Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за "сбирщайн"...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Питане за "сбирщайн"...

    Благодаря много за бързите отговори на NovemberCharlie и господин никой. Май ще преосмисля мнението си, основно поради:
    Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
    Просто изведнъж установяваш, че спирането може да бъде прецизно контролирано...
    Иначе за спускането...зависи какво разбира човек под "бързо". 80 кг и с доста по-слабо колело спускам да кажем черен път с ~50 км и без път с ~25 км. Отзад-v-brake, отпред - дискова, Shimano BR-M495. Даун хилл-а ми е непонятна дисциплина. Карам по възможно най-удобния (и най-красивия) терен. Така или иначе карам доста бързо в града и контролираното и бързо спиране ми е важно...

    Коментар


    • #17
      От: Питане за "сбирщайн"...

      Първоначално публикуван от karies Преглед на мнение
      Иначе за спускането...зависи какво разбира човек под "бързо". 80 кг и с доста по-слабо колело спускам да кажем черен път с ~50 км и без път с ~25 км. Отзад-v-brake, отпред - дискова, Shimano BR-M495. Даун хилл-а ми е непонятна дисциплина. Карам по възможно най-удобния (и най-красивия) терен. Така или иначе карам доста бързо в града и контролираното и бързо спиране ми е важно...
      Съгласих се с теб, но искам да ме разбереш правилно - между спиране в градски условия (на равно) и спиране при наклон на 15 градуса разликата е от небето до земята (буквално ). На няколко пъти го изпитах на гърба си... Въобще красиви кълбета бяха. Още имам белези по лакътя и коляното. Дори и с добра спирачка и добри лостчета винаги има място за грешка и е добре да се подготвиш вътрешно за разликата. Колкото до DH-то... просто не е моят тип каране, но и в Allmountin-а има предостатъчно агресивни спускания, та за това си имам винаги по едно (две-три-четири-петнайсет) на ум.
      On-topic - като стана дума за Avid-ките някой да има идея човек от къде може човек да си ги купи. Търся и цени за накладки за Avid BB5, ако някой може да подскаже ще съм благодарен.

      Коментар


      • #18
        От: Питане за "сбирщайн"...

        По основните магазини няма ли? БАС, Байк център, Байк зона, Шаман?
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • #19
          От: Питане за "сбирщайн"...

          Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
          По основните магазини няма ли? БАС, Байк център, Байк зона, Шаман?
          По навик все гледам в "крещящите колела" и все забравям останалите - моя грешка разбира се.
          Естествено в байкцентъра има всичко. Даже си го сметнах на 92 лева без доставката.

          Коментар


          • #20
            От: Питане за "сбирщайн"...

            Тъкмо бях тръгнал да изпращам на ЛС линк към байкцентъра и видях, че има още няколко поста по-надолу :-)

            а що се отнася до стиловете... колелото, което събирам е за ХС, не Allmountin. Нямам нито възможност, нито време, нито намерение да имам няколко колелета... Пък и предпочитам из сериозната планина пеша (хехе, ще ми се да видя велосипедисти из любимите ми маршрути, тоест не ми се ще, пък и не може за щастие...офф-топик е, но ме натъжава много факта, че ме изтикват все по-нагоре, по все по-труднодостъпни и неудобни за пребиваване местности, горе-долу като индианец в САЩ средата на 19 в. се чувствувам...но да не се отплесвам:-)) Колелото ще се кара 70-80% градско...така че то си е от значение. Планинските терени основно са от типа "сравнително ниска и много начупена орографска система..."
            Последно редактирано от karies; 07-10-10, 22:48.

            Коментар


            • #21
              От: Питане за "сбирщайн"...

              Извинявам се предварително за "off-topic"-а...

              В какъв смисъл те "избутват" по-нагоре. В смисъл карам и колело и мотор и до сега не е имало случай да "избутам" когото и да било където и да било...

              Иначе познавам човек, който кара на места, на които повечето хора биха се замислили пеша дали да минат - при това кара сериозно! Пича стана 10-ти (класа за твърдаци) на DH-то в Боровец преди седмица-две, ако не се лъжа...

              Сега ми хрумна, че ако наистина караш основно в града може да опиташ с по-къса рамка (например 19") и по-високо колче за седалката, макар по този начин да си създаваш проблем в XC-то може да ти помогне в града с повечето препятствия - прескачане на тротоари и п.р.
              Последно редактирано от господин никой; 08-10-10, 08:18. Причина: добавка, корекция...

              Коментар


              • #22
                От: Питане за "сбирщайн"...

                Хехе, прекалено буквално възприемате думите ми... В какъв смисъл - ами например, преди 15-ина години шепа хора къмпингувахме над Боснек и можеше да се сблъскаш с някого на полянката, ако има пещерен събор; преди 5-6 години силната музика и "аромата" на скара (да не забравяме непрекъснат вой като "уееееее, ааааа, уааааа, еааааа и т.н.") ме "качиха" до под Чуйпетлово и предишното "извличане от дупката и свличане на калния гащер" и пльосване в реката се оказа в сладкото минало; сега съм се изнесъл на една "полянка" (1х2 м) на 1 час път над Чуйпетлаво без никаква сянка... но и без "уааааа, уееееее..."
                Ами...сигурно е много добър твоят приятел, темата е разнопосочна, има места където е по-лесно да се мине със ски, има такива, където е по-лесно да се мине с велосипед...има и такива където това не е възможно... Един от любимите ми райони е между Елени връх, Орловец, Злия зъб, Страшно езеро, до Дяволските игли надолу... Доста каменисто и начупено за колело... Евентуално през зимата, но предвид, че е един от най-лавиноопасните райони....
                Абсолютно съм съгласен за рамката. Проблема е че модела който избрах (дълго обяснение защо) има 17" и след това 20".

                Коментар


                • #23
                  От: Питане за "сбирщайн"...

                  Ами вземи си 17-ката... Сериозно - вземи си 17-ката. Със свалена седалка ще ти е доста по-лесно в града, а с дълго колче (не е като да си на 20-ка, но е по-добре от нищо) ще ти е по-лесно в гората.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Питане за "сбирщайн"...

                    Мдам... абсолютно съм съгласен с доводите... Не бих искал да ви отказвам и обезсърчавам от темата с постоянното си мрънкане и но-кане, но... :-);-) Проблема е "а с дълго колче"... Преди ~ 5 г. воден от подобни (+ още няколко) аргументи си взех едно колело с 17-ка рамка. Хъъъм... за предимствата в града просто няма нужда да бъда убеждаван... Особено в по-натоварено и задръстено (с автомобили, пешеходци и всякакви други препятствия:-) движение. Проблема е, че преди половин година при едно не особено разумно стръмно "горско" спускане с "дълго колче" и силно изнесено назад тяло посчупих рамката под колчето и за малко прилично да се претрепя... Това всъщност е и причината за тази тема:-))) Така че реших (въпреки, че честно казано се притеснявам "как ще ми стои" да се пробвам с по-висока рамка... Мисля, че 19 е "моят размер"... но... бъдещето ще покаже. Дано се спогодя прилично и с 20-ката...

                    Коментар


                    • #25
                      От: Питане за "сбирщайн"...

                      А защо просто в гората не свалиш колчето максимално когато си в гората?Аз така правя.Иначе шанса да се нанижеш е голям.
                      В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Питане за "сбирщайн"...

                        Първоначално публикуван от братчеда Преглед на мнение
                        А защо просто в гората не свалиш колчето максимално когато си в гората?Аз така правя.Иначе шанса да се нанижеш е голям.
                        Ще си позволя да отговоря през моята гледна точка - защото иска много, но наистина много добра техника и отлична физическа подготовка за да караш cross-country на свалена седалка... Иначе ако можех реално да издържа достатъчно сигурно нямаше въобще да я вдигам и това при положение, че не съм много по спусканията.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Питане за "сбирщайн"...

                          Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
                          Ще си позволя да отговоря през моята гледна точка - защото иска много, но наистина много добра техника и отлична физическа подготовка за да караш cross-country на свалена седалка... Иначе ако можех реално да издържа достатъчно сигурно нямаше въобще да я вдигам и това при положение, че не съм много по спусканията.

                          Абсолютно... а честно казано аз нямам и двете
                          Освен това не обичам много да си играя със седалката и качвам и пускам с един размер Пък и честно казано просто ще си се очистя, ако направя бързо стръмно спускане с ниска седалка... или ще имам едноседмична мускулна треска... а най-вероятно - и двете...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Питане за "сбирщайн"...

                            Първоначално публикуван от karies Преглед на мнение

                            Абсолютно... а честно казано аз нямам и двете
                            Освен това не обичам много да си играя със седалката и качвам и пускам с един размер Пък и честно казано просто ще си се очистя, ако направя бързо стръмно спускане с ниска седалка... или ще имам едноседмична мускулна треска... а най-вероятно - и двете...
                            Препоръчвам ти да сваляш седалката дори и при бавни спускания. Търси по-добра техника независимо, дали ще ставаш про или просто се забавляваш. Идеята е съвсем проста - тялото ти трябва да свиква с по-ефективният начин на каране! Сваляш седалката и изнасяш тежестта леко (може и по-силно ако спускането е стръмно) назад. Завоите с външният педал на шест часа, а вътрешния на дванадесет и всичко останало, което можеш да подобриш ще ти е само от полза!
                            Още веднъж - редовно си сваляй седалката при спускане... Най-малкото по-малко пръснати гуми.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Питане за "сбирщайн"...

                              Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
                              Най-малкото по-малко пръснати гуми.
                              Хъъъм... може ли да поясниш, че имам голям проблем с това... Особено по стръмни каменисти нанадолнища рядко ми се разминава... Веднъж реших да пазя задната и се мъчих поизнесен напред, та спуках предната...
                              Относно техниката... мхм, никога не съм се замислял, още по-малко зачитал... Карам както ми е най-удобно... Като цяло (стига да не съм уморен) винаги пускам с изнесено назад тяло - по-лесно пазя баланс и външен педал на 6 ч или на 3/6/12/9 ч. - в зависимост от завоя. Само че с висока седалка, мислех че това за ниската е за да седиш на нея Хъъъм... позамислих се, може ли ако имаш някакво четиво за техника, да дадеш линк?
                              Брб, и за ремонт на колелета - също. Преди 15-ина години ползвах една книжка "Моето колело" или нещо подобно, но тя отдавна е хъм...поостаряла Нямам време от научна литература (пък и ми се е отщяло, когато четенето ти се превърне в професия...) и отдавна не съм поглеждал из книжните пазари... Има ли някаква читава вело- литература?
                              Последно редактирано от karies; 22-10-10, 22:14.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Питане за "сбирщайн"...

                                Спускането с ниска седалка, т.е. без да си седнал на нея има много предимства... Първо и може би най-важно - шанса седалката да те "срита" в задника (и съответно да прескочиш кормилото) намалява драстично Второ по-лесно контролираш къде да отиде тежестта на тялото. Трето, но не на последно място - тежеста на тялото ти се разпределя по-равномерно между предната и задната гума ако си прав на педалите. Освен, че шанса да пръснеш гума е по-малък, окачването ти заработва по-правилно така. Лично аз седя с леко присвити в коленете крака и изнесен максимално назад. При това положение задните ти части на практика може и да докосват задната гума... не е много лесно да го постигнеш, ако седалката ти опира в брадичката, нали?
                                В момента upload-вам книга за поддръжка на колела - издание 2010. Правилата на форума забраняват тук да се хоства подобна поради което ще я кача на друго място.

                                The Ultimate Guide to Bicycle Maintenance (2010) (gnv64) Наздраве!
                                Последно редактирано от господин никой; 23-10-10, 01:35. Причина: typo...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X