Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каква е тази отстъпка ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение


    При всички търговци има някакви отстъпки. Нормално е. Но почти навсякъде отстъпките са 5-10%. Имам наблюдения върху строителни, ВиК, ел. материали, компютърна техника. Само авточастите са с 30-40%.

    .
    При една нормална държава, такава отстъпка би обърнала особено внимание на комисия за конкуренцията и би ги погнала за картел.
    Ама не сме нормална

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Съвсем нормална търговска практика да се дават по големи отстъпки на хора които пазаруват количества . В Метро как е ? С почти всички останали стоки е така . Що никой не протестира че примерно Била не продава на цените на които зарежда ?

  • #17
    Аз пък не си купувам коли, чиято поддръжка да е над стандарта на доходите ми.
    Иначе, няма лошо, ако човек има знанията и уменията да си реши проблемите за по-малко пари. Ето, дори гордост долавям, че сте надхитрили системата(макар и в някои случаи това би могло да е малко наивно, синдрома на Дънинг-Крюгер никой не го е отменил).
    Иначе, примера ми беше произволен - основното е, че не ми се ще, хора, които дори нямат елементарните умения да си купят малко по-изгодни части спрямо тези на максимални цени, да бъдат стимулирани сами да поправят колите си. Щото е много вероятно да нямат елементарните умения и за това. Че някои от другите, също не са най-компетентни по монтажа, вероятно е така, но приемам, че съществуват безброй много степени и вариации в това отношение. Но определено надутите цени за балами и спешни случаи, са стимул в правилната посока - т.е. на най-глупавите, да им е най-неизгодно.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #18
      Първоначално публикуван от trav Преглед на мнение

      При една нормална държава, такава отстъпка би обърнала особено внимание на комисия за конкуренцията и би ги погнала за картел.
      Ама не сме нормална
      Картел и спекула, това преобладава у нас.
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #19
        Преди ерата на онлайн търговията,автотърговците си караха бейската-колкото ти кажат,толкова.Нямаше и инфо в Интернет да се сверят цените.Сега,май баламите понамаляха,и не им е чак толкова рахат.Не е нормално да мамиш клиентите,и да си мислиш че са много глупави.Та,може би техният дял от благата баница ще намалее още.Толкова нагли търговци в магазини,като там,не съм виждал.А вече и не ходя почти,майстора ми купува частите.А когато някой,дето не е професионалист си прави ремонт,има много голяма вероятност да оплеска нещо,или съсипе частите.Даже да е опасно за возещите се...

        Коментар


        • #20
          Аз лично практикувам така :
          Всичко ремонти и обслужвания които мога да си ги направя сам - си ги правя. Поръчвам си части, консумативи и действам. Пример : смяна на масла, антифриз, течности, накладки, дискове, биалетки, накрайници , радиатори, датчици, дребни части и т. н....
          За по-сложни ремонти отивам при майстор, някой път с мои части, друг път не.
          А всичко което правя сам е най-вече защото ми е интересно и знам какво съм сменил и направил, финансовата страна е последна в случая, макар, че въобще не е маловажна.
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Имаш време и условия. Освен желание.
            То като се замисля, желанието и условията също са някак свързани... Като имаш условия, ти е кеф да си го направиш. От друга страна за да изградиш условия, ти е нужно дългосрочно желание и все пак някакви възможности.

          • cnc82
            cnc82 коментира
            Редактиране на коментар
            Прав си Цецо ама до някъде. Говоря точно за моя случай, тъй като последно време забелязвам , че отделям повече време на автомобилите , от колкото на себе си и семейството, което много не ми харесва, като тегля чертата.

        • #21
          Така е! 30-40 са отстъпките. Ама ако има рекламация как ли се процедира? Не че, ако сервиза поеме буфера преди одобрена или не, за рекламация, част, нещата ще се случат по правилния от консуматорска гледна точка начин. Колянов вал задрал на 800 км как и за колко време ще се овъзмезди? Труд? ДВГ вънка, вътре няколко пъти... За дреболии до 150 евро примерно може би индивидуалното самозадоволяване би било рентабилно. По-нагоре май ще да е тото. Само мисли споделям, де
          ​​​​​.
          Peugeot 4007
          ex Nissan X-Trail 2.2 Di

          Коментар


          • cnc82
            cnc82 коментира
            Редактиране на коментар
            Рекламация, гаранция, обезщетение..., малко са ни чужди тия неща у нас за съжаление.

          • bullet_pk
            bullet_pk коментира
            Редактиране на коментар
            Чудно как ли се справят другите бизнеси с 10% отстъпка, като имат подобни казуси? Как ли се справяха същите автосервизи преди 15 години, когато отстъпките бяха 10-20% ?

        • #22
          Аз пък рядко пазарувам авточасти ама явно всеки път приличам на средна ръка автомонтьор.

          Влизам в някакъв мазазин, за пръв път
          Аз: Трябва ми това-и-това.
          Продавач: (клик-клик-клик) Имаме го, да... 127 лева... (цъка, цъка, цъка по компютра...) и друг вариант за 110 лева...
          Аз: Това от 127 по-добро ли е или само по-скъпо?
          Продавач: Ами по-добро е, ама вземат и от другото и няма проблеми.
          Аз: Добре, дай това от 127
          Продавач: ... а това от 127 с отстъпката ще ви е 92 лева.

          Щом само за външен вид ми дават 30% отстъпка - явно пазарът е така устроен.

          Щом ги има такива цени, явно някой в някои случаи ги плаща.

          Подозирам, че са застрахователите.

          Коментар


          • #23
            За почти всякакви материали е сходна ситуацията. Имах случай да си намеря компоненти с 20-25% по-ниска цена в и-нет спрямо оферта на фирма, която се предполага, че пазарува на едро и ползва отстъпка. Дали фирмата се нави да ми свърши работа с мои материали?

            Коментар


            • Ясен
              Ясен коментира
              Редактиране на коментар
              На такива оферти се гледа тотала.

              Те как си ценообразуват си е тяхна работа.

            • Asen Kushlev
              Asen Kushlev коментира
              Редактиране на коментар
              Тотала винаги е важен и трябва той да се гледа. Че се оказва по-изгодно да дадеш на някой да свърши работата от-до накрая.

            • MFr
              MFr коментира
              Редактиране на коментар
              В дадения случай и тоталът беше надолу на финала. Но по принцип е така, примерно за строителни материали никога не бих си направил труда.

          • #24
            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Подозирам, че са застрахователите.
            Май и те не са, познат ми се жалва, че му смятали щетата по най-ниските цени, че и отстъпката слагали . Едва ли са всички така де, но явно има и такива.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #25
              Доверените сервизи как работят?

              Коментар


              • Asen Kushlev
                Asen Kushlev коментира
                Редактиране на коментар
                Застрахователя им одобрява цената на ремонта, както и на частите. По-скоро за труда си имат договорни ставки, само частите се одобряват.

            • #26
              Производителя , търговеца , изпълнителя залага някакъв приход - дали ще е от труд и отстъпки или само от труд - все тая. Така че който има възможност да пазарува с отстъпка - значи трябва и да има капацитета да си свърши сам работата. Винаги когато съм работил с части на клиента съм имал проблеми.
              Фиат Купе
              Опел Фронтера В
              Мицубиши Паджеро Пинин

              Коментар


              • novatech
                novatech коментира
                Редактиране на коментар
                Поставил си си диагноза , избрал си си лечението - приложи си го сам, защо аз да рискувам да ми блокираш подемника поради некомпетентност?

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Обикновено частта на клиента е най евтиното на пазара страшно менте което не си оправдава труда по подмяната . Естествено малко е трудно да го обясниш на човек с професия твърде далеч от автомобилите и техниката въобще .

              • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                Редактиране на коментар
                Приемаш нещата крайно и се засягаш лично ,
                Ама така е като се гледаме през телевизора
                Цецо , аз не му казвам как да си върши работата, а какви части искам. Искам оригинални , те от представителя са на по-ниска цена( и то за мен , който пита по телефона , без отстъпка ) от неоригиналните окито са ми предложили в сервиза. Аз не искам да ми маха отстъпкато която ползва като сервиз, въпреки , че той е сервиз -място където се ремонтират, монтират и т.н. неща , а не магазин от където си купуваш неща.
                А за питанката, при мен няма как да ми кажат как да си свърша работата , защото ако знаят , няма да са при мен , а ще си я свършат сами Иначе съм имал случаи на разни странни желания , обяснявам , кое как е законно и кой носи отговорност и действам .
                Последно редактирано от ИВАН НЕДОКЛАНОВ; 04-11-22, 07:41.

            • #27
              Докато се гледа само цената,често има проблеми с качеството.Майсторът ако работи с доставчик,на който познава частите,дали ще се върже на кукичката на някой друг,само защото оня продава по-евтино?Кое,как се установява с години работа

              Коментар


              • #28
                Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
                Производителя , търговеца , изпълнителя залага някакъв приход - дали ще е от труд и отстъпки или само от труд - все тая. Така че който има възможност да пазарува с отстъпка - значи трябва и да има капацитета да си свърши сам работата. Винаги когато съм работил с части на клиента съм имал проблеми.
                Някой да ми обясни , какво точно се има в предвид "лоялен клиент"

                Отивам в сервиз и ми обявяват цена
                Цена на час труд... 100лв.
                Смяна на амортисьор 100лв и примерно 1,2ч
                Смяна на биалетка 50лв и 1ч труд

                Цена на амортисьори марка Х 300лв
                биалетки 100лв

                Без да съм майстор, ми е ясно, че сваля ли амортисьор биалетката се сменя за 10 мин, а не за час. Ннито един майстор няма да разглоби смени сглоби и после пак разглоби смени и сглоби предницата.... за да ми таксуват 2,2часа
                А цената на същите части в същия търговец мога да ги взема самичък но с 50% надолу. Или вместо за 400 за 250лв.

                А сега ми кажете аз като лоялен клиент колко пари да платя на сервиза. И лоялноста само едностранна ли е

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Малко са 150 на ден, но зависи от разни неща. Може би когато имаш повече от един подемник, да. Но ако ти спъне изцяло работата, според мен е повече. Дори понякога е по-изгодно да се сглоби донякъде за да се изкара, ама пак е много индивидуално, и е важно кой ще вземе решението. Отделно, когато имаш записани други клиенти...въобще... Абе ясно е, за всички работещи това, а и за всички мислещи хора.

                • New hope
                  New hope коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако разполагаш с едно работно место са малко , но като имам три заети не ми трябва да работя .... наливам гориво на джипката и в гората или за риба

                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  1 - 5 няма никакво значение . Блокирам си работно място и трябва евентуално да пренасоча за друго време друг клиент . Той също евентуално чака и колата му трябва .

              • #29
                Когато си обявил цена за услуга, не е коректно да товари частите. И много майстори не го правят.
                Изкривяването на пазара идва точно от нереалната надценка на частите.

                Много често се получава в софийските сервизи , не желая да се конфронтирам, но 400-500лв (общо ) за час работа Не взимат и неврохирурзи.
                Особено е да се отбележи , че никой не издава касова бележка , то и как ще декларира доход..


                Директно ще го напиша, тези свръх печалби доведоха до това , да се отворят много гаражи с "майстори" който не могат да затегнат болт на гума . Но оцеляващи на принципа на хубаво място съм все ще влезе някой да го прее....

                Данъци, осигуровки, няма. Само пари на ръка, не смеят и да ползват банка, че да не ги надушат. Кеш и парите в дюшека. Познат жилищен брокер ми е разказвал как идват за сделка с два сака с 400 000 лв кеш- всякакви банкноти..
                Това не бива да е така.

                Коментар


                • Skorpion_BG
                  Skorpion_BG коментира
                  Редактиране на коментар
                  Моя сервиз който ме обслужва издава и касови бележки, и фактури. Не е официален сервиз на някоя марка, удобен ми е защото е на 100 метра от работата, прави и ТП. Понякога си нося масло или нещо друго длебно, но това е изключение.

                • Esper
                  Esper коментира
                  Редактиране на коментар
                  То и "моят" но не говорим за изключения а за масовата практика.
                  А та я различна.

                • Skorpion_BG
                  Skorpion_BG коментира
                  Редактиране на коментар
                  Е, беше написано - "Особено е да се отбележи , че никой не издава касова бележка". Та аз уточних, че не е съвсем така.

              • #30
                Ето тука немците имат един сайт, името му се превежда като "справедлив/честен гараж".
                https://www.fairgarage.com/de-de/freie-werkstatt
                Избираш си град, населено място, може и по пощенски код. Въвеждаш и в какъв периметър да се търсят сервизи. Отдолу можеш да си избереш за каква услуга точно търсиш сервиз, примерно смяна на масло, спирачки и пр. Като избереш услуга, ти дава да въведеш данни за превозното ти средство, там година и месец на производство, марка, модел, конкретен мотор и комплектация(достатъчно подробни опции има). Ето аз съм въвел за пример, смяна на ангренажен ремък с водна помпа на един масов автомобил - Голф 6 с 2,0TDI мотор. Това в района на Щутгарт, Германия.
                https://www.fairgarage.com/de-de/zah...ils/DNYsC5oBJQ
                Не знам дали линка ще се отвори правилно. Това е един от двата сервиза, които директно дават цена за услугата, иначе излизат и още без обявени цени, но и при тях не би било много по-евтино. Цената е 1333,50 евро. Това с оригинални части(за повечето ремонти така пишат) и труд. Цена части - 614,59 евро, цена на труд 511 евро. Накрая има и данък, та се стига до общата сума. И това са някакви онлайн цени за през тоя сайт, иначе ако просто отидеш да ги питаш, е още малко по-скъпо. Няма пари на ръка, всичко е цветя и рози, а и по-евтини алтернативи с някой гаражен майстор, и/или работещ на черно, се намират много трудно.
                Лично съм ползвал подобна услуга на малко по-стар Фолксваген, цената беше около 800 евро, а в документите за ремонта, си бяха описали всяка процедура и какви пари е. Примерно, хората били сваляли десния фар(сигурно така е по процедура от VW) при смяната на ремъка и водната помпа, и после го и монтирали, че го и регулирали . Ама то личи от пръв поглед, че тоя фар не е пипан, нито свалян, нито регулиран... То всъщност и няма нужда да се сваля, но...по процедура явно... Та толкова за честност и справедливост.
                И това е само дребен пример от личен опит, а колко много други неща има всъщност... На някой го таксуват, че свалят и качват двигател, а реално не е така... А тука рев, дали ще ми таксуват отделно, сваляне на биалетка...
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • trav
                  trav коментира
                  Редактиране на коментар
                  За такъв ремонт в Германия,к цените са абсолютно приемливи.
                  Забележете, труда е комбиниран, не товарят по отделно за всяко нещо

                  В София труда излиза повече от частите, а като сложиш и отстъпката печалбата отива над немската
                  На 500Е са платили данък, а след това на заплатата са платили всички видове данъци- реално от тези 500 дали има 150Е за тях.
                  Тук ти взима за труд 600 + 200 над частите и не плаща една стотинка , а реве че държавата е корумпирана здравеопазването скапано и пенсиите ниски.

                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Реално комплект оригинални части от моя пример е до около 300-350 евро за сервиза.
                  Работата реално е пряко сили 4 часа, което не е повече от 100 евро за работника, бруто. Та смятай пак.
                  Темата за данъците, скрити доходи, сив/черен сектор, и пр, е доста обширна. Принципно съм съгласен с изводите по нея, но и трябва да се отчетат много местни фактори. Тукашния вой е само малък пример - хем ви е скъпо, хем пък не било това проблема, а че не се плащат реални данъци. Ами никой не кара никого насила да си дава парите в сивия сектор. Отиваш си в официален, бял, скъп сервиз, плащаш си като в Германия, макар и с българската заплата, че даже и гаранция някаква ще ти дадат(колко е реална, по-добре да не се налага да проверяваш). Сивият сектор ще остане без работа, и ще изчезне сам...или ще излезе на светло. Защо това не се случва?! Защото не можеш да му бръкнеш в джоба на българина, без да го компенсираш адекватно. А за да го компенсираш адекватно, много далавери на високи нива трябва да отпаднат. И така същият манталитет на различни нива, веднъж избира по-изгоден за себе си сервиз, друг път по-изгодна за себе си политика... Не сме узрели да мислим като общество. А може би и наследството и лошия опит, от онова някогашно "мислене като общество" по време на социализма, също все още достатъчно много ни пречат...
                  И нещо много основно...винаги търсим вината в другите, а такива големи промени могат да станат първо с лична промяна. И там вече желание, мотивация...сложно е.

                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не знам колко е добра цената ама при мен в двора има един печен монтьор от квартала който е работил в Германия та рядко има месец да не му докарат от Германия някоя кола за по сериозен ремонт . Сега е едно Ауди А 4 .

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X