Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Самолет - пожарникар

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Самолет - пожарникар

    Преди години цялата държава горя. Тогава стана ясно че Ми-8 могат да се направят за пожарогасене, и това ще струва по 5 000 (пет хиляди) долара на въртолет. Проблемът с пожарите щеше да се реши. Вместо това др. Костов беше любезен да купи безполезните за каквото и да било Бел-206. Малко след това забраниха износът на горяла дървесина и пожарите спряха.
    Сега страната гори отново. Освен че трябва да забранят износът на кръгла дървесина изобщо, трябва да забранят и строителната дейност на опожарени територии. Ако искат могат да го измислят. А до тогава трябва летящ пожарникар.
    Някакви Ми направени вече има. Защо правителството не мобилизира частните, които работят в Гърция би трябвало да е въпрос за прокуратурата. Но те са малки, скъпи и слабо ефективни в големи пожари, и определено опасни високо в планината. Очевидно е че трябва самолет.
    По света за тая работа има Бомбардие, Ил-76 и Бе-200. Канадският е слаб, Илът е евтин, но няма особени други поводи да се купи. Те не са летели у нас, и няма довод от типа че е познат, или има части на склад. Бе-200 е без аналози по възможностите си, освен в 300 километра море, може да се зарежда във всичките ни големи язовири. За мене изборът му е очевиден.
    До мене стигна слухът, че министърката на бедствията има същото виждане. Независимо от мнението си за въпросната жена, аз съм готов веднага да спра всякакви критики по неин адрес и да направя възможното в подкрепа на купуването на Бе-200.
    Не разбирам нищо от пиар. Така че ще помоля каквито има тука специалисти да помислят и да кажат какво да правим, освен да твърдим един пред друг че самолета е прекрасен и без него - за никъде.

  • #2
    До: Самолет - пожарникар

    като изгори някое село барабар с къщите и бабите, може и да купят самолет... иначе - едва ли?
    англичаните нямат ли такива самолети да ни ги пратят /и без друго скоро няма да им трябват /
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #3
      До: Самолет - пожарникар

      Майтапите се но не е много лесно това да се гаси от въздуха - за да има ефект машината лети ниско и бавно - влиза си в чернилката.

      Виждала съм как гасят в Гърция със самолети и то не веднъж. При тях доскоро сериозен проблем бяха умишлените палежи с резултат лунен пейзаж

      Коментар


      • #4
        До: Самолет - пожарникар

        "Добрата новина" е че и ТЕ мислят в тази посока. Дали да има такъв самолет или не, според мен е въпрос на елементарни, тъпи сметки - колко струва, какви ли ще са евентуалните загуби и т.н. Такъв един самолет за страната е като пожарогасител за колата. Всеки трябва да си има и да се моли да не го ползва, но все пак цената на един пожарогасител съотнесена към евентуалните загуби............
        За съжаление дори да има покупка едва ли ще е скоро.
        По въпроса на Стефан.
        И аз не разбирам от пиар, но сега ми хрумва, че не е лошо да се появи някоя и друга статия по вестниците или интервю някъде от човек или хора, специалисти, със сравнителен анализ на възможностите - ако е възможно.
        На толкова години станах, а още не съм видял катафалка с ремарке!

        Коментар


        • #5
          До: Самолет - пожарникар

          Руснаците печелят много пари от пожарогасене по цял свят. И от самолетите и от въртолетите. Доколкото повечето пожари у нас са категорично умишлени, като се спре гръцкото безумие да се гори за да се отваря място за вилни зони, то такъв самолет ще има достатъчно време да печели пари.
          За въртолетите в планината е опасно и без пожари - конструктивна особеност. За самолетите - не, нито димът и пепелта от пожара. Двигателите имат достатъчно ефективни противопомпажни системи, спокойно се отнасят и към излитащите изпод крилата им ракети. Полетите на малка и пределно малка височина и бомбомятането са усвоени преди десетилетия. Прицелите позволяват да изсипят тая вода и върху огъня за две кебапчета на обратната страна на хълмчето, без да го виждат дори. Това не е проблем.
          За мене не стои въпросът трябва ли самолет. Стои въпросът как парите за него да не се изхвърлят за някоя лъскава безсмислица като Белове, Кугуари или Фокерите на правителствения отряд. Понеже мъдрите ни вождове мислят първо за гъзария, после чакат от съюзниците, а накрая получаваме спасение от враговете си. Та кой какъв ни е не знам. Веднъж изглежда има желание да се прояви разум. Не е лошо да помогнем.

          Коментар


          • #6
            До: Самолет - пожарникар

            На миналогодишния БИАФ показваха в действие един хеликоптер КА специално оборудван за целта, не знам какво стана...
            По принцип този начин на пожарогасене е много рискован, но и залога е голям! И днес се е разбил такъв самолет в Италия!
            Като си представя, че всичко започва от едно говедо, изхвърлящо фаса си през прозореца на колата...

            Коментар


            • #7
              До: Самолет - пожарникар

              И вертолетите имат своите предимства. Зареждат от по малки водоеми и по бързо. Имат голяма маневреност и могат да се насочват до последния момент. Участвал съм в гасене на горски пожари в Рила и вертолета вършеше страхотна работа. Той носи малко вода (Ми-8 - 2 тона) и в действителност не гаси пожара, но помага страшно много при правенето и поддържането на противопожарните просеки в гората. Когато се работи в разгара на пожара, обикновено се работи на няколко фронта и нещата се развиват за минути и секунди. Като се чуе, че вертолета приближава буквално в последната секунда му казвахме каде да хвърли водата за да даде още малко шанс да се довърши просеката или да се запази от запалване. А когато стане наистина напечено положението няма нищо по приятно от 2 тона пулверизирана вода която се стоварва на главата ти. Освежаващо е...в буквалния смисъл! Иначе има по света и други хубави машинки - например Ми-26...носи кошове с вода по 10 тона, зарежда във всяка локва дълбока 2 метра. Или оня американския самолет, дето му забравих името, който зарежда в бръснещ полет над водоема и му тррябват само няколко секунди и 100м водна повърхност. А за гасенето на горските пожари още по ценни са тежките сухоземни машини които минават през гората и оставят само бразда зад себе си -ама такива хептен нямаме. Преди 3 г. на Мальовица чакахме 3 дни някакво митично Коматсу, но то така и не се появи
              Technical Rescue Direct - life lies in courage
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

              Коментар


              • #8
                До: Самолет - пожарникар

                Е тоя дето се пълни сам като остърже водата е Бе-200. Друг такъв няма. Освен това в същата комплектация е амфибия - линейка - реанимация с операционна и спасител с лодки. Доколкото знам, може да пуска и парашутисти.

                Коментар


                • #9
                  До: Самолет - пожарникар

                  Каквато и техника да купуват за гасене на пожари пак нищо няма да се пулучи докато не се наемат къдърни хора.
                  Ще ви кажа какво се случва в момента при нас във Варна.В неделя един ТЪПАНАР(само такава дума мога да кажа за този субект) решил да си опече картофи на жар с изглед към града, през най-сухия период до боровата гора. Запалил въпросния ТЪПЪНАР гората ама поне се обадил на пожарникарите.
                  Пристигат нашите хора с един скапан ЗИЛ ама поне се движи горкия(по-късно се разбра че бил сглобяван от два камиона), управлява го един некъдърник дето незнам дори дали има шофьорска книжка или ако я има как е взел категория.Неможе да шофира камиона на заден ход на огледала(един уважаваш себе си професионален шофьор го умее това нещо) и дори като му казвах на къде да завива ,тоя образ правеше точно обратното.Пълна некадърност и некомпетентност от негова страна а пък може и да беше напушен от дима незнам.
                  Втория член от екипа бе началника на групата,малко съм объркан относно тоя човек понеже не даде никаква адекватна команда на другите о пък толкова беше навикван от третия от екипа че първите впечетления бяха че началника е подчинен.Единственото смислено нещо което направи е да звънне по телефона до диспечера за да поиска подкрепа (която така и не дойде)защото поради некадърност отърваха фронта и бяха заплашени близките вили.
                  Поне третия член от екипа се захвана да гаси огъня ама сама птичка пролет не прави.С помощ на хора от близките вили огъня бе потушен тоест нямаше пламъци а само жар която трябваше да бъде полята ама това не бе направено.
                  Понеделник сутринта се събуждам от силна миризма на пушек това е 8,00ч гората пак гори.Горския на района поне беше там ама и при него ново двайсет нямал средство за комуникация(абе горското толкова ли няма да му купят един служебен телефон на тоя човек),дадох му да се обади от моя за подкрепление и гората пак беше загасена.Дотук добре ама пак няма кой да загаси жарта.
                  23,00ч съседа ми звъни и ми съобщава че гората отново се е запалила,звънял на 160 и от там му казали че гората неможело да гори и че тяхна кола е била там до 22,30ч. Като видях двуметровите пламъци си помислих че пожарникарите или не са правили нищо там или вместо да ръсят с вода са се разходили с огнехвъргачката.Звъннах и аз на пожарникарите и отговора им беше същия и ме питат"дали просто съм минавал от там или живея на близо.След като им казах че гасим огъня със съседите пратиха кола която дори и неможа да пристигне до мястото понеже била голяма и я оставили на един километър от пожара.Оказа се че ЗИЛ-а дето идваше няколко пъти се е счупил,явно некадърния шофьор е успял да го потроши най-накрая и в цяла Варна имало само две коли но едната не носела вода.Та пристигат двама регистрираха че има огън,похвалиха ни че вършим чудесна работа и заминаха без да помогнат.До 2,30 гасихме пожара и мъкнахме кофи с вода за да наръсим ама колко кофи могат да пренесат четерима уморени човека.
                  Вторник,почивка за уморените -няма огън
                  Сряда сутрин5,30 събужда ме миризма на пушек и чувам как гори гората,обадих се на 160 да питам дали имат информация за пожара и се оказа че вече са пратили екип.Дано днес поне да свършат мъките ни че ми писна и ми люти на очите докато ви пиша това.
                  Че мисълта ми е не им трябват само нова техника а и къдърни хора които да си свършат работата когато трябва и на време а не четери дена да сме със страх че гората и вилите ни ще изгорят.
                  Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                  Дий Снайдер

                  Коментар


                  • #10
                    До: Самолет - пожарникар

                    Мухахахахаа!
                    Нагледах се тия дни на хаотични действия по време на война. То пожара си е като война да знаете.
                    Самолета, тоя руския, доста вода пръсна за двата дни в които горяхме най-силно обаче не видях НИКАКЪВ ефект от него. Да ме прощават любителите на авиацията. Може би на равен терен ще е ефективен, но в Сакар е доста хълмисто и няма как да се пуска водата от ниско. Докато стигне земята и става на мъгла.

                    Прав е banjo като твърди че трябват кадърни хора. Баси командването на пожарогасене. Значи - горските (най-общо казано) сме хората които познават на пръсти района и би трябвало в щаба да висят поне двама и да ги скъсват от разпити къде какво и що и как и по кои пътища. Това обаче не се случва. Пожарникарите си имат някакво командване - един бял човечец който от 100 години не е излизал от канцелария ама с много болтове. Гражданска защита хич не е..ават никой, даже не даваха тяхната резачка като трябваше. Гранична полоция - те така и не разбрах какво правеха. Жандармерия - същото. Една дама с къса рокля като за плаж трябваше да е шеф на цялата галимация щото някой я сложил за областен Оправител. Кой знай кво оправя
                    В крайна сметака победи организирания, гъвкав, бърз и безмилостен пламък.
                    Пак добре че никой не умря.
                    2010 CRF 250 R

                    Коментар


                    • #11
                      До: Самолет - пожарникар

                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      Е тоя дето се пълни сам като остърже водата е Бе-200. Друг такъв няма. Освен това в същата комплектация е амфибия - линейка - реанимация с операционна и спасител с лодки. Доколкото знам, може да пуска и парашутисти.
                      ей го на - бях по Хърватска точно като почнаха и техните пожари, та му се нагледах

                      зарежда вода....





                      ...и към пожара...

                      първи заход - 15:17 часа






                      втори заход - 15:26 - 9 минути







                      а ето и мястото на събитията с приблизително посочено място на пожара

                      Последно редактирано от denislav; 09-08-07, 01:50.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Самолет - пожарникар

                        Това ще да е Бомбардието. Не знам какво е, нещо малко. Бе-200 е голям и реактивен. 12 тона вода наведнъж. За нашата територия, ако не са пресъхнали всички язовири, той може да организира жив потоп във всяка местност. Ил-76 е фантастичен самолет, безспорно. Но той е крилете на десанта, не е пожарникар. Осем излитания - кацания на ден са повече от максимумът му, и са възможни само заради героизмът на екипажите. След 10 дни такова чудо, заминава за заводски ремонт. Бе-200 може да върти това виенско колело часове наред, после екипажът да се смени като кацнат все пак да сипят керосин, и пак да започне.









                        Коментар


                        • #13
                          До: Самолет - пожарникар

                          Много симпатичен самолет е това Бе . Прилича на схемата на Ан-72, а в случая с Бе-тата - освен че сигурно улеснява излитането и кацането - подобно разположение защитава и двигателите от вода.
                          Ако преоборудването в патрулен вариант е сравнително бързо - могат и други приложения да ми се измислят.
                          При условие че глобалното затопляне вече е факт - закупуването на такъв самолет като Бе-200 има голям смисъл. Много по-бързо ще гасим пожарите у нас, а най-вероятно ще може и под наем да се дава. Макар че Гърция и Хърватия вече са се оборудвали с Bombardier 415. Нашите идиоти в правителството естествено ще се сетят последни. Имам усещането, че купуват нова техника само ако ги натиснат от НАТО.
                          [B]Пуля дура, как поймаешь, даже не поймешь.[/B]

                          Коментар


                          • #14
                            До: Самолет - пожарникар

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            Това ще да е Бомбардието. Не знам какво е, нещо малко.

                            прав си. това е...
                            е за тва нормалните хора спят през нощта, а не висят по разни форуми
                            http://www.bombardier.com/index.jsp?id=3_0〈=en&file=/en/3_0/3_3/3_3_7_38.html

                            тва също изглежда нелошо като ТТД:

                            Scooping Speed:130 km/hr (70 kts)
                            Scooping Time:12 sec.
                            Water Volume Scooped: 6137 litre (1621 USG)
                            Water Mass Scooped:6124 kg (13,500 lb)
                            Water Pickup Distance:410 m (1350 ft)
                            Total Distance*:1340 m (4400 ft)
                            *include descent from 15 m (50 ft) and climbout to 15 m (50 ft)

                            Коментар


                            • #15
                              До: Самолет - пожарникар

                              Характеристики самолета

                              Максимальный взлетный вес, кг 37900
                              Вес пустого, кг 25340
                              Максимальное количество воды принимаемой в баки, кг
                              12000
                              Тип двигателей
                              Д-436ТП
                              - взлетная мощность, кгс 2x7500
                              - крейсерская мощность, кгс 2x1500Максимальная высота полета, м 8000
                              Максимальная крейсерская скорость, км/ч 710
                              Экономическая скорость, км/ч 600
                              Техническая дальность с
                              аэронавигационным запасом топлива, км
                              3600
                              Разбег (вода/суша), м
                              1000/700
                              Пробег (вода/суша), м 1300/950
                              Мореходность (высота волны), м
                              до 1,2
                              Экипаж, чел
                              2
                              Противопожарный вариант Бе-200
                              Противопожарный вариант самолета-амфибии Бе-200 предназначен для работы в местностях, труднодоступных для наземных средств пожаротушения.
                              Тушение огня производится при помощи сброса воды или огнегасящих жидкостей. Бе-200 может заправляться водой, как на аэродроме, так и непосредственно на водоеме. В режиме глиссирования по поверхности воды на скорости 150-190 км/ч Бе-200 способен забирать 12 тонн воды со скоростью около 1 тонны в секунду в восемь баков, расположенных под полом грузовой кабины. За одну заправку топливом самолет способен сбросить 270 тонн огнегасящей жидкости на очаг пожара. Для тушения крупного пожара вода может сбрасываться залпом, а для предотвращения распространения пожара и подавления отдельных очагов огня пилот может программировать последовательность от двух до восьми сбросов.
                              В грузовой кабине также находятся баки для химических ретардантов общим объемом 1,2 куб. метров, которые используются для повышения эффективности тушения пожара.



                              Экипаж, чел. 2
                              Объем баков для химжидкости, куб. м
                              1,2
                              Объем баков для воды, куб. м
                              12

                              и тва изглежда като истинско, ама съм страшно любопитен какво ще бъде закупено в действителност...
                              и дали ше се купи нещо въобще
                              понеже не знам турска фирма да произвежда такива самолети

                              примерен вариант:
                              купуват се три Cessna Citation:
                              - един за нуждите на г-н Доган;
                              - един за нуждите на г-жа Етем;
                              - един се праща в Турция за модернизация и преработка в противопожарен - пресата тръби щастливо, че имаме ултрамодерен противопожарен самолет, който може да носи почти 3 тона вода и с почти звукова скорост да ги изсипе от 1000 (че дори и повече) метра върху 5 километрова полоса.......
                              ...и всичко това на цената на само два неултрамодерни шумни руски самолета....
                              ...или четири бавни и грозни Бомбардиета....

                              та така. дано не съм прав ама ще видиме.
                              силно се надам да се зародил разумен живот някъде по министерствата.




                              Последно редактирано от denislav; 09-08-07, 12:38.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X