Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

    Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
    +1000
    Не знам защо този не толкова сложен за разбиране факт убягва на всички еколози. Само ще спомена, че слънчевите клетки и химическите батерии са едни много небезобидни производства....
    +10
    Абсолютно...и скъпи, и като дойде време за рециклиране и складиране на наработилите се батерии, освен на "dark side of the moon" не виждам къде ще се складират.

    Коментар


    • #17
      До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

      Тук се залага на следните особености:

      Автомобила има нужда от мощния двигател само при потегляне. После за поддържане на скоростта за повечето еднотонни коли са нужни не повече от 15 -20 к.с.

      Така наречения фрайлауф в модифициран вариант се използва. НЕЩО повече! Същия въздух, който задвижва колата служи и за спирачка, като по този начин се възстановява енергия.

      Като добавим олекотеното купе и ето ги многото километри.

      Коментар


      • #18
        До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

        Я, ето че някой открил топлата вода. Ами той Стефан много правилно намекна че това си го има от преди двеста години, парната машина си е това. А някой пита ли се защо автомобилните производители не го внедряват това нещо . Щото са тъпи и има световен заговор от производителите на петрола ще каже някой. Нъц. Щото и обикновения двигател погледнато принципно си работи точно по тоя начин, изгорели газове се разширяват и бутат буталото. Погледнато мнооого отстрани какво е бензина и нафтата? Ами не са ли точно един вид лесно преносимо налягане. Някой каза за хибридите. Тойота работи над своите хибриди от началото на осемдесетте, и защо ги вкараха едва 98а? Ами до тогава не бяха достатъчно ефективни и ефтини за производство. Форд от преди няколко години има и развива пластмасов двигател без термично разширение и на практика работи без сегменти. Е много е хубав, ама струва няколко милиона да се изработи един мотор. Та не че не е възможно да се направи и да работи, ама струва ли си?

        Коментар


        • #19
          До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

          Ето малко ВВС репортаж : http://www.youtube.com/watch?v=oSwlTqaM1oA

          Викат, едно зареждане за 3 мин. струвало 1.5 евро и минаваш 200 км.
          Демек 1.5 лв на 100 км. Това е в пъти по-евтино от метана, и се чудя това по какви цени на тока го смятат, или въобще не е ток ?

          Коментар


          • #20
            До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

            Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
            Освен електричество може да се ползват възобновяеми източници на енергия, вятър, слънце, атмосферно налягане и разликите(инсталацията е с формата на комин, във вътрешността на който има турбина) от него причиняват въздушни потоци а те от своя страна придвижват турбини/перки а те от своя страна имат енергия...

            Много поздрави,
            В същност според мен проблема е не чак толкова в това, как ще се добие енергията, или най-малкото е тема на съвсем друг разговор, доста обширно предъвкван на много места, а предполагам и тук.

            Проблема е как да съхраняваме добитата вече енергия, достатъчно ефективано, демек с ниски загуби, и в достатъчно компактен обем. Не е и кой-знае колко важно под каква форма ще е енергията, въпроса е да се съхранява и използва достатъчно ефективно, и това да е на поносима цена.

            И това е проблем не само при автомобилите, а по принцип. Изнамирането на такава технология би увеличило в голяма степен гъвкавостта и ефективността на енергийните системи по принцип (имам някакъв поглед и размисли най-вече с електрическите такива).

            И макар и не вярвайки в световната конспирация, имам някакви мои си основания да вярвам че такива неща се спират нарочно. А както историята показва, не е задължително решението да е някакво супер-хипер-високотехнологично. Поглеждайки назад за много неща сме се чудили как не сме се сетили, при положение че са толкова очевадни от днешната ни гледна точка.

            Та така... Лично за мен бъдещето е в електричеството. И според мен ще се случи по-скоро, от колкото предполагаме.

            Но пък и хич не бих се учудил да съм в голяма грешка.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

              Все пак вече имаме ядрени електроцентрали и противно на общоприетото мнение по-съвременните реактори всъщност са един от най-екологичните начини за производство на електро енергия. Във всеки случай повече от вътърните генератори, които пък са един от най-вредните от гледна точка на екологията.
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #22
                До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                Като бях войник танковете(Т-72) палеха със сгъстен въздух. Вече не си спомням за колко точно атмосфери ставаше въпрос, но си "менкахме" бутилки между танковете, че на кой не работи компресора, кой не можал да запали от първият път...
                Тогава ми беше много интересно как, аджеба става този номер с въздуха-то е ясно, че налягането бута буталото, но как се разпределя в точният момент да влезе в цилиндъра, и колко количество... На въпросите ми механиците вдигаха рамене-или не знаеха, или е било "военна тайна". Но така или иначе разбрах, че имало някакъв разпределител, който пускал въздуха поред в цилиндрите, но така и не разбрах повече...
                Така, че технологията на задвижване на бутален двигател с въздух я има отдавна, но защо не се е наложила?
                Мисля си, че турбината ще е по-удачна, но нека се изкажат инжинерите.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #23
                  До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                  Стига бе, това е много готино. Какви батерии по 10К евро тежащи цял тон, дето се зареждат за денонощия, сменят се всяка година и зимата умират от студ.
                  Каква Тойота, какви хибриди., Те това е хибрид - 3500 евро. Един и същ мотор и трансмисия, ако ще ходиш на Божурище да се дърпаш с дараците сипваш бензин и лекото купенце отлита и финишира аварийно в тревата.
                  Ако пък си бизнесмен - икономист, ставаш в 6:00, слизаш пред блока, събличаш фрака и се мяташ на помпата. До към 9:00 часа, вече понаправил някой и друг километър, мяташ се на рикшата и "пидала до митала". Захвърляш сакото на просторните задни седалки, щото явно вече не ти става. Чудиш се дали си напомпал колата или себе си...
                  Последно редактирано от solenoid; 08-01-08, 21:53.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    В същност според мен проблема е не чак толкова в това, как ще се добие енергията, или най-малкото е тема на съвсем друг разговор, доста обширно предъвкван на много места, а предполагам и тук.

                    Проблема е как да съхраняваме добитата вече енергия, достатъчно ефективано, демек с ниски загуби, и в достатъчно компактен обем. Не е и кой-знае колко важно под каква форма ще е енергията, въпроса е да се съхранява и използва достатъчно ефективно, и това да е на поносима цена.

                    И това е проблем не само при автомобилите, а по принцип. Изнамирането на такава технология би увеличило в голяма степен гъвкавостта и ефективността на енергийните системи по принцип (имам някакъв поглед и размисли най-вече с електрическите такива).

                    И макар и не вярвайки в световната конспирация, имам някакви мои си основания да вярвам че такива неща се спират нарочно. А както историята показва, не е задължително решението да е някакво супер-хипер-високотехнологично. Поглеждайки назад за много неща сме се чудили как не сме се сетили, при положение че са толкова очевадни от днешната ни гледна точка.

                    Та така... Лично за мен бъдещето е в електричеството. И според мен ще се случи по-скоро, от колкото предполагаме.

                    Но пък и хич не бих се учудил да съм в голяма грешка.
                    Съгласен съм с теб. Както за "Световната конспирация" така и за гъвкавостта и ефективността на енергийните системи. Явно този тип двигатели както и електрическите имат двупосочно действие. При използването на двигателя за спирачка той се превръща в генератор на енергия (динамо или компресор), тази реверсивност липсва при ДВГ и при парните. Предимството на последните е че енергийния източник заема сравнително малък обем (резервоара). При другите явно това си е проблем. Нямам представа колко би трябвало да е голяма тази бутилка сгъстен въздух необходима за 100км например, или какъв размер батерии са нужни на електромобила.
                    О899 2б2 1З2

                    Коментар


                    • #25
                      До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                      Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                      Стига бе, това е много готино. Какви батерии по 10К евро тежащи цял тон, дето се сменят всяка година и зимата умират от студ.
                      Каква Тойота, какви хибриди.
                      Доста си далеч от истината. Специално на приуса батерията струва около 8К, тежи трийсетина кила, почти не се влияе от температурата, и има 7/седем/ годишна гаранция.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                        Има и друг проблем. Ако масово започнат да се произвеждат електрмобили и автомобили със сгъстен въздух. Бензина и дизела стават все по неизползваеми, а управниците ще се наложи да сложат висок акциз на тока и сгъстения въздух, иначе как ще си вържат бюджета.
                        О899 2б2 1З2

                        Коментар


                        • #27
                          До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                          Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                          Доста си далеч от истината. Специално на приуса батерията струва около 8К, тежи трийсетина кила, почти не се влияе от температурата, и има 7/седем/ годишна гаранция.
                          А, добре. Не съм си правил труда да правя рисърч, но щом казваш.
                          Явно е доста сполучлива тази батерия. А дали има електромобили направени с нея, дето се доближават до "въздуха" ?

                          Коментар


                          • #28
                            До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                            Мани го тоя кьорсокак. Кой болен мозък измисли тия хермафродити ...
                            Това дето сте го захванали се казва рекуперация. Но няма смисъл в малките, нито на къси разстояния. Имаше тролеи с маховици - изчезнаха. Чехските трамваи в спирачен режим връщат ток в мрежата, ама няма особена файда. Оборудването излиза по-скъпо от върнатото. И в електричките няма файда като че ли. Виж на Саянския превал - там може. Там влаковете по 300 вагона се спускат по два дена с половин дузина локомотиви, те - дават.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                              Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                              А дали има електромобили направени с нея, дето се доближават до "въздуха" ?
                              А дали има въздухомобили серийно производство?

                              Коментар


                              • #30
                                До: Въздух вместо бензин. Вярвате ли?

                                Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                                А, добре. Не съм си правил труда да правя рисърч, но щом казваш.
                                Явно е доста сполучлива тази батерия. А дали има електромобили направени с нея, дето се доближават до "въздуха" ?
                                Tesla roadster. Минава мисля къде 300km с едно зареждане, и е някаква резачка. С 2 скорости. Има някакъв умопомрачителен въртящ момент.

                                Кусури:
                                - Скъпа е (поне по мойте стандарти).
                                - Задежда се бавно (8-10 часа мисля). Ей това ако можеше някак си да се преодолее, щеше твърде бързо да настъпи краят на автомобила във вида и със задвижването, което ни е известно.

                                Като цена на километър твърдят че е доста по-евтина от бензинов аналог.

                                ...между другото един от малкото такива проекти, дето наистина ми харесват. Дори и на дизайн.

                                До скоро се канеха да я призвеждат серийно, но от тогава не съм се ровил.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X