Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електрическа тента - проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
    А чалъм да му насадя ръчен механизъм без гимнастики има ли?
    Само това: Най-лесно и евтино ще ти е да минеш към ръчно управление с манивела: трябва ти редукторна чашка ф60, редуктор 1:11или 1:7 и манивела. Има само една драма - редукторната чашка е за вал ф60 (външно) и във вал 63мм ще хлопа, т.е. ще трябва да се уплътни с нещо тази разлика и да се фиксира с нитове/винтове.
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

    Коментар


    • #17
      Една втулка и ще стане. А лагеруването към корпуса на тентата как ще стане, сега има една планка, на която с два винта се хваща мотора. И като дължина как ще стане по оста? Ще трябва повече да огледам разстоянията. За сега май като гледам ще закърпя стария плат, ще го лепна към вала с някакво лепило, намерих някакво на спрей течна гума, дават плат и метал да лепи, и ще карам докато умре мотора. После сваляне на всичко, нов плат и механизъм.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #18
        Конзолата на сенника към която се захваща главата на мотора в момента трябва да може да се мърда наляво/надясно за корекция на размера на вала. Редуктора е малко по-дебел от главата на мотора (към 5-10мм) и ще трябва да се мръдне малко конзолата наляво за да влезе. По-добре хвани плата с няколко нита през 1 метър - това е достатъчно, той след като се навие се държи сам. Така ще ти е по-лесно после да обработваш края на вала за преправянето към манивела. Иначе да използваш мотора още колкото може е добре, но трябва да имаш впредвид, че развит сенник в твое отсъствие е опасен за раменете - силен вятър лесно ще ги счупи!
        Honda XL600LM, 1987
        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
        Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

        Коментар


        • #19
          Сега ми хрумна, ще му измисля някаква блокировка с ремък или някой стар колан например. Прибирам я и връзвам, да е мирно селото. Ще разгледам по-подробно нещата следващата седмица. Благодаря за насоките! Остава отворен въпроса. Намерих и един представител на Somfy при нас, ще мина да го видя да не би да имат заместител на този мотор, и да не струва половин селска къща.
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • #20
            Намерих две стари снимки в телефона, лошо качество но за по-ясна представа какво представлява мотора и самата тента.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230617_180119_385.jpg
Прегледи:190
Размер:312.0 КБ
ID:6984931
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230617_180046_807.jpg
Прегледи:186
Размер:401.6 КБ
ID:6984932
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • Edo
              Edo коментира
              Редактиране на коментар
              Интересна конструкция - най-вероятно ще кара още 20 години! Мотора като умре ще му сложиш една манивела и готово. Не се вижда от снимката дали конзолата към която се хваща главата на мотора може да се движи по тръбата вляво/вдясно? Това ще е важно при преминаването към ръчно управление.

          • #21
            Това ти трябва:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1736755063479.jpg
Прегледи:172
Размер:414.9 КБ
ID:6985108
            Honda XL600LM, 1987
            Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
            Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

            Коментар


            • #22
              Тръбата може да шава, но малко от другата страна. За този механизъм ще трябва да се реже тръбата вероятно. Тази събота имам среща с Виваком и ще снимам повече.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #23
                Малко снимки:

                Прикачени файлове
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • #24
                  Конзолата ти не се мърда наляво-надясно, а е фиксирана с един болт, но това не е драма защото има достатъчно място да влезе редуктора и сигурно ще остане даже малко луфт да се обере с някаква втулка между чашката и редуктора. Най-голямата заигравка ще е да се уплътни чашката към вала и да се фиксира с винтове.
                  Honda XL600LM, 1987
                  Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                  Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                  Коментар


                  • #25
                    Редуктора ми се вижда доста голям, тук има около 20-25 мм между тръбата и планката, която държи оста на мотора. Там в оста е с един шплент. Ако тези отвори на корпуса на редуктора паснат на планката с двата болта, другото ще стане, ако трябва и тръбата ще се накъси. Но за сега оставам така, докато умре мотора. Дадох плата на шивач да му удари нови шевове, видимо само е избелял и са изгоряли конците. Сега филма е как да го сглобя на място . Принципно трябва да навия два оборота плат на тръбата, и после да монтирам към гредата отпред, но нея ще трябва да я сваля вероятно. Там плата има зашит пластмасов въже да го наречем, то влиза в един канал. По обратния ред ще е по-трудно. Няма да ми стигнат ръцете май
                    Ford Maverick II 2.3 XLT
                    Ford Mondeo MK5

                    Коментар


                    • #26
                      Планката дето е хваната с двата болта през конзолата също ще се маха и тогава мястото ще е достатъчно с аванс. С два по-дълги болта ще хванеш редуктора директно към конзолата и после ще обереш луфта към вала с някаква втулка по размер, може и пластмасова. Плата трябва да се монтира строго перпендикулярно към вала за да се навива правилно иначе ще се навива накриво, за предната греда е така - отвиваш я от раменете и мушкаш джоба с въжето в канала, отвързваш внимателно (чупи носове) раменете и монтираш обратно предната греда. След това трябва да навиеш плата с мотора, ще трябва да му промениш крайните позиции с двете бели врътки на главата на мотора - стрелките показват коя врътка коя посока регулира, избираш правилната и почваш да я въртиш накъдето ти трябва: + увеличава хода в тази посока, а - намалява. Като увеличиш хода на едната посока обаче, трябва със същия размер да намалиш на другата за да се запази непроменено общото разстояние!
                      Honda XL600LM, 1987
                      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                      Коментар


                      • #27
                        Благодаря за насоките
                        Ford Maverick II 2.3 XLT
                        Ford Mondeo MK5

                        Коментар


                        • #28
                          Мислих как да оптимизираш процеса на обратното поставяне на плата:

                          1. Двама души хващате предната греда в двата края и внимателно отвързвате въжетата - пружините в рамената са силни, но полека ще ги отпуснете до изправено положение.

                          2. Пускаш мотора да се превърти до крайно предно положение, след като спре пробваш с врътка №2 да въртиш към + един/два оборота - мотора трябва да мръдне още една стъпка напред, ако не мръдне пробваш същото с врътка №1. Така ще се определи кой номер за коя посока отговаря, ако имаш късмет и 2 е за напред, продължавай да въртиш докато вала не направи няколко пълни оборота. При този вариант е хубаво да не пипаш №1 изобщо за да не се промени задното положение.

                          3. Поставяш предния край на плата с въжето в предната греда и опъваш плата до вала. Ако трябва още отвиваш вала с №2 докато застане така, че да ти е удобно да залепиш задния край на плата на същото място където е бил - така ще се гарантира правилното му навиване.

                          4. Навиваш плата на вала с мотора и регулираш задното положение с врътка №1, след което оправяш и предното положение - мотора трябва да спира преди раменете да се изправят напълно.
                          Honda XL600LM, 1987
                          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                          Коментар


                          • #29
                            Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
                            Мислих как да оптимизираш процеса на обратното поставяне на плата:

                            1. Двама души хващате предната греда в двата края и внимателно отвързвате въжетата - пружините в рамената са силни, но полека ще ги отпуснете до изправено положение.

                            2. Пускаш мотора да се превърти до крайно предно положение, след като спре пробваш с врътка №2 да въртиш към + един/два оборота - мотора трябва да мръдне още една стъпка напред, ако не мръдне пробваш същото с врътка №1. Така ще се определи кой номер за коя посока отговаря, ако имаш късмет и 2 е за напред, продължавай да въртиш докато вала не направи няколко пълни оборота. При този вариант е хубаво да не пипаш №1 изобщо за да не се промени задното положение.

                            3. Поставяш предния край на плата с въжето в предната греда и опъваш плата до вала. Ако трябва още отвиваш вала с №2 докато застане така, че да ти е удобно да залепиш задния край на плата на същото място където е бил - така ще се гарантира правилното му навиване.

                            4. Навиваш плата на вала с мотора и регулираш задното положение с врътка №1, след което оправяш и предното положение - мотора трябва да спира преди раменете да се изправят напълно.
                            Не ми се разбутват позициите, мисля да залепя плата на място, после да прехвърля целия плат два пъти(толкова май си беше навит при напълно разпънато положение), после свалям гредата, монтирам плата и я връщам. Паля свещ и пробвам.
                            П.П. Тия копчалъци на 20+ години съм ги мъчил леко да ги въртя и не мърдат, не ми се напъват че са опечени.
                            Ford Maverick II 2.3 XLT
                            Ford Mondeo MK5

                            Коментар


                            • #30
                              За врътките си прав - лесно се чупят след много години на слънце! Ами успех тогава!
                              Honda XL600LM, 1987
                              Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                              Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                              Коментар


                              • Asen Kushlev
                                Asen Kushlev коментира
                                Редактиране на коментар
                                Благодаря!

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X