Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

    Двигателят със сгъстен въздух на г-н Негр (чете се "Негр", а не "Негре", както гениалните преводачи от "Труд" са го превели), съществува в работещ вид поне от края на 80те години.

    Г-н Негр е роден изобретател, и то не от типа на тези които изобретяват перпетуум мобиле с ластик. Първоначално е работил като конструктор на авиодвигатели. В края на 80те представя прототип на състезателен W12 двигател с газоразпределение с въртящи дискове а не с клапани, който си е бил доста на ниво, но така и не се намира бюджет за F1 отбор. Негр прави изпитания с шаси AGS, и се завързват някакви контакти, но AGS фалират преди да се стигне до някакво развитие.



    Относно двигателя със сгъстен въздух - принципа на работа не е негово изобретение разбира се, но самият двигател си има достатъчно оригинални решения които го правят единствен по рода си. Биелата например е проектирана така че буталото да седи на горна мъртва точка много по-дълго от колкото при класически двигател.



    Клапаните са електромагнитни.

    Това което го прави различен от другите по времето когато излизат първите демонстрационни прототипи (90те) е не толкова самият двигател, колкото системата за складиране на сгъстения въздух, с бутилки от въглерод, издържащи на налягания които позволяваха да се заредят с достатъчно въздух за някаква реална автономия.

    В края на 90те тогавашния парижки кмет (ако не се лъжа беше Бертран Дьоланое) беше доста заинтересуван от проекта, и имаше доста напреднали планове за прехвърляне на малките превозни средства на общинския автомобилен парк към такива машинки. Работата се разсъхна с новия кмет, но проекта си беше съвсем сериозен.

    Друго негово нововъведение с което сериозно се експериментираше беше впръскване на вода в горивната камера на дизеловите автобуси заедно с впръскването на горивото, което смъкваше разхода с около 30% без загуба на мощност и без вредни ефекти върху двигателя. Намаляваше и замърсяването, и изхвърлянето на сажди и не помня още какво. Системата си работеше съвсем човешки, в някои градове се караха такива експериментални автобуси, но в крайна сметка се наложиха някакви прототипи на природен газ.

    С две думи - господин Негр не е случаен човек, и не е някакъв отхвърлен от обществото и от научните среди забравен гений. Със сигурност не е блестящ финансист, но и времето когато се опитваше да наложи изобретенията си беше времето на евтиния бензин. Аз лично му пожелавам този път нещата да се раздвижат.
    Последно редактирано от Goblin; 09-01-08, 04:50.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #32
      До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

      Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
      Доста си далеч от истината. Специално на приуса батерията струва около 8К, тежи трийсетина кила, почти не се влияе от температурата, и има 7/седем/ годишна гаранция.
      Ъъъъ, и кво точно прави тази батерия? Щото тя през повечето време не задвижва автомобила, а помага на ДВГ да го задвижва.

      However, electric-only driving range remains limited to around seven miles (eleven kilometers) per charge in all-electric mode at up to 100 kilometers per hour (62 miles per hour).
      9 километра само на батерии. Че то това си е смях. Ползите идват от доброто управление (старт/стоп) и regenerative braking. Обаче да се говори, че Prius е нещо особено си е смях.

      Виж това, което правят Tesla и Phoenix Motorcars, Cleanova и няколко други компании (в областта на електромобилите) заслужава повече внимание.

      А относно това, че енергията (за зареждане на батериите или за компресиране на въздуха, или електролизата за горивните клетки) не е толкова чиста, смятам за всички е ясно, че по-лесно се заменят 10,100 или 1000 източника на мръсна енергия (електроцентрали) отколкото 1,100 или 1000 милиона такива (автомобили).
      Предстои все повече енергия да се извлича от възобновяеми източници (слънчева, вятърна и т.н.) и процеса там ще е много по-бърз от този по подмяна на автомобилите с ДВГ за съжаление.

      Коментар


      • #33
        До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

        Е добре де - като толкова искате екология - упътването е следното :

        Когата се приберете от работа взимате ръчната помпа която имате приложена в комплекта на автомобила и станцията за зареждане и отброявате 2 899 "помпания" с нея като преди това прикрепите маркуча към компресора (това ви дава към 9 километра движение на автомобила) .... и т.н......

        айде сега сметнете колко помпи ще са необходими за изминаване на 100 километра......

        Та от една страна екологично - от друга какъв фитнес какви 5 лева :+)))

        Коментар


        • #34
          До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

          предлагам да изхвърлите всякакъв лукс от колите си -седалки ,кори по вратите ,стелки ,килимчета ,да замените калниците и капаците и вратите и броните с такива от фибростъкло ,да сложите свръх леки алуминиеви джанти с относително тесни и леки гуми ,да замените прозорците с такива от прозрачен наилон (забравих как се казваше материала-слагат го по състезателните лади=))) ,естествено може да отрежете и багажника....смятам ,че като свалите няколко стотин колограма ,ще има доста добър ефект ...вместо да си правите колите на ток =))

          Коментар


          • #35
            До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

            Да, електрическата енергия добивана от АЕЦ е една от най-екологично чистите и икономически обоснованите. За това няма спор, по точно спорове има, но те се водят изключително от хора които хал-хабер си нямат за какво става дума. За съжаление в България АЕЦ все още е много далече дори и 50 % дял на произвежданата енергия. В световен мащаб е още по-зле... От друга сртана електроенергията добивана от ТЕЦ е една от най-мръсните по редица причини. Във всеки случай много-по мръсна от ДВГ в автомобил, по простата причина, че се използва същото горене, но енергията претърпява няколко превръщания (от химическа в топлинна после в механична, после в електрическа, после се пренася от някъде до някъде, после пак в химическа (ако е акумулатор) или механична (напр. въздух под налягане, после отново в електрическа и механична или директно в механична. Е всяко такова превръщане е свързано с определени загуби, съвсем не малки. И в крайна сметка с 1 кг. изгорял пропан бутан в двигателя ще минем около 10 км., а ако същото количество гориво бъде изгорено в някой ТЕЦ, докато бъде оползотвотено за задвижване на автомобила ще е останала енергия като за 2-3 км....
            Това е само едната страна на въпроса. Втората е как аджеба да съхраним голямо количество ел. енергия - за сега това което са измислили хората е когато има ислишна енергия - с помпи качват водата високо в язовира, когато има недостиг - пускат я през турбините да прави ток. Е, вие си дайте сметка защо се прави това, вместо да си купят един голям акумолатор?
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • #36
              До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

              В България почва да се строи втори АЕЦ, както и още доста по света. Технологията вече е напълно безопасна, екологично чиста и евтина. Почва да се говори дори за домашни ядрени реактори. За в автомобил директно не стават, защото са тежки, а и все пак спука ли се при катастрофа облъчва макар и мизерно. Евтиният ток и автомобилите не ползващи петрол(с акумулатори, водородни клетки или сгъстен въздух) би трябвало да се развиват ръка за ръка. И за двете вече има прилично добри технологии... остава само желание...
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #37
                До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                В България почва да се строи втори АЕЦ....
                Има време. Всъщност в българия се строи втори АЕЦ (Белене) от 80-те години на миналия век. Доста е построено дори - бил съм там. Сега се активизира този проект и ако всичко е стабилно в българия след 10-тина години може и да има два работещи блока. До тогава ще са спрени 3 и 4 в колзлодуй и нещата ще се уравновесят. По нататък се надявам да продължат с допълнителни мощности и тогава вече може да вземе превез атомната енергия в България. Но става дума за след доста време... До тогава във Франция вероятно ще е заработила централа за производство на ток чрез за синтез на водород. Там се работи по този въпрос с доста по-бързи темпове от колкото тук се строи Белене. Когато ядрената енергия започне да бъде наистина масова и много по-евтина - тогава може би и електическите автомобили ще намерят свое място, но кой знае - тогава петролът ще поевтинее също защото и сега неговото потребление далеч не се обуславя само от автомобилите - напротив.
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар


                • #38
                  До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                  Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                  ...производство на ток чрез за синтез на водород....
                  Колега, дай ако можеш някакви линкове, или поне някаква по-подробна информация. Бях останал с впечатлението че тези проучвания са замразени в световен мащаб, но явно бъркам.
                  За термоядрен синтез ли става дума или за нещо друго? Ако да, това би решило в голяма степем енергийния проблем, стига да не е с прекалено много недостатъци.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                    Познавам устройства за "палене" на тежки мотори със сгъстен въздух. Чел съм и за двигатели на автомобили с такъв.
                    ЦЯЛЯТА РАБОТА е в крайния КПД.
                    При пряко изгаряне на бензин в автомобила има КПД, примерно, 40%.
                    Докато се стигне до мотора със сгъстен въздух се добива от въглища електроенергия, после тя се пренася, после с електромотор се задвижва компресор, накрая въздушният двигател...
                    Пет(!!) КаПеДе-та се УМНОЖАВАТ един на друг и крайният е много-много малък!
                    А да има въздушни двигатели за специфични и екзотични цели - моля!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                      Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                      Познавам устройства за "палене" на тежки мотори със сгъстен въздух. Чел съм и за двигатели на автомобили с такъв.
                      ЦЯЛЯТА РАБОТА е в крайния КПД.
                      При пряко изгаряне на бензин в автомобила има КПД, примерно, 40%.
                      Докато се стигне до мотора със сгъстен въздух се добива от въглища електроенергия, после тя се пренася, после с електромотор се задвижва компресор, накрая въздушният двигател...
                      Пет(!!) КаПеДе-та се УМНОЖАВАТ един на друг и крайният е много-много малък!
                      А да има въздушни двигатели за специфични и екзотични цели - моля!
                      Да де, но може турбината да върти директно компресор примерно. Или водна или вятърна централа за сгъстен въздух. Вместо генератор въртят компресор. При това нещата се опростяват, защото няма нужда от прецизно регулиране на оборотите. Тогава нямаме умножаващото се кпд, но пък се иска нова инфраструктура, която така или иначе рано или късно ще ни се наложи да изграждаме. Дали точно в тоя и вид е друг въпрос.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                        Работата е много простичка и се изразява в "работа", само че като физична величина. Смятаме колко е енергията в 20 литра въздух сгъстен до 300 атмосфери и от там нататък, без да отчитаме дори и к.п.д става ясно, че това е поредният кьорфишек...
                        Истината е, че много ни се иска да ни е евтиничък транспорта и за това много, ама много ни се иска някой да открие нещо, ама за сега - такова животно нЕма, това е положението...

                        П.П. Теоретично е възможно да се изминат Х километра с У енергия, но нещата опират и до работата за единица време, т.е. никой не иска да кара кола с двигател с мощност 2 конски сили...
                        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Колега, дай ако можеш някакви линкове, или поне някаква по-подробна информация. Бях останал с впечатлението че тези проучвания са замразени в световен мащаб, но явно бъркам.
                          За термоядрен синтез ли става дума или за нещо друго?
                          Здравей!

                          Вероятно става дума точно за термоядрена централа. Това е голям международен проект и след доста спорове мястото беше избрано във Франция. (Японците много искаха да е при тях.) Не знам докъде е стигнало строителството, не знам и дали не е замразено.

                          Доколкото си спомням, амбицията е там да се стигне до промишлено производство. Предишните термоядрени реактори имаха чисто експериментално значение, май че гълтат много повече ток, отколкото произвеждат.

                          Поздрави!
                          Искам България чиста!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                            Първоначално публикуван от Spas55 Преглед на мнение
                            Здравей!

                            Вероятно става дума точно за термоядрена централа. Това е голям международен проект и след доста спорове мястото беше избрано във Франция. (Японците много искаха да е при тях.) Не знам докъде е стигнало строителството, не знам и дали не е замразено.

                            Доколкото си спомням, амбицията е там да се стигне до промишлено производство. Предишните термоядрени реактори имаха чисто експериментално значение, май че гълтат много повече ток, отколкото произвеждат.

                            Поздрави!
                            Учил съм такива неща в университета, на ниско ниво разбира се. Някога Руснаците бяха най-напред. "Токамак" мисля че се казваше. От тогава изобщо не съм в течение, но пък и нищо не се е чуло достатъчно силно. Иначе общо взето проблемите са в "регулацията" на процеса. Иначе отделената енергия е много. МНОГО много. Руснаците се опитваха да го удържат с магнитно поле до колкото си спомням.

                            Обаче сега какво се твори по света изобщо не съм в час.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                              Нали знаете на какво се вика "въздух под налягане" в разговорния език?! В случая не е точно така, защото самият двигател е интересен, видях го на сайта им.
                              Защо обаче, по дяволите, се напъват да тъпчат 300 атм. въздух в бутилка, когато ако я напълнят с водород, ефекта ще е в пъти по-голям? Ще работи с конвенционален двигател, изходящите емисии са чиста вода, водородът е най-разпространеният елемент в природата и т.н... Мистерия, както викаше една водеща

                              Възобновяеми източници... Още едни нови и хубави думички, които обаче на практика нищо не значат. Модерно е да се говори за тях, но само се правят показни изпълнения. Ако някой възлагаше нещо на тях, последните войни нямаше да са за петрол, а за слънце, въздух и земя!

                              Термоядрен синтез - много полезно нещо! Особено когато трябва да разлюлееш Земята, за да сплашиш лошите, както направиха руснаците някога на Нова земя. За друго не става - поне засега

                              Да живеят Козлодуй и най-вече Белене! Да живее ОПЕК! Да живее г-н Буш (мазня се, мазня се), за да има демокрация и петрол!

                              Коментар


                              • #45
                                До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                                ...когато ако я напълнят с водород, ефекта ще е в пъти по-голям? Ще работи с конвенционален двигател, изходящите емисии са чиста вода, водородът е най-разпространеният елемент в природата и т.н...
                                Каква е цената на водорода? Какви са разходите за добива му? Какъв е разхода на 100км.? Достатъчно безопасно ли е (нали при изтичане се самозапалва)?

                                Все въпроси, на които лично аз не знам отговора. Имаше и прототипи направени. Обаче или е много скъпо, или се спира нарочно. А по-добри "изгорели газове" от парата и аз не знам да има.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X