Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

    Имот и камара желязо са несравними неща.Второто няма стойност. Колко такива изсмускани от пръстите неща има. И като не сме съгласни с тях трябва да си мълчим ли или да се правим на ударени.
    Е,според някой така трябва,ама трудният момент за нея нещо много продължи.
    Сузуки Витара ДБ 2.0 H20A

    Коментар


    • #17
      От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

      Първоначално публикуван от margarit5 Преглед на мнение
      Е,според някой така трябва,ама трудният момент за нея нещо много продължи.
      В случая говорим предимно за некоректно обявяване на дадено събитие в данъчното - лична грешка...
      И то обикновено с цел да минем метър и по-тънко...
      Автомобила явно не е бил обявен за БРАКУВАН, а като спрян от движение.
      Когато БРАКУВАШ автомобил ти го отписваш от системата, и повече не може да го върнеш в движение без ТЕХНОТЕСТ и т.н.
      Докато на времето дали поради сантименталност (абе все някога ще оправя автомобила и може да го пусна в движение като ретро автомобил), дали заради незнание, доста народ СПРЯ ОТ ДВИЖЕНИЕ автомобилите си. Но статута е коренно различен при БРАКУВАН и СПРЯН ОТ ДВИЖЕНИЕ.
      При БРАКУВАН ти можеш да си го държиш в гаража или в двора (не на общинска територия) и няма да плащаш данък. Но и пускането му в движение е сложен скъп и труден процес.
      Ако автомобила е спрян от движение, ти по всяко време можеш да преминеш ГТП и да го пуснеш в движение...
      Така, че дайте да си казваме нещата така както са - не виждам никакъв проблем в организацията или правилата - според мен са пределно коректни и правилно съставени.

      П.С. при мен проблема възникна защото бях спрял автомобила от движение, но не го бях бракувал..
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #18
        От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
        В случая говорим предимно за некоректно обявяване на дадено събитие в данъчното - лична грешка...
        И то обикновено с цел да минем метър и по-тънко...
        Автомобила явно не е бил обявен за БРАКУВАН, а като спрян от движение.
        Когато БРАКУВАШ автомобил ти го отписваш от системата, и повече не може да го върнеш в движение без ТЕХНОТЕСТ и т.н.
        Докато на времето дали поради сантименталност (абе все някога ще оправя автомобила и може да го пусна в движение като ретро автомобил), дали заради незнание, доста народ СПРЯ ОТ ДВИЖЕНИЕ автомобилите си. Но статута е коренно различен при БРАКУВАН и СПРЯН ОТ ДВИЖЕНИЕ.
        При БРАКУВАН ти можеш да си го държиш в гаража или в двора (не на общинска територия) и няма да плащаш данък. Но и пускането му в движение е сложен скъп и труден процес.
        Ако автомобила е спрян от движение, ти по всяко време можеш да преминеш ГТП и да го пуснеш в движение...
        Така, че дайте да си казваме нещата така както са - не виждам никакъв проблем в организацията или правилата - според мен са пределно коректни и правилно съставени.

        П.С. при мен проблема възникна защото бях спрял автомобила от движение, но не го бях бракувал..
        А защо трябва да е така?Бракуван той пак е твоя собственост,пак не се кара,спрян от движение пак е твоя собственост и пак не се кара.Все една камара желязо.
        Не виждам разлика. Или номерът е да ни по навътре от бюрокрация.Да са две различни служби и навсякъде да се плаща. Според мен е тъпо и идиотско.

        Коментар


        • #19
          От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

          ЗМДТ няма понятия бракуван или спрян от движение............
          старият текст беше: /т.н. нареченото спиране от движение /
          .........................................
          (4) За превозно средство, което няма да се ползва, данък не се събира, при условие че до края на предходната година собственикът му е върнал регистрационния талон.

          от 01,01,2010г. текста е:

          За превозните средства, на които е прекратена регистрацията, данък не се дължи от месеца, следващ месеца на прекратяване на регистрацията за движение. За излезлите от употреба моторни превозни средства, за които в нормативен акт е предвидено задължение за предаване за разкомплектуване, данък не се дължи след прекратяване на регистрацията им за движение и представяне на удостоверение за предаване за разкомплектуване.
          ________________________________________________
          Subaru OUTBACK 2,5
          Hyundai TUCSON 2.0

          Коментар


          • #20
            От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

            Поредна тема за лична изява! Поне за някои де.
            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

            Коментар


            • #21
              От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

              Остава да уточним що за имот е един тон желязо, пък даже и ново да е.
              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

              Коментар


              • #22
                От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

                Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                Остава да уточним що за имот е един тон желязо, пък даже и ново да е.
                Ако поставяте така нещата, дайте да си говорим за това, до колко 1 тон желязо има право да се движи по улицата.
                Щото 2 моста... 2 европалета и върху тях двигател и те ти превозно средство - ще е под 1 тон, обещавам.
                Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                Коментар


                • #23
                  От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

                  Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                  Общината иска ксерокопие от продупчения голям талон, и се попълва един формуляр на гишето. В твоя случай вероятно нямаш талона, но може да идеш до КАТ да питаш каква бележка могат да ти издадат че колата при тях е свалена от отчет. Каките в КАТ са много нацупени и мучат, но вършат работа ако им говориш спокойно.
                  В КАТ вече ходих и естествено се сблъсках с нечовешката простотия там, а резултатът беше, че след 1 месец чакане ми дадоха....удостоверение, че колата е спряна от движение - нещо, което е ясно от 14 години и което не ми върши никаква работа. Но казаха, че не могат да ми издадат друг документ. То е логично де, защото КАТ ги интересува дали колата е в движение, а след като не е, вече не е тяхна работа дали е унищожена или си я държа в двора. Само че във втория случай се дължи данък, и там се намесва общината, за която пък не е важно дали караш или не, а дали имаш собственост или не. Моят проблем е, че вече не мога да докажа това "не".

                  Коментар


                  • #24
                    От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

                    Първоначално публикуван от Lynx Преглед на мнение
                    В КАТ вече ходих и естествено се сблъсках с нечовешката простотия там, а резултатът беше, че след 1 месец чакане ми дадоха....удостоверение, че колата е спряна от движение - нещо, което е ясно от 14 години и което не ми върши никаква работа. Но казаха, че не могат да ми издадат друг документ. То е логично де, защото КАТ ги интересува дали колата е в движение, а след като не е, вече не е тяхна работа дали е унищожена или си я държа в двора. Само че във втория случай се дължи данък, и там се намесва общината, за която пък не е важно дали караш или не, а дали имаш собственост или не. Моят проблем е, че вече не мога да докажа това "не".

                    НАМЕРИ
                    си фактурата и после, в комплект с бележката от КАТ, в общината
                    ________________________________________________
                    Subaru OUTBACK 2,5
                    Hyundai TUCSON 2.0

                    Коментар


                    • #25
                      От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

                      Що ли си мисля ,че данъци могат да искат само до 3 години назад.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

                        Първоначално публикуван от Lynx Преглед на мнение
                        В КАТ вече ходих и естествено се сблъсках с нечовешката простотия там....
                        То че има, има си. Ама не е само там. Като за начало прочети ЗДвП и ППЗДвП и дано откриеш разликата между спряно от движение и снето от отчет (дерегистрирано) МПС. И не, не защитавам ЗМДТ и дълбоко не съм съгласен да се плаща данък (както и ЗГО) в пълен размер за спряно от движение МПС, ама това е ситуацията. Не са виновни КАТ за тая работа.
                        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                        Неизвестен мъдрец

                        Коментар


                        • #27
                          От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

                          Първоначално публикуван от Lynx Преглед на мнение
                          В КАТ вече ходих и естествено се сблъсках с нечовешката простотия там, а резултатът беше, че след 1 месец чакане ми дадоха....удостоверение, че колата е спряна от движение - нещо, което е ясно от 14 години и което не ми върши никаква работа. Но казаха, че не могат да ми издадат друг документ.
                          Могат да ти издадат "удостоверение за собственост", в което ще пише, че регистрацията е служебно прекратена. Нали ти дадох линк към една стара тема ? Там прочетох рецептата и се снабдих с това:

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:scrap-0001.jpg
Прегледи:1
Размер:95.8 КБ
ID:5570502
                          За пред общината е идеално.
                          Нали пишеш, че:
                          Първоначално публикуван от Lynx Преглед на мнение
                          Става дума за стара кола, предадена за скрап през 2004 г., и отписана от регистрация в КАТ (дори беше още с черен номер).
                          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

                            Първоначално публикуван от Георги Крумов Преглед на мнение
                            А защо трябва да е така?Бракуван той пак е твоя собственост,пак не се кара,спрян от движение пак е твоя собственост и пак не се кара.Все една камара желязо.
                            Не виждам разлика. Или номерът е да ни по навътре от бюрокрация.Да са две различни служби и навсякъде да се плаща. Според мен е тъпо и идиотско.
                            Не коментирам защо е приет закона в този вид... Просто коментирах причината за да възникнат тези проблеми от законова гледна точка, тъй като съм го играл това хоро.

                            Сваляне от регистрация означава или да бракуваш автомобила, или да го продадеш (тогава регистрацията се сваля от твоята партида и се прехвърля на новия собственик)...
                            Спирането от движение не означава прекратяване на регистрацията на автомобила.
                            Според мен колегата просто не си е направил труда да бракува автомобила след като го е предал на вторични суровини.
                            А бракуването би му струвало още едно висене на опашка в КАТ (което на времето бе безмислено, защото и при спрян от движение автомобил пак не събираха данъци).
                            Ако наистина е така, то според мен сега варианта му е незабавно бракуване - ако няма бележка и не е върнал номерата - обявява ги за откраднати (май се плащаше някаква глоба - някъде 10-20лв, но не съм съвсем сигурен - идиотия, но май бе така), и декларира, че автомобила ще се пази в личен имот до разкомплектоване (за да не му търсят бележка от вторични суровини)...
                            Но е добре да се провери дали има регистрация на автомобила в КАТ (по време на смяна на номерата не ги ли дерегистрираха автоматично?).
                            И ако е дерегистрирана, навярно бих искал документ от КАТ за това кога е прекратена регистрацията на автомобила.
                            И ако е станало 2006г, то давностния срок би трябвало да е изтекъл...

                            П.С. Боголюб ме е изпреварил с това Удостоверение
                            Последно редактирано от slowtraveler; 11-03-14, 16:29. Причина: Допълнение
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

                              дано да мине номера със служебното прекратяване, може пък в тази община да не са чели това:



                              РАЗЯСНЕНИЕ № 3-211 от 19.01.2012 г. относно преустановяване на облагането с данък върху превозните средства по реда на Закона за местните данъци и такси на моторни превозни средства със служебно прекратена регистрация в сектор "КАТ-ПП" при ОД на МВР


                              НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ чл. 52, чл. 54, , чл. 58 ЗМДТ В запитването няма изложена фактическа обстановка, а само е поставен въпросът следва ли да бъде прекратено данъчното облагане и от кога на пътни превозни средства (ППС), чиито регистрационни табели не съответстват на БДС 15980 и БДС ISO 7591 в контекста на правилата на § 3, ал. 1 и 3 от ПЗР на Наредба № I-45 от 24.03.2000 г. за регистрацията, отчета, пускането в движение и спирането от движение на моторните превозни средства и на ремаркетата, теглени от тях, издадена от министъра на вътрешните работи (Наредба № I-45 от 24.03.2000 г.)? С оглед приложимите разпоредби на ЗМДТ (обн., ДВ, бр. 117 от 10 декември 1997 г., посл. изм., ДВ, бр. 39 от 20 май 2011 г.) изразяваме следното принципно становище: На основание чл. 52, т. 1 от ЗМДТ с данък върху превозните средства се облагат превозните средства, регистрирани за движение по пътната мрежа в Република България. Следователно, за да бъдат обекти на облагане, превозните средства следва да бъдат регистрирани за движение. Съгласно чл. 54, ал. 3 от същия закон собствениците на превозни средства предявяват правото си на освобождаване от данък или за ползване на данъчно облекчение чрез данъчна декларация, която подават в срока по ал. 1. Разпоредбата на чл. 54, ал. 4 от ЗМДТ постановява, че служителят на общинската администрация може да изисква документи, удостоверяващи факти и обстоятелства, имащи значение за данъчното облагане. При прекратяване на регистрация на превозно средство данъчно задълженото лице представя документ от компетентен орган. По отношение преустановяване на облагането с данък върху превозните средства с промяната на чл. 58, ал. 4, изречение първо ЗМДТ, в сила от 01.01.2010 г., се създаде общо правило, по силата на което облагането на МПС се прекратява след прекратяване на регистрацията им за движение и от месеца, следващ месеца на прекратяване на регистрацията. Правилото обхваща следните хипотези на прекратяване на регистрацията - напускане на страната, кражба, предаване за съхраняване в собствен имот, писмено уведомяване от лицензиран застраховател, изплатил тотална щета (за превозни средства, неподлежащи на възстановяване). Документът, удостоверяващ това обстоятелство, представлява част първа от свидетелството за регистрация на превозното средство, която се маркира като невалидна и се връща на собственика или удостоверение, издадено от съответното звено на "Пътна полиция", в което е отразена датата на прекратяване на регистрацията и основанието за това. Извън изброените хипотези на прекратяване на регистрацията остават излезлите от употреба превозни средства, за които в нормативен акт е предвидено задължение за предаването им за разкомплектоване. За тези превозни средства данъчното облагане се преустановява след представяне на удостоверение за предаване за разкомплектоване и на документ за прекратяване на регистрацията в "Пътна полиция" (чл. 58, ал. 4 от ЗМДТ). По смисъла на чл. 2, ал. 1, т. 2 от Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства (НИТОМПС), изискването за предаване за разкомплектоване се отнася само до излезлите от употреба моторни превозни средства от категориите L2, L4, L5, L5e, М1 и N1 по смисъла на чл. 149, т. 1, букви "в", "ж", "и" и "к", т. 2, буква "а" и т. 3, буква "а" от Закона за движението по пътищата (ЗДвП). Според легалната дефиниция на § 1, т. 1 от ДР на НИТОМПС, "излязло от употреба МПС" е отпадък по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за управление на отпадъците, което отговаря на едно или повече от условията, посочени от букви "а" до "д". Удостоверението за разкомплектоване се издава от оператора на центъра за разкомплектоване или оператора на площадка за събиране и временно съхраняване на излезли от употреба МПС - чл. 15, ал. 1 от НИТОМПС и съдържа реквизитите, посочени в чл. 15, ал. 2 от същата наредба. Копие от удостоверението за предаване за разкомплектоване се изпраща на сектора "КАТ- ПП" от оператора, който го е издал, в 14-дневен срок от приемането на превозното средство. Основанията за прекратяване на регистрацията са уредени в чл. 143, ал. 6, 7 и 8 от ЗДвП, както и в чл. 18, и § 3, ал. 3 от Наредба № I-45 от 24 март 2000 г. Предвид § 3, ал. 3 от ПЗР на Наредба № I-45 от 24.03.2000 г., от 1.06.2006 г. служебно се прекратява регистрацията на всички превозни средства с регистрационни табели, които не отговарят на изискванията на БДС 15980 и БДС ISO 7591. На основание чл. 18, ал. 1, т. 1 от цитираната наредба прекратяването на регистрацията на превозно средство в МВР - сектор "КАТ - Пътна полиция", се извършва с писмено заявление, подадено от собственика. Освен това съгласно чл. 18, ал. 2 от същата собственикът посочва обстоятелствата, поради които се иска прекратяването на регистрацията, и представя доказателства, че превозното средство е прието за разкомплектоване и съхраняване в определено за това място или частен имот, че се изнася от страната или че е откраднато. Следователно моментът на прекратяване на регистрацията за движение на моторни превозни средства и ремаркетата е датата на прекратяване на регистрацията по реда на чл. 18-20 от Наредба I-45 от 2000 г., а не датата на служебно прекратената регистрация. Предвид това собствениците на пътни превозни средства, чиито табели не съответстват на БДС 15980 и БДС ISO 7591, дължат данък върху превозните средства до месеца, следващ месеца на прекратяване на регистрацията на тези ППС по реда на чл. 18-20 от Наредба № I-45 от 24 март 2000 г.
                              ________________________________________________
                              Subaru OUTBACK 2,5
                              Hyundai TUCSON 2.0

                              Коментар


                              • #30
                                От: Данък за кола, дадена за скрап (пореден случай)

                                Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                                РАЗЯСНЕНИЕ № 3-211 от 19.01.2012 г. относно преустановяване на облагането с данък върху превозните средства по реда на Закона за местните данъци и такси на моторни превозни средства със служебно прекратена регистрация в сектор "КАТ-ПП" при ОД на МВР

                                ......

                                Следователно моментът на прекратяване на регистрацията за движение на моторни превозни средства и ремаркетата е датата на прекратяване на регистрацията по реда на чл. 18-20 от Наредба I-45 от 2000 г., а не датата на служебно прекратената регистрация. Предвид това собствениците на пътни превозни средства, чиито табели не съответстват на БДС 15980 и БДС ISO 7591, дължат данък върху превозните средства до месеца, следващ месеца на прекратяване на регистрацията на тези ППС по реда на чл. 18-20 от Наредба № I-45 от 24 март 2000 г..
                                Тълкуването на НАП е в смисъл - данък не се дължи не от 01.10.2006 г. когато служебно дерегистрираха всички коли с несменени табели, а от момента, когато си вземеш тапия от КАТ, като посочената по-горе от мен и я представиш в общината.

                                КАТ не се занимават с местни данъци и такси и си гледат своята НАРЕДБА № I-45 ОТ 24 МАРТ 2000 Г. ЗА РЕГИСТРИРАНЕ, ОТЧЕТ, ПУСКАНЕ В ДВИЖЕНИЕ И СПИРАНЕ ОТ ДВИЖЕНИЕ НА МОТОРНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И РЕМАРКЕТА, ТЕГЛЕНИ ОТ ТЯХ, И РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДАННИ ЗА РЕГИСТРИРАНИТЕ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА:

                                Чл. 18. (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2012 г.) Регистрацията на превозно средство се прекратява:
                                1. с писмено заявление от собственика;
                                2. служебно.

                                Чл. 18а. (Нов - ДВ, бр. 67 от 2012 г.) (1) При прекратяване на регистрацията по чл. 18, т. 1 собственикът представя:
                                1. писмено заявление, издадено по служебен път;
                                2. документ за самоличност - за физическите лица; единен идентификационен код - за стопанските субекти, а за тези, които не притежават ЕИК - документ за създаване и за код БУЛСТАТ;
                                3. документ, удостоверяващ правото за представляване на стопанския субект - собственик на ПС;
                                4. свидетелство за регистрация на ПС.
                                ...
                                (5) При прекратяване регистрацията на ПС с регистрационни табели, които не отговарят на изискванията на действащия БДС 15980 и БДС ISO 7591, се представят само документите по ал. 1.

                                Т.е. имаме следния тъпизъм - хем регистрацията е прекратена служебно, щото табелите не отговарят на БДС, хем на МПС с такива табели регистрацията може да се прекрати с писмено заявление от собственика
                                България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X