Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Самолет - пожарникар

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Самолет - пожарникар

    Ето и една снимка, която ми е под ръка:

    Коментар


    • #17
      До: Самолет - пожарникар

      Boeing-747 - Това е голямо обаче скъпо и най вероятно нерентабилно.
      http://youtube.com/watch?v=mXSwypIGWGY

      Ей го и канадеца, между другото, бързото зареждане от водоем е гениална идея, защото това е и най големия проблем при пожаро гасене от въздуха. При високи температури и вятър дори поразен с вода участък пламва отново, преди още да е дошъл следващия полет. Освен ако не са купени 7-8 единици, които ще осигурят малки интервали на "поливане" и ще се осигури реален резултат.
      http://youtube.com/watch?v=ziMXsh4km...elated&search=
      http://www.youtube.com/watch?v=zyC0x...elated&search=
      А тука има интересен случай с един подобен самолет:
      http://www.youtube.com/watch?v=0NzkUfpSpZg
      Тук пък има видео за въпросния Бе-200
      http://www.flightlevel350.com/aviati...=Beriev+Be-200
      http://www.youtube.com/watch?v=AdJzx...elated&search=
      Тук пък има доста добро представяне
      http://www.eurotrib.com/story/2006/3/14/1860/15800
      Бих казал че е отличен многоцелеви самолет. Be-200 обаче е доста скъп(35млн Евро), и вероятно ще ни е невъзможно да закупим няколко от тези. Докато Bombardier 415, вероятно ще е доста по-евтин(мое предположение), от където според мен е за предпочитане, за една и съща сума да се купят повече самолети- това ще гарантира, относително постоянно гасене което би трябвало и да е достатъчно ефективно, независимо от по-малкия капацитет. Освен това, по малкия самолет има и някои други предимства, които големия няма. Когато се завираш по деретата на наша земя, по-малкия габарит е от голямо значение. Иначе за гасене на големи площи, определено Ве-200 би бил по-добър. Но цената... и то за да се ползва относително рядко. Все пак най добре е да се пробват и двете при наши условия, за да може да се направи съпоставка и чак тогава да се избере. Разбира се е важна и цената на поддръжката на съответния самолет, както и разходът на гориво(415 -средно 840л/ч) и т.н.
      И все пак каквото и от двете да се избере, трябва да се купят поне няколко, 3-5 за да има ефект(гърците имат 14 бр.-215 и 8 бр. 415). Иначе работата ще е по скоро само за комисионните на някого.
      Последно редактирано от D-MAX; 09-08-07, 21:27.
      ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

      Коментар


      • #18
        От: Самолет - пожарникар

        Гледам темата е от преди повече от 5 години. И още се мисли. Само ако се сметне ценат на изгорялата тази година дървесина като дърва за огрев, ще излезе, че да бяхме купили флотилия самолети щеше да ни е на сметка. Гледах от балкона си когато двете Ми-та поливаха Бистришкото бранище. Бяха жалка картинка. Приличаше ми като някой да се опитва да угаси сеновал като полива с чашка за кафе и ходи за вода до кладенеца на комшията. Нищо де! Още се мисли...

        Коментар


        • #19
          От: Самолет - пожарникар

          Спокойно, ще се купи. Консултациите за създаване на задание за провеждане на търг за държавна поръчка се очаква да започнат месец след като изгори и последното дърво в страната.
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #20
            От: Самолет - пожарникар

            Случайно увеличението на пожарите дали няма нещо общо с падналата забрана за износ на дървесина? Докато да въведат тая забрана, всяко лято гореше половин България. сега картинката се повтаря, като че ли. Сушата само подпомага тези деяния.
            ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

            Коментар


            • #21
              От: Самолет - пожарникар

              http://www.youtube.com/watch?feature...dGbfF5vV8&NR=1

              http://www.youtube.com/watch?v=YJ-Iw...eature=related

              Коментар


              • #22
                От: Самолет - пожарникар

                Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение
                Гледам темата е от преди повече от 5 години. И още се мисли. Само ако се сметне ценат на изгорялата тази година дървесина като дърва за огрев, ще излезе, че да бяхме купили флотилия самолети щеше да ни е на сметка. Гледах от балкона си когато двете Ми-та поливаха Бистришкото бранище. Бяха жалка картинка. Приличаше ми като някой да се опитва да угаси сеновал като полива с чашка за кафе и ходи за вода до кладенеца на комшията. Нищо де! Още се мисли...
                Това ни трябва горе-долу колкото на двор половин декар - трактор Беларус. Поддръжката на такива неща в готовност ще ни струва повече отколкото да викаме италиянски или украински противопожарни самолети всеки път като пръдне прасе в свинеферма.

                А ако ги викаме само по предназначение - с черен хайвер да ги посрещаме и на изпроводяк резервоарите с уиски да им пълним - пак ще е пренебрежимо евтино спрямо покупка и поддръжка на наши самолети.

                Като мерак е хубаво, но реалността хапе по дупето.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #23
                  От: Самолет - пожарникар

                  А интересно. Не може ли, вместо такива напъни, да имаме една система за ранно известяване и 3-4 въртолета, като тези дето проглушиха София една седмица? Запалил си лагерен огън в гората => след половин час идва перката отгоре и ти лисва 3000 литра язовир, а минутка след това - ладичката на горското ти доставя фиша с глобата. За 2-3 часа и умишлен палеж да е, пак няма да обхване такъв фронт, че да расте по-бързо отколкото го гасят. Работата е за няколко (айде, десетки) камерки по височините.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Самолет - пожарникар

                    И на заловен подпалвач трябва да му начислят всички разходи по гасенето а те по някога може да са милиони .
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #25
                      От: Самолет - пожарникар

                      Закупуването на няколко въртолета за гасене на пожари е лесното. Подготовката на екипажите с необходимия налйот в "бойни" условия ще е трудното. Струва едни пари... Я някой вертолетчик да каже колко е лесно да се лети в близост до пожар между баирите. Че и на подвеска да мъкнеш водица. А за самолетите, Гоблин е прав. Няма нищо по скъпо от техника, която не ползваш постоянно. Еле пък такава дето и се налага да лети.
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • #26
                        От: Самолет - пожарникар

                        Нищо не пречи да се направи в България регионален център по авиаохрана, който би поемал целият Балкански полуостров.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Самолет - пожарникар

                          Първоначално публикуван от Sibirski Преглед на мнение
                          Нищо не пречи да се направи в България регионален център по авиаохрана, който би поемал целият Балкански полуостров.
                          Със същия успех можем и в Сахара да го вдигнем. Гърците, дето се разцепват от пожари и дето до преди две години харчеха де какво се сетят и колкото могат, имат два самолета и няколко хеликоптера. Като им потрябват повече - викат италиянците и сегиз тогиз украинците на високосна година веднъж...
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #28
                            От: Самолет - пожарникар

                            Не си прав, в момента в Сърбия работят по мои сметки поне 5 единици на руската авиатехника, плюс вчера сръбското правителството се обърнало с молба към Русия за още поне два самолета. Ако имаме предвид създаване на базата на МЧС в Ниш, то като нищо сърбите след една - две години ще превземат този пазар - гасене на горските пожари.
                            Последно редактирано от Sibirski; 31-08-12, 17:35.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Самолет - пожарникар

                              То всъщност няма чак такава нужда от пожарогасене в България. Основният проблем е навременната реакция, докато огънят е малък. Сега повечето пожари отлежават 1 нощ, че и повече - т.е. организацията отлежава, а пожарът не се излежава твърде - и чак после се гаси. И превенцията, най-вече.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Самолет - пожарникар

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                То всъщност няма чак такава нужда от пожарогасене в България. Основният проблем е навременната реакция, докато огънят е малък. Сега повечето пожари отлежават 1 нощ, че и повече - т.е. организацията отлежава, а пожарът не се излежава твърде - и чак после се гаси. И превенцията, най-вече.
                                Ясене не се шегувай. Ти би ли отишъл през ноща на непознато и в планината например да гасиш? Този руският който гаси тук преди няколко години домува в Турция целогодишно и е под наем. Дали им е по-изгодно? Между другото те си имат и закупени, от тези по-малките американските. А де?!?
                                Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                                Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                                В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X