Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

    И аз, като всеки нормален човек, предпочитам да не събирам пари за нещо по-голямо, а да тегля кредит. Инфлацията е като гравитацията...
    Проврерявам си днес банковата сметка в "УниКредит Булбанк" АД. И с ужас установявам, че съм с почти изчерпан овердрафт.
    Паля колата, отивам в банката и искам извлечение. Пъпчиво девойче любезно ми го предоставя. Гледам - банката си е изтеглила 625.65 лв за "такса за управление на кредит"!!!!
    На кредит от 4000лв.
    Връщам се в къщи, стараейки са да не предизвикам ПТП, отварям си договорът - годишна такса 0.25%. 10 лв.
    В момента пуша и споделям с вас, да се поуспокоя, щото ще падат глави.
    Не знам, това практика ли е или изключение, но освен че е адски непрофесионално, направо си плаче за съд.
    Най-елементарното правило за употреба на пълния член е да го слагаш отзад на извършителя на действието!

  • #2
    До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

    Зсрасти,
    Ситуацията е неприятна.... Аз имам опит с ОББ. Имат такса за узвояване, но тя беше еднократно при отпускане - май около 0.1%-0.5% не помня. На 4 хил. лв. няма как да е толкова това са си около 12%, нещо много странно звучи. Може да е станало объркване. Отиди и провери наистина подробно. Не се оставяй да ти кажат "ами бла,бла,бла така е..." ПОискаи да видиш клаузата, на базата на която са ти изтеглили сумата... Иначе като имаш креди в банка тя може да прави толкова неща със сметката ти, че ще се уплашиш....

    дано да съм бил полезен, успех!
    Георги Гатев

    Коментар


    • #3
      До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

      Станала е някаква грешка, определено. Но на тях им е простимо, софтуера им си има специфики...

      Обикновено (годишните) такси за управление се начисляват на годишен падеж и са нещо в границите от 0.3% до (може и над) 1% от (в масата случаи) салдото (outstanding balance) по кредита. Да не се чете остатък, защото остатък се интерпретира и като payoff сума. Също така, за да се постигне добър customer care ефект, тази такса се пропуска в първата година...
      Последно редактирано от Yaro; 28-07-08, 14:11.

      Коментар


      • #4
        До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

        информацията е непълна, не е ясно за какъв точно кредит става дума. доколкото погледнах в тарифата им, по-големи суми могат да ти искат само при предоговаряне.

        а годишната такса е различна според вида кредит, може да е 0.25%, но може и да е 1,75.
        ето ти

        тарифа

        в закона ясно е казано каква информация трябва да ти дават още преди отпускане на кредита. ето ти извадка:

        Закон за кредитните институции

        Чл. 58. (1) При отпускане на кредит банката предоставя безплатно и в писмена форма на клиента своите условия по кредитите, които съдържат най-малко:

        1. данни за общите разходи по кредита (такси, комисиони и други разходи, пряко свързани с договора за кредит) и за обективните критерии, въз основа на които тези разходи могат да се изменят;


        2. лихвения процент, изразен като годишен лихвен процент, метода за изчисляване на лихвата, както и условията, при които може да се променя лихвата до пълното погасяване на кредита;


        3. допълнителните задължения, свързани с разплащанията;


        4. условията и разходите при предсрочно погасяване на кредита.


        (2) Разходите по кредита се определят изрично и изчерпателно с договора за кредит, включително за случаите на предсрочно погасяване.

        Чл. 59. (1) Банката обявява условията по влоговете и кредитите в помещения, до които клиентите имат достъп.



        в крайна сметка, ако считаш че има грешка, пишеш една жалба с описание на случая и искаш обяснение, възстановяване на неправилно събраната сума (незабравяй че ще ти начислят и лихва за овърдрафта) и да ти отговорят какви мерки са взели за недопускане на нов подобен случай.

        жалбата я адресираш до шефа на клона, до шефовете в София, до шефа на Вътрешния контрол..... отиваш и взимаш входящ номер в клона, а другите препоръчано.
        ________________________________________________
        Subaru OUTBACK 2,5
        Hyundai TUCSON 2.0

        Коментар


        • #5
          До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

          Груба грешка да теглиш кредит от Булбанк !!!

          Редовна практика при тях е да спестяват важна информация преди подписване на договорите и да ти замазват очите с половинчата информация, която изглежда примамливо, поднесена по тоя начин! Друга редовна практика е да не известяват при промяна на лихвените проценти и таксите.

          Правя сериозна антиреклама на Уникредит Булбанк! Потърпевша съм от непрофесионалната им и неетична работа още от Хеброс банк.
          Колеги, не ходете при тях, за да не се ядосвате и вие!

          Отивай и се разправяй! Да си оправят грешката!
          НИКОЙ НЕ Е ТОЛКОВА СЛЯП, КОЛКОТО ОНЗИ, КОЙТО НЕ ИСКА ДА ВИДИ!
          Omnia vincit amor !

          Коментар


          • #6
            До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

            Сумите не се връзват - или е станала грешка или имате и друг, по-голям кредит - жолищен да речем, за който е събрана такса от сметката с овърдрафта.

            Ако се касае за грешка ще възстановят надвзетата сума, без да се налага да ги съдите.

            Коментар


            • #7
              До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

              Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
              ...Ако се касае за грешка ще възстановят надвзетата сума...
              И лихвите от датата на операцията насам...

              Коментар


              • #8
                До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

                Благодаря на всички, отзовали се по темата.

                Проблемът е решен със загубен половин ден и нови бели косми по главата...

                Отидох си с банковото извлечение и договорчето, обясних си "проблемчето" и след ровене по папки, ПЦ-та, телефонни разговори и прочее се оказа, че "повредата не е в моят телевизор". "Станала грешка, безгрешни хора нямало. Ма сигурно грешката е някъде в компютърната програма.". Сигурно вместо годишна такса от 0.25% ви взели 25 %.
                Сигурно, ама 25% не са 625лв., а 1000. Доколото мога да смятам.
                Както и да е.
                Хора, следете си сметките.
                Ако беше по-малка сумата, най-вероятно нямаше и да се усетя.
                Пазете си договорите и погасителните планове.
                Нещо ми се поразклати доверието в банковата система.

                Представям си баща ми, с инсулт, диабет и инфаркт да беше разбрал, че му ги няма парите.
                Защото всъщност това стана. Някой (в случая - банката) тегли едни здрави пари от нечия сметка, без никакви обяснения...
                И що ли си мисля, че не информационното обслужване на банката носи вината, а човешкия фактор.
                И защо ли съм убеден, че няма да има виновен и наказан.
                А ако аз завлека някой с 600лв, ще ме опанделят....
                Най-елементарното правило за употреба на пълния член е да го слагаш отзад на извършителя на действието!

                Коментар


                • #9
                  До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

                  няма да има виновен и наказан, ако си останеш само с оплакването тук. по-горе ти написах къде да напишеш жалба..... само че сега я пусни само до централата щом са ти възстановили сумата.

                  иначе наистина информационната им система е виновна.... естествено и някой човешки фактор, който работи с/в нея де

                  там се извършиха такива консолидации на няколко банки за кратък срок, че на колегите им се реве...... имам доста бивши колеги там, та знам.
                  естествено клиентите нямат вина, но те го отнасят за съжаление.....

                  пак ти казвам, пусни една жалба до централата и искай обяснения за взетите мерки....... така ще си спокоен, че ще накажат някого (най-вероятно) и ще се спести същата история за други клиенти
                  ________________________________________________
                  Subaru OUTBACK 2,5
                  Hyundai TUCSON 2.0

                  Коментар


                  • #10
                    До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

                    Първоначално публикуван от gadeff Преглед на мнение
                    ...И що ли си мисля, че не информационното обслужване на банката носи вината, а човешкия фактор...
                    Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                    ...иначе наистина информационната им система е виновна.... естествено и някой човешки фактор, който работи с/в нея де...
                    Да, вината е в човешкия фактор, но не на тези, които са долу в трюма, а на онези, които гледат красиви пауър поинти за едни супер-дупер автоматизирани процеси. И после като опрем до това хайде нещата да се случват става may be, will see, probably...

                    Относно работещите с нея - в система на тази банка относно кредити можеш да видиш нещо, само ако ти го изкарат на "рипорт". А понятия като "равнение" носят един друг непреходен и философски смисъл....

                    Коментар


                    • #11
                      До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

                      Първоначално публикуван от Петя Преглед на мнение
                      Груба грешка да теглиш кредит от Булбанк !!!

                      Редовна практика при тях е да спестяват важна информация преди подписване на договорите и да ти замазват очите с половинчата информация, която изглежда примамливо, поднесена по тоя начин! Друга редовна практика е да не известяват при промяна на лихвените проценти и таксите.

                      Правя сериозна антиреклама на Уникредит Булбанк!...
                      Не, че няма истина в думите ти, но като цяло не мога да се съглася с теб.
                      Ползвай услугите на Уникредит лизинг и след това ще ти се стори, че обслужването и начинът на работа банката им е направо супер.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                        Да, вината е в човешкия фактор, но не на тези, които са долу в трюма, а на онези, които гледат красиви пауър поинти за едни супер-дупер автоматизирани процеси. И после като опрем до това хайде нещата да се случват става may be, will see, probably...
                        "termocline of truth"...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

                          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                          Не, че няма истина в думите ти, но като цяло не мога да се съглася с теб.
                          Ползвай услугите на Уникредит лизинг и след това ще ти се стори, че обслужването и начинът на работа банката им е направо супер.
                          е тези пък от лизинга са ултра идиоти
                          няма да ви занимавам защо съм стигнал до този извод но това ми е мнението - пълни профани

                          gadeff - оплаквай се до дупка
                          търси си правата
                          осъди ги за това че са ти причинили стрес
                          мамка им мръсна - на луди ни правят

                          понеже малко попивам инф. системи - що си мисля че това с дърпането на париците е автоматизиран процес и не би трябвало да има човешки фактор. така де - да не би веднъж в месеца да има човек който "разцъква" сметките на хората и дръпа кинти???? - това е безумно просто

                          офтопик - онзи ден се върнах от златните - на хотел бях с пълен пансион. и понеже тъпаците искат да спестят пари за персонал, са напъхали в ресторанта едни стажантчета дето милите за първи ден бяха на работа
                          още първата вечер ме направиха на пълен баламурник и им вдигнах хубав скандал. след това - проблеми нихт
                          поука - търси си правата ако смяташ, че си прав.
                          първо с усмивка - после като разбереш че проблема е при тях ги наври на кучето в гъ.....а
                          EnduroX Alba-Damascena 2019

                          Коментар


                          • #14
                            До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

                            Първоначално публикуван от todos Преглед на мнение
                            ...понеже малко попивам инф. системи - що си мисля че това с дърпането на париците е автоматизиран процес и не би трябвало да има човешки фактор. така де - да не би веднъж в месеца да има човек който "разцъква" сметките на хората и дръпа кинти????...
                            Напълно си прав - автоматизиран процес е. Проблема е, че когато става дума за финансова институция, подобни автоматизирани процеси трябва да предоставят достатъчно информация за такива "exceptions" като в случая ненормално големия размер такса по кредита на Гадев и това да е лесно проследимо за банкера потребител на системата - какво откъде е 'минало' и какво е 'взело' и т.н. Когато това е невъзможно или тромаво/ трудно за проследяване от потребителя и остава да се 'хване' евентуално от клиента или при проста случайност, тогава е проблем.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Такса за управление на кредит и ... прединфарктно състояние.

                              Как виждам аз този, и не само проблем.
                              Аз съм клиент. Дали на банка или плод-зеленчук, все тая. Плащам за някаква стока, съответно - услуга. И търся договореното качество.
                              И като не го получа, какво? Пия една студена вода, ям една зелена диня... По-лесно е. Най-много да изтормозя "продавачките".
                              Че услугите ни не винаги са добри, ама и ние още не сме добри клиенти. М'да... уж се старая, ама...
                              Ако не бях влезнал в овердрафт, най-вероятно нямаше и да се усетя. Или да се усетя твърде късно. Нямам навикът да си проверявам редовно движението по сметките. Явно, ще трябва да си го създам.
                              И друго си си мисля. Защо на банковата служителка, дала ми извлечението, изобщо не и направи впечатление драстичното несъответствие между размера на кредита и таксата? Или може би просто си няма понятие от нормалния размер на таксите? Чисто софтуерно според мен не е проблем да се направи така, щото при ненормални лихвени проценти или такси самата система да не ги приема и да пищи...
                              И още на себе си се сърдя... Защото шефката на клона беше позната и силно се притесни, (или поне добре го изигра) та ми мина мерака да взема по-драстични мерки като клиент...
                              Най-елементарното правило за употреба на пълния член е да го слагаш отзад на извършителя на действието!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X