Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нова кола с тревоги или стара отремонтирана?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нова кола с тревоги или стара отремонтирана?

    Отдавна си мисля върху дилемата: нещо запазено за 6000 лв. или една 18 гдоишна таратайка, като моята (Опел Кадет), да вложиш 3000 лв. в нея да смениш ама всичко от А до Я - бутала, лагери, пружини, амортисьори, ауспух, алтернатор, водна помпа и т.н.

    Един приятел взе "запазено" рено-дизел за 6000 лв. но се почна още след 3-тия месец, тампони, амортисьори и т.н.

  • #2
    и аз винаги сам се чудел и двете си имат предимства- купена запазена спестява гризи по ремонта а ако си ремонтираш старата ще знаеш какво е качеството на извършената работа
    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

    Коментар


    • #3
      Re: Нова кола с тревоги или стара отремонтирата?

      Първоначално публикуван от Ludmil
      Отдавна си мисля върху дилемата: нещо запазено за 6000 лв. или една 18 гдоишна таратайка, като моята (Опел Кадет), да вложиш 3000 лв. в нея да смениш ама всичко от А до Я - бутала, лагери, пружини, амортисьори, ауспух, алтернатор, водна помпа и т.н.

      Един приятел взе "запазено" рено-дизел за 6000 лв. но се почна още след 3-тия месец, тампони, амортисьори и т.н.
      Ами ти приятелю виждам ,че си си отговорил; на това за което си мислиш.Като купуваш ,предишния собственик "винаги е сменил всичко ".После се оказва ,че не е така.Друго е като знаеш ,че ти всичко си пипнал по нея/колата/.
      B+

      Коментар


      • #4
        Много сложен въпрос ... безкрайно сложен ...

        според мен някъде по средата - макар да карам 16 годишна таратайка ...

        Таратайката е морално остаряла и материално грохнала - колкото и да влагаш в нея тя пак ще се чупи повече ... но пък частите и ще са малко по-евтини ...

        Аз лично ако можех да си позволя по-нова кола щях да си купя. Сегашната ми е Тойота Корола от 1989 и технически е малко над съвременните руски автомобили. Някога е имала катализатор и рециркулация на изгорелите газове - сега е останало само второто. От вътре също е сравнително културна като интериор, тапицерия и оборудване - ел.стъкла и огледала други джунджурии ... само си няма климатик ...
        е ... намам нищо против да е 5-6 години по-млада - ама това е положението засега
        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от stojan_defender-a
          и аз винаги сам се чудел и двете си имат предимства- купена запазена спестява гризи по ремонта а ако си ремонтираш старата ще знаеш какво е качеството на извършената работа
          Някъде там е отговорът ... но мисля, че трябва да е малко по-хубава таратайка ...

          Ние Българите още не се замисляме за едно нещо наречено екология ... дори газовата уредба я слагаме само по икономически причини ... Един 15 годишен раздрънкан Фиат Крома 2.5 ТД замърсява повече от градски автобус или 5-6 други нормални коли ...

          По-новите коли все пак определено създават по-малко замърсявания ...

          Искам да карам Електромобил, или на Метан ... или поне Хибрид
          Път без препятствия обикновено не води до никъде.

          Коментар


          • #6
            Твоето понятие за "Нова" е доста "странно" (6 годишна???).
            Това което аз съм видял е, че съвременната кола започва активно да дефектира след 3-тата година (между другото бая западни фирми продават колите щом навършат 3 години или 100К км. което настъпи първо защото им е по-евтино да купуват и потдържат НОВИ коли) така че Нова е от магазина.
            А за старите пак ще цитирам един приятел "в старата кола инвестираш в ремонти докато цената не и се изравни с Новата и пак не става"
            Изключение са собствениците на автосервизи (и майсторите в тях) на който ремонтите са им ежедневие и им струват по-малко.
            Аз лично бих се замислил за по-нисък клас кола на лизинг, но НОВА.

            Коментар


            • #7
              При всички положения най-добре е да е чисто нова
              о 88 з 417 оо 4 - Стоян

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от tatkobarba
                Първоначално публикуван от stojan_defender-a
                и аз винаги сам се чудел и двете си имат предимства- купена запазена спестява гризи по ремонта а ако си ремонтираш старата ще знаеш какво е качеството на извършената работа
                Някъде там е отговорът ... но мисля, че трябва да е малко по-хубава таратайка ...

                Ние Българите още не се замисляме за едно нещо наречено екология ... дори газовата уредба я слагаме само по икономически причини ... Един 15 годишен раздрънкан Фиат Крома 2.5 ТД замърсява повече от градски автобус или 5-6 други нормални коли ...

                По-новите коли все пак определено създават по-малко замърсявания ...

                Искам да карам Електромобил, или на Метан ... или поне Хибрид
                Има, видя ли Toyota RAV4 електричката, очите ми останаха. Има и друга алтернатива: http://www.savefuel.ca/

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от stojan_defender-a
                  При всички положения най-добре е да е чисто нова
                  Всяко решение има предимства и недостатъци. Новата кола има доста разходи, вярно, не за части но:
                  1. Застраховката на нова кола е поне 5-6 пъти над тази на старата (пак всичко е относително разбира се)
                  2. Данъка на стара кола е 4-5 пъти по-малък от този на новата.
                  3. Новата все ще те е яд като ти я поочукват някоя съседка
                  4. Винаги ще имаш едно наум къде я паркираш за да не я намериш обезкостена.

                  Старата никога не знаеш дали ще стигнеш там за където си тръгнал Дори и всичко да си и ремонтирал, пак нещо ще намери да се счупи.

                  За мен (повтарям за мен) най-доброто решение е кола между 3-5 години но това е свързано с приходите ми. Ако финикийските знаци са в изобилие - само нова!
                  LZ1JJJ

                  Коментар


                  • #10
                    това е като виц, ама е истински случай:
                    90-та година баща ми си купи /така мечтаната/ Лада 2107 на точно 6 месеца и 5000км за 28000лв... Месец преди това комшията-милиционер си купи 16 годишна 2106 за 18000лв... Прибира се баща ми, звъни му на вратата, черпи и т.н.
                    Милиционерът коментира на масата "моята е страшно запазена, а твойта като я гледам - може да й е взета душата... най-важно е как е разработена..."

                    ***
                    Между лека кола за 3000 и подобна за 6000лв, разликата не е много голяма /и двете са бая стари/, но аз определено бих взел по-скъпата, която да не пипна поне 1 година... После дори да я продам по-евтино, няма да ме е яд...
                    а като вземеш хептен бракма за 3бона, ще дадеш поне още 1000лв за ремонти, постоянно ще се разваля нещо ново и в крайна сметка ще стане съвсем стара като модел /пример Вектра А, Голф 2, Кадет/

                    При джиповете е малко по-сложно, стареят по-бавно, ремонта е по-скъп... един и същи модел с 1-2 години разлика може да струва и 3 и 6 бона според състоянието...
                    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                    Коментар


                    • #11
                      Аз също мисля като Дани. 'Моята' кола (в смисъл тази, към която бих се целил) е между 3-5 години и това се обуславя единствено от моите приходи. Ако съм с по-големи - да, определено нова. Предишният ми шеф (не-българин) казваше така : "разумно е да си купиш такава кола, каквато във всеки един момент можеш да я платиш 2 или 3 пъти.."

                      А иначе конкретно на въпрос на Людмил - избор между 5-6 годишна или 10-15+ годишна : Поне 90% от хората продават поради причина, която не е задължително да бъде проблем в колата. Но 'оправена' кола бих взел само от приятел/познат, за да знам, че наистина е 'оправена'. Като в тази ситуация - продавача определено е ощетен (а е малко кофти да ощетяваш приятели). Но ще дам пример с моят Голф : взех го за 3.500лв преди 5 години (130.000км. дотук), до тук съм малко под 8.000лв. (определено не е стигнал цената на нов). Като само в последните 10 месеца бяха - нов радиатор, нов радиатор за парното, нови дискове и биалетки отпред, нови лагери, разни тройници по мотора, спирачни цилиндри отзад и т.н. Масла, гуми, филтри естествено не броя. Цената на колата на пазара е 2.000лв. (май, не съм гледал).

                      Колата е идеална и в този смисъл ако я продавам ми се ще да я продам на приятел. Но в повечето случаи не е така. Толкова често чувам репликата "оправена е за продаване". Затова, конкретно за ситуацията, описана от Людмил смятам, че съм по-склонен да взема 18-година и да си я направя.

                      Коментар


                      • #12
                        За много години колеги,не зная колко коли вече съм смениил (жена ми им води бройката до известно време ама и тя спря вече,не съм авто джамбазин ама както и да е) от 10 год. карам само японски коли и да ви споделя честно и откровенно без изхвърляници сменял съм само консумативи т.е. без никакви ремонти защото ми писна да ремонтирам прехвалените Голфове (как пък от четирите един не се случи толкова железен както всички ги хвалят).Тя сега ще се почне една ама не ми пука това си е мое мнение.......За Лудмил може и да ти е по изгодно да налееш 3000 в твойта стара кола и да я направиш по-читава от която и да е новозакупена която не познаваш от никъде но въпроса е друг/поне за мен/ Новозакупената повтарям не новата а новозакупена/остави това,че е купена от някоя баба дето я карала само когато не е валяло щото като е валяло е варвяла пеш или от някой музикант дето се свърта в къщи веднъж годишно за 2 мес. /поне мирише на друго а не на твоита старата и изглежда по друг начин нали?/и съседите и те гледат по друг начин/ да не се лъжем българчета сме а и не само тук е така ама това е друга тема/ Въпроса е ,че на всекиго му се иска да покара нещо по-ново но това вече опира до финанси но щом може да си го позволи си го прави нали? Teдо кара стара тойота до скоро и не съм прочел нищо лошо за нея до сега но мина на hyunday защото по думите му по млада кола си е по -добре и не само за жена важи това (нищо лично) Има една истина която на запад си я препорачват като терапия едва ли не доставяй си удоволствия когато можеш това важи и да си купуваш нови нвща било то и втора ръка а,че пари ще се дават то е ясно за удоволствията винаги се плаща по-скъпо. Живи и здрави!

                        Коментар


                        • #13
                          Скоро не е имало толкова интересна за мен тема в този раздел на форума
                          Карам вече чевърта годинна една фиеста 1,3 от 1991г. и съм сменял само консумативи. Сигурно тоя дето ми я продаде не си е правил труда да й превърта километража назад или пък съм уцелил най-яката фиеста в света

                          Толкова често съм си задавал същия въпрос който е заглавие на темата и не съм си отговорил еднозначно. В един от постовете обаче открих нещо което винаги съм смятал за разумно, а именно съвета на един чужденец, че човек трябва да кара такава кола, която може да плати 2 пъти във всеки един момент Т.е. колата да бъде вещ, а не член на семейството

                          Да си купиш кола за 6000лв. при условие че имаш налични 6000лв. мисля че е твърде неразумно. Преди малко повече от 10 години бях на студентска бригада в Англия и там собственика на фермата караше едно около 3 годишно БМВ 316 кабрио, при условие че само оранжерията му струваше около 2 милиона британски паунда! Този пич можеше да кара спокойно нов спортен мерцедес, но това е прагматизма на западняците.
                          Вместо да инвестираме сума пари в автомобил от който нямаме никакви приходи, мисля че е по-добре да си направим сметката и да си харчим парите които и без това не са много за по-разумни неща.
                          На нас българите обаче гъзарията много ни пречи Съседа трябва да завижда.
                          2010 CRF 250 R

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Yaro
                            "разумно е да си купиш такава кола, каквато във всеки един момент можеш да я платиш 2 или 3 пъти.."
                            Абе това за "нас" е все още трудно, но......

                            ППП: Най-ме е страх от продавачи, които казват "Аз за 5 години нищо не съм сменил!". Това обикновенно означава, че малко след като стане твоя, ще се наложи доста да инвестираш!
                            LZ1JJJ

                            Коментар


                            • #15
                              може би не съм се изказал съвсем ясно... наистина ако трябва да взимаш заеми за да си купиш кола 6к, по-добре е да вземеш по-евтина... според мен, обаче има една граница за колите на нашия пазар около 5000лв, под която колите са свръх амортизирани...
                              мой приятел караше КеЕФСи с голф 2 за 3000 /никой голфаджия да не се засяга/ и постоянно беше в "бокса" действително въртеше над 50000км/година само градско... Миналата година си взе Хонда Сивик за 5 и нещо хил.лв. и направо се "роди"... Просто се вижда, че в колата има още живот...
                              ***
                              а попаднете ли на "търговец", който ви разправя за баби, пенсионери и т.н. Кръ-ъ-гом, Бегом Марш!!! Те взимат коли изключително от морги, спряни от движение и т.н. "ремонтират за продан" и търсят някой балък...

                              Най-добре е да се купи кола от богат човек - той няма да си губи времето да шмекерува... Този от който си купих Галопера даже ми беше оставил 2-3 СД-та и една бутилка домашна ракия /търкаляше се между седалките/
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X