Имам питане за тента с ел.задвижване, монтирана е на село. Когато не съм там я прибирам, но доста често като си отида следващия път и е разпъната, обикновено ако е имало по-силен вятър. Предполагам мотора си има някаква спирачка, какъв може да е проблема? На ръка като я напъна не мърда в никаква посока - разгъване/ сгъване. Другата особеност е, че когато ме няма спирам тока и мотора няма захранване. Друг проблем е, че понякога мотора прекъсва, спира, тръгва, понякога насича работата си. Дали е четки, има ли изобщо? Вчера питах една фирма при нас, която от много години се занимава с тенти, човека каза че няма идея къде може да е проблема, и че общо взето всяка тента е с различна конструкция и механизми/ мотори. Тази е доста стара, подарък, докарана е от Германия. конструкцията е много стабилна, та ми се иска да си сменя плата и да си я ползвам, вече 3-4 години си върши идеално работата. Та някой ако е разглабял или знае какъв му е дерта да казва.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Електрическа тента - проблем
Свий
X
-
Ако е тента с чупещи рамене (без дублирано ръчно управление с манивела) на която спираш тока докато те няма - има само един начин да се развие сама: ако адаптора на мотора е изпуснал вътре във вала, но тогава сенника ще губи крайните си положения и няма да спира автоматично където трябва! Моторите са безчеткови с планетарни редуктори, вътре във вала на който се навива плата, но ако има добро захранване и прекъсва - може скоро да умре окончателно. Смяната на плата е възможна.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
-
Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнениеАко е тента с чупещи рамене (без дублирано ръчно управление с манивела) на която спираш тока докато те няма - има само един начин да се развие сама: ако адаптора на мотора е изпуснал вътре във вала, но тогава сенника ще губи крайните си положения и няма да спира автоматично където трябва! Моторите са безчеткови с планетарни редуктори, вътре във вала на който се навива плата, но ако има добро захранване и прекъсва - може скоро да умре окончателно. Смяната на плата е възможна.
Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
Ако си в София може да минеш през магазина - имаме мостри на мотори и ще ти обясня всичко. От друга страна проблема ти изглежда невъзможен - сенника се движи само от мотора напред/назад между две крайни позиции и ако му спреш тока няма как да мръдне без да му се счупи нещо по механиката, а това веднага ще промени крайната позиция и ще го забележиш?!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение.... Когато не съм там я прибирам, но доста често като си отида следващия път и е разпъната ...
Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)
Коментар
-
В интерес на истината, първия път набедих един приятел, закара ми една ламперия, реших че е решил да я разпъне да не я вали. Но няма кой друг да се занимава, а все пак е заключена портата и има ограда. Не че не може да влезе някой, но няма начин точно за това. А е доста открито и се вижда от улицата.
-
-
С дистанционно ли е сенника или с ключ? Има ли датчик за вятър? Мога да ти снимам утре един мотор да видиш как изглежда, ако решиш да вадиш и провериш твоя. Обикновено мотора е занитен към корпуса и не се вади без да счупиш нещо, но редуктора и блока за управление се вадят по-лесно. Всичко това важи за по-съвременните мотори - при тази стара немска система може да е различно.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Ето какво има в такива мотори:
Мотора е в средата и няма достъп до него - в това антично Somfy може и да се вади без проблем?! Обикновено проблемите идват от влязла вода - винаги се монтира с кабела надолу, да не влизат капки! Пръстена на снимката е брояча на обороти - при тебе е сив и започнал да се разпада, това може би ще е най-големия проблем при разглобяването защото ако се счупи окончателно едва ли ще намериш друг - много е старо това. Иначе вързваш двете рамена в събрано положение да неутрализираш пружините в тях, отвиваш двете болтчета от главата на мотора и с помощник от другата страна който осигурява да не се измъкне лагерния край, просто издърпваш мотора от вала - хубаво е да се опиташ после да го сложиш на същото място за да не променяш крайните позиции. Ако не излиза, значи е фиксиран допълнително с винтове през вала и ще трябва да отвиеш плата за да ги видиш. В случай, че умре окончателно - не е фатално: има такива жични мотори с близки характеристики да твоя 16Nm / 16 оборота/минута, например 20/15 и пак ще имаш тента, даже може да си вземеш и комбиниран с манивела за да не те бъркат проблемите с тока в Габровския Балкан!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
Мотора е с винтове към вала, свалих плата за ремонт(или смяна ако не стане) и се виждат. Тръбата външно е Ф63, вероятно мотора е Ф60. Ако се намери нов мотор който да пасне без преправяне ще е идеално. Още по-идеално ако успея да му насадя механизъм с манивела и да не го мисля. Нямам повече снимки, не знаех че ще е толкова сложно и снимах само мотора. Повече снимки на механизма следващата седмица 18-20, че съм на 50 км., там съм в предбалкана между Севлиево и Троян. Така като спомена мисля че придърпването е от изронване на зъбите на брояча, вече се разпадат. Само защо се разпъва сама?
Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
Ние работим с Gaviota Испания и подходящ мотор с/без манивела имат, но не и за този вал. Просто нямат адаптори за кръгъл вал 63мм, имат за 70мм - та ще трябва да се сменя и вала. Може да потърсиш пак Somfy, но те си затвориха склада в БГ и вече всички поръчки са от Гърция: по-бавни и по-скъпи. Моята тента на вилата е с такъв шантав вал и за да го използвам взех алуминиев адаптор за вал 70мм осмостен и го изпилих, но не си заслужава чанча! Най-лесно и евтино ще ти е да минеш към ръчно управление с манивела: трябва ти редукторна чашка ф60, редуктор 1:11или 1:7 и манивела. Има само една драма - редукторната чашка е за вал ф60 (външно) и във вал 63мм ще хлопа, т.е. ще трябва да се уплътни с нещо тази разлика и да се фиксира с нитове/винтове.Последно редактирано от Edo; 09-01-25, 14:03.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар