Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Къща на колела

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Къща на колела

    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
    Това въобще някога ще се мести ли ? След няколко години гумите и спирачната система на полуремаркето ще са заминали тотално . На времето бащата на един приятел си беше направил подобна виличка от хладилно плуремарке на СО МАТ . Понеже бяха почнали да го обират лека полека искаше евентуално да го прекараме на морето като огледах какво трябва да сменим за да може на собствен ход да се движи човека се отказа и го нарязахме за вторични на място .
    Кое му е толкова трудно да се сменят гумичките на спирачките? Имал съм кола, дето я карам веднъж годишно. Минава си преглед, не са ми отказвали спирачки, нито пък гумите.

    Коментар


    • #17
      От: Къща на колела

      Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
      ...Каквато и химия да сложиш, утайката се събира на дъното и след един месец чистенето е гадно занятие.

      ...
      Точно този момент се чудех дали може да се избегне само с препаратите, но казваш, не може. Значи си трябва цилиндричен резервоар с моторизирана бъркалка и периодично да се източва в изкопана набързо дупка наоколо. Най-добре обаче да се вика специализирана фирма, по възможност по-рядко. Затова ми се иска да издържи поне месец и да ги викам тогава. Това е най-читавия вариант. Зимата обаче сигурно ще замръзне, трябва и за това да се мисли. По-трайно подвързване към вода и канал, дори да е възможно, е непрактично, защото често се налага да местим фургоните заради строителните работи наоколо. А на обекта вода и канал или изобщо не прекарват, или го правят впоследствие. Понякога се налага да си правя трасе за тока, като ми посочат табло на 300 - 500 метра оттам, става интересно.
      Отоплението зимата ще е на ток /за сметка на инвеститора/, лятото на климатици. Печката на твърдо гориво е класика, играна многократно, ама трябва по-специално зареждане за през нощта и е много прислужване и мръсотия покрай това. Надявам се топлоизолацията да си изиграе ролята и да помага.
      На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор.
      "Погледнато формално, всичко е нормално. Погледнато нормално, всичко е формално!"-Радой Ралин

      Коментар


      • #18
        От: Къща на колела

        Първоначално публикуван от Ivan Terziev Преглед на мнение
        Кое му е толкова трудно да се сменят гумичките на спирачките? Имал съм кола, дето я карам веднъж годишно. Минава си преглед, не са ми отказвали спирачки, нито пък гумите.
        Общото между спирачните системи на колите и камионите е че и едните и другите имат накладки . Свалял ли си някога гума на голям камион/ремарке да видиш колко е лека профилактиката на спирачната система ?
        Последно редактирано от sek.1; 14-03-17, 05:44.
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • #19
          От: Къща на колела

          С подходящи инструменти, профилактиката на спирачките на това ремарке би отнело около ден и двама човека, че всичко е доста тежко. Може да отнеме и доста повече време. Ако се движи редовно, не мисля че ще има проблеми.

          Коментар


          • #20
            От: Къща на колела

            След една година седене барабанните болтове се отвиват с резака или се късат . Аз на времето на път съм късал 8 от 10 добре че имах резервни .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #21
              От: Къща на колела

              Май ще е по-удачен варианта да е фургон и като се наложи местене да се извика превозвач и отива на друго място. Ама то вие си знаете през какви интервали от време се налага местене.

              За тоалетната, не съм сигурен дали няма да ви е по-удачно да се обърнете към фирма с такива тоалетни и да предоставят 1-2 бройки и да си ги обслужват. Поне няма да ги мислиш.

              И в такова нещо не знам как ще се "живее", ама като знам фургонното селище дето бяха направили в Мизия, хората постоянно се оплакваха, зимата - студ, лятото - не можеш да дишаш. Фургоните бяха нови, или поне такива изглеждаха, имаха изолация и т.н. Вероятно ако се сложи нещо над покрива като сенник и въздушен джоб, че да не го нагрява лятото, може да е по-добре.
              Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
              И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
              вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

              Коментар


              • #22
                От: Къща на колела

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                След една година седене барабанните болтове се отвиват с резака или се късат . Аз на времето на път съм късал 8 от 10 добре че имах резервни .
                Почети всеки ден отвивам болтове. Случвало ми се е да развивам гайки, стояли 5 години, без да се карат и без да са развивани. Нито един болт не съм късал при развиване до сега. По-скоро ми се е случвало при развиване да се оскубе резбата на болта и на гайката. Две гайки съм цепил с ъглошлайфа, защото се оскуба резбата и гайката не искаше да излезе от болта. Имал съм скъсан болт при движение. Един шофьор беше скъсал един болт с редукторен ключ, гайката тръгнала, мазал ги с масло, а в комбинация с пепелта се набива в резбата и спича.
                При развиване се полива само с вода или проникващо масло.

                Коментар


                • #23
                  От: Къща на колела

                  Решението е взето. Намери се 5 мм неръждавейка на цена 4000 лв/тон. Реших да сваля фургоните и да направя върху ремаркето открай до край 10 куб. м резервоар 12 х 2,30 х 0,40 м. После фургоните обратно върху него. Идеята взех от големите санитарни контейнери на Екотой. В тях даже химия не слагат. Ще се получи височина с фургоните 4,20 м. Надявам се, като го пусна на седловия влекач, да слегне до 4,10 м и да не събира жиците по селата. Така мисля, да изкара поне месец без източване. Резервоара ще направя с прегради /ребра/ вътре и люкове за миене от предната тясна страна, която по правило е по-нависоко. Мисля да пусна вътре да се търкалят някакви топки /или пръти/, при движение да разбиват евентуални утайки. Сега остава да събера парите за три тона неръждавейка. Идеи приемам, може и налудничави, не се знае откъде може да дойде някое гениално хрумване.
                  На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор.
                  "Погледнато формално, всичко е нормално. Погледнато нормално, всичко е формално!"-Радой Ралин

                  Коментар


                  • #24
                    От: Къща на колела

                    Над 4 метра си извънгабаритен. До 4,30м може да се движиш и само със заплащане на такса, за по-нагоре трябва и разрешително.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #25
                      От: Къща на колела

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      Над 4 метра си извънгабаритен. До 4,30м може да се движиш и само със заплащане на такса, за по-нагоре трябва и разрешително.
                      А кой мери, за 10 см дали ще се заяждат и ще има ли ДАЙ!? Таксата, ако не е съществена, нищо не пречи да се плаща 4 - 5 пъти годишно. Ако стане, както го мисля, догодина и за Урал - влекач сигурно ще подпитвам.
                      На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор.
                      "Погледнато формално, всичко е нормално. Погледнато нормално, всичко е формално!"-Радой Ралин

                      Коментар


                      • #26
                        От: Къща на колела

                        Ако си купиш мобилна тоалетна,и само да идват да я чистят не става ли?
                        .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
                        Киа спортаж2000тди 98г
                        Ауди А3 1.9ТДИ
                        Каравана Аdria 390Q

                        Коментар


                        • #27
                          От: Къща на колела

                          Няма точно и конкретно определена задача .
                          Не се разбра - има ли мобилна визия или по скоро желание за такава .
                          Презумцията на питащия е : "какъв резервоар и как да го направя ? "

                          Т.Е. - човека си е избрал вектор и всичко в страни е ...излишно...!

                          Решенията на роблемчетата , всички , ги има в нета - от всякъде разнищени .....


                          Пита се , какво е питането ?

                          Коментар


                          • #28
                            От: Къща на колела

                            Написах в темата, че целта на занятието е да се спестят двадесетина хиляди лева годишно от плащане на нощувки. Когато работата е по селата, често отдалечени на по 30-40 км от града, проблема с хим. тоалетна го има. Ползвал съм такива на доста обекти, наема им е стотина лева на месец, но дали ще идват да почистват една тоалетна на 40 км, не е ясно. Освен това в нея не можеш да се къпеш. При отдалечени обекти подвижната къща, освен пари, ще спестява време и сили на хората. Или поне аз така си мисля. Но трябва да е направена с всички удобства, иначе никой няма да иска да пребивава в нея. Може и да не съм прав в разсъжденията си, времето ще покаже. Поне ще ми остане преносима вила.
                            На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор.
                            "Погледнато формално, всичко е нормално. Погледнато нормално, всичко е формално!"-Радой Ралин

                            Коментар


                            • #29
                              От: Къща на колела

                              Първоначално публикуван от ag ro Преглед на мнение
                              А кой мери, за 10 см дали ще се заяждат и ще има ли ДАЙ!? Таксата, ако не е съществена, нищо не пречи да се плаща 4 - 5 пъти годишно. Ако стане, както го мисля, догодина и за Урал - влекач сигурно ще подпитвам.
                              Таксата е някакви пари на километър, не е много съществен разход (не помня точно, но не беше скъпо).
                              Меренето...на късмет.
                              А за влекача...За 4-5 пъти в годината...хм...сложно е. То дори и само ремаркето трябва да минава два пъти в годината на ГТП. Влекача има и пътен данък... Отделно, стар влекач му трябва и тахограф и документи за него (или най-добре документ, извиняващ липсата му).
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #30
                                От: Къща на колела

                                Добре де - човека имаше конкретен въпрос - как да си направи кенефа на тая работа за поне едномесечен престой. Тук се изредиха сума ти хора да обясняват за спирачките, за влекача (по няколко пъти), да питат какъв е въпроса, ама никой така и не каза нищо за кенефа. Накрая човека си намери сам решението, а му се каза, че бил си избрал вектор и всичко останало е излишно!?!
                                Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X