Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

    Всички знаете колко тежи един среден танк. Колкото 20 джипки. А сега си представете сто такива танка, заварени един към друг. Мноооого тежко. 4 000 тона!
    Такова чудо се изготвя в Италия, ще се докара в пристанище Бургас, а после?

    Реакторът на Хидрокрекинга с диаметър 7,2 метра, всочина 90 метра и дебелина на стената - като стената на моята къща - 25 сантиметра. Общо тегло - 4 000 тона.

    Как ще го разтоварите от кораба? На какъв трейлер и по какви пътища ще го докарате в Лукойл, а после да го изправите и внимателно, за да не повредите резбата на шпилките м80, да го спуснете върху фундамента?

    Инженерите от "Бургаснефтопроект" се трудят върху проблема, но и вие си дайте предложенията.

  • #2
    От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

    Това нещо даже трудно си го представям .Не се ли разглобява ? Ако е цяло,не се сещам за такъв кран-хилядник.

    Коментар


    • #3
      От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

      Незнам доколко е вярно, но това май е бил основният проблем на "Тежко машиностроене"- Радомир..

      Голяма част от възможните поръчки е отказана, поради липса на мостове с такава товароносимост по пътя към морето..

      Симеоне, сградите се смятат от покрива надолу, започва се от тежестта на снега. Няма начин това съоръжение да не е проектирано по обратния начин, от монтажа и чак след това всичко до цеха!

      Всички сме чели "Робинзон Крузо" и случая с първата му лодка, която строил 2 години и не могъл да премести до водата!

      Коментар


      • #4
        От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

        Обаче си мисля, че във всички случаи ще има "тефлон"?
        Хората започнаха да строят сгради върху лагери, тая консерва не е кой знае какво!

        Коментар


        • #5
          От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

          Ами може и такова нещо да си докарат :

          "Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not the fish they are after."
          "Много мъже риболовят цял живот , без да осъзнават , че не рибата е това което преследват."

          Коментар


          • #6
            От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

            Като работех в НХК съм гледал изправяне на подобни колони. Например една по мой проект висока 62 метра, диаметър 4,20 м, но с тегло само 1200 тона. ДВе железорешетъчни колони с височина 50 м. с монтирани на тях полиспасти я подхващат "под мишниците" - специални такелажни щуцерии я повдигат.

            За инсталация Хидрокрекинг италианският "Технип" си има задание за производителност. Така че проектиране със съобразяване не е възможно. Те, разбира се, са запознати с възможностите на Маннесман, Крупп и др. производители на монтажна техника и са сигурни, че работата ще стане.
            Апропо:за да се закара корабчето Емона от Несебър на язовир Кърджали, е проектиран тежкотоварен трейлер в Швеция, укрепени са много пътища.

            У нас подобни колони се произвеждаха в Хасково, а в Радомир - колконо и да е по-голям заводът, се правеха капаци за люковете на АЕЦ, валци за прокатни станове.

            Немската фирма "Линде" направи за Бразилия цяла част от химически цех върху куха платформа. Като я напълнят с въздух и се повдигне, подвеждат под нея шлеп. После му изпразват водата и го теглят по море до обекта, който също е на мора.

            На нашия случай Дискавъри с неговите The Big Constructions няма да обърне внимание.



            Надявам се да мога да направя филм за събитието и до го покажа.

            Коментар


            • #7
              От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

              Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
              За инсталация Хидрокрекинг италианският "Технип" си има задание за производителност. Така че проектиране със съобразяване не е възможно.
              Не е възможно, ама друг път!

              Нека ти кажа нещо неинженерско..

              Италианците ще си получат ВСИЧКИ пари, когато мине пробният период на инсталацията! Така че всичко дотогава ще е възможно и не само това, ами сигурно ще мажат с катран асфалта пред машините!

              Освен ако руснаците нещо не са изперкали, да им платят всичко предварително?! Не е възожно ,колкото и да са ларж, все още са в разсъдъка си!

              Това беше само отклонение, да се върнем на инженерният казус!

              Коментар


              • #8
                От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

                Ще дойде на катамаран и ще го вдигне "Либхера" ,или нещо бъркам,а?
                B+

                Коментар


                • #9
                  От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

                  Да, именно такива трейлери се използват. Огромно количество двойки колела с независимо окачване се команват от компютър за да следят и най-малките неравности на пътя. А Либхер, пък и други, имат единични кранове на верижен ход с достатъчна товароподемност и височина на стрелата.(В една сръбска кинокомедия чиновник от погребално бюро обяснява, че живият човек има височина, а мъртвецът - дължина )

                  Коментар


                  • #10
                    От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

                    Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                    Надявам се да мога да направя филм за събитието и да го покажа.
                    Би било много интересно.
                    Предполагам, че Либхера няма да е един. Техния максимум е 3000 т на 12 м от основата. Предполагам, че Кобелко и Сенебоген може да имат и по-големи машини, но едва ли много по-големи.

                    Коментар


                    • #11
                      От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

                      А къде най близо има такива кранове? `Щото и тяхното движение не е тривиална процедура. Аз си мисля, че поскоро ще има някакви постановки на място - със ЖРК, лебедки (не джипарски) и полиспасти.
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • #12
                        От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

                        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                        А къде най близо има такива кранове? `Щото и тяхното движение не е тривиална процедура. Аз си мисля, че поскоро ще има някакви постановки на място - със ЖРК, лебедки (не джипарски) и полиспасти.
                        Тези машини са модулни - предвидени са да се транспортират на части и да се сглобяват лесно на обекта. Със сигурност има такива наоколо - и в Турция и в италия и в Холандия. Морския транспорт на такава машина от европейско пристанище до пристанище Бургас е нищожна част от цената на цялото удоволствие.

                        Коментар


                        • #13
                          От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

                          Съвсем наясно съм за съществото на тези машини. И предвид (и въпреки) това - транспорта им не е проста работа, не само като стойност, но и като организация и пр. Турският кран, дето чат-пат идва тук не е от този "калибър".
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • #14
                            От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

                            Това е снимка на кранове Liebherr собственост на испанския контрактор Roxu, които изпълняват подобна задача.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:roxu.JPG
Прегледи:1
Размер:80.5 КБ
ID:5247186
                            Колесния на снимката е към 600 тонен сигурно. Верижния е доста по-сериозен.
                            Големият колесен Либхер на Roxu (1200 тонен) така или иначе е във Варна да монтира ветрогенератори: http://www.offroad-bulgaria.com/show...=106437&page=2 - сигурен съм, че има и други наоколо.

                            във всеки случай обаче е интереснен проект. За мен е още по-интересно, че Лукой инвестират толкова на едро...

                            Коментар


                            • #15
                              От: ГОЛЯМ, ПО-ТЕЖЪК, НАЙ-ГРАМАДЕН

                              Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
                              Колесния на снимката е към 600 тонен сигурно. Верижния е доста по-сериозен.
                              Големият колесен Либхер на Roxu (1200 тонен) така или иначе е във Варна да монтира ветрогенератори: http://www.offroad-bulgaria.com/show...=106437&page=2 - сигурен съм, че има и други наоколо.

                              във всеки случай обаче е интереснен проект. За мен е още по-интересно, че Лукой инвестират толкова на едро...
                              Виждал съм такъв колесен на живо, не знам колко тонен, но гледката е потресающа, поне за мен.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X