Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Викторина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Викторина

    В този прекрасен форум почти всички участници са технически грамотни и с много богати знания. Затова реших да пусна една викторина:

    Въпрос: Кой е изобретил буталните пръстени(сегменти)?
    KIA Sportage 2000 TD - 2000г.

  • #2
    От: Викторина

    Не го знаех, попитах гугъл:
    Инж. Никола Тошкович от Калофер. Дали и колко е вярно...

    Коментар


    • #3
      От: Викторина

      Браво! Правилен отговор!

      Изобретателят на буталните пръстени е българинът Никола Тошкович.

      Благодарение на неговото изобретение е станало възможно изобретяването на двигетелите с вътрешно горене.
      KIA Sportage 2000 TD - 2000г.

      Коментар


      • #4
        От: Викторина

        Здравейте,
        Казвам се Тодор Василев Николов и съм преподавател по теория и практика.
        Включвам се в темата защото съм наясно. Буталните сегменти са открити и патентовани от наш сънародник. Калоферчанина Никола Тошкович през средата на 19-ти век.
        И тук искам да Ви кажа, че в областа на транспорта, автомобилостроенето и авиацията Българският принос въобще не свършва само и единствено с това. Дори и да Ви звучи невероятно Българският принос в тези области е огромен. Ако направите подробен анализ на откритията и иновациите, намерили приложение, и оказали съществено влияние в развитието на тези области, няма как да не забележите, че зад всяка пета разработка стой Българско участие. Ако тръгна да изреждам всички имена списъка ще обхване десетки страници и ще е прекалено дълъг за този пост, затова тук ще маркирам само някои от тях, приноса на които е фундаментален за тези области и представлява повратна точка от развитеето им.
        В областта на авиацията: Иван Гевренов, Георги Божинов, Асен Йорданов, Цветан Лазаров.
        В областа на компютърните и информационните технологии: Джон Атанасов.
        В областа на автомобилостроенето:
        1.) Повратна точка в развитието на автоматичните трансмисии и силовият тракт на автомобилите са разработките на нашите сънародници: Румен Антонов - изобретател на автоматичната безстепенна скоростна кутия за леки автомобили; Евгени Петров Морчев - изобретател на контрароторните хидротрансформатори.
        2.) Повратна точка в развитието на автотранспортните средства с хибридно и с чисто електрическо задвижване са разработките на: Галин Райчинов - изобретател на интегралната многофункционална сиситема за МПС; Георги Тончев - изобретил българските електромобили "ОМЕГА" и "ЕЛИПС"; Борислав Трайков - ръководител на екипа изобретил българските електромобили "ЮНИВЪРС", "PIA" и "LYNA"

        Поради това и искам да се обърна към всички автофенове и автоманияци, които ще четат този пост:
        " - Където и да отидете, гордейте се с това че сте българи и отстоявайте с чест, и достойнство авторитета на това име, извоюван от сънародниците Ви!"
        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 17-05-11, 15:13.

        Коментар


        • #5
          От: Викторина

          Невероятна история. Дано да е истинска.
          Но.
          В средата на 19-ти век тези пръстени не са били нужни, тъй като още не е имало ДВГ.
          Ако пък авторът има предвид 20-ти век, то как са рабетели ДВГ 60 години без пръстени?

          Коментар


          • #6
            От: Викторина

            Става дума за парни двигатели. Те също имат сегменти.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X