Преди години цялата държава горя. Тогава стана ясно че Ми-8 могат да се направят за пожарогасене, и това ще струва по 5 000 (пет хиляди) долара на въртолет. Проблемът с пожарите щеше да се реши. Вместо това др. Костов беше любезен да купи безполезните за каквото и да било Бел-206. Малко след това забраниха износът на горяла дървесина и пожарите спряха.
Сега страната гори отново. Освен че трябва да забранят износът на кръгла дървесина изобщо, трябва да забранят и строителната дейност на опожарени територии. Ако искат могат да го измислят. А до тогава трябва летящ пожарникар.
Някакви Ми направени вече има. Защо правителството не мобилизира частните, които работят в Гърция би трябвало да е въпрос за прокуратурата. Но те са малки, скъпи и слабо ефективни в големи пожари, и определено опасни високо в планината. Очевидно е че трябва самолет.
По света за тая работа има Бомбардие, Ил-76 и Бе-200. Канадският е слаб, Илът е евтин, но няма особени други поводи да се купи. Те не са летели у нас, и няма довод от типа че е познат, или има части на склад. Бе-200 е без аналози по възможностите си, освен в 300 километра море, може да се зарежда във всичките ни големи язовири. За мене изборът му е очевиден.
До мене стигна слухът, че министърката на бедствията има същото виждане. Независимо от мнението си за въпросната жена, аз съм готов веднага да спра всякакви критики по неин адрес и да направя възможното в подкрепа на купуването на Бе-200.
Не разбирам нищо от пиар. Така че ще помоля каквито има тука специалисти да помислят и да кажат какво да правим, освен да твърдим един пред друг че самолета е прекрасен и без него - за никъде.
Сега страната гори отново. Освен че трябва да забранят износът на кръгла дървесина изобщо, трябва да забранят и строителната дейност на опожарени територии. Ако искат могат да го измислят. А до тогава трябва летящ пожарникар.
Някакви Ми направени вече има. Защо правителството не мобилизира частните, които работят в Гърция би трябвало да е въпрос за прокуратурата. Но те са малки, скъпи и слабо ефективни в големи пожари, и определено опасни високо в планината. Очевидно е че трябва самолет.
По света за тая работа има Бомбардие, Ил-76 и Бе-200. Канадският е слаб, Илът е евтин, но няма особени други поводи да се купи. Те не са летели у нас, и няма довод от типа че е познат, или има части на склад. Бе-200 е без аналози по възможностите си, освен в 300 километра море, може да се зарежда във всичките ни големи язовири. За мене изборът му е очевиден.
До мене стигна слухът, че министърката на бедствията има същото виждане. Независимо от мнението си за въпросната жена, аз съм готов веднага да спра всякакви критики по неин адрес и да направя възможното в подкрепа на купуването на Бе-200.
Не разбирам нищо от пиар. Така че ще помоля каквито има тука специалисти да помислят и да кажат какво да правим, освен да твърдим един пред друг че самолета е прекрасен и без него - за никъде.
Коментар