Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ за e-bay

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помощ за e-bay

    Не знам дали тук е най-подходящото място, но ми трябва една консултация от някой по-опитен в пазаруването през e-bay. Накратко случаят е следния: поръчах нещо, но съм дал грешен адрес. Веднага след като пуснах поръчката си видях грешката и писах на продавача, който ми отговори че няма проблем и ще промени адреса при изпращането. В последствие обаче се оказа, че той не е променил адреса и стоката е изпратена и получена на грешния адрес. Продавача ми твърди че нищи не може да направи и грешката си е моя. Мога ли да търся (чрез e-bay customer protection или подобно) някакво обезщетение от продавача или да пия една студена вода? Парите не са кой-знае колко, но не са и съвсем леки за преглъщане (ок.150лв.).

    п.п. адресите са в UK (около Лондон) и аз нямам никакъв физически или друг достъп до тях. Доставката щеше да се осъществи чрез български доставчик - посредник.

  • #2
    От: Помощ за e-bay

    Пиеш студена вода , или пращаш някой да ходи да ти прибере пратката.
    Тя може да не е получена на адреса, а да е оставена в някой магазин близо до адреса.
    И да пишеш на ebay нищо няма да стане, ако си платил с paypal , можеш от тях да си искаш парите ... те обикновенно ги връщат.

    Тия неща ги знам от личен опит, щото купувам и продавам в Австрииския и Немския ebay от 2002г.
    Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
    Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
    Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

    Коментар


    • #3
      От: Помощ за e-bay

      Заплаши го че ще му думнеш един негатив и ще видиш как подскача.
      Искай да ти пусне отново стоката на правилния адрес.
      По принцип грешката е твоя.

      Коментар


      • #4
        От: Помощ за e-bay

        Има един доставчик, който е близо до Лондон. Емпреса се казва фирмата, потърси в гугъл и им пиши дали могат да ти взмат пратката от адрес в Лондон (обясни им случая подробно) и предполагам, че няма да има проблем - само ще ти вземат някой и друг паунд за услугата.
        Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

        Коментар


        • #5
          От: Помощ за e-bay

          Точно за емпреса става въпрос, но съм изпратил нещата на стария им адрес. За съжаление те ми отказаха съдействие.
          А въпроса е конкретно имам ли основание да им давам негативни оценки и т.н., защото грешката първоначално е моя, но все пак аз я коригирах навреме, само че продавача ми писа че хората му от шипинга не са видели бележката му за смяна на адреса и са шипнали на адреса от поръчката.

          Коментар


          • #6
            От: Помощ за e-bay

            След като не си получил стоката , продавача е длъжен да ти върне парите , защото като няма кой да получи стоката , тя се връща на продавача. Пишеш , че не си получил стоката , чакаш една седмица , и му слагаш негатив. Или ще ти прати стоката на ново , или ще ти върне парите.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #7
              От: Помощ за e-bay

              Тя стоката е получена от някой, който живее на грешния адрес. Ако беше върната обратно е лесно.

              Коментар


              • #8
                От: Помощ за e-bay

                Влез в "my eBay", отиди на стоката, цъкни на "Other actions" -> "Resolve a problem" -> "My item has not arrived yet".

                За по-нататък не знам какво, защото не ми се е случвало до сега, но общо взето замисъла е в крайна сметка от eBay да се произнесат по случая, щом вие с продавача не можете да се разберете.

                Ако си плащал чрез PayPal, там също има раздел "Resolve a problem".

                Толкова мога да помогна.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  От: Помощ за e-bay

                  Дано съобщенията с уточняването на адреса (и неговото съгласие!) да сте си ги разменяли през пощите си в ebay. Така би трябвало да е по-лесно за тях да остъдят кой крив, кой прав.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Помощ за e-bay

                    То и да се пусне claim, те ще проверят при куриера, че доставката е доставена на адреса от поръчката, още повече ако има и tracking, и няма как да върнат пари, защото вината не е в търговеца или в куриера. Единствено може да се спори, че в кореспонденция е указан новия адрес, търговеца е потвърдил, но не го е пратил там... Най-лесно е да се прати човек на адреса да търси пратката...
                    Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Помощ за e-bay

                      Първоначално публикуван от kastro Преглед на мнение
                      Заплаши го че ще му думнеш един негатив и ще видиш как подскача.
                      Искай да ти пусне отново стоката на правилния адрес.
                      По принцип грешката е твоя.
                      Първоначално публикуван от motor_men

                      След като не си получил стоката , продавача е длъжен да ти върне парите , защото като няма кой да получи стоката , тя се връща на продавача. Пишеш , че не си получил стоката , чакаш една седмица , и му слагаш негатив. Или ще ти прати стоката на ново , или ще ти върне парите.
                      Направо ме въодушевявате и двамата да тръгна да правя бизнес с вас

                      Човекът черно на бяло е написал че грешката е в него, ама не - да думка негативи, и да си иска стоката ?!? Има едно понятие, "шантаж" му викат...

                      PS Трескаво очаквам утре двамцата да ревнете в някоя друга тема за морал, справедливост, кое е правилно и кое не, и да тръгнете да раздавате дълбокомислени съвети.

                      PSS към автора на темата: Можеш да ползваш, както по-горе е обяснено, бутона "resolution". Ибей ще провери дали стоката е потвърдено доставена, разписана и т.н, НА АДРЕСА КОЙТО Е БИЛ ЗАПИСАН В ПРОФИЛА ТИ КЪМ МОМЕНТА НА ПОРЪЧКАТА. Ако да - пиеш една студена вода, и се надяваш стоката да се върне при продавача, и да е достатъчно добър да ти я прати пак. Ако не - има шансове стоката да е загубена, никой да не се е разписал за нея, и тогава или ибей или пейпал ще ти върнат парите. При всички положения - страна си в сделка, и имаш права и задължения. Ако продавачът е солиден ще изпълни своите задължения, но ще се възползва и от своите права.

                      Част от задълженията му е да прати стоката на потвърдения адрес който автоматично се изписва от ибей. Така си защитава и задника срещу тия дето са на принципа "абе ти си кривия, ама я го заплаши с един негатив и ще видиш кво ще стане"

                      Ако някой си мисли че солиден продавач в ибей ще се трогне от един червен негатив - нека по-добре пробва да издебне Дядо Мраз зимата. Продавача ? Ще му стане кофти - може би, ще си го изкара на следващия купувач - може би, но толкоз.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #12
                        От: Помощ за e-bay

                        Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                        PSS към автора на темата: Можеш да ползваш, както по-горе е обяснено, бутона "resolution". Ибей ще провери дали стоката е потвърдено доставена, разписана и т.н, НА АДРЕСА КОЙТО Е БИЛ ЗАПИСАН В ПРОФИЛА ТИ КЪМ МОМЕНТА НА ПОРЪЧКАТА. Ако да - пиеш една студена вода, и се надяваш стоката да се върне при продавача, и да е достатъчно добър да ти я прати пак. Ако не - има шансове стоката да е загубена, никой да не се е разписал за нея, и тогава или ибей или пейпал ще ти върнат парите. При всички положения - страна си в сделка, и имаш права и задължения. Ако продавачът е солиден ще изпълни своите задължения, но ще се възползва и от своите права.
                        Стоката Е изпратена и потвърдено доставена, разписана и т.н. на адреса от профила ми към момента на поръчката. Не е изгубена, върната и т.н. Просто този на адрес вече живеят други хора, нямащи нищо общо с фирмата която исках да използвам за доставка, които все пак са я приели. Единственото основание за оплакване, което бих могъл да имам е, че веднага след поръчката аз изпратих (чрез ибей съобщение, както е цялата ни кореспонденция) на подавача правилният адрес и той ми писа "That's ok and I will update the address in the morning". Аз съм платил през PayPal. На другия ден обаче получих мейл от куриерска фирма, че пратката ми е изпратена на стария адрес. След съобщение до продавача отговорът му беше "Shipping may not have seen my label and copied from the eBay as usually instructed". Ясно е че грешката е моя, но ако продавача беше коригирал наистина адреса нямаше да има проблем. Въпросът е мога ли въз основа на разменените съобщения в които той обещава да промени адреса, но в последствие не го прави да заведа "claim" или както е там в системата на ибей или тези съобщения нямат достатъчна сила за това. Може би има вариант все пак хората от този адрес да върнат стоката на изпращача и тъй като той все пак е достатъчно коректен да ми я изпрати на верния адрес. По тази причина мисля да изчакам няколко дни преди да предприема каквото и да било. Не знам дали той има някакво право и възможност да изиска от получателите изпратената стока, написал ми е че нищо повече не може да направи. Освен това съм пуснал запитване в един английски мото форум, в който съм по-активен, с молба ако някой живее в района да отиде и говори с хората, така че чакам и от там някакъв отговор.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Помощ за e-bay

                          Можеш да заведеш claim по линията I have not received my item, както е споменато по-горе. Нищо не ти пречи да опиташ. Може и да вземат предвид съобщенията които сте обменили. Може би има някакви минимални шансове ибей или пейпал да започнат някакво пощенско допитване и да стигнат до точния човек който е разписал.

                          Но много повече шансове имаш с тези които могат да проверят на място, ако някой се навие. Разписалият или е в учреждение, където пратката ти просто виси някъде и се чудят за кой е, или при частно лице, при който случай личното посещение в повечето случаи има доста добър ефект върху вида хора способни да подпишат пакет явно предназначен за друг, и които не си правят труда да се свържат с изпращача. Тая порода е много силна в подписването, но като цяло малко издиша при личен контакт.

                          Отделно можеш да помолиш изпращача да се свърже с тях. Все пак е на място, и може с един телефонен разговор да изясни нещата.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #14
                            От: Помощ за e-bay

                            Goblin , клиента винаги има право. Дал е нов адрес , доставчика е казал , че ще прати стоката на новия адрес , това , че неговите служители не са си свършили работата , си е лично негов проблем. Може да я прати на ново , и получателя да плати пощенските разходи. Ако купиш нещо , но не го платиш , ти слагат негатив , въпреки , че нито е опаковано , нито пращано някъде.
                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар


                            • #15
                              От: Помощ за e-bay

                              Мотормен, дано ама надали. Клиента не винаги има право.

                              - От известно време насам продавачите нямат право да слагат никакви други точки освен положителни на купувачите. Опция "дай отрицателен на купувач" отдавна отпадна. Или плюс, или нищо. Познай дали купувачите, с възможността си да цвъкат червени на продавачите както им скимне, не се възползват.

                              - Продавачът е направил услуга като въобще се е съгласил да сменя адреси. Може би не му пука, или не е достатъчно запознат. При плащане с пейпал продавачът ако има акъл праща само на потвърдени от пейпал адреси. Пращането на друг адрес е достатъчна причина защитата за продавача и от ибей, и от пейпал да гръмне. Ибей товарителницата се печата автоматично с натискането на един бутон, там излиза регистрираният пейпал адрес, който в повечето случаи дори не можеш да промениш.

                              - Едно време ибей беше малко и уютно местенце, и продавачите пращаха на какъвто адрес им кажеш, всичко на доверие. Сега половината нигерийска 419 паплач е на постоянен лагер там, и с отпадането на възможността продавач да цъкне отрицателен на купувач - последното оръжие което имаха - продавачите се барикадират зад каквото им остана - потвърден адрес, и пращане на стоката с проследяване. На купувачите остава да си напишат домашното преди пазаруване.

                              Идея нямаш колко лесно е купувач да си изтегли парите обратно ако продавачът не си е написал домашното. Плашещо лесно е.

                              Винаги е прав клиента, да, само дето като ти ревне да пратиш на друг адрес за няколкостотин долара стока, и ако може - да е с пощата без проследяване зер е по-тъничко, и после каже че не я е получил и пейпал ти измъкне обратно парите за 36 часа и останеш с един по-чепат в ръка, и после като изкара наглостта да ти пише лично (след като са ти взели вече парите обратно) и да те пита "абе я си ми върни парите, пейпал нищо не ми е връщал" - става малко по-малко прав. Проверено е. Още по-малко прави са следващите които тръгнат с подобни номера.
                              Последно редактирано от Goblin; 12-08-11, 16:44.
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X