Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Живота на ДИЗАЙНА

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Re: Живота на ДИЗАЙНА

    Като цяло населението яко полудява, което може би се дължи на стрес.
    Дизайна, както някой беше казал, трямва да е хармония между изглед, фукционалност, ергономия... но напоследък е предимно показност. Често екстравагантност, граничеща с извръщене.
    Най-извратени са музикалните клиповетези поп... по МТВ например - рядко ми се случва да ги гледам, обаче ме навеждат на мисълта, че режисьорите са хора със сериозни мозъчни увреждания.
    После се нареждат модните дизайнери от "висшата мода"...

    А при колите - не знам доколко е вярно , но екипът на Рено създал това:



    с тази екстравагантна, но напълно нефункционална задница... бил уволнен (или поне строго санкциониран) при вътрешното представяне на проекта за новото Туинго. Това наложило забавянето на премиерата на Туинго с 1 година...

    Път без препятствия обикновено не води до никъде.

    Коментар


    • #17
      Re: Живота на ДИЗАЙНА

      .....
      Брет взе списанието с пясъчното бъги и го показа на останалите
      - Тези машинки вървят като бесни! - възхитено рече той. - Карал съм една такава... - Хвърли нов поглед върху снимката и тихо добави: - Но са грозни като смъртта!
      Такъв е и лунният модул...
      Грозни са разбира се - целите са само ръбове и ъгли, с причудливи форми, без никаква симетрия и баланс, без нито една плавна линия... Но лунния модул беше извършил отлично своето предназначение и по тази причина никой не обръщаше внимание на грозотата му. В крайна сметка той започваше да излъчва своя, собствена красота.
      ....
      Лунния модул е грозен. Грозно е и пясъчното бъги. Но и двете машини са функционални, целесъобразни. Създадени за изпълнението на точно определена задача, те отлично се бяха справили с нея. Защо и колата да не бъде такава? Защо не опитат съзнателно да създадат един несъмнено грозен според сегашните стандарти автомобил, който обаче ще отговаря на най-съвременните изисквания.....т.е. ще бъде функционален, ще бъде целесъобразен. И то до такава степен, че несъмнено ще стане красив!
      ...
      Артър Хейли, Колела
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • #18
        Re: Живота на ДИЗАЙНА

        Винаги съм мислел че се отнася за това:
        http://www.cadillac.com/cadillacjsp/...=xlr&year=2007
        Въпреки че всъщност е написано доста години по-рано.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #19
          Re: Живота на ДИЗАЙНА

          Кадилака е супер междувпрочем!

          Я сега да видим защо се плащат много пари на дизайнерите?
          Отговорът на този въпрос според мен е в клишето "Опаковката продава..."
          И така, не може всеки човек да е запознат с техническите достойнства на една или друга стока, но обикновено добрият и естетически външен вид е способен да продаде стоката.
          Та в този смисъл - добрите дизайнери създават дизайн, който продава, т.е. печели. Еми затова те взимат и добри пари. (Тук говоря за външния вид и допускам, че дизайнерът не е в същото време и инженер!)

          Хайде да видим сега един лайк "дизайнер" какво ще направи!
          Създава "дизайн", който е или не е функционален, но пък е грозен!
          Следователно - ниски продажби, загуба за производителя, загуба на работата...

          А по повод горния пример с Рено: не знам за задницата на този модел, но със сигурност седана на Меган е един от най-успешните им по продажби през миналата година. Мисля, че е на второ място след КЛИО.
          ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
          СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

          Коментар


          • #20
            Re: Живота на ДИЗАЙНА

            И така, не може всеки човек да е запознат с техническите достойнства на една или друга стока, но обикновено добрият и естетически външен вид е способен да продаде стоката.
            Та в този смисъл - добрите дизайнери създават дизайн, който продава, т.е. печели. Еми затова те взимат и добри пари. (Тук говоря за външния вид и допускам, че дизайнерът не е в същото време и инженер!)
            Тук точно е разковничето на проблемът! Понеже профанизацията в днешно време е повсеместно явление хората (в голямата си част) отдавна са загубили възможността за избор на основата на разума... Изборът сега е емоционален... Харесва ми, червена е, как блести и т.н.... За да избира един човек разумно това значи той да е компетентен и да знае какво, как и защо така работи... Това е непосилно за купувачите сега... За повечето от тях технологията е все повече прилична на магия, тотално неразбираема и непонятна. И затова къде стигнахме? Ами до дизайна... Като не разбираме от съдържанието значи избираме по опаковката... Много логично. И освен по дизайна също и по измислени или извадени от контекста параметри които са лесни за помнене и сравнение като конски сили да речем... или "звездите" за безопасност... или броя на въздушните възглавници или системите за стабилност...

            Наскоро един наш приятел който току що си беше купил Тойота 4х4 като му показвахме нашата култова FJ70 веднага ни попита:

            Тя система за стабилизация има ли?
            А система за спускане?
            А АБС?
            А трекшън контрол?

            И Брат ми му казва че нищо от познатите му системи нашия автомобил няма пък и по наше мнение не му и трябва... Нашия приятел беше безкрайно учуден от нас. Как сме си взели такъв автомобил. Те в Тойота са му обяснили че без тези системи автомобила няма каране въобще... Ето ви какви чудеса прави маркетинга и как липсата на знания но наличието на средства променят света...

            И защо си е купил Тойота ще питате а не Нисан да кажем... Еми дизайн. По-хубава е! И рекламите на Тойота са му допаднали повече... Сега вече ясно ли ви е кое движи продажбите...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #21
              Re: Живота на ДИЗАЙНА

              Тук пропускате един много важен момент и бъркате дизайна на стоката с този на опаковката. Опаковката трябва да привлече вниманието на рафта и посре отива в коша, докато дизайнът след това трябва да "продаде" престижния имидж на собственика. Затова има бясна обезценка на луксозните стоки - те са имиджови. За тях е важно да са нови, скъпи и да им личи отсекъде.

              Колкото и добра машина да е S600 W140, отдавна не е гъзарска и съвсем изчезна за трети страни.

              Дизайнът има и тази съществена роля - соственикът да си избие комплексите пред света. Дори и колата да е "грозна", важното е да е вулгарно явно скъпа.

              Кое нормално парвеню ще си вземе FJ70 като на Венци, щом след това ще впечатли една шепа познавачи? Пък качеството кво го интересува?! И без това ще изкара до следващото поколение след няколко години, с което задължително ще я смени, щото "пази авторитет".

              Коментар


              • #22
                Re: Живота на ДИЗАЙНА

                Е, не всяка стока има опаковка!
                В този случай вида/дизайна на стоката е продаващият фактор.
                А за очевидно скъпите коли, например, съм съгласен. Но има и очевидно нескъпи коли, които се продават безумно.
                (Пример: Peugeout 206 - чудесен дизайн, ужасно качество, ниска цена и... огромни продажби.)
                ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
                СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

                Коментар


                • #23
                  Re: Живота на ДИЗАЙНА

                  За мене това е въпрос на инерция. Пежо направиха хубави коли, хората ги харесаха, работата тръгна и тия веднага започнаха да правят буклуци. А народът продължава да купува по хвалбите от преди десет години.

                  Коментар


                  • #24
                    Re: Живота на ДИЗАЙНА

                    Е, колите с "модерен", "слъдък" и прочее дизайн, прендназначени за женската аудитория кво да говорим...

                    Тигра, 206, Пума, Корса, Микра и прочее...

                    Коментар


                    • #25
                      Re: Живота на ДИЗАЙНА

                      Че така нареченият агресивен дизайн да не би да не е същия мазен гламур? Не са Хамъри, не е чудо. Забиеш му ритник - кубинката потъва до стъклото. Агресия или енергопоглъщаща зона? Палячовци)

                      Коментар


                      • #26
                        Re: Живота на ДИЗАЙНА

                        Това с кубинката ми хареса!
                        Абе ясно е, че измамата е в основата на големите продажби.

                        А как ми се иска да захвана бизнес, който разчита на наивността на нежната половина от обществото...
                        ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
                        СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

                        Коментар


                        • #27
                          Re: Живота на ДИЗАЙНА

                          Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                          ...
                          И защо си е купил Тойота ще питате а не Нисан да кажем... Еми дизайн. По-хубава е! И рекламите на Тойота са му допаднали повече... Сега вече ясно ли ви е кое движи продажбите...
                          Абсолютно вярно за рекламата. Промиване на мозъка.

                          Иначе има някой благинки, не са необходими, но помагат - АБС, Круйз контрол...

                          От друга страна, Венци разглежда нещата от страната на опитен шофьор. В ръцете на някой лаик тези системи наистина са необходимост. Не знам дали сте гледали клиповете от снега в САЩ - шофьорите се държаха абсолютно неадекватно...

                          Колкото до Пясъчното бъги - кой каза, че е грозно? Някои от тях са си красавци, а и не им трябва аеродинамика.

                          Лунния модул изобщо - той трябва да върши работа, за която симетрияте би му прецила и е непосилна задача.

                          Иначе каквот и да говорим Алекс Марков го каза в самото начало - при равни други условия ще предпочета по-красивата ...

                          Иначе за дамския "кют" дизайн първо се прояви Хонда Сивик - моделът от 1993. След като дълги години бяха произвеждали тухли с добри характеристики, Хонда ги облякоха в подходящ дизайн и станаха бестселъри. След този момент се появават повечето "дамско ориентирани" коли.

                          "Имидж" дизайна съществува много по-отдавна. Ненуждо голям, арогантен, лъскъв... показващ социалното и финансово положение на собстветика си. В благодавение на него съществува марка като Майбах. Там е важно и името - не може да има баровска кола от "Хиосунг" например (е в Китай може и да може).
                          Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                          Коментар


                          • #28
                            Re: Живота на ДИЗАЙНА

                            Айде малко дизайнерски "красоти"

                            http://www.automediapro.com/index.ph...=1605&Itemid=1

                            http://news.ibox.bg/news/id_1728922984

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X