Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гръмоотвод

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Гръмоотвод

    Хубаво е и някъде на фасадата,в ниската и част да предвидиш разглобяема връзка между заземителен кол/контур и спусъка от покрива.

    Коментар


    • #17
      От: Гръмоотвод

      Ако колегата беше решил да търси услугите на фирма занимаваща се с такава дейност ,нямаше да пита във форума.Наличието на метална ферма и термопанели от които е изградена вилата на колегата доста обликчават нещата,връзки без заварачни дейности да се избягват.По принцип монтирам разни антени които редовно ги поразява мълния,така че избягвам да давам съвети как да си го направи сам.Алуминий избягвай да го ползваш,при удар тока е в стотин ампери,говорят и за хиляди,такаче си направи сметката !Такива колове съм забивал в отводнителен колектор на 6 метра дълбочина за постигане на нужното съпротивление !
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #18
        От: Гръмоотвод

        Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
        Ако колегата беше решил да търси услугите на фирма занимаваща се с такава дейност ,нямаше да пита във форума.Наличието на метална ферма и термопанели от които е изградена вилата на колегата доста обликчават нещата,връзки без заварачни дейности да се избягват.По принцип монтирам разни антени които редовно ги поразява мълния,така че избягвам да давам съвети как да си го направи сам.Алуминий избягвай да го ползваш,при удар тока е в стотин ампери,говорят и за хиляди,такаче си направи сметката !Такива колове съм забивал в отводнителен колектор на 6 метра дълбочина за постигане на нужното съпротивление !
        Нещо трудно хващам последователността на мисълта ти , да поясня пак- по- трудното е грамотното техническо решение от специалистите.Покупката на елементите се извършва също от въпросната фирма.Продават се доволно евтино ,като се обърнеш директно. Монтажа за човек с ресурсите на Владо, не трябва да е никакъв проблем. И достоверен протокол да е необходим после-също не е проблем за организация. Пробвано.

        Коментар


        • #19
          От: Гръмоотвод

          Това е така защото ми е по лесно да свърша дадена работа,отколкото да разстягам локуми,не визирам теб.Изготвянето на проект струва едни пари, които в някои случаи са равни на цената на материалите,след като няма нормативен документ който да кара владо да прави такъв проект,то той има пълната свобода да греши или както някои му дадоха основа на която да стъпи и да си реши проблема за 2-3 дни работа
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #20
            От: Гръмоотвод

            Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение

            Алуминий на гръмоотвод не съм виждал да се използва,вероятно няма да устиска по ток при пряко попадение ,още повече че съединението между кола и алуминиев проводник няма как да стане
            Сякаш не си се качвал на покривите на повечето халета около Пловдив , всичко е с алуминиеви проводници . За връзката с поцинкованите колове, мисля че може директно, може да се мине през неръждавейка, а става и с заварка .
            0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

            Коментар


            • #21
              От: Гръмоотвод

              Краси,не съм виждал никъде,единствено на бан ,но там е мед
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #22
                От: Гръмоотвод

                Даже се сещам за още една причина защо не алуминий,но пиша от тел. и е дълго..
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #23
                  От: Гръмоотвод

                  Когато го работехме това ползвахме или специална поцинкована шина или пак специално поцинковано стоманено въже за тази работа . Шината трудно се укрепва особено като има дебела изолация по стените та повече използвахме въжето . Владо ако искаш ще ти дам телефона на човека той е изградил такива защити на половин България специалист си е по токовете и може да ти обясни всичко . Тогава напазарувахме първите инвертори на Джисми че кракрата трудно се мъкне по покривите . В такова съоръжение никъде не се използва Ае и сплавите му защото са с ниска температура на топене . Виждал съм такова съоръжение успешно понесло удар цинка от покритието буквално се беше изпарил.
                  Последно редактирано от sek.1; 20-11-13, 05:06.
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #24
                    От: Гръмоотвод

                    Тъй.

                    Нямам идея какво би ми струвало изготвянето на проект от специализирана фирма , но съм склонен да вярвам на Ронин , че е някаква цифра . Затова сондирам мнение за възможностите да се справя сам .
                    Нормативно не ми го искат , но го правя за собствена сигурност .

                    До тук : алуминиевия проводник определено отпада . Поцинкована шина и арматурно желязо ф8 не са ми проблем . И без друго давам доста детайли за горещо поцинковане ( едва ли "специално" такова е решаващ фактор) в Радомир "на едро" . Не ми е проблем и дебелината на изолацията при монтажа .
                    Запознах се и с Наредба№4 , макар , че за някои данни нямам информация , но ще взема средни стойности за района от старите хора .
                    Все още се колебая за вариантите за монтаж , но имам още малко време за това - все пак вече съм заложил на билото място за два кола . Лаишката ми идея с тях беше да уловя мълнията още преди да е ударила покрива , но вече ми се изясни . Пък и лесно мога да ги резна с флекса ако мина на Варианта на Либхерчето и Коко.
                    Вече за заземяването - ще се решава в процеса на работа . Колкото е необходимо - толкова , докато вляза в нормите .

                    Първоначално публикуван от СПИДИ Преглед на мнение
                    ...Хубаво е и някъде на фасадата,в ниската и част да предвидиш разглобяема връзка между заземителен кол/контур и спусъка от покрива....
                    Да , такава "кутия" разгледах тази сутрин , монтирана на едно училище току под носа ми Оказа се , че е задължителна.

                    Благодаря на всички за съдействието !
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Гръмоотвод

                      Владо, не знам защо решихте с Ронин ,че става дума за проект и заплащането му. Работното решение не е официален документ и се изразява в коректен опис на необходимите елементи, съобразени с даденостите ти. Иначе събираш откъслечни мнения оттук оттам , и се опитваш да си сглобиш твоята картинка.
                      Между другото,дори и проект да е , не струва повече от няколко заземителни кола.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Гръмоотвод

                        Първоначално публикуван от ALEX_Z Преглед на мнение
                        Владо, не знам защо решихте с Ронин ,че става дума за проект и заплащането му. Работното решение не е официален документ и се изразява в коректен опис на необходимите елементи, съобразени с даденостите ти. Иначе събираш откъслечни мнения оттук оттам , и се опитваш да си сглобиш твоята картинка.
                        Между другото,дори и проект да е , не струва повече от няколко заземителни кола.
                        Ами аз затова отбелязах , че нямам идея кое какво струва и затова реших първо да "сбглобя картинката" със собствени усилия . А то се подразбира , че ако не успея , ще прибягна до услугите на специалисти . Но мисля , че ще се справя . Имам и покана тези дни да разгледам една инсталация на подобна сграда , направена професионално . Просто сега ми идва до главата подобен проблем
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Гръмоотвод

                          Със щирове е по-добре, според мен. И колкото по-високи - Мечо Пух.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Гръмоотвод

                            Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                            Даже се сещам за още една причина защо не алуминий,но пиша от тел. и е дълго..
                            На склада на кауфланд е с алуминиеви Ф-та и на повечето сгради в онази индустриална зона, също и в Радиново съм виждал>Повечето покриви с мембрана от винил също ги правят с едни павенца и пръчки отгоре .
                            Относно темата според мен е достатъчно да се заземи конструкцията и ламарината на покрива плюс един или два вертикални кола с директни ерматури или шини към заземителните колове .
                            0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                            Коментар


                            • #29
                              От: Гръмоотвод

                              Краси,това за което говориш е с термопанели и както казах по горе доста обликчава нещата,на складовете на кауфланд има газоразрядници или както им викат и не е точно същото за което пита Владо,вертикални колове на 1100 метра си е ,ела вълчо ме изяж !

                              Алуминий към каквото и да било няма да има надежна връзка ,алуминия е мек и всяка скоба или стяга ще доведе до разхлабване,а да не забравяме и темературното разширение от което алуминия ще се разхлаби сам без да го клати вятъра .На някои стари сгради съм виждал плетено алуминиево въже с медна карбовка за ухо,но там където ги виждаме са заземление на общото ел.табло на входа/блока,ако си забелязъл вече не ги правят така а пускат обикновено 10 квадрата меден многожичен с карбовка !Но пак отбелязвам че не става въпрос за защита от гръмотевици ! На всички покриви дето сме се качвали (Карлсон ряпа да яде) е изпълнено с поцинковано кръгло желязо или плоска метална шина.Забележи че и твоите колеги от Мтел на всички клетки от покрива Задължително пускат до долу метална поцинкована шина,а оставянето на разглобяемо съединение облекчава измерването и нищо повече !


                              п.п Краси,приготвил съм ти болта още миналата седмица !Сега ще потърся снимки руснаците как са правили едни покриви по времето когато икономия беше мръсна дума !
                              Последно редактирано от Roninn; 20-11-13, 18:15.
                              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                              Анатолий Пейчинов o8875о9815
                              https://dvrbg.com/

                              Коментар


                              • #30
                                От: Гръмоотвод

                                Стоманобетонна конструкция ли е сградата? Има ли непрекъснати шайби/колони от основите до покрива и фермите заварявани ли са за тяхната арматура? Какви са основите? Може ли да се спусне повече от един спусък, то винаги може, но ще загрозява ли или компрометира завършена работа-мазилки, изолации, цокли, дренаж и т.н.?
                                Помисли и се консултирай за контур по покрива, евентуално повече спусъци, хоризонтално заровени железа, всичко от 8-10 мм. арматура, заварките и откритите части- антикорозионно обработени. След измерването всичко се заварява. Ако конструкцията е стоманобетон с непрекъснати колони/шайби и възможност за заваряване между арматурата на колоните и носещите ферми, а ламарината е многократно свързана електрически с фермите, даже нищо не ти трябва. Но ако сложиш щирове за мълниеприемници е зор с укрепването, свързването и даже хидроизолацията.На вид става, но не ли твърдо заварено, след години ако се направят измервания, понякога се виждат отчайващи резултати.
                                А тези простотии се правят от името на всички ни.
                                Даника
                                Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X