Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Единствено твърдя че фаровете ми светят по-добре и заслепяват по-малко от доста заводски изпълнения. И не искам да убеждавам никого в това. Има си начин на измерване.

    Всичкото, което искам да кажа в настоящата тема е че забраната не е добро решение. Доброто решение е човешки начин да докажеш и да ти бъде издаден документ че доработката ти покрива стандартите и изискванията. Кои хубави, кои лоши фарове, може да каже съответното измерване. Всичко останало са полюции и алабалистики с цел нечие облагодетелстване. В един телевизор за 500 лева има повече и по-сложна електроника, отколкото има в една заводска ксенонова система за 2500 лева. Ето тук е заровено кучето.
    Ето това е най-добрия финал за такава тема - АКО покриваш критерийте за безопасност значи това което правиш е позволено.
    И защо е нужен отделен документ ..... техническия преглед не е ли достатъчен.
    Ако светлините са в норма - минаваш прегледа и всичко е добре.
    Ако светлините НЕ са нормални (без значение дали е ксенон или халоген) - НЕ минаваш преглед.
    Това (техническия лист за преглед) е достатъчен документ АКО се прави както трябва, а не през пръсти. Не е нужно да се храни ОЩЕ една частна фирма която да дублира дейността на КАТ.
    Това е !
    Поздравления "Спарки" - и за труда по твоите фарове и ксенони и за вярното отношение и мислене по темата !

    Коментар


    • #17
      От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

      Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
      Поздравления "Спарки" - и за труда по твоите фарове и ксенони и за вярното отношение и мислене по темата !
      Ще има втора серия - поставяне на кристални фарове от Golf на терано. Това щото оригиналните сертифицирани, правени от великия сертифициран производител Hella не светят добре, но за сметка на това струват чувал пари, само щото захватите им са завъртяни на 90 градуса спрямо голфовите. Да не говорим че се пълнят до козирката във всяка локва.

      Ма няма значение, нали са сертифицирани. Собствениците трябва да са щастливи. Нищо че светят като свещички на бричка от 19 век.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Ще има втора серия - поставяне на кристални фарове от Golf на терано. Това щото оригиналните сертифицирани, правени от великия сертифициран производител Hella не светят добре, но за сметка на това струват чувал пари, само щото захватите им са завъртяни на 90 градуса спрямо голфовите. Да не говорим че се пълнят до козирката във всяка локва.

        Ма няма значение, нали са сертифицирани. Собствениците трябва да са щастливи. Нищо че светят като свещички на бричка от 19 век.
        Допада ми такова мислене и отношение към ОРИГИНАЛНИТЕ неща.
        Колкото и да са оригинални - винаги могат да бъдат подобрени. Само човек да има желание и познания естествено.
        А колко такива рационализазии имаме в България.... пък в този форум съвсем.....просто хора с мерак и желание.
        Очаквам (сигурно и други колеги ) отново филмиране на процеса за фаровете. Не се и съмнявам .....
        Последно редактирано от bgbul; 05-04-11, 17:38.

        Коментар


        • #19
          От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          А бе хора - приеха забрана на 100 ватови крушки, искат да внедрят енерго спестяващи крушки ... въобще човечеството се развива ... вие спорите за ксенон ли е по-добре или халоген..... няма никакъв спор - КСЕНОНА е по-добър като светлина , като разход на енергия, като усещане и като прогрес.Колкото и да мъдрите - не може да спрете гората да се разлиства.
          За ксенона, че е по-добър няма спор. Само че е по-добър, когато не е монтиран от някой байо в кварталното гаражче, на какъв да е фар и нагласен спрямо курса на ориза в Намибия... Както вече цитирах в първото си мнение има правила, на които трябва да отговаря. Спазвайте ги и няма да има проблем. Нещо неясно ли има в това?

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          И просто за да се успокои колегата пуснал темата ( и основавайки се на мен ) си излива някаква омраза към нещо, към някой - ето един пропуск.
          Всеки адвокат ще цитира "Раздел 1 ", член 3 където пише :
          Чл. 3. Не се допуска прилагане на по-строги изисквания при периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на ППС от тези, на които е било предвидено първоначално да отговарят при неговото конструиране (производство).
          и всеки АКТ ще отпадне в съда.
          Я, виж как се цитирали закони, когато му изнася на човек. Ако ще цитираш, цитирай и това:

          Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:

          12.по осветителната уредба:

          а) изменени са броят,типът, цветът и разположението на предписаните
          светлини, с изключение на светлините за мъгла;
          Много ми харесва, когато винаги се цитират изгодните неща в подкрепа на една теза. Това е толкова, хм, зряла постъпка...

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Защо се хабите .... по-добре си регулирайте фаровете .
          НЯМА фар който да не може да се регулира правилно, без значение източника на светлина. Няма такъв фар - просто иска малко техническа грамотност.
          И няма кой да те спре от движение, АКО при измерване фаровете си светят КЪДЕТО ТРЯБВА.
          Вярно, защо ли се хабя, когато опонента в спора явно си цитира само изгодното нему...

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Няма спор, няма противници , нама виновни.
          Фар, източник на светлина и регулиране. Това е !
          Колега - освен ако ти не пишеш наредбите и да търсиш КАК да ги поправиш .....какъв е твоя интерес в края на краищата?
          Искаш хората да са с регулирани фарове или искаш хората да са БЕЗ ксенони. Аз съм с обикновени халогени, но не преча на хората да си карат с каквито им харесва.
          А ти ?
          Разликата в цялата постановка идва от източника на светлина. Виж каква характеристика на излъчване има една халогенна лампа и каква една HID... Само лека подсказка - какво свети при двете... Иначе изби рибата, честно - аз съм пишел наредбите! Сигурно и Европейската съм я написал аз!

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Колега - никога не казвам неща безотговорно. Просто ДРУГИТЕ не ми пречат да живея спокойно.
          Колега - ако приемаш всичко от ЕС на готово .... и го приложиш в България - значи си безличен, слаб, не уважаваш собствената си идентичност и не искаш да направиш усилие да оправиш собствената си държава.
          Хм, значи щом искам добре уреден живот и не искам всеки Ганьо да се опитва да прекара системата, без в главата му да просветва, че и той е част от нея съм слаб и безличен? Отново получаваш двойка по логика, колега... Както вече казах искам България да е добра страна за живеене, но явно понеже искам да се прилагат правилата на общността, в която членуваме и които явно работят, не правя усилие да я оправя тази държава...

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Всичко което ни се предлага е бомба със закъснител за балъци. Изпитана схема за завладяване на нови територии, за претопяване на народи и нации, за концентриране на финансовите потоци в определена посока .......все неща които водят до КРИЗАТА.
          Точно така! Бъди тарикат! Като гледам как са се претопили французи, англичани, германци, испанци и т.н. все повече се убеждавам, че Световната конспирация е в ход...

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          А всеки българин може да цитира много закони и разпоредби, които развалиха живота в България.
          Давай, цитирай поне три...

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Знаеш и ползваш англииски - разбрахме. Поздравления....
          Аз обаче искам да съм българин, да живея в България и да имаме собствени закони , НО... НО работещи.
          Не само празни приказки...... каквито са глупостите ПРОТИВ ксеноните.
          Има много по-важни неща за оправяне на пътя които не на теория, а на практика взеха много жертви ... все млади момчета и момичета.
          А заради простотиите около такива дебати важните неща отиват на заден план.....
          Но естествено това си е мое мнение и го казвам съвсем отговорно.
          Кое според теб прави законите работещи? Дали не е самоосъзнаването и разбирането на необходимостта законите да се спазват? Дали не е отхвърлянето на старата шопска поговорка, че законът е тясна врата в широко поле и само балъците минават през нея... Винаги има по-важни неща за оправяне, само не и сам да се поправиш!

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Не задължавам никой да го споделя и без омраза бих изслушал и противниковите мнения.
          Жалко е когато някой е против твое хрумване - ти така яко да го намразиш и да го показваш постоянно..... жалко.
          И за напред моля, пускай си твоите теми без да ме намесваш , защото не желая да коментирам, но с посочването ми за катализато на твоето хрумване "ПРОТИВ ксеноните" ме задължаваш да се включвам.
          Много лесно боравиш с емоционални понятия? Как мога да "мразя" някой, който не познавам? Това, че не харесвам тарикатския начин на разсъждение, не означава, че "мразя" човека, който мисли така... Хайде, със здраве!

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Всичкото, което искам да кажа в настоящата тема е че забраната не е добро решение. Доброто решение е човешки начин да докажеш и да ти бъде издаден документ че доработката ти покрива стандартите и изискванията. Кои хубави, кои лоши фарове, може да каже съответното измерване. Всичко останало са полюции и алабалистики с цел нечие облагодетелстване. В един телевизор за 500 лева има повече и по-сложна електроника, отколкото има в една заводска ксенонова система за 2500 лева. Ето тук е заровено кучето.
          Ако не ви направи впечатление аз започнах темата с "изисквания на които фаровете трябва да отговарят", а не със "забранете ксеноните". Да напиша още веднъж, че щом отговарят на посочените изисквания и не създават условия за ПТП да се ползват.
          Все ми се струва, че във фаровете има повече вложена фина механика и дълготрайност на материалите поради тежките условия за работи, но ако искаш можеш да смяташ, че кучето лежи при баластите на HID-а...
          "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

          2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

          Коментар


          • #20
            От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

            Колега - нищо ли не значи за теб една молба ?
            Стига ме цитира . Стана ясно - ти си с две различни позиции .
            Хем да се забранят ксеноните (цитираш закон на ЕС ), хем нямаш нищо против АКО са правилно регулирани.
            Май пак логиката ми куца ?
            Нещо не мога да разбера.
            Кажи си мнението и да се успокоиш - против ксеноните ли си или против нерегулираните фарове.
            Защото - прочети заглавието на темата си !
            Тема 1: Кога КАТ ще направят хайка за КСЕНОНките. Или не си формулирал правилно темата или си променил мнението си ?
            Тема 2 :Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).. Няма такива ксенони - самоделни. Всички са фабрични.... или е самоделно да смениш и крушката си ?
            АКО си против ксеноните - значи сме на различна позиция.
            Ако си против НЕрегулираните фарова - всички сме на едно мнение и НЯМА спор.
            Толкова писане ..... за очевиден извод още от първото мнение си е разхищение на време и емоции.
            Последно редактирано от bgbul; 05-04-11, 18:37.

            Коментар


            • #21
              От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

              Нещо се увлякохте. bgbul, за да наречеш някого тук двуличник, трябват повече аргументи.

              Тази тема е дъвкана. Проблемите със светлините не почват от ксеноните на Спарки, но за съжаление обхващат 70% от всички фарове в България, били те ксенонови или не.

              Предлагам да спрете.

              Коментар


              • #22
                От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

                Много сложно го правите- или се забранява на 100% ило се вкарват точни и ясни правила кое можв и как може. И кой може да го прави. Докато всеки си слага каквото си иска при гаражни майстори, оправия няма. И понеже няма кой да измисли кои фарове не стават, правилното е- правено за халоген- караш с халоген. Или си гъзар а другите са заварчици.
                Спарки, малко са такива като тебе. Забранире са за кварталните гъзета. Ама покрай сухото...
                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                Коментар


                • #23
                  От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

                  Спарки и покрай сухото трудно ще изгори. А иначе - тая работа с ясните правила в България не всеки път става.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Нещо се увлякохте. bgbul, за да наречеш някого тук двуличник, трябват повече аргументи.

                    Тази тема е дъвкана. Проблемите със светлините не почват от ксеноните на Спарки, но за съжаление обхващат 70% от всички фарове в България, били те ксенонови или не.

                    Предлагам да спрете.
                    Осъзнах го преди забележката ти .... и се поправих... но с каква дума да я заменя...
                    Повечето сорове са по две причини:
                    1. Неясна позиция на двете страни - която може да се тълкува според развитието на спора.
                    2. Когато човек бъде намесван в спор , в който не желае да участва и ВЪПРЕКИ молбата за излизане от темата - цитирането продължава.
                    Аз съм потърпевш и по двете точки.
                    Как да реагирам , като в предишната тема имах достоинството ( в името на спокойствието ) да се извиня..... и въпреки това - наказание.
                    Какъв е смисъла човек да е коректен, ако това не се забелязва отсреща и отсреща не се сещат , че може и те да са хора и да грешат .....
                    Както и да е - казах, че спор няма ......доказах го ........ и пак аз съм в грешка .......мисля, че някой друг трябва да си вземе бележка .

                    Коментар


                    • #25
                      От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

                      Темата се свежда само до едно - ясни закони и правила които да се спазват.
                      Докато правилата могат да се тълкуват и така и иначе - законът НЯМА да работи по предназначение.
                      Не може една кола купена в Швейцария , но произведена в Германия да искат Технотест. Само в България го има..... недействащ закон (т.е. действащ в полза на НЯКОЙ )
                      Не може да се произвеждат крушки (без значение източника на светлина) които отговарят на стандартите да бъдат забранявани. Пак е в полза на НЯКОЙ.
                      Не може да се минава техн. преглед проформа......и после шофьорите виновни.
                      Пак е в полза на "хайките".
                      Ако техн. преглед е както трябва - няма да има заслепяване (без значение дали е ксенон, или халоген, или парафинова свещ)
                      Имаме закони ..... но не работят и ние искаме нови ..... и те няма да работят и ..... пак ще искаме нови .....
                      И така до кога .......това , че законите не работят не ме прявят тарикат .... както колегата се опитва да ме изкара за да излезне прав.
                      Аз отговарям за своите коли и хайките не ме притесняват .....
                      Просто "многото пара в свирката на влака" не прави пътуването по-бързо или по-приятно........

                      Коментар


                      • #26
                        От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

                        Bgbul, тука нямаме технически преглед. Никога. Тест за изгорели газове през 2 години. Това е.
                        И фалшиви нврегулирани варове почти няма /един път в месеца да се остъпани някой и то докато не го е видял полицая/. Познай как става!
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #27
                          От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

                          Първоначално публикуван от Павлин Андреев Преглед на мнение
                          Ако не ви направи впечатление аз започнах темата с "изисквания на които фаровете трябва да отговарят", а не със "забранете ксеноните". Да напиша още веднъж, че щом отговарят на посочените изисквания и не създават условия за ПТП да се ползват.
                          Все ми се струва, че във фаровете има повече вложена фина механика и дълготрайност на материалите поради тежките условия за работи, но ако искаш можеш да смяташ, че кучето лежи при баластите на HID-а...
                          Баласти и крушки мога да сложа още утре оригинални, сертифицирани, Hella, примерно. Крушките в лупите ми са D2S, гнездото за към баласта е същото. В eBay е пълно с такива. Фината механика се състои от едно моторче, местещо фара нагоре-надолу и един датчик на задния мост + електроника за 10 лева, дето чете едното и управлява другото. Пак казвам - система, отговаряща на всички технически и експлоатационни изисквания мога да направя за месец, и няма да е по-лоша от всяка заводска. Няма никакви космически и недостъпни технологии там. Отвори един фар и сам ще разбереш за какво говорв. Проблема е че не ми е оставен нормален начин да докажа това и да взема нужния документ.

                          И всъщност, ако в крушките има някаква осезаема разлика, то в баластите, ако си взел правилните такива, разлика няма, пък били те и китайски. Знаеш ли на колко маркови возила извън гаранция баластите са подменени с китайски? Да ти кажа ли защо? Щото в сервизите дерат кожи. И всичките тия ще си минат прегледа безгрижно, щото на фаровете пише HELLA, примерно. Да не говорим че има оригинални баласти, неразличими нито външно, нито по друг начин от китайски такива по друго, освен по лепенките.

                          Накратко - техническите и експлоатационни характеристики (включая трайност, заради "тежките условия"), мога да изпълня. Това зависи само от мен. Не мога да изпълня "да са произведени от сертифициран/лицензиран производител", защото нямам намерение да ставам производител. Единственото ми желание е да карам автомобил с добри фарове, и ако това ще ми струва повече, отколкото да си купя цял нов автомобил, просто няма как да стане, дори да имам всичкото желание на света. Относно сертификатите - те бяха забранили и кривите краставици. Трябваше да се продават само прави и сертифицирани. Е това в момента е същото - не забраняваме краставиците въобще, а забраняваме кривите такива, защото не са по стандарт. Нищо че може да са по-вкусни. Толкова за смисъла на сертифицирането, щом нормален средностатистически гражданин на ЕС няма как да го направи човешки.


                          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                          Bgbul, тука нямаме технически преглед. Никога. Тест за изгорели газове през 2 години. Това е.
                          И фалшиви нврегулирани варове почти няма /един път в месеца да се остъпани някой и то докато не го е видял полицая/. Познай как става!
                          И така трябва да е. Просто ефекта ще е много по-добър ако не се забранява тотално, а се предостави възможността на технически грамотен човек да направи определено нещо, с което не вреди на никой, и да го ползва, щом е в състояние да докаже качествата му, без за това да се искат чувал пари. Единствено и само това ме дразни - когато се забранява нещо по политически причини, а не по технически такива.

                          Ако можех да си сертифицирам фаровете за 500лв или дори 1000лв, може би щях да го направя, ако не за друго, поне за лична удовлетвореност. Харчил съм и повече пари за по-незначителни неща. Въпроса е че и да искам, няма как да го направя.
                          Последно редактирано от sparkybg; 05-04-11, 19:32.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            Bgbul, тука нямаме технически преглед. Никога. Тест за изгорели газове през 2 години. Това е.
                            И фалшиви нврегулирани варове почти няма /един път в месеца да се остъпани някой и то докато не го е видял полицая/. Познай как става!
                            Това само освобождава морала на човек и го кара да бъде с висока отговорност.
                            Кара те да мислиш (което трябва да е) , че от теб зависи безопасността на теб и твоето семейство.
                            Тук при нас всеки си мисли, че щом е минал ГТП значи всичко му е наред. И отговорността се свежда до това - да минеш......някой друг носи отговорност и ..... някой друг да приеме закон (ограничителен) който пак няма да се спазва....
                            Тук книжки взимат всички, които имат 300 лв за рушвет. И после .... заслепяват ги - ами заслепяват ги същите дето са взели книжка с рушвет......
                            Тук като те хванат предлагаш 10-20 лв и си заминаваш. Няма отговорност ... не на шофьорите, а на органите.
                            Нали рибата ... нещо от главата... .
                            Ако там предложиш рушвет .... знам какво става......
                            Ние сме майстори на това - някой друг да ни оправи .......но когато започне разговор в такава посока (за промяна) ме мислят за фантазьор.
                            Никой не вярва, че промяна в мисленето на хората е възможна в България .
                            Аз обаче вярвам ..... и дано съм прав.....

                            Коментар


                            • #29
                              От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

                              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                              ...Стана ясно - ти си с две различни позиции .
                              Хем да се забранят ксеноните (цитираш закон на ЕС ), хем нямаш нищо против АКО са правилно регулирани.
                              Май пак логиката ми куца?
                              За логиката ясно, ама бива ли 45-годишен човек да не чете, какво е написано? Само за справка:

                              Първоначално публикуван от Павлин Андреев Преглед на мнение
                              ...реших да публикувам изискванията, които са валидни в страните членки на Европейският съюз за допълнително монтираните ксенонови светлини...
                              ...1. Забранено е монтирането на ксенонови крушки на фарове тип рефлектор, които са проектирани за халогенни крушки!
                              2. Ако фаровете са прожекторни (с лупи, фокусиращи светлинния сноп), а не рефлекторни, се допуска монтирането на ксенонови крушки с тяхната система за захранване, ако те са произведени от лицензиран производител!
                              3. Задължително е наличието на система за автоматично регулиране на светлините, т.е. система, която поддържа наклона на светлинните снопове независимо от положението на автомобила или наклона на пътя!
                              4. Задължително е наличието на система за измиване на фаровете!
                              Та, ще те помоля да си спестиш писането на глупости от сорта на това, че съм бил с две мнения... Все пак, четенето с разбиране е упражнение в четвърти клас.

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Баласти и крушки мога да сложа още утре оригинални, сертифицирани, Hella, примерно. Крушките в лупите ми са D2S, гнездото за към баласта е същото... ...Фината механика се състои от едно моторче, местещо фара нагоре-надолу и един датчик на задния мост + електроника за 10 лева, дето чете едното и управлява другото. Пак казвам - система, отговаряща на всички технически и експлоатационни изисквания мога да направя за месец, и няма да е по-лоша от всяка заводска. Няма никакви космически и недостъпни технологии там. Отвори един фар и сам ще разбереш за какво говорв. Проблема е че не ми е оставен нормален начин да докажа това и да взема нужния документ.
                              Да, знам от какво се състоят системите. Само че - едно моторче, един датчик, един контролер, някой, който да напише асемблера на контролера... Това, да можеш да гарнтираш работоспособност на системата и повторяемост на параметрите при проблем (за да не се налага да сертифицираш своята система отново)...
                              Освен това да осигуриш система за измиване на фаровете с достатъчно налягане и място за дюзите. Ти може и да можеш да го направиш, но е факт, че в България никой не го прави, а се прасват две крушки е два баласта и пей сърце!

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              И всъщност, ако в крушките има някаква осезаема разлика, то в баластите, ако си взел правилните такива, разлика няма, пък били те и китайски. Знаеш ли на колко маркови возила извън гаранция баластите са подменени с китайски? Да ти кажа ли защо? Щото в сервизите дерат кожи. И всичките тия ще си минат прегледа безгрижно, щото на фаровете пише HELLA, примерно. Да не говорим че има оригинални баласти, неразличими нито външно, нито по друг начин от китайски такива по друго, освен по лепенките.
                              Защото някой, някъде си е надскочил боя и се е прицелил в нещо, което не може да поддържа. Като този колега тук, който си е купил ударен Кайен, американски вариант и се чуди как да му сложи газ и да му хакне навигацията. Нещо светва ли лампата?
                              "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

                              2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

                              Коментар


                              • #30
                                От: Изисквания за поставяне на самоделни HID-системи (ксенон).

                                Айде стига вече.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X