Аз във гаража сложих тази настилка на една русенска фирма “АКРОЛИТ 2К Е” а отгоре с боя за пътна маркировка. Всяка пролет си мия гаража от зимната сол и кал няма проблеми, но вътре само паркирам и леки ремонти, без заваряване, смяна масла и други мазнотии, за тия работи има друг гараж.
Днес си поръчах две баки по 10 литра от Ceresit-CT 17.
Дали ще стигнат за 18кв под?
В Топл*во цената и е най-изгодно, но нямаха налични.
Другата седмица, живот и здраве го почвам.
Гледах ревюта на продукта, на едно от тях от пясък беше направило камък.
С валяк или с какво да го нанеса?
Защо да не го мия? Грунда няма да го разреждам, така ще го нанеса. Прахосмукачка нямам за индустриално ползване. Другата с която си чистя колата, ще отиде ако я натъпча с толкова прах.
ИМа няколко язви по цимента, които ще запълня преди да нанеса грунда.
Някой има ли опит с тези индустриални подове от тип смола и т.н. Какво изискват за да се положи?
Виждам цени от 20-30лв на кв.м, което е около 500-600лв за целият гараж, донякъде е приемливо.
Грунда няма да и попречи предполагам да се положи?
Днес минахме пода на шпакловка с Ceresit CM 17 + Цимет (Romcim) и пясък - 1:1. Загладихме го, запълихме язвите и всичко което се ронеше се махна до здраво. За утре го чака грунда Ceresit CT 7 колкото поеме, и това ше му е.
Заминаха 15 литра в 18кв на две ръце Ceresit CT 7.
По съвет на колегите, разливам от тубата и с метлата разнасям да мокри здраво. Не съм го разреждал.
На втората ръка вече започна да попива по-бавно, но трябваше да тръгвам и затворих гаража. Дано до утре е попило.
Абе.... има някаква грешка ама...
Определено не трябва да седи като филм. Трябва да попие надълбоко навътре - а за тази цел трябва да е разреден и то с топла вода - да навлиза навлиза ... а не да седи като филм отгоре- защото филма рано или късно ще се обели.В същото време видях и че си правил шпакловка - което според мен е наистина по красиво от бетона но определено е по калпаво - защото може (често се случва) шпакловката да се отлепи от бетона..особено при натоварване на пода или резки температурни разлики (зависи къде ти е гаража)
Аз едва по късно видях че става дума за един гараж само - защото в началото на темата се коментираше че трябва да е евтино...и издръжливо(а не красиво) и за 20-м2 (на око ги преценям) би трябвало да се мине с 5 литра концентрат (розовия на леко или деко) който като се разреди се получават около 30-40литра - или 3-4 шишета по 10 литра (от минерална вода) като всяко от 10 литра си е една ръка.... и три-четири ръце са тези шишета...
Ако е правилно трябва да навлезе много навътре - на практика не може да се обели нито да се свали - все едно да се изкърти 1 см от бетона(което няма как да стане)
По цена --- сега не знам колко точно е литъра ама мисля че говорим до 40-50 лв за 5 литра концентрат - и личен труд
Дано издържи !
Бетона стои един лъскав, все едно си го лакирал.
Местих един шкаф вътре, като го привлачвах по дъното. Не се дере или лющи. Ще видим.
Определено се обезпраши помещението.
Преди вкарвам измита кола, за два дена се пишеше по нея. Толкова пепел се вдигаше.
И пред гаража, минах с грунда върху стар бетон.
Само една ръка.
Ще видим там колко ще издържи на времето.
Оше веднъж, благодаря.
Преди доста враме в подобна тема подробно обяднявях зя Бюджетен " вариант на подова настилка .!
Грундовете ДП ронк. са полимерни емулсии / акрилатни - стирол , стирен и т н т / розови , бели, чевени ,,цената е от бранда.! Разраеждат се с вода. И бетон контакта е същото ,но с пясък.
Целта им е да " оберат" прахоляка на основата като проникнат на вътре. за да направят добра спойка
на последващото покритие.За това се разреждат както е описано. / след време се излющват ако останат като крайно . ,, не издържат на УВ и трафик. / ,А не се полагат концентриарно. - /става покритие като найлон /
За дълготрайно покритие което да не се рони ,,, или шпакловка както предложиха , или някоя циментова- полимерна / не от лепилата за плочки !!/ , или от смесите за повърхностни втврд. за шлайфан бетон.
Лично аз си правя / паста/ от цимент с добавки, нанасям с голяма четка. ,, и става толкова здраво че няма изронване , ако ще и сол или кисилина да го ръси някой. Ако се откърти нещо след време ,,
е заедно със част от старото покритие.
Даже съм ги оцветявал с оксидни бой за фасон.
И когато изсъхне хубаво , може 1 импрегнатор на 1 ръка на края .
май малко късно се включвам в темата ....
а и всеки може да прави каквото си е намислил....
Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!
Ами някъде го обяснявах преди време ,но Ето :
цимент / бял или сив 42.5 или 52.5 / , суп.пластификатор за бетон
/ поликарбоксилатните са най силни/ може и други но да са силно редуциращи водата.,на макс. дозировка към масата на цимента
/повечето са от 1 до 2.5%/ .Вода 300-400 гр / 1кг цимент,
добавяне на полимер /добавка за замазки ,/ има на Изомат,,Мапей и много др фирми./ може и от ДПгрунд / разл.е състава на полимера но става/ концентрат 1-2% от масата на цимента .Оксидна боя за оцветяване 3 - 3.5 % макс. по желание.
Ако трябва да НЕ Е гладко а като "шкурка " , - пресят пясък 1:1 към сместа . /ситото определя едрината / .,,но трябва да е равна основата., или предваритерно се запълвата всички неравности.
Вода се добавя на края до консистенция на боза,ако има нужда
но пестеливо . ! Много разредена , пясъка се утаява на дъното.!
и отслабва като якост.
Естествено с бъркалка / миксер.
забележка:
Да не се прекалява с пластификатора!
Основата трябва да е много добре почистена и грундирана като за
саморазливните замазки. за да не "дърпа бързо " .При много горещо време може се грундира с силно разреден грунд 2 ри път непосреднтвено преди нанасяне, без де е изсъхнал напълно.
И забъркана сместа ако стои повече време изглежда да е стегнала! ,,след леко разбъркване пак се разражда .
Положена, корекции със полверизатора и четка или маламашка.докато е влажна /тъмна.
Пешеходен трафик на другия ден , колички , коли , джипове и камиони , поне след 3- 7 тия ден.
ПО подробно,,, по мобилна връзка ....
Коментар