Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електрическа тента - проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Електрическа тента - проблем

    Имам питане за тента с ел.задвижване, монтирана е на село. Когато не съм там я прибирам, но доста често като си отида следващия път и е разпъната, обикновено ако е имало по-силен вятър. Предполагам мотора си има някаква спирачка, какъв може да е проблема? На ръка като я напъна не мърда в никаква посока - разгъване/ сгъване. Другата особеност е, че когато ме няма спирам тока и мотора няма захранване. Друг проблем е, че понякога мотора прекъсва, спира, тръгва, понякога насича работата си. Дали е четки, има ли изобщо? Вчера питах една фирма при нас, която от много години се занимава с тенти, човека каза че няма идея къде може да е проблема, и че общо взето всяка тента е с различна конструкция и механизми/ мотори. Тази е доста стара, подарък, докарана е от Германия. конструкцията е много стабилна, та ми се иска да си сменя плата и да си я ползвам, вече 3-4 години си върши идеално работата. Та някой ако е разглабял или знае какъв му е дерта да казва.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

  • #2
    Ако е тента с чупещи рамене (без дублирано ръчно управление с манивела) на която спираш тока докато те няма - има само един начин да се развие сама: ако адаптора на мотора е изпуснал вътре във вала, но тогава сенника ще губи крайните си положения и няма да спира автоматично където трябва! Моторите са безчеткови с планетарни редуктори, вътре във вала на който се навива плата, но ако има добро захранване и прекъсва - може скоро да умре окончателно. Смяната на плата е възможна.
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
      Ако е тента с чупещи рамене (без дублирано ръчно управление с манивела) на която спираш тока докато те няма - има само един начин да се развие сама: ако адаптора на мотора е изпуснал вътре във вала, но тогава сенника ще губи крайните си положения и няма да спира автоматично където трябва! Моторите са безчеткови с планетарни редуктори, вътре във вала на който се навива плата, но ако има добро захранване и прекъсва - може скоро да умре окончателно. Смяната на плата е възможна.
      Да, такава е с две чупещи рамена и без ръчно управление. Това спомена вчера и човека, но няма проблем с крайните положения. Освен ако тези прекъсвания не ги броим за такъв, но като тръгне си стига крайната точка, дори на две-три тръгвания. Плата го свалих, ще се направи нов не е проблем. Само дето е захванат към вала с лепило, но май намерих подходящо на спрей за 20 кинта. Но искам да изясня проблема с мотора. Разни ми излизат в интернет, но нямат подробно размери и закрепване, а този извадя ли го ще му е за последно вероятно. Преправяне към ръчно с манивела пак няма да е плъг енд плей, ще има някакви преправяния. Лошото е, че няма къде да видя на живо мотори и механизми при нас.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #4
        Ако си в София може да минеш през магазина - имаме мостри на мотори и ще ти обясня всичко. От друга страна проблема ти изглежда невъзможен - сенника се движи само от мотора напред/назад между две крайни позиции и ако му спреш тока няма как да мръдне без да му се счупи нещо по механиката, а това веднага ще промени крайната позиция и ще го забележиш?!
        Honda XL600LM, 1987
        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
        Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

        Коментар


        • Сандо
          Сандо коментира
          Редактиране на коментар
          Дайте адрес на този магазин, че искам и аз да сложа такава тента вкъщи.

        • Edo
          Edo коментира
          Редактиране на коментар
          Бул. Михай Еминеску 5 - на кръстовището с ул. Иван Асен 2 срещу Румънското посолство. "Боряна 22" е фирмата.

        • Asen Kushlev
          Asen Kushlev коментира
          Редактиране на коментар
          За съжаление съм в Габрово, ако излезе път ще мина.

      • #5
        Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
        .... Когато не съм там я прибирам, но доста често като си отида следващия път и е разпъната ...
        Възможно ли е някой да си я разпъва? - роднина, съсед, хашлаци, табор мургави?

        Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

        Коментар


        • Asen Kushlev
          Asen Kushlev коментира
          Редактиране на коментар
          В интерес на истината, първия път набедих един приятел, закара ми една ламперия, реших че е решил да я разпъне да не я вали. Но няма кой друг да се занимава, а все пак е заключена портата и има ограда. Не че не може да влезе някой, но няма начин точно за това. А е доста открито и се вижда от улицата.

      • #6
        С дистанционно ли е сенника или с ключ? Има ли датчик за вятър? Мога да ти снимам утре един мотор да видиш как изглежда, ако решиш да вадиш и провериш твоя. Обикновено мотора е занитен към корпуса и не се вади без да счупиш нещо, но редуктора и блока за управление се вадят по-лесно. Всичко това важи за по-съвременните мотори - при тази стара немска система може да е различно.
        Honda XL600LM, 1987
        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
        Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

        Коментар


        • #7
          С ключ е сега, дадоха ми я с парче кабел .Датчик за вятър тогава едва ли е бил измислен. Мисля че мотора е монтиран с болтове към тръбата вал.
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • #8
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #9
              Това е
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #10
                Снимката не се вижда!
                Honda XL600LM, 1987
                Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                Коментар


                • #11
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250105_132419_721.jpg
Прегледи:154
Размер:386.1 КБ
ID:6984701
                  Ford Maverick II 2.3 XLT
                  Ford Mondeo MK5

                  Коментар


                  • #12
                    Ето какво има в такива мотори:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1736408916582.jpg
Прегледи:127
Размер:475.7 КБ
ID:6984716
                    Мотора е в средата и няма достъп до него - в това антично Somfy може и да се вади без проблем?! Обикновено проблемите идват от влязла вода - винаги се монтира с кабела надолу, да не влизат капки! Пръстена на снимката е брояча на обороти - при тебе е сив и започнал да се разпада, това може би ще е най-големия проблем при разглобяването защото ако се счупи окончателно едва ли ще намериш друг - много е старо това. Иначе вързваш двете рамена в събрано положение да неутрализираш пружините в тях, отвиваш двете болтчета от главата на мотора и с помощник от другата страна който осигурява да не се измъкне лагерния край, просто издърпваш мотора от вала - хубаво е да се опиташ после да го сложиш на същото място за да не променяш крайните позиции. Ако не излиза, значи е фиксиран допълнително с винтове през вала и ще трябва да отвиеш плата за да ги видиш. В случай, че умре окончателно - не е фатално: има такива жични мотори с близки характеристики да твоя 16Nm / 16 оборота/минута, например 20/15 и пак ще имаш тента, даже може да си вземеш и комбиниран с манивела за да не те бъркат проблемите с тока в Габровския Балкан!
                    Honda XL600LM, 1987
                    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                    Коментар


                    • #13
                      Мотора е с винтове към вала, свалих плата за ремонт(или смяна ако не стане) и се виждат. Тръбата външно е Ф63, вероятно мотора е Ф60. Ако се намери нов мотор който да пасне без преправяне ще е идеално. Още по-идеално ако успея да му насадя механизъм с манивела и да не го мисля. Нямам повече снимки, не знаех че ще е толкова сложно и снимах само мотора. Повече снимки на механизма следващата седмица 18-20, че съм на 50 км., там съм в предбалкана между Севлиево и Троян . Така като спомена мисля че придърпването е от изронване на зъбите на брояча, вече се разпадат. Само защо се разпъва сама?
                      Ford Maverick II 2.3 XLT
                      Ford Mondeo MK5

                      Коментар


                      • #14
                        Ние работим с Gaviota Испания и подходящ мотор с/без манивела имат, но не и за този вал. Просто нямат адаптори за кръгъл вал 63мм, имат за 70мм - та ще трябва да се сменя и вала. Може да потърсиш пак Somfy, но те си затвориха склада в БГ и вече всички поръчки са от Гърция: по-бавни и по-скъпи. Моята тента на вилата е с такъв шантав вал и за да го използвам взех алуминиев адаптор за вал 70мм осмостен и го изпилих, но не си заслужава чанча! Най-лесно и евтино ще ти е да минеш към ръчно управление с манивела: трябва ти редукторна чашка ф60, редуктор 1:11или 1:7 и манивела. Има само една драма - редукторната чашка е за вал ф60 (външно) и във вал 63мм ще хлопа, т.е. ще трябва да се уплътни с нещо тази разлика и да се фиксира с нитове/винтове.
                        Последно редактирано от Edo; 09-01-25, 14:03.
                        Honda XL600LM, 1987
                        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                        Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                        Коментар


                        • #15
                          А чалъм да му насадя ръчен механизъм без гимнастики има ли?
                          Ford Maverick II 2.3 XLT
                          Ford Mondeo MK5

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X