Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за "сбирщайн"...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане за "сбирщайн"...

    Здравейте!
    По ред причини (сред които доста важна е финансовата, пък и крастата си е...) съм се захванал да сглобявам колело за собствени нужди и ми се иска да ги покрива оптимално...
    Малко информация (част от която-вече-е излишна:-)): колелото е за градско/XC каране. Не съм привърженик на безсмислени спортове (като катрене с лифт и пускане под него с колелото). За сметка на това искам да се придвижа от т. А до т. Б по най-бързия, приятен и интересен начин...независимо от каквито и да било препятствия по пътя...
    Доста съм безразсъден в отношението си към машината, тялото и терена, така че ми трябва оптимално здрава и функционална машина за минимум пари. Външният вид слабо ме интересува. Важен е живота на частите... Сегашния ми заден дерайлйор е "пренаковаван" 3 пъти и го уважавам. За разлика от предния, който имаше пластмасови части и замина бързо...
    Около 180 см съм и около 80 кг.
    До тук съм се обзавел с рамка, вилка, лапа, касета средно движение и курбели както следва:

    закупено:
    Рамка: ICEBERG, размер 20"
    Вилка: SR Suntour XCT v2 100 mm ход
    Чашки:
    Cane Creek
    Лапа:
    Zoom
    Касета средно движение: Shimano UN26
    Курбели: Shimano Alivio FC-M410-NS, 42 зъба

    *******
    предстоящо:
    Шина (задна): 36 дупки за спици;
    главина
    за осем венеца: (смятам Deore FH-M530?);
    спици: ?;
    капла: (смятам Mavic XM 317D 36H?)
    Шина (предна):36 дупки за спици;
    главина
    ?;
    спици: ?;
    капла: (смятам Crosser?)

    **********
    По-натам:
    Лостчета: ?
    Спирачки:
    предна (смятам дискова, мисля да ползвам от старото Shimano BR-M495)
    Задна:
    Shimano, смяtам V-brake, идеи?
    Педали: ?
    Команди: ?
    Декланшор (заден/преден) ?
    Седалка: ?, май старата
    Колче: май старото (Zoom)
    Кормило

    Амиии... в общи линии - това е... Благодаря на всички отзовали се. Адекватни съвети по сглобката приемам всякакви. Особено за здрави чаркове за малко пари

    ПП. Моля, хора даващи акъл от сорта "Аве, я си земи един Drag Ontario и не се разправяй с глупости" или "По-добро от РАМ, няма да сглобиш" да си го спестят в тази тема... Ако подобни варианти ме удовлетворяваха нямаше да я пускам...

  • #2
    От: Питане за "сбирщайн"...

    Частите, които имат дълъг живот струват скъпо. Вилката е крайно неподходяща за безразсъдно карене. Ако искаш ниски цени търси втора употреба. И колкото и да ти е неприятно, наистина е по-добре да отидеш в магазин за велосипеди и да си вземеш готова сглобка, като се спазариш още там да ти сложат по-добри компоненти срещу съответното доплащане. Това, които имаш до тук по-добре го пусни да се продава.
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • #3
      От: Питане за "сбирщайн"...

      Дам, вилката е SR Suntour XCR-LO, Ход: 120мм. опитах да едитна, но вече нямах права... Не съм карал с такава, но имах приятел който кара ~5 г. преди да я смени. За мен това е добре. И да, той кара "по-безрасъдно" от мен. Аз в общи линии пазя инвентара, просто го товаря доста. Имам идея какво съм купил и няма да го продавам.
      Идеята ми беше, ако някой може (и иска) да помогне със съвет от тук натам... Предстоящо - задна главина, спици и капла... Като каплата твърдо мавик...

      Коментар


      • #4
        От: Питане за "сбирщайн"...

        за спици-ти препоръчвам DT SWISS,a glawina-edno SHIMANO XT или XTR ще ти сършат чудна работа за парите си

        Коментар


        • #5
          От: Питане за "сбирщайн"...

          Дам, благодаря, вече поръчах задната шина: капла мавик, спици DT SWISS и деоре главина...

          Коментар


          • #6
            От: Питане за "сбирщайн"...

            Първоначално публикуван от karies Преглед на мнение
            Дам, благодаря, вече поръчах задната шина: капла мавик, спици DT SWISS и деоре главина...
            Кое точно "Deore" поръча колега - с кой стандарт (QR или 15mm) и има ли "уши" за дискова спирачка? Каплата Mavic е нещо хубаво, но има ли борд за "v-brake"? А ще ползваш ли изобщо такъв, защото при мен освен да намалиш леко за друго не става...

            Помисли ли за тези неща преди да поръчаш?

            Коментар


            • #7
              Re: От: Питане за "сбирщайн"...

              За педали мога да ти похваля Vp components на цена от около 20-25 лв платформените са доста свястни, мойте ме карат вече 3600 километра за 2 години с едно отваряне за почистване и смяна на греста.По специално моделите 559,569,568.Заден дерайлиор като за начало ми се струва че някое Shimano Torney,Altus или Sram X3 би ти свършил перфектна работа. За преден дерайлиор и наи-евтиния който намериш с по-здрава конструкция ще ти върши идеална работа.За команди бих ти препоръчал да се насочиш към някои от палцовите модели, изключително удобни са,но незнам до какви цени да препоръчам там. А за кормило някои Zoom по-дебелостенен ще ти е идеален за градско въртене.
              Последно редактирано от братчеда; 15-09-10, 10:42.

              Коментар


              • #8
                От: Re: От: Питане за "сбирщайн"...

                Първоначално публикуван от hACknAT Преглед на мнение
                За педали мога да ти похваля Vp components на цена от около 20-25 лв платформените са доста свястни, мойте ме карат вече 3600 километра за 2 години с едно отваряне за почистване и смяна на греста.По специално моделите 559,569,568.Заден дерайлиор като за начало ми се струва че някое Shimano Torney,Altus или Sram X3 би ти свършил перфектна работа. За преден дерайлиор и наи-евтиния който намериш с по-здрава конструкция ще ти върши идеална работа.За команди бих ти препоръчал да се насочиш към някои от палцовите модели, изключително удобни са,но незнам до какви цени да препоръчам там. А за кормило някои Zoom по-дебелостенен ще ти е идеален за градско въртене.
                Само тоя Zoom от къде го измисли, малко са опасни компонентите им особено кормила и неща които като заминат, обикновенно ти замнинават и зъбита. По мои наблюдения дебелостенните кормила са по- опасни от тънкостенните, защото обикновенно направо се чупят, при тънкостенните шанса първо да се огънат е по-голям.

                Коментар


                • #9
                  От: Питане за "сбирщайн"...

                  Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
                  Кое точно "Deore" поръча колега - с кой стандарт (QR или 15mm) и има ли "уши" за дискова спирачка? Каплата Mavic е нещо хубаво, но има ли борд за "v-brake"? А ще ползваш ли изобщо такъв, защото при мен освен да намалиш леко за друго не става...

                  Помисли ли за тези неща преди да поръчаш?
                  Ай, ай... отдавна не съм наминавал, извинявам се, че съм оставил мненията ви без коментар... Имах доста трудни задачи, които вчера приключих (безуспешно-може би)) и - ето ме, на същото дередже съм и с пазара - тоест докъдето бях преди 2 месеца... Задната шина е поръчана, но не е доставена...
                  Ами... по ред на (не)яснотата ми:
                  1. Deore FH-M595, туй за стандарта не мога да отговоря и честно - нямам понятие какво е туй животно (засрамен); уши за дискова спирачка има;
                  2. Мавика има борд за "v-brake" и си мислех, че ще го ползвам, но опита Ви ме попритесни...
                  3. Та... оказва се, помислил съм за част от тези неща и то не особено читаво... Така или иначе - доставчика ми е приятел, още нищо не съм получил и корекции са възможни (хъъм...ако каплата не е наплетена...)
                  Последно редактирано от karies; 30-09-10, 05:11.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Re: От: Питане за "сбирщайн"...

                    Първоначално публикуван от kvv Преглед на мнение
                    Само тоя Zoom от къде го измисли, малко са опасни компонентите им особено кормила и неща които като заминат, обикновенно ти замнинават и зъбита. По мои наблюдения дебелостенните кормила са по- опасни от тънкостенните, защото обикновенно направо се чупят, при тънкостенните шанса първо да се огънат е по-голям.
                    @kvv аамиии...то, ако стигна до чупене на кормилото, май вилката преди него ще замине Що се отнася до дебелостенността - дам, лапата която съм купил е за такова, по-удобни са ми за управление и...определено не смятам да го чупя
                    Първоначално публикуван от hACknAT Преглед на мнение
                    За педали мога да ти похваля Vp components на цена от около 20-25 лв платформените са доста свястни, мойте ме карат вече 3600 километра за 2 години с едно отваряне за почистване и смяна на греста.По специално моделите 559,569,568.Заден дерайлиор като за начало ми се струва че някое Shimano Torney,Altus или Sram X3 би ти свършил перфектна работа. За преден дерайлиор и наи-евтиния който намериш с по-здрава конструкция ще ти върши идеална работа.За команди бих ти препоръчал да се насочиш към някои от палцовите модели, изключително удобни са,но незнам до какви цени да препоръчам там. А за кормило някои Zoom по-дебелостенен ще ти е идеален за градско въртене.
                    @hACknAT, мнооого благодаря за съветите. Наистина са ми от полза. Относно Shimano Torney - имах такова, което счупих без бой, при едно по-рязко тръгване, та мисля да е друго... Бях се насочил към Shimano Alivio? Може би е важно уточнението, че венеца ще е 9 зъба. Мислех си, че Deore FH-M595 има опция и за 8, ама доставчика вика, че няма... Та затуй - 9.
                    Относно командите - натам съм се насочил, към комбинирани с лостчета за спирачки; Иначе целият бюджет е към 700 лв.
                    За предния дерайлиор и педалите - слушам и изпълнявам :-)
                    Последно редактирано от karies; 30-09-10, 05:13. Причина: поради глупостта ми се налага да редактирам:)

                    Коментар


                    • #11
                      От: Re: От: Питане за "сбирщайн"...

                      Първоначално публикуван от karies Преглед на мнение
                      ...
                      Относно командите - натам съм се насочил, към комбинирани с лостчета за спирачки;
                      ...
                      Бих ти препоръчал да избягваш комбинираните лостчета, защото в един момент ще ти се прииска да сложиш дискова спирачка и ще откриеш, че освен дисковата спирачка ще ти се наложи да купиш и лостчета. Чифт "Alivio" (като тези, които аз сложих) са около 50-60 лева... Мисля, че е напълно приемлива цена. За лостчета на спирачките можеш да ползваш и най-евтините - няма нужда да са точно Deore Иначе за предният механизъм за скоростите (декланшора) можеш спокойно да сложиш всеки китайски боклук - лично аз масово карам на втория венец, защото ми дава достъп до най-ползваните скорости - средните четири венеца. Моят в момента е една стара и счупена Acera. Едвам стои на рамката, но поне не пада в движение

                      Коментар


                      • #12
                        От: Питане за "сбирщайн"...

                        Аз лично бих препоръчал лостчетата да са с реглаж. Например Avid Speed Dial 7. Категорично съм против комбинираните скорости с лостче.
                        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Re: От: Питане за "сбирщайн"...

                          Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
                          Бих ти препоръчал да избягваш комбинираните лостчета, защото в един момент ще ти се прииска да сложиш дискова спирачка и ще откриеш, че освен дисковата спирачка ще ти се наложи да купиш и лостчета. Чифт "Alivio" (като тези, които аз сложих) са около 50-60 лева... Мисля, че е напълно приемлива цена. За лостчета на спирачките можеш да ползваш и най-евтините - няма нужда да са точно Deore Иначе за предният механизъм за скоростите (декланшора) можеш спокойно да сложиш всеки китайски боклук - лично аз масово карам на втория венец, защото ми дава достъп до най-ползваните скорости - средните четири венеца. Моят в момента е една стара и счупена Acera. Едвам стои на рамката, но поне не пада в движение
                          Извинявам се за настоятелността си, но това не ми се изясни...пък шината вече пътува и...
                          Не разбрах и защо комбинираните лостчета да не позволяват поставянето на дискова спирачка. Не в един момент. Отпред задължително, за задното колело още се колебая...

                          Ами... по ред на (не)яснотата ми:
                          1. Deore FH-M595, туй за стандарта не мога да отговоря и честно - нямам понятие какво е туй животно (засрамен); уши за дискова спирачка има;
                          2. Мавика има борд за "v-brake" и си мислех, че ще го ползвам, но опита Ви ме попритесни...

                          Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                          Аз лично бих препоръчал лостчетата да са с реглаж. Например Avid Speed Dial 7. Категорично съм против комбинираните скорости с лостче.
                          Защо? Какви са мотивите. Извинявам се за невежеството. Не съм използувал такива, а което прочетох от ревюта плюсовете и минусите са в общи линии равни, като доводите цена и спестено пространство натежават извън останалите аргументи в полза на комбинираните. Доста хора ме съветваха за такива. Поради това и се насочих към тях. Както казах - нямам опит и идея за тях.

                          Много благодаря за съветите ви!
                          Последно редактирано от karies; 05-10-10, 20:34.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Питане за "сбирщайн"...

                            Комбинираните механизми са с малко по-друг стандарт и трудно ще им сложиш жилата на дисковите спирачки - това едно на ръка, а колегата препоръчва лостчета с реглаж, защото при тях лесно можеш да нагласиш кога да "зацепва" спирачката, което е много важно при рисково спиране. Този вид лостчета са сравнително скъпи, но има защо. Ако можеш да извадиш парите за чифт Avid-ки, това е което бих ти препоръчал. Ако не - е аз карам с чифт "Shimano Deore", които са за V-brake по същество.

                            В страни от това - ако ще караш с v-brake и си горе-долу 90 килограма... ами ще можеш основно да намалиш леко. Тези спирачки не са за агресивно/спортно спиране. Ще ти се наложи дори и при леките спускания да държиш спирачката нон-стоп. Като казах при леките... не ти препоръчвам сериозни спускания - просто не е добра идея. Честно казано на няколко пъти се спусках така и... не знам как не се отъркалях с байка. Лудите разправят и господ ги пазел...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Питане за "сбирщайн"...

                              Имал съм комбинирани команди Шимано Ацера и после преминах на команди Шимано Деоре с лостчета с реглаж Авид. Спирачните апарати са Авид ВВ7. Няма база за сравнение. Просто изведнъж установяваш, че спирането може да бъде прецизно контролирано и от там да се кара по-бързо и най-вече по-безопасно. Комбинираните команди имат и друг недостатък - при падане и повреда хвърляш цялата команда, а при отделните -само повредения елемент.
                              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X