, много е интересна.Ако може данни за различните мощности и кубатури на мотоциклетите през годините, ако ги има обявени, и рестрикциите на АСО.
                      +1
                      0 8 76 36 8 542

                      Коментар


                      • #12
                        От: Моторите на Дакар

                        Sonauto Yamaha 1978-1991

                        http://www.rallye-tenere.net/Sonauto.html

                        Belgarda Yamaha 1984-1996

                        http://www.rallye-tenere.net/Byrd.html

                        Yamaha motor France 1992-1998

                        http://www.rallye-tenere.net/mofr.html

                        BMW

                        http://www.rallye-tenere.net/bmw.html

                        Honda

                        http://www.rallye-tenere.net/Honda.html

                        Cagiva

                        http://www.rallye-tenere.net/Cagiva.html

                        Suzuki

                        http://www.rallye-tenere.net/Suzuki.html

                        KTM

                        http://www.rallye-tenere.net/ktm.html

                        Gilera

                        http://www.rallye-tenere.net/gilera.htm

                        MZ , Harley , Moto Guzzi........

                        http://www.rallye-tenere.net/Diverse.html
                        Последно редактирано от motor_men; 15-01-14, 13:03. Причина: 1991
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #13
                          От: Моторите на Дакар

                          Пробвах от няколко компа,ама за 90-та на Ориоли не ще да се отвори снимката.
                          Мога да помогна с въпросната снимка:Натиснете снимката за да я уголемите

Име:cadjiva.jpg
Прегледи:1
Размер:170.3 КБ
ID:5554527Натиснете снимката за да я уголемите

Име:cadgiva.jpg
Прегледи:3
Размер:166.2 КБ
ID:5554528

                          Е точно това е мотора с който Ориоли печели!Две години търсех точно този модел,ама по цяла Европа излязоха само няколко 900-ки,и нито един такъв!И накрая в едно село тука у нас си намерих два такива в супер състояние и в движение и двата!Снимките са си мои,а вече и моторите!Имало е много смисъл в начина на работа на фирмата производител! Демек-създаване на състезателна машина и след няколкото успеха пускането в серийно производство!Точно обратното на останалите производители! Вървят уникално на която и да е предавка и без значение от скоростта и предавката,благодарение на зверския въртящ момент много ниско долу,можеш да изпълниш упражнението лягане по гръб!Дано да ви харесат!
                          Иво (таксито) Андреев
                          0988 91 80 50
                          Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

                          Коментар


                          • #14
                            От: Моторите на Дакар

                            Gagiva 1990 , Edi ORIOLI 1 място , Ciro DePETRI 3 място , Jordi ARCARONS 7 място

                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар


                            • #15
                              От: Моторите на Дакар

                              Първоначално публикуван от suzuki team Преглед на мнение
                              Пробвах от няколко компа,ама за 90-та на Ориоли не ще да се отвори снимката.
                              Мога да помогна с въпросната снимка:[ATTACH=CONFIG]670826[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]670827[/ATTACH]

                              Е точно това е мотора с който Ориоли печели!Две години търсех точно този модел,ама по цяла Европа излязоха само няколко 900-ки,и нито един такъв!И накрая в едно село тука у нас си намерих два такива в супер състояние и в движение и двата!Снимките са си мои,а вече и моторите!Имало е много смисъл в начина на работа на фирмата производител! Демек-създаване на състезателна машина и след няколкото успеха пускането в серийно производство!Точно обратното на останалите производители! Вървят уникално на която и да е предавка и без значение от скоростта и предавката,благодарение на зверския въртящ момент много ниско долу,можеш да изпълниш упражнението лягане по гръб!Дано да ви харесат!
                              Състезателния модел и този пуснат в масово производство има прилика само в името,почти нито една част няма да стане от единия на другия модел.
                              0 8 76 36 8 542

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X