Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Къща на колела

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Къща на колела

    Здравейте,
    ето я новата ми придобивка:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:каравана1.jpg
Прегледи:1
Размер:80.8 КБ
ID:6129589Натиснете снимката за да я уголемите

Име:каравана2.jpg
Прегледи:1
Размер:84.4 КБ
ID:6129590

    Това нещо, дълго 12 метра, трябва да се превърне в преносима къща с 6 легла, кухня, трапезария, баня и тоалетна. Последните две са реализирани вътре с все тръбната разводка, извадена отдолу. Решил съм едното от нещата да е резервоар за питейна вода с хидрофор, второто - соларни панели с островен инвертор и акумулаторна група. За третото обаче не ми стига въображението - санитарния контейнер за отпадни води от банята и кенефа. Като как да се направи нещо такова, с което да има възможно най-малко неудобства /и миризми/ при минимум едномесечен престой? В тая област съм съвсем некомпетентен, приемам съвети всякакви. Със сигурност няма да мога да го паркирам близо до канализационна шахта.
    На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор.
    "Погледнато формално, всичко е нормално. Погледнато нормално, всичко е формално!"-Радой Ралин

  • #2
    От: Къща на колела

    Като на караваните , има готови резервоари но в твоя случай ще са ти малки . Място като гледам има много . Направи си най добре резервоари от неръждавейка . Размера като си ги изработваш е по желание . За чистата вода извод някъде отстрани за зареждане , ревизионен отвор отгоре за почистване и пробка (кранче) за източване . За мръсната вода се прави пак по сходен начин , като тръбата за източване е с голямо ф , и да е гъвкава . Монтира се сферичен кран в края , може да се мисли и за клапа с ел. отваряне . Миризмите не са проблем , нали има сифони . Също добавяй в мръсния резервоар и химикал за хим . тоалетни . Функцията му е такава да неутрализира миризми и разгражда био продукта .

    Коментар


    • #3
      От: Къща на колела

      Това въобще някога ще се мести ли ? След няколко години гумите и спирачната система на полуремаркето ще са заминали тотално . На времето бащата на един приятел си беше направил подобна виличка от хладилно плуремарке на СО МАТ . Понеже бяха почнали да го обират лека полека искаше евентуално да го прекараме на морето като огледах какво трябва да сменим за да може на собствен ход да се движи човека се отказа и го нарязахме за вторични на място .
      Последно редактирано от sek.1; 11-03-17, 05:13.
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • #4
        От: Къща на колела

        Полуремаркето най вероятно е бракувано. Ако не е бракувано, данъци, застраховка, прегледи....С това полуремарке не може да се влезе навсякъде(до пчелина)Голо полуремаркето тежи около 5т- Например в тази кал забрави за придвижване. С поздрав Борето Данък май нямаше. Помисли ли за тераска, стълба, сянка...
        Последно редактирано от boreto2; 11-03-17, 08:22.

        Коментар


        • #5
          От: Къща на колела

          Много е добър замисъла. С влекач ще трябва да го местиш. Такъв ли е плана на предвижване.

          Коментар


          • #6
            От: Къща на колела

            То ще стане "мечка с налъми" свестен влекач - евро къде 30 000, сетне гуми, масла. И гориво по около 30 - 40 цента на километър...
            Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

            0034 605 82 41 87, 0897 34 28 58

            Коментар


            • #7
              От: Къща на колела

              Влизам във форума, когато мога. Сега не съвсем подред - ремаркето ще минава преглед два пъти годишно, ще се мести с влекач под наем. Не се предвижда да върви по кални пътища. За чистата вода, отоплението, соларната система ми е горе-долу ясно. Единственото, което изобщо не ми е ясно е как стои въпроса със санитарния контейнер. Това, което успях да науча е, че за втечняване на лайната се слага химикал, но колко и на колко време - това не знам. Зимата дали ще замръзне, също не знам. Как се изпомпва - дали се вика фирма или и сам ще се справя, също не знам. Трябва си някой сведущ по въпроса да се изкаже. Много ми се иска да е възможно да сложа отдолу мини пречиствателна станция, но надали ще е възможно. Защо ми е целия този цирк? Отивам с бригадата на обекта, когато там още няма водопровод и канализация, ток обикновено има. Икономически изгоден хотел по правило има, но е твърде далече. Губи се време в транспорт, а и не е безплатно. Фургон или контейнер на обекта също возя. Прецених, че ще се изплати, ако го направя както трябва. Ако не - отива за вила на стационарно, там загадки няма.
              Последно редактирано от ag ro; 11-03-17, 21:32.
              На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор.
              "Погледнато формално, всичко е нормално. Погледнато нормално, всичко е формално!"-Радой Ралин

              Коментар


              • #8
                От: Къща на колела

                Много ми е интересно,къде ще ходиш с това нещо?
                Виж кемпер форума,може да ползваш някоя тяхна идея за санитарен възел.
                Успех!
                .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
                Киа спортаж2000тди 98г
                Ауди А3 1.9ТДИ
                Каравана Аdria 390Q

                Коментар


                • #9
                  От: Къща на колела

                  Първоначално публикуван от georgipetkov64 Преглед на мнение
                  Много ми е интересно,къде ще ходиш с това нещо?
                  Виж кемпер форума,може да ползваш някоя тяхна идея за санитарен възел.
                  Успех!
                  Очевадно ще ходи на работа ;-))
                  ;-)
                  Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
                  нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

                  Коментар


                  • #10
                    От: Къща на колела

                    Това нещо след 5 години на едно място ще може ли въобще да се мръдне... и на каква цена?
                    Според мен, има далеч по-мобилни варианти
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #11
                      От: Къща на колела

                      В тази тема повече се пише, отколкото чете...

                      Задачката все още е с много неизвестни. Пречиствателна станция за къща и кенеф на кемпер са добре познати жанрове, но в такъв полу-стационарен вариант нещата стават по-сложни.

                      На каква дисциплина са способни хората, които ще живеят там? За трима души 100 литра чиста вода (която се превръща в 100 литра мръсна) могат да стигнат за 2 дена, може и за седмица - според това миеш ли чинии всеки ден или ядеш в пластмаса, къпеш ли се в банята или в морето, къде си правиш утринната медитация, и други подобни неща.

                      Подвижна пречиствателна станция с подходящ капацитет не съм виждал на живо, но може и да съществува. Химията за къмпингарски тоалетни главно разгражда лайното до течна фаза, сравнително безвредна за околната среда (в еко- биовариантите си), но е скъпа. Бактериите за домашни пречиствателни станции вършат работа, но за пълно пречистване водата после трябва да мине и през попивно поле - каквото най-вероятно няма да искаш да правиш. Най-чистата версия е да се сглоби подвижен лайновоз - ремарке с резервоар, с което да изнасяш събраната субстанция до най-близката адекватна канализация. Хубаво е да не е много голям и да се изпразва често, не по-рядко от седмица. Каквато и химия да сложиш, утайката се събира на дъното и след един месец чистенето е гадно занятие.

                      Доколко трябва да бъде законосъобразна раздялата с отпадъците? Ако фургонът ще стои по повече месеци на всеки обект, може би най-адекватно е да се копаят импровизирани попивни ями, които да се погребват след края на строежа. Дали е добър вариант - ти си реши. Има и версия да се разделят фекалните води от "сивите" - мръсната вода от мивки и баня. Едните се извозват до канализация, другите се изливат на подходящо място наоколо.

                      За тоалетната - горещо препоръчвам монтиране на обикновена домашна тоалетна чиния с водна тапа. Теглото в случая не е проблем, още 20-30 кг в повече няма да натежат. Кемперско-караванните тоалетни са с директно оттичане и имат склонността да смърдят зловещо при всяка злоупотреба, каквато и химия да има отдолу. За общо впечатление може да се посети която и да е обществена химическа тоалетна наблизо.

                      Как ще се зарежда чистата вода? През лятото едно ремарке с 1-1,5 кубиков резервоар и помпа решават проблема за седмица напред, но за зимата ще трябва да се предвиди и един резервоар вътре във фургона.
                      Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                      TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                      Коментар


                      • #12
                        От: Къща на колела

                        Нито един шосеен влекач с един задвижващ мост не може да мръдне дори и на малко разкаляно . Точно по тази причина на времето работех с Камаз .
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • #13
                          От: Къща на колела

                          Първоначално публикуван от ag ro Преглед на мнение
                          Трябва си някой сведущ по въпроса да се изкаже.
                          Най-добре да питаш тия фирми които се занимават с химически тоалетни. Може да имат решение, с някакви обслужваеми или сменяеми резервоари, които да си ги обслужват те. Но това със сигурност само за тоалетната, другата вода в друг резервоар(с възможност и за директно изхвърляне). Естествено всичко дублирано с възможност за свързване с канализация, когато има възможност.
                          Вече в зависимост от обекта, може да се изкопае и нещо като помийна яма. А в много сложна ситуация за всичките тия решения...абе временно да се благодарят, че има баня.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #14
                            От: Къща на колела

                            То обикновено на строителен обект първо се прекарва ток ; вода и канализация . Отоплението вътре с какво ще е ? Щото в тоя фургон зимата не се седи от студ а лятото от жега .
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • #15
                              От: Къща на колела

                              Ток и вода лесно се прекарват, ама канализацията е малко след тях. Водата и тока ги взимаш и с временни кабели, тръби, маркучи... А канализацията трябва да се постави както ще бъде и след това, с наклони, нива, размери на тръбите, и да се свърже с централната.
                              Отопление и охлаждане с климатици и ел. печки. Същите фургони ги ползват по строежите и сега, но вместо на ремарке ги местят с кран и камиони, когато се наложи. Но предимно ги ползват за офиси, кабинети, складове, съблекални и пр. А местенето с кран, не е проблем за големите фирми с много механизация, пък и не се налага всеки месец - на големи обекти строят по половин година и повече.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X