Вече втора година ми прави впечатление зверската корозия която започва да напада някои от детайлите по джипа ми веднага след като снегопочистващите фирми започнат да сипят разтвора за разтопяване на снега по софийските улици. Преди години, когато сипеха луга такова чудо не съм виждал. Нямам идея какво се ползва в момента. Само знам че не може да е познатата ни луга. На долните две снимки се вижда натрупана само за около месец корозия върху сертифицирани морски шегели от неръждавейка, които преди да се озоват на моя джип са ползвани поне 5 години в Егейско и Средиземно море и са били изложени постоянно на въздействието на морска вода. Моя приятел който ми ги даде се кълне че никога не е виждал ръжда върху тях преди..
На следващите няколко снимки съм показал корозия настъпила за последните два месеца. Миналата година положението беше същото, но през лятото взех мерки и направих съответните покрития наново. Мислех си, че американците не знаят да поцинковат или цинка им е китайски И така всички детайли преди настоящия зимен сезон бяха обработени:
На долните две снимки съм показал рамената на стабилизиращата щанга. Фабрично бяха боядисани, но боята бързо падна. Преди миналия зимен сезон ги минах на пясъкоструйка и ги хромирах по класическата технология цианова мед, никел, кисела мед, никел, хром. Цитирам технологията по памет и е възможно да съм сгрешил последователността или наименованията на слоевете. Проблема беше че в цеха за галванизация линията беше заредена с Хром-3 който е за вътрешна употреба. През предишния зимен сезон корзозираха в почти същия вид от долните снимки. Помислих, че проблема е в Хром-3 и през лятото отново ги почистих и покрих по същата технология, но вече с Хром-6. Болтовете, с които са стегнати рамената бях покрил с доста дебел слой калай. И при тях се виждат щетите независимо от пресното покритие и дебелината му Вижда се и какво се е случило с ARB капака на диференциала, въпреки, че и той беше почистен и обработен през лятото.
На следващите две снимки са двата ми бъмпстопа. Фабрично бяха поцинковани. Миналата зима цинка падна и корозията ги нападна. През лятото ги разглобих и поцинковах отново. Върху цинка нанесох и слой уж здрава боя. Резулатат за само месец по софийските улици се вижда. Шасито инак в перфектно състояние за сега и то започна да губи боята си. На снимките се вижда, че и унибалите на биалетките, който са с фабрично покритие също не са пожалени. Е какво да си мисля, след като 5 детайла с различен тип покритие произведени от различни производители се предават за половин зимен сезон.
И накрая една случка от предишния зимен сезон. Миналия Януари загубих някъде един комплект ключове за мазето ми. След около седмица или две пичовете от автомивката ги намериха. Били са паднали под седалката от джоба на якето ми през цепката между седалката и подлакътника. Там пода винаги е мокър, защото при постоянното качване с мокри или заснежени обувки се събира доста вода. Естествено богато примесена с батебойковата смес за ловене на снежинки във въздуха. Е вижте ги на какво бяха заприличали за седмица-две. В дясно от тях е резервния комплект който ползвах.
Та въпросът е знае ли някой какво се ползва за разтопяване на снега и има ли някакъв начин за спасение. Не е луга защото тя не може да причини такива щети и да сваля боя, цинк, калай, хром, никел и т.н. Явно този разтвор е много по-евтин от лугата, но пък със сигурност е много по-агресивен към металите. Иначе защо ще го използват и ще съсипват и без това остарелия и съсипан автопарк.
На следващите няколко снимки съм показал корозия настъпила за последните два месеца. Миналата година положението беше същото, но през лятото взех мерки и направих съответните покрития наново. Мислех си, че американците не знаят да поцинковат или цинка им е китайски И така всички детайли преди настоящия зимен сезон бяха обработени:
На долните две снимки съм показал рамената на стабилизиращата щанга. Фабрично бяха боядисани, но боята бързо падна. Преди миналия зимен сезон ги минах на пясъкоструйка и ги хромирах по класическата технология цианова мед, никел, кисела мед, никел, хром. Цитирам технологията по памет и е възможно да съм сгрешил последователността или наименованията на слоевете. Проблема беше че в цеха за галванизация линията беше заредена с Хром-3 който е за вътрешна употреба. През предишния зимен сезон корзозираха в почти същия вид от долните снимки. Помислих, че проблема е в Хром-3 и през лятото отново ги почистих и покрих по същата технология, но вече с Хром-6. Болтовете, с които са стегнати рамената бях покрил с доста дебел слой калай. И при тях се виждат щетите независимо от пресното покритие и дебелината му Вижда се и какво се е случило с ARB капака на диференциала, въпреки, че и той беше почистен и обработен през лятото.
На следващите две снимки са двата ми бъмпстопа. Фабрично бяха поцинковани. Миналата зима цинка падна и корозията ги нападна. През лятото ги разглобих и поцинковах отново. Върху цинка нанесох и слой уж здрава боя. Резулатат за само месец по софийските улици се вижда. Шасито инак в перфектно състояние за сега и то започна да губи боята си. На снимките се вижда, че и унибалите на биалетките, който са с фабрично покритие също не са пожалени. Е какво да си мисля, след като 5 детайла с различен тип покритие произведени от различни производители се предават за половин зимен сезон.
И накрая една случка от предишния зимен сезон. Миналия Януари загубих някъде един комплект ключове за мазето ми. След около седмица или две пичовете от автомивката ги намериха. Били са паднали под седалката от джоба на якето ми през цепката между седалката и подлакътника. Там пода винаги е мокър, защото при постоянното качване с мокри или заснежени обувки се събира доста вода. Естествено богато примесена с батебойковата смес за ловене на снежинки във въздуха. Е вижте ги на какво бяха заприличали за седмица-две. В дясно от тях е резервния комплект който ползвах.
Та въпросът е знае ли някой какво се ползва за разтопяване на снега и има ли някакъв начин за спасение. Не е луга защото тя не може да причини такива щети и да сваля боя, цинк, калай, хром, никел и т.н. Явно този разтвор е много по-евтин от лугата, но пък със сигурност е много по-агресивен към металите. Иначе защо ще го използват и ще съсипват и без това остарелия и съсипан автопарк.
Коментар