Първоначално публикуван от veskov
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
ГаражъТ a.k.a. The Man cave - съвети в строителството
Свий
X
-
Следва илюстрация на ефектите от линейно разширение на материалите при различни екстремни температури, сега е около 0С навън и около 13-14С вътре, изображението е колаж от прозорци и ПВЦ лайсна с дължина около 3 метра, имам бели и сиви дограми умишлено за да експериментирам с цвета и промяната във времето.
Тук по-долу се вижда как този проблем е решен в Германия, в стар панелен блок саниран преди няколко години.
Последно редактирано от BatGeorgeone; 22-01-21, 12:13.Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
При мен подобни проблеми не съм забелязал, но и никъде не ползвам пластмаси. И дограмата и первазите са алуминиеви. Имам и външна топлоизолация изпълнена с материали и по технология на Баумит.
Ами няма пукнатини или проблеми вече над 18 години, а тука температурните разлики са доста по-големи от тези на Албиона.
-
Пенчо, вярвам ти, аз просто споделям реални факти.
Имам известни подозрения, че материалите, които гледах в строителните магазини в Германия са класи по-високо в качеството спрямо Англия или каквото аз съм купувал от Англия просто е било супер мега зле.
Не знам, какво е правилното решение, и на дограмите, които аз сам сложих има същия ефект и на дограмите, поставени от местна фирма с много добри отзиви за нея ефекта е същия.
Има и вариант хубавите дограми да са в съвсем друг ценови диапазон, ще обясня. Когато аз правих груба сметка на цялата къща да си поръчам от производител или да си сменя сам дограмите цените варират около 3-5 хиляди, после дойде една известна фирма, тяхната оферта беше ... 27 хиляди
-
-
Кефиш , не знаш как се прави , обаче се изказваш като експерт . Това дето казваш как е решен проблема в Геррмания , не е това което си мислиш . При стари обекти , масово като подменят дограми работят така . Понеже труда е скъп , не къртят както ние го правим . Правят рамките по малки , и запълват разликите с лаиснички , лепенки и прочее глупости . Точно това виждаш на посочената снимка. Не ти е проблем линейното разширение , просто сте го направили грешно , затова е такъв резултата. На моята къща съм монтирал сам ПВЦ дограма , мога да ти покажа при нужда снимка . Не е проблема в пласмасата , а в начина ви на изработване .
Коментар
-
Сградата в Германия, която съм снимал е неправена добре, няма никви цигании, всеки път когато ходя обръщам внимание, направено е както трябва, никъде няма проблеми, луфтове, пукнатини, мухъл и т.н. При проблеми има, въпроса е защо, какво точно не е направено както трябва. Не рабирам какво ние сме изработили, дограмата и первазите се поръчват директно от производител, идват с гаранции, сертификати и т.н.
-
Цигани има и с немски имена и с английски също , въпроса е колко пари ще се спечелят и колко работя трябва да се свърши . Изключително важно е също , кой е технически ръководител и колко той е наясно какво и как трябва да се случи . Виждал съм почти готова сграда с топлоизолация , да се сваля и да се поръчват нови материали и нова бригада . Случката е след като се запали една многоетажна сграда в Англия .
-
-
Да се включа и аз - следя темата от самото начало и никак не очаквах крайния резултата да бъде чак толкова плачевен!!!
С пластмасите съм съгласен че може да се получи фал, ама с стиропора под мазилката нямам обяснение . Аз карам 12-та година с изолация направена със стиропор - никакви драми. Топлинната ми ефективност се повиши 2 пъти, след качествена топлоизолация на цялата къща + 10см каменна вата на покрива. Повечето неща са правени от мен + майсторчета или от майсторчета + моя надзор или аз в лицето на човека бригада. Всичко което съм прочел е от интернет като информация и смея да твърдя, че грешките които допуснах са минимални. В момента довършвам вътре последните 2 етажа - пак по същата технология. Всичко което е направено е по изпитана технология и няма никакви драми. Само с материалите трябва да се внимава доколкото е възможно.
При теб явно нещо кардинално се е омотало. Или не си спазил технологията поради неясни никому причини или умишлено си я променил. Но и в двата случая си едни пари назад и смесени чувства след края на строежа .
Успех с намирането на решение поне на поправимите грешки. За останалото - следващия път.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнениеСледва илюстрация на ефектите от линейно разширение на материалите при различни екстремни температури, ...
Ей ти ПВЦ дограма, поставена преди 16-17 години на фасада с южно изложение (т.е. когато има слънце се опича хубаво). Отвън е замазано по най-елементарния начин - с теракол. Никакви глезотии като лайсни и т.п.
Зимата е падало до под -20* Лятото - до 30+ на сянка, а до колко се нагрява на слънце не съм мерил.
Последно редактирано от Чавдар (V93); 22-01-21, 16:45.Ние не сме неутрални!
- 1 like
Коментар
-
Вярвам ти, аз просто не знам защо така се получава при нас, до сега не съм бил в къща където дограмата да не е напукала всички ъгли където ПВЦрамката контактува със стена/таван(мазилката).
Има хитрости които видях да правят, да оставят луфт между мазилката и ПВЦто и там пълнят щедро със силикон, така изкарва в пъти повече докато се одърви силикона и после пак луфт, мухъл и т.н.
Аз гледах как на север и в Канада слагат една самозалепяща лента от нещо като неопрен, увеличаваща размера си около 8-10 пъти, това вместо пяна. В Англия не можах да намеря такава лента обаче, инак това ми беше идеята да сложа.
Сега като гледам внимателно твоята снимка, може би и да има дилатация на рамката то тя се движи без да напука теракола защото не залепва за него, при мен мазилката е Церезит нещо си, което лепне и после няма сваляне.
-
Това е направено в нас , лично от мен . Прозорците са си от Бг , алуминиев подпрозоречен перваз немски . Направено с лайсните които са на снимката . Никъде няма повреди . На много обекти съм правил директно на мазилка , без лайсни . Също няма проблеми , затова ти казах че просто бъркате кое как да монтирате .
Коментар
-
Качеството на металното усилване на дограмата играе ли за степента на линейно разширение?
-
Алекс, грундирали сме, има няколко слоя лепило на Церезит, има армировъчна мрежа между слоевете, и е измазано плътно до ПВЦдограмата с покритие не Церезит. Термофуга, би ли обясни точно в детайли какво мислиш, че трябва да се направи, не те разбирам?
Чавдаре, метално усилване има вътре в профила, но не влияе на линейното разширение защото се плъзга вътре своводно в профила, ролята му е да придаде конструктивна якост в други посоки.
Пламене, ако това, което виждам при теб е правилната технология, то значи важно е ПВЦ дограмата да контактува с нещо, което има подобно линейно разширение или просто е податливо на промени в размера - и силикона и тази лепяща лайсна в твоя случай и тия лайсни от моите снимки по-горе играят тази роля.
Някой може ли да даде линк към точни инструкции как се поставя ПВЦ прозорец към бетонна или тухлена стена, може и да е на друг език няма проблеми?
-
Мотажа ако трябва да е по изисквания , си става сложна история . Целия прозорец трябва да е на монтажни планки извън стената . Изолацията да не е само челно , а на гърба на касата . Отделно има специализирани “ лепенки “ , фолиота за поставяне около цялата рамка . Осигуряват термомост , а са и паропропускливи . Обаче практиката в много случаи е далеч от изискванията . Както и преди това писах ,често се налага да се съобразяваш с реалността . Какъв е обекта и какво може да стане , без тотално да се събаря всичко . В твоя случай виждам много малко застъпване на прозореца , приеми като ориентир минимално около сантиметър да е . Изрежи малко от мазилката около розореца , прешпакловай , сложи добър силикон и ще си решиш проблема най -евтино и бързо . Сега е студено , като се позатопли .Хубав силикон , или полиуретан и след 10 години няма да се отлепи и ще е мек.
Гледам отдолу даже свети , няма как да не духа .Последно редактирано от Пламен Атанасов; 22-01-21, 23:07.
-
-
Първоначално публикуван от Пламен Атанасов Преглед на мнениеТова е направено в нас , лично от мен . Прозорците са си от Бг , алуминиев подпрозоречен перваз немски . Направено с лайсните които са на снимката . Никъде няма повреди . На много обекти съм правил директно на мазилка , без лайсни . Също няма проблеми , затова ти казах че просто бъркате кое как да монтирате .
По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.
Коментар
-
Няма как , стар строеж съобразяваш се с това което е налично . За да се побере достатъчно изолация . Другия вариант беше да се реже самата стена . Към улицата съм изрязвал и направил еднакви и правилни отстояния . Това е на гърба на къщата . По принцип и самата дограма би следвало да е изнесена извън стената , да застъпи изолацията . Когато обаче не се прави смяната на прозорци и изолацията едновременно е невъзможно .
-
-
Не ми се започва нова тема, искам да продължа в тази тема следващите етапи от ремонта и подобренията на къщата в Англия.
Мисля да сложа фасадна изолация на къщата, 100мм XPS, но този път бих желал да се поуча от грешките си с гаража (за, който беше темата).
Сменнихме дограмите навсякъде по къщата като този път се ползваше щедро силикон при връзката дограма/пвц/стена и т.н.
Искам първо да подбера удачна термоизолация с оглед на качество, удобство за работа и не на последно място цени...
За лепила, мазилки, мрежички, крепежи и т.н. ако мога пак ще се доверя на Церезит, за момента съм супер доволен - гаража го подпрях с камиона и дори не се огъна, камо ли да се отчупи фасадната изолация.
Сложнотиите идват от няколко неща, снимки ще пускам после, но набързо както следва:
1. Имам множество 110мм фекални тръби и 40мм тръби за мръсна вода + няколко тръби събиращи водата от улуците, всички трябва/мисля да преместя/отдалеча от стената посредством дебели/здрави шпилки от неръждавейка + анкер/дюбел. Тръбите са повечето чугун, който трябва да огранича максимално и посредством адаптери да свържа с новите пвц тръби на 110мм. Идеята е всичко да продължи да си е грозно на вид по английски модел, но лесно за ремонт/подмяна/почистване при запушване и т.н.
2. Трябва да разбия/изрежа един стар комин и да изравня нивото преди полагане на изолацията.
3. Ще е голяма ебатория със скелето, и с полагане на изолация около портата, около покрива, около консерваторията и връзката със съседната къща на калкан.
4. Има много кабели и ниско(комуникации) и високо волтови(230В), които трябва или да скрия и да предпазя под изолацията или да ги изведа извън изолацията както канализационните тръби.
5. Изолацията искам да почне максимално ниско от земята но тук има едни 30-40-50см като партерно пространство за вентилация, още не съм решил дали да изолирам и да оставя вентилационни отвори или да не го пипам и да почна изолацията от него, малко тъпо ми се струва последното и ще трябва да го обмисля.
6. Най-голяма ми грешка с гаража беше липса на добра термоизолация на пода и на покрива, тук искам това да се избегне максимално.
7. Още не съм се спрял на технология на полагане на XPS за условията в Англия, Сашо говореше за една топка в средата на плочата изолация и после рамка от пяна по ъглите, но каква пяна, колко дебела, и т.н.
Това като за начало...Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
Краси, не те разбирам, моля те искажи се напълно спокойно и без политкоректност, в такива теми почти всички мнения ги приемам като конструктивна критика и съм подготвен психически )
-
Извинявай, просто не ми стигнА времето за подробности. Съпругата ми ме изненадА, излезе 15мин по рано от нощна и тръгнАх.
На първо четене - ток, вода и газ не се "пипат" на ДиАйУай. Говорим за някакви генерални промени по линията. Знам, че можеш, и аз мога, и съм го правил - някоя тЪрбичка пушфит под мивката, някоя жичка ...
Обаче, от гледна точка застраховка на жилището - 3м. жица 6 квадрата си я дръпнах сам, ама извиках жичкаджия да я свърже към мрежата и подпише сертификат. Цялата инсталация за парно + газов бойлер ги монтирахме с един приятел, ама извиках газ-плъмър да свърже тръбите към бойлера (газ, вОда) и да подпише сертификат.
Първото нещо, което направих сам в къщата беше кенеф на долния етаж. Започвам аз, ама съпругата споделила с комшийката, какво къртим. Оказа се, че тя е правила същото и трябва оглед от строителния в общината, и планинг пермишън. А иначе е нищо работа - някоя тръбичка, вентилатор и лампа, ама ... рулс.
Тааа, мисълта ми е - ако аз трябва да правя твоето упражнение, първо бих се консултирал със съотвентия "инженер". За всичко, от изолацията, до жичката за телефона.
Предполагам и около теб, както и около мен, има българи, сертифицирани в съответната област. Те най-добре ме разбират, какво искам да побългаря, и знаят, как да се направи по английския начин.Последно редактирано от krasi-mir; 27-04-22, 12:00.
-
Краси, сега те разбрах и си прав.
Всичко, което е свързано с ток съм платил над два бона на сертифициран спарки да дойде да го направи, регистрира в обшината и да ми издаде сертификат. Аз предвидливо пипах каквото имах да пипам сам преди да дойте той и после той дойде, провери, дооправи всико и после издаде кетапите.
С газ нищо не пипам, иска ми се, мога, но не пипам нищо повече от да сменя нещо елементарно по бойлера, малко смазване на вентилаторите и т.н.
За останалите неща, се консултирам, наемам инженери, вземам официални сертификати и педписания и т.н. и правя неща, които не изискват разрешително.
Е преобразуването на гаража в офис, е в нарушение защото нямам изрично разрешително но е изпълнено технически добре и тока е сертифициран, газ няма, а водата винаги мога да твърдя, че не съм я пипал аз, но и ВиК е добре изпълнено.
Сега искам да правя неща по къщата, които са почти козметични и не изискват разрешителни, термоизолацията като операция не изисква такова, дори малко разширение на покрив и/или консерваторията и те дори и уведомяване не изискват, това също е проверено.
-
-
Първоначално публикуван от alexalex69 Преглед на мнение
Жив и здрав да си за тия видеота и съвети.
Би ли могъл да ми кажеш как се казват на немски тези материали за да ги потърся в магазините тук и ако ги няма ще отскоча до Бон да ги закупя?
Предварително блгодаря!Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
Довечера че съм на трАстиката ...
-
Припомних си клиповете и не виждам причина да ги купуваш от ДЕ и да ги транспортираш до у вас ..... Няма нищо особенно и специфично .... Всяка достатъчно реномирана фирма за сухи строителни смеси , има цялостна система за топлоизориране . Нямам обаче никакво понятие кой фирми са сред водещите на острова . Ако искаш пусни линкове да погледна и мога да те консултирам за подробностите .
-
Много надценяваш местния пазар...
Ей сега си говорих с един строител от Лондон, блок с апартаменти, всичко као етаж е една бетонна плоча с много бетонни колони, НИТО една масивна бетонна/тухлена стена освен асансьорната шахта, която е бетон, идват хората с профилите и гипскартона и след седмица имаш дузина апартамента в които ако се напие някой с лакти и колена ще мине през всички съседи без дори кръв да си пусне за скромните 300-400 000 паунда на апартамент ...
Аз знам какво се предлага във всички големи и масови строителни магазини, със сигурност няма такива неща, никога не съм и виждал по строежите да се ползва подобна технология.
-
-
Първоначално публикуван от ALEX_Z Преглед на мнениеОт: ГаражъТ a.k.a. The Man cave - съвети в строителството
Привет.
Общо взето разсъждаваш правилно технологично, но при определени дадености. Според мен трябва да си дефинираш точно нуждите от хидроизолационни защити.Ако проблема е от повърхностните води,не ти трябват описаните 3 защити-вертикална на основите, дренаж и водоплътен тротоар.Ако проблема е и от подпочвени води, тогава става съвсем различен случая. Ако пък са само капилярни влаги-трети въпрос. Описваш трудоемки мерки по периферията, които ако имаш проблеми в подовете на приземните помещения, има опасност да не помогнат на 100%.
Аз лично не разбрах и от какви точно гризачи трябва да се опазиш, явно фундалина не е достатъчна бариера.
Иначе има какво точно да се обсъжда, като се убедиш какво точно ще се изпълнява-не е препоръчително XPS да се лепи, защото може да предаде усилие върху хидроизолацията при обратен насип и да я компрометира.Варианта с чакащи шипове изобщо не е за препоръчване , освен ако ще трябва да носи въпросната поцинкована мрежа.Мисля , че дори и да я има, няма нужда да си навличаш рисковете от такова изпълнение.
Отсега ти казвам да забравиш трева над евентуалният дренаж. Тротоарите имат функция освен за ходене , и за опазване от повърхностните води.Стига да са направени както трябва.
Не знам какво имаш предвид под френски дренаж, тук такъв термин не се изучава и прилага.
Ако е необходим, следва да се обсъди допълнително и конкретно за твоят случай.
Вида на хидроизолацията е в пряка зависимост от няколко неща.Каквото и да избереш, гледай да е подходяща за относително влажна повърхност, каквато ще имаш ти при разкривката,като се има предвид и почистването и.Няма да имаш време да чакаш пълно изсъхване.
И прочее детайлчета, които могат да те вкарат в излишен преразход на време и ресурси, и най-вече в нещо некачествено.
Принципно бих ти предложил да наемеш добър специалист да дефинирате точно проблемите и техните решения на място.В такива случаи се правят и шурфове до основите за изясняване на даденостите.
Колега, отне ми години да осмисля и узрея за нещата, които ти ми обясняваше ей тук в тази тема.
В момента съм на етап обмисляне на най-важните, най-значителните подобрения/поправки на грешки, които трябва да направя за да направя гаража много по-комфортен и по-евтин за подръжка и отопление/охлаждане/обезвлажняване.
Искам да започна с хидроизолацията на основите и плочата под пода + дренаж.
Убеден съм, както ти и други ми намеквахте, че основата и плочата ще ми докарат много влага и студ, това вече е доказан факт, сега искам да коригирам до колкото мога в разумни граници с разумни методи ситуацията.
Бъдете живи и здрави!
Коментар
-
Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнениеОК, след около три години употреба на бърлогата, нека изложа редица недостатъци и грешки в направеното от мен и от строителите, които наех да работят по гаража, накратко - ХОРА НЕ ПРАВЕТЕ КАТО МЕН:- Фасадна изолация 15см графитен ИПиЕс - неправилно поставена, предпазваща предимно от уроки и силното слънце лятото и до там, хайде да не е капо може би някакви полезни градусчета Целзий термоизолация зимата и до там. Около 4-5 000 паунда похарчени на халост заради непознаване на правилните (реалните) технологии на поставяне на фасадна изолация.
П.П. Това в едно изречение казва, че когато се лепи ИПС/ЕксПиЕс с лепило се маже цялата периферия, целия периметър на изолационния панел, слагат се няколко топки около средата и всичко това се лепи на грундираната стена.
- Фасции/лайсни или както се наричат на Български тия пластмаси, които сложихме на периферията на покрива върху гуменото покритите. Тия пласмаси се фиксират с пирони, което направихме обаче съединяване по дължина става с едни скоби пак от същия материал, скоби/връзки, които моя строител залепи с лепило за ПВЦ, резулатата е всички се строшиха заради температурните линейни разширения. ПВЦ и юПВЦ са материали с ОГРОМНО линейно разширение, факт, който аз не знаех и не отчитах.
Грешката е, че се опитвахме да фиксираме неподвижно компоненти, които се движат поне дв пъти дневно, денем и нощем, а зиме и лете движението е над 2-3мм на линеен метър!
- Масово в ъглите където юПВЦ прозорец се събира със стена(гипскартон и мазилка + боя) има пукнатини, отново предизвикани от линейното разширение на всички ПВЦ елементи, в студ и жега тия неща се движат като живи, на 6 метра разликата(температурно линейно разширение) е повече от 1-2см.
Грешката е, че се опитвахме да фиксираме неподвижно компоненти, които се движат поне дв пъти дневно, денем и нощем, а зиме и лете движението е над 2-3мм на линеен метър!
- От вън, където фасадно покритие среща рамката на юПВЦ прозорците, също имам грозни пукнатини, отново заради линейното разширение, покритието се пука, пада и се оголва до изолация, тъпо, силикон като временно и спешно лечение.
Ето го решението -
- Бетонна плоча - от вътре, направихме кофти опит за вътрешна изолация, не сложихме никаква мембрана или поне не читава такава и ефекта на пода вътре в гаража е нулев, по-скоро лятото е добре, леко дава хладина но зимата носи студ, зверски студ и печката работи почти нон стоп за да подържа добра температура. За капак от там влиза мега много влага и в гаража след няколко дни става 65-70% и на горе ако не се пуска печка или влагоуловител. Бетонната плоча си искаше перфектна мембрана от вътре , вдигната поне 20-30см по стените, добре залепена и върху нея конструктивен ЕксПиЕс или друго плътно термоизолационно покритие БЕЗ никакви термомостове, върху изолацията после се слага нещо(плай, ОСБ) и после се реди ламината примерно.
Грешката е, че освен липса на мембрана, сложихме пода и ламината върху дървени летви вместо върху т.н. плаващ под, върху структурен фибран (екс пи ес) и върху фибрана ОСБ и чак тогава ламината + всичко това с мембрани с ленти за херметизиране да не смуче влага от плочата, защото влагата винаги върви от висока влажност към ниска, тоест от към влажната земя към сухата стая.
- Стените от вътре - метални релси и върху тях гипскартон с 6-7см вата, пази против уроки, малко термоизолация и малко звукоизолация. Красиво но не най-добрия вариант за термоизолация и звукоизолация. Тук вариантите са много и аз не избрах нито един добър, може и ако ми беше перфектна фасадната изолция щеше да ми се размине но не в моя случай, имам термомостове, имам пукнатини около всички прозорци и врати и влага влиза и от там, поне няма резки температурни аплитуди заради термомасата на гипса и масивните стени зад него.
- Имам две дупки по 160 или 130мм , едната в банята за вентилатор другата в кухнята за абсорбатор. Дупки от където ми влиза студ, влага и ми бяга топлината и за десерт всяка буря клапите тракат зверски от вятъра, става течение и шанса да се спи е минимален при силен вятър. Правилното решение е с добри клапи, добри вентилатори, може би ел-механични клапи не гравитационни псевдоподобия на клапи а особено е зле ако електричара или строителя не сложат дори и гравитационните клапи щото било трудно или им пречели
- И това се оказа лесно поправимо -
Обаче за да е всичко идеално, се прави още един отвор, примерно ако е 120мм вентилатора на банята и кухнята, се прави 150/160мм отвор наблизо като клапата е в обратна посока, идеята е когато се включи вентилатора на банята и/или на кухнята при готвене, допълнителния отвор 150мм с наобратно поставена клапа ще вкарва свеж въздух, инак става вакуум и вентилаторите фучат, а не смучат и не извеждат мокрия/мръсен въздух.
- Външна врата - сглупих да сложа дупка за пощенска кутия, като типичните местни външни врати, мега тъпа идея, убива и малката термоизолация и шумоизолация. Друга тема е, че сложих някаква евтина врата с и без това кофти изолация и грозен вид, но бързах и хабер си нямах от какво да искам и на каква цена.
Това е тъпотия, която се лекува с нова изолирана врата или с малко водоустойчива пяна или парче фибран.
- Студио с кухненски кът - лоша идея, миризми, мазни изпарения, мазни капки хвърчащи навсякъде около мясото за готвене са много лоша идея. Трябваше където ми е банята, да заделя останалите 2 метра и да обособя кухня, за кухня няма нужда от прозорез обаче нужно отделно обособено пространство инак всички дрехи и мебели в студиото стават с перманентна вмирисване като в китайски ресторант, отделно от мизерията по стени и подове около котлона/печката. Това последното е поправимо и може би ще го коригирам някога, инак си обричам бърлогата на мизерия.
Поръчва се неръждавейка отрязана и огъната по размери, после малко силиконец или стъкло по размери, малко силиконец и става красиво и перфектно.
- Покрив - там се олях с изолацията и въпреки това не отчетох два важни фактора - наклон на покрива спрямо изложението на гаража + термомостове. За последното, много зле, много термомостове, много дупки за влага, вятър и студ и жега, трябваше малко да почета, да се сложат мембрани, да се облепи и тн. за да има наистина много добър ефект от изолацията. Относно наклона и изложението - сега имам около 35м2 покрив с добра товароносимост но с ГРЕШЕН наклон спрямо изложението на гаража = невъзможност да се сложат фотоволтаични панели, много ме е яд точно за това ми решение. Направих нов, масивен покрив а не обърнах наклона в моя полза, нямаше да ми коства и 10% като увеличена цена но 35м2 това са супер много място за панели, които сега не мога да оползотворя никак, тъпо, много тъпо
Огромен покрив с наклон НЕсъобразен с нуждите на ФВ инсталация от слънцеогряване. Много трудно поправимо, почти невъзможно. Вариант е алтернативни методи за поставяне на панели. За сега съм отписал този покрив за ФВ нужди, поради финансови съображения. - Баня - огромна душ кабина, супер удобна, с голям готин варненски бойлер с малоумен смесител с термостат, това е супер ху@ня, не си слагайте такова, а сложте прост красив смесител. Не това е най-големия проблем, въпреки 20те см пенобетонна изолация пода е студен и душ кабината няма изсъхване, с дни, много дни въпреки вентилатора, който обаче е над клекалото а не близо до душа кабината аради електро регулации и правила. Трябваше да сложа подгрев под тавата на душ кабината, щеше да изхарчи 1-2 Квт но да изсъхне за нула време и нямаше да и имам този лек дъх на влага сега след къпане. Имам маслен радиатор/сушилка за хавлии на 15см от душ кабината но това нещо за да има ефект трябва да работи почти нон стоп (с термостат) и това са си над 3-4Квта комфорта не е същия според мен.
Трябваше да сложа ел подово отопление под плочките и нормален смесител. Вече има тънки и с добро управление, прибързах и сгреших.
- Прозорци - стъклените аспекти на прозорците, лятото вкарват много жега а зимата недостатъчно светлина, това в моя случай. Имам няколко стъкла насочени към слънцето и лятото става фурна, трябваше да сложа или сенници навън, има такива, ккоито хем пазят от дъжд хем пазят от слънцето в летните месеци в най-горещите часове, не английски им викат overhang не знам точния термин. Зимата обаче слънцето е ниско и съседните а и моята къща не позволяват достатъчно светлина в ранните и късните часове на деня. Понеже имам прозорци само в две от четирите стени на гаража, зимата е зле осветено и мрачно, можех да сложа или още прозорци в другите стени или да сложа покривни прозорци. Проветрението на гаража също е затруднено именно защото половината гараж няма близък отваряем прозорец и за да се смени въздуха там трябва да преохладя цялото помещение докато вкарам свежест в тази тъмната половина, кофти решение съм взел.
Трябваше да сложа още 1-2 прозореца за да осигуря бързо проветряване + покривен прозорец за осветление + външни сенници за лятото.
- Складово помещение или складово пространство - липсват, сега тъпча под леглата и в гардероба и в 1-2та шкафа, които имам но това не стига, не е удобно, не е практично и е недостатъчно. Докато това беше само гараж, трябваше да си копна малко за 3-4м3 килерче(пласмасов бидон) под земята или да мисля за някакви хитро позиционирани шкафове, например.
Супер голяма, вече непоправима грешка, едно мазенце 5-6м2 щеше да реши всички тия 1000 проблема със складовото пространство.
- Дренаж - или по-скоро липсата на такъв, тия "пед@ли" преди 30-40 години или когато са го строили дори и чакъл не са нахвърляли под основата, направо са лели бетон със здравина на бисквитена торта върху калта и сега под гаража е вечната влага и мерзлота. Ако си бях направил "френски дренаж" с помпа можеше и мазенце да сложа, а и да, сигурно щеше и влагата и студа в пода да не са ми толкова голям проблем, но Се Ла Ви, уже поздно.
Най най най-голямата грешка в този проект, който не е патил няма да схване дори и 1% от мъките за които говоря, но ако има мъдри хора винаги биха почерпили от моята мъка и биха я превърнали в лична мъдрост - ВИНАГИ слагайте дренаж
Бъдете живи и здрави!
Коментар
- Фасадна изолация 15см графитен ИПиЕс - неправилно поставена, предпазваща предимно от уроки и силното слънце лятото и до там, хайде да не е капо може би някакви полезни градусчета Целзий термоизолация зимата и до там. Около 4-5 000 паунда похарчени на халост заради непознаване на правилните (реалните) технологии на поставяне на фасадна изолация.
-
Тази зима имаше огромни валежи и ясно си проличаха проблемите с моите недвижимости в дъждоландия.- Повърхностни води, на места на двора и на паркинга локви, около гаража и около къщата локви.
- Водостоците са се отичали някога в попивна/и яма/и, чиято ефективност вече е отминала и дъжда просто се налива в земята и допълнително влошава ситуацията с локвите.
- Денивелацията на терена е в мой ушърб, водата от двора се отича към по-ниския гараж и към най-ниската къща, където следва надигане на ламинати, миризми на влага и над 75% влажност вътре в помещенията, което си е прецедент, особено за къщата където никога не бях виждал над 50%.
- Стените и на къщата и на гаража имат контакт с почвата, която в 99% от времето през годината е мокра кал, гаража е особено зле, видно е на снимките.
Мисля за дренажни канали за хващане и отвеждане на повърхностните води при силни валежи, отново ще се зауства в градската мрежа.
Мисля около къщата и гаража да махна почвата, да сложа хидроизолация и после декоративна баластра, може би и някаква термоизолация без никакво лепене и пробиване, това е в процес на обмисляне на варианти и опции.
Приемам детайлни и подробни съвети, линкове, препратки към снимки, документи, видеота или телефонни консултации.
Благодаря предварително!
Бъдете живи и здрави!
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар