Първоначално публикуван от Asen Kushlev
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Електрическа тента - проблем
Свий
X
-
Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
-
Една втулка и ще стане. А лагеруването към корпуса на тентата как ще стане, сега има една планка, на която с два винта се хваща мотора. И като дължина как ще стане по оста? Ще трябва повече да огледам разстоянията. За сега май като гледам ще закърпя стария плат, ще го лепна към вала с някакво лепило, намерих някакво на спрей течна гума, дават плат и метал да лепи, и ще карам докато умре мотора. После сваляне на всичко, нов плат и механизъм.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
Конзолата на сенника към която се захваща главата на мотора в момента трябва да може да се мърда наляво/надясно за корекция на размера на вала. Редуктора е малко по-дебел от главата на мотора (към 5-10мм) и ще трябва да се мръдне малко конзолата наляво за да влезе. По-добре хвани плата с няколко нита през 1 метър - това е достатъчно, той след като се навие се държи сам. Така ще ти е по-лесно после да обработваш края на вала за преправянето към манивела. Иначе да използваш мотора още колкото може е добре, но трябва да имаш впредвид, че развит сенник в твое отсъствие е опасен за раменете - силен вятър лесно ще ги счупи!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Сега ми хрумна, ще му измисля някаква блокировка с ремък или някой стар колан например. Прибирам я и връзвам, да е мирно селото. Ще разгледам по-подробно нещата следващата седмица. Благодаря за насоките! Остава отворен въпроса. Намерих и един представител на Somfy при нас, ще мина да го видя да не би да имат заместител на този мотор, и да не струва половин селска къща.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
Намерих две стари снимки в телефона, лошо качество но за по-ясна представа какво представлява мотора и самата тента.
Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
Конзолата ти не се мърда наляво-надясно, а е фиксирана с един болт, но това не е драма защото има достатъчно място да влезе редуктора и сигурно ще остане даже малко луфт да се обере с някаква втулка между чашката и редуктора. Най-голямата заигравка ще е да се уплътни чашката към вала и да се фиксира с винтове.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Редуктора ми се вижда доста голям, тук има около 20-25 мм между тръбата и планката, която държи оста на мотора. Там в оста е с един шплент. Ако тези отвори на корпуса на редуктора паснат на планката с двата болта, другото ще стане, ако трябва и тръбата ще се накъси. Но за сега оставам така, докато умре мотора. Дадох плата на шивач да му удари нови шевове, видимо само е избелял и са изгоряли конците. Сега филма е как да го сглобя на място. Принципно трябва да навия два оборота плат на тръбата, и после да монтирам към гредата отпред, но нея ще трябва да я сваля вероятно. Там плата има зашит пластмасов въже да го наречем, то влиза в един канал. По обратния ред ще е по-трудно. Няма да ми стигнат ръцете май
Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
Планката дето е хваната с двата болта през конзолата също ще се маха и тогава мястото ще е достатъчно с аванс. С два по-дълги болта ще хванеш редуктора директно към конзолата и после ще обереш луфта към вала с някаква втулка по размер, може и пластмасова. Плата трябва да се монтира строго перпендикулярно към вала за да се навива правилно иначе ще се навива накриво, за предната греда е така - отвиваш я от раменете и мушкаш джоба с въжето в канала, отвързваш внимателно (чупи носове) раменете и монтираш обратно предната греда. След това трябва да навиеш плата с мотора, ще трябва да му промениш крайните позиции с двете бели врътки на главата на мотора - стрелките показват коя врътка коя посока регулира, избираш правилната и почваш да я въртиш накъдето ти трябва: + увеличава хода в тази посока, а - намалява. Като увеличиш хода на едната посока обаче, трябва със същия размер да намалиш на другата за да се запази непроменено общото разстояние!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Мислих как да оптимизираш процеса на обратното поставяне на плата:
1. Двама души хващате предната греда в двата края и внимателно отвързвате въжетата - пружините в рамената са силни, но полека ще ги отпуснете до изправено положение.
2. Пускаш мотора да се превърти до крайно предно положение, след като спре пробваш с врътка №2 да въртиш към + един/два оборота - мотора трябва да мръдне още една стъпка напред, ако не мръдне пробваш същото с врътка №1. Така ще се определи кой номер за коя посока отговаря, ако имаш късмет и 2 е за напред, продължавай да въртиш докато вала не направи няколко пълни оборота. При този вариант е хубаво да не пипаш №1 изобщо за да не се промени задното положение.
3. Поставяш предния край на плата с въжето в предната греда и опъваш плата до вала. Ако трябва още отвиваш вала с №2 докато застане така, че да ти е удобно да залепиш задния край на плата на същото място където е бил - така ще се гарантира правилното му навиване.
4. Навиваш плата на вала с мотора и регулираш задното положение с врътка №1, след което оправяш и предното положение - мотора трябва да спира преди раменете да се изправят напълно.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнениеМислих как да оптимизираш процеса на обратното поставяне на плата:
1. Двама души хващате предната греда в двата края и внимателно отвързвате въжетата - пружините в рамената са силни, но полека ще ги отпуснете до изправено положение.
2. Пускаш мотора да се превърти до крайно предно положение, след като спре пробваш с врътка №2 да въртиш към + един/два оборота - мотора трябва да мръдне още една стъпка напред, ако не мръдне пробваш същото с врътка №1. Така ще се определи кой номер за коя посока отговаря, ако имаш късмет и 2 е за напред, продължавай да въртиш докато вала не направи няколко пълни оборота. При този вариант е хубаво да не пипаш №1 изобщо за да не се промени задното положение.
3. Поставяш предния край на плата с въжето в предната греда и опъваш плата до вала. Ако трябва още отвиваш вала с №2 докато застане така, че да ти е удобно да залепиш задния край на плата на същото място където е бил - така ще се гарантира правилното му навиване.
4. Навиваш плата на вала с мотора и регулираш задното положение с врътка №1, след което оправяш и предното положение - мотора трябва да спира преди раменете да се изправят напълно.
П.П. Тия копчалъци на 20+ години съм ги мъчил леко да ги въртя и не мърдат, не ми се напъват че са опечени.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
За врътките си прав - лесно се чупят след много години на слънце! Ами успех тогава!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар