Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

    Прав е Вълчо, аз да си кажа правичката си мечтая за живот на село. Стопанствата ни са така зле и по-зле стават в ръцете на лешоядите. От 2-3 години се опитвам да измисля и задействам система да се махна и да ходя да си направя овошна градина, зеленчукова също, ама нЪц. А и с бюрокрацията съм толкоз не на ти, че незнам как ще се оправя да взема пари от тез фондове. С тея мизернице дето ги "направляват". Инак на сайта на зем. министерство има много инфо и всичко нужно да се попълни и т.н. Има шанс и аз ще продължавам да търся начин, само дето сам съм, други няма . А то т'ва не си е баш за сам човек. И то млад. Щот млад е хубаво, ама всички те мислят за ептен балама и като баща ти не е еди кой си... а инак пари се наливат в различни свери отдавна, но понеже няма гласност те просто си се връщат неусвоени откадет са дошли.

    Коментар


    • #17
      До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

      Момчета не се отчайвайте.Ще стане.Малко е рано още за еврофондовете(изключвам Сапард),но наближава.Аз съм вземал пари по Сапард и не съм дал и лев подкуп.Платих си на фирмата която ми прави проекта чак когато го одобриха.Относно бюрокрацията пак не сте прави.В цяла Европа е така.Точно за тези пари документацията не сме я измислили ние.И още нещо-всички документи които ги искат си заслужава да ги имате ако искате да правим нещата като бели хора.Стига с това мислене.Хрумнало му на някой да сади разни работи,забол ги в земята и айде бизнес.Не става така!!!

      П.С.Volk и аз чакам за трактор,ама малък.

      Коментар


      • #18
        До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

        Първоначално публикуван от Явор(dorzi) Преглед на мнение
        Аз съм вземал пари по Сапард и не съм дал и лев подкуп.Платих си на фирмата която ми прави проекта чак когато го одобриха.
        Все пак си платил. При САПАРД най-важното е да намериш правилната фирма консултант, т.е. фирмата с контакти на правилно място в ДФЗ. Реално изготвянето на проект по САПАРД от консултант се свежда/ше до правилна подредба на определен брой документи, които обикновено самия кандидат си вади и заверява. Вярвай ми имам опит с консултанти, които и това не можеха да направят, а клиента си е платил и т.н. Схемата беше много проста - 10-20% при внасяне на проекта и останалото при подписване на договора за субсидия,т.е. при одобрението. Накрая имаше фирми консултанти, които не искаха да поемат проект ако е по-малко от 1 млн. стойност. Мога много да разказвам, но...... ако ви е интересно.
        На толкова години станах, а още не съм видял катафалка с ремарке!

        Коментар


        • #19
          До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

          "Политика": Шуро-баджанаци изядоха САПАРД


          Близо 80% от одобрените по европейската програма 2834 проекта са минали през ръцете на три консултантски фирми, разкрива вестникът
          15.07.2007
          Шуро-баджанашки връзки са оплели в змийско кълбо чиновници от фонд "Земеделие", консултантски фирми и бизнесмени, присвоили милиони евро по програма САПАРД, пише в. "Политика".

          Резултатът: едва 200 души от 60 хил. регистрирани земеделски производители в България са прибрали над 1 млрд. лв. субсидии от европейската програма като са ползвали контактите си с висши чиновници във фонд "Земеделие", разкрива изданието на челната си страница.

          Близо 80% от одобрените по САПАРД 2834 проекта са минали през ръцете на... три консултантски фирми, продължава вестникът.

          Случайно или не, техните собственици се оказват с преки или косвени бизнес връзки с някои от висшите чиновници във фонда, както и с ръководители от земеделското министерство през последните 7 години, включително и с бивши министри на земеделието.

          Разследването на "Политика" установило, че голяма част от парите по САПАРД са раздадени в нарушение на правилата за отпускането им.

          Например една и съща фирма е вземала субсидии по повече от един проект в една и съща област за период по-малък от 5 години - нещо, което е строго забранено от ЕС.

          Коментар


          • #20
            До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

            Първоначално публикуван от vokel Преглед на мнение
            По кои грантове е това ?Ако е през МРРБ -така е за съжаление.Искат си за да дадат.
            И при МТСП е така ........ ама като се знае кой е министъра и кой му е заместник ..... Трагедия ......

            Коментар


            • #21
              До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

              Още по темата .....

              http://www.segabg.com/online/article...d=5&id=0001401

              http://www.segabg.com/online/article...d=5&id=0001401

              http://www.segabg.com/online/article...d=5&id=0001401

              Има и още ......

              Коментар


              • #22
                До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

                в-к Капитал

                Европейските фермери в страната на чудесата

                Общата селскостопанска политика на ЕС е скъпа, неефективна и откровено абсурднаОбщата селскостопанска политика поглъща близо половината от бюджета на ЕС

                В селското стопанство са заети само 5% от работната сила в ЕС, а секторът формира едва 1.6% от брутния вътрешен продукт на съюза
                80% от агросубсидиите отиват при 20% от фермерите

                „Алиса се засмя:
                - Няма смисъл да опитвам - каза тя. - Човек не може да вярва в невъзможни неща.
                - Само да ти кажа, че не си се упражнявала достатъчно - каза Царицата. - Когато бях на твоята възраст, аз се упражнявах по половин час всеки ден. Какво! Понякога успявах да повярвам на не по-малко от шест невъзможни неща само преди закуска...“

                Луис Карол, „Алиса в огледалния свят“

                В продължение на четири десетилетия европейските фермери живеят в истинска страна на чудесата, в която кравите са кралици, планините са от масло и захар, езерата от мляко и вино, а на производителите им се плаща за да не произвеждат или пък за да отглеждат култури, за които няма пазар. Ако отказвате да повярвате, че е възможно да съществува подобен абсурд, имате два варианта. Единият е да последвате примера на Царицата и да продължавате да се упражнявате. Другият е да се опитате да промените нещата. Британският премиер Тони Блеър, чиято страна от 1 юли пое ротационното председателство на Европейския съюз (ЕС), даде заявка, че иска да поеме по втория път и да инициира радикална реформа на Общата селскостопанска политика (ОСП) на съюза. Неговият аргумент - ЕС не може да се подготви за бъдещето, финансирайки политики от миналото.
                Всъщност, ако съди по това за какво ЕС харчи парите си, човек може да си помисли, че основната цел на съществуването на съюза е субсидирането на селското стопанство. Въпреки че този сектор по данни на Европейската комисия формира едва 1.6% от брутния вътрешен продукт на ЕС и в него са заети само 5% от работната сила, земеделските субсидии поглъщат близо половината от бюджета на съюза.

                Реликва от миналото

                ОСП е създадена през далечната 1958 г. Според сайта на Европейската комисия нейната цел е „да осигури на фермерите подходящ стандарт на живот, а на потребителите - качествена храна на разумни цени“. Тази политика се ражда в поствоенните години, когато спомените за недостига на храна и оскъдните порциони са още живи и селското стопанство е ключов икономически приоритет.
                Макар и да не е записано в официалната история на ОСП, зад нейното лансиране, както и зад създаването на редица други общи политики на ЕС, стои типична френско-германска сделка. Тогавашният френски президент Шарл дьо Гол поставя въп*роса по следния начин - Франция ще отвори своите пазари за германската промишленост, при условие че Берлин сподели разходите за субсидиране на френските фермери.
                Първите опити за реформа на земеделската политика са през 1984 г., когато се оказва, че европейските данъкоплатци са финансирали свръхпроизводството на редица селскостопански стоки, като например 700 000 тона никому ненужно масло. Брюксел въвежда квоти за производство на някои продукти, сред които мляко, и поставя лимити за субсидираните цени на земеделските стоки. През 1992 г. ЕС намалява интервенционните цени, но компенсира фермерите с увеличаване на директните плащания.
                Най-съществената реорганизация на ОСП бе въведена през 2003 г. Тогава след много скандали, три опита и продължили близо година преговори европейските лидери взеха решение да премахнат зависимостта между количеството на продукцията и размера на субсидиите.
                На пръв поглед радикалната реформа обаче бе съпроводена с типичните за ЕС компромиси и изключения. При някои категории като зърнените култури и говеждото месо връзката между произведеното количество и размера на субсидиите бе отчасти запазена, а за държави като Франция, Испания и Ирландия, които са сред най-големите потребители на селскостопанските фондове, бяха договорени редица отстъпки, включително и двегодишен транзитен период за въвеждане на промените. Същевременно реорганизацията не промени финансовата рамка на ОСП, а само пренасочи наличните средства.

                Анахронизъм в настоящето

                Въпреки всички реформи в абсолютно изражение разходите за ОСП нарастват прогресивно през годините и тя и до днес остава най-скъпата политика на ЕС. Докато през 1975 г. селско*стопанските субсидии възлизат на 3 млрд. евро, през 1992 г. те са вече близо 26 млрд. евро, а за настоящата година бюджетът на ЕС предвижда почти 50 млрд. евро за европейските фермери.
                Освен че е скъпа, ОСП е и неефективна. Тя се превърна в синоним на провал и символ на всички грешки на европейската интеграция. ОСП не успя да изпълни едно от основните си предназначения - да осигури на потребителите достъпни цени на хранителните продукти. Според изчисления на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) протекционистичната селскостопанска политика добавя 15-20% към цените на хранителните стоки в ЕС и струва на едно средно европейско домакинство над 600 евро годишно. Захарта например струва в ЕС близо шест пъти повече, отколкото в САЩ. Ако към скъпите стоки се прибавят и високите данъци, чрез които европейските граждани са принудени да финансират разхищенията на ОСП, негативният ефект нараства. Според док*лад на Европейската сметна палата, оповестен в края на миналата година, от 1971 г. насам над 3 млрд. евро от селскостопанските помощи на ЕС са изхарчени не по предназначение, като едва 17% от тези средства са възстановени.
                Другият заявен приоритет на ОСП - осигуряването на жизнения стандарт на фермерите, също се провали. Данните от Великобритания и Дания например, които са сред малкото държави, оповестяващи публично как точно се разпределят селскостопанските субсидии от ЕС, сочат, че основният дял отива при големите ферми и едрите земевладелци. В топ 10 на получателите на помощи от ОСП във Великобритания са принц Чарлз (680 835 британски лири за 2004 г.), кралица Елизабет (545 897 лири) и някои от най-богатите английски аристократи. Причината - субсидиите се изплащат на притежателите на земя, а не на фермерите, които я обработват и произвеждат. В списъка на най-големите бенефициенти в Дания пък попадат министри, депутати и дори еврокомисарят по въпросите на земеделието Мариан Фишер Боел.
                Не на последно място ОСП допринася за утежняване на положението на фермерите в развиващите се страни, като ги залива със своята свръхпродукция на неестествено ниски цени и същевременно затваря европейския пазар за техните стоки. Един от любимите примери на критиците на ОСП е, че всяка европейска крава получава субсидии от 2 евро дневно, докато милиони хора в Африка живеят с по-малко от долар на ден.
                Безумните селскостопански субсидии влошават имиджа на ЕС и са една от основните спънки пред преговорите за либерализиране на глобалната търговия, провеждани в рамките на Световната търговска организация. Всъщност ЕС съвсем не е единственият и най-голям злодей в световното земеделие. Другите развити държави също подпомагат щедро своите фермери. Според скорошен доклад на ОИСР субсидиите възлизат на 35% от доходите на селскостопанските производители в ЕС, в САЩ делът е 20%, а Япония държи палмата на първенството сред развитите държави с внушителните 60%. Въпреки това аргументът „и другите правят така“ не изглежда достатъчно сериозно основание ЕС да не реформира своята земеделска политика.

                Пречка пред бъдещето

                Както подчерта Тони Блеър в речта си пред Европейския парламент преди десетина дни, ЕС не може да отговори на съвременните предизвикателства и да остане конкурентен, докато изразходва половината си бюджет за един отрасъл със западащо значение вместо за иновативни сектори. Действително здравият разум сочи, че ЕС не може да продължава безкрайно да финансира щедро една политика, която няма връзка с пазарната и икономическата логика, а същевременно да отделя смешни суми за изследователска и развойна дейност. След като стана ясно, че страните в ЕС не желаят да увеличат вноските си в европейския бюджет, единственият начин да бъдат насочени повече средства към по-модерни политики е съкращаване на разходите по други пера.
                Рано или късно Брюксел ще трябва да промени радикално ОСП. За съжаление силната съп*ротива от някои страни - членки на съюза, и обичайната бавна скорост на реформите в ЕС сочат, че е по-вероятно това да стане късно.

                Коментар


                • #23
                  До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

                  То е ясно.
                  И ние го знаем.
                  И кво от тва?
                  [B][U]NISSAN PATROL Y61 II 3.0TD[/U][/B]

                  Коментар


                  • #24
                    До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

                    Първоначално публикуван от Volk Преглед на мнение
                    Момци, оставете тия глупости "политиците нищо не правят, нещата отиват на зле.." и т.н....
                    Това са приказки за бабичките по пейките..

                    Истината е че насам идва цунами от пари, трябва да си пълен идиот, за да не го видиш!
                    Гърците, които са нещо като идеолози на мързела, от десетки години се носят върху гребена на това цунами, даже казват - "тъй като вие нямате опит в усвояането на европарите, затова ние правим фирми в България - да ви помогнем!"

                    Мисълта ми е, сега е момента всеки млад мъж, който иска да си управлява сам съдбата да се замисли!

                    За млади фермери - до 40 г. еврофондовете поемат 70 % от инвестицията, какво повече?!

                    .....!

                    С една дума, ако някой може да сметне тези 5 милиарда евро, разбити на глава от фермерите, какви пари са да го пусне, моя калкулатор спира да работи след 500 милиона...
                    Браво, че се опитваш да мотивираш хората... И без това сме го закъсали яко - вече и Румъния е тотално пред нас, и гърците наистина си точат лигите за европейските финансирания в България... А ние само се тюхкаме колко е сложно, каква корупция има и си се успокояваме, че няма начин да успеем, затова по-добре да не се пробваме А който не се пробва и не рискува, не печели

                    Е, ще визуализирам думите на Volk в краткосрочен план - какво финансиране ни очаква до края на годината:



                    И се очаква почти нищо да не усвоим, защото ще отворят официално програмите септември-октомври и едва ли ще има много кандидати... Поне този път, защото ще е нещо ново и малко популярно.

                    т.е. има огромен шанс всеки, който си подаде документите и са грамотно направени (трябва само да се спазват подробните им инструкции кое как се попълва), да получи финансиране. Просто има предостатъчно за всички...

                    Ако някой прояви повече интерес и му се чете информация събрана на едно място, ето какво може да намери, качено от мен на тукашното ftp:


                    и линк към тези документи.

                    Поздрави и както казват управляващите ни - БЪДЕТЕ АКТИВНИ!!!

                    Коментар


                    • #25
                      До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

                      Хубаво ! Но може ли някои да обясни нак се процедира. Ето купих си 4-5 дка земя на подходящо (за овощна градина)място. В близост има вече засадена такава около 20 дка.
                      Какво да нправя че да получа помощ за ограждане,дълбока оран,засаждането и подържането и .Има се предвид че парите действително се използват за тая цел.
                      Уморените коне не ги убиват , нали ??

                      Коментар


                      • #26
                        До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

                        Малко инфо за начинаещи:

                        Как се разработва проект по Структурните фондове на ЕС

                        Усвояването на 7-те млрд. евро за периода 2007-2013 г., които Европейският съюз ще отпусне на България, започва с одобрението на първия проект. Изискванията към проектите по 7-те оперативни програми са сходни въпреки различните приоритетни сфери за финансиране, предаде Mediapool.

                        Как се създава успешен проект?
                        При разработването на проект за структурните фондове е необходимо да се спазват някои основни общовалидни стъпки.
                        Формулиране на проектна идея
                        Всеки проект трябва да отговаря на някой от приоритетите на 7-те оперативни програми. Концепцията на бенефициента трябва да е обоснована финансово, икономически и в социален аспект. Това означава да е заявена ясно определена потребност или проблем в приоритетен сектор, за които да се търси разрешение в практиката. Бенефициентът следва да докаже в проекта си, че разполага с паричен ресурс за съфинансирането на предвидената дейност.
                        Описанието на проектната идея трябва да включва: обща цел, специфична цел, доказване на необходимостта от проекта, описание на дейностите по проекта, план за действие, очаквани резултати след изпълнение на проекта, бюджет за изпълнение, очаквани източници на финансиране.
                        Проектни идеи могат да се подават и преди одобряването на оперативните програми. Тази възможност е постигната от правителството и тя позволява на бенефициентите да спечелят време при изпълнението на проектите си. При подготовката на документацията по проекти е важно да се съобрази тавана на допустимите разходи за изпълнението на концепцията.
                        Разработване и подаване на проекта
                        След като ЕК одобри 7-те оперативни програми, представени от българското правителство, съответният управляващ орган или междинно звено (виж таблицата) периодично ще публикуват на сайтовете си и в националните всекидневници покани за представяне на проектни предложения по конкретна оперативна програма.
                        Веднъж разработен, проектът се описва във формуляр за кандидатстване (апликационна форма) и се подава в междинното звено. Ако по дадена програма не съществува междинно звено, проектът се подава в управляващия орган.
                        Апликационните форми се представят на хартиен и електронен носител, с цел регистриране в информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти. По този начин ще се избегне дублирането на процесите.
                        Оценка на подадения проект
                        Подаденият проект преминава през няколко нива на одобрение. Първото е административна проверка, която следи дали документацията е попълнена коректно. Следват оценка за правото на кандидатстване, проверка дали проектната идея отговаря на приоритетите на съответната оперативна програма и проверка на допустимостта на разходите.
                        Последната включва проверка на разходите, които подлежат на финансиране. Ако в проекта са предвидени разходи, които не подлежат на финансиране по изискванията на ЕС, те няма да бъдат включени в субсидията на кандидата. Разходите, които не подлежат на финансиране, трябва да се осигурят от бенефициента или трето лице.
                        За проектите по различните оперативни програми ще бъдат разработени специфични критерии за оценка. Всички проекти обаче ще подлежат на оценка по следните критерии:
                        - съответствие на целите на НСРР
                        - формулиране на ясни и постижими цели
                        - принос към поне една от социално-икономическите цели на конкретната ОП
                        - наличие на измерими крайни резултати от проекта
                        - яснота за финансирането на проекта - собствени средства на бенефициента
                        - наличие на добавена стойност за отпуснатите средства по проекта
                        - спазване на принципа за допълняемост
                        - наличие на икономическа стабилност на проекта
                        - аспекти, свързани със защита на околната среда и осигуряване на равни възможности
                        - спазване на правилата на ЕС за отпускане на държавна помощ
                        - наличие на дублиране с други проекти, финансирани по фондове от ЕС или с национални средства. Ако се открие такова, проектът няма да бъде одобрен
                        - съответствие на общинските и регионалните планове за развитие
                        - гаранция, че развитието на проекта няма да бъде възпрепятствано от предвидими външни условия
                        - уточняване на размера на очакваните разходи и периодът, в който се очаква да бъдат направени, ползи от проекта, като се посочат разходите и резултатите от проекта
                        След като приключи оценяването на проекта, се изготвя доклад до Договарящия орган (междинно звено или управляващ орган). Списъкът с всички подадени проекти се представя на Управляващия орган. Той е последната инстанция за одобряване на проекта.
                        Срокът, в който бенефициентът ще бъде уведомен за одобряването или отхвърлянето на исканата финансова подкрепа, е 15 дни след като договарящият орган е взел решение. За неодобрените проекти се представя подробна обосновка на причините за отхвърлянето. Средната продължителност на подбор и оценка на проект е 60-100 дни.
                        Изпълнението на проекта започва с подписването на договор между бенефициента и Управляващия орган.
                        Когато се налагат тръжни процедури за изпълнение на части от проекта, те ще се извършват съгласно българското законодателство. Това е предвидено в Закона за обществени поръчки, Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки, Наредбата за условията и реда за възлагане на специални обществени поръчки.
                        В случаите, в които бенефициентът не е възложител на обществената поръчка, тя ще се извършва по реда на Постановление № 55 за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на Европейския съюз и от Програма ФАР на Европейския съюз
                        Докато тече процесът на изпълнение на проекта, възстановяването на изразходваните средства ще се извършва след представяне на разходно-оправдателни документи (фактури) и доклади, съгласно условията на сключения договор за отпускане на безвъзмездната помощ.
                        Степента на изпълнение на одобрен проект ще се наблюдава периодично. Това създава яснота дали се спазват зададените първоначално срокове и дейности. Доклади за напредъка по изпълнението на проекта ще се представят периодично.
                        Приключването на проекта се осъществява с представянето на доклад, който описва постигнатите резултати и въздействието, което е оказал за подобряването на съответния сектор. След одобряване на доклада бенефициентът получава окончателно разплащане.

                        http://news.expert.bg/?id=98705&page=6&

                        Коментар


                        • #27
                          До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

                          Първоначално публикуван от Tiger Преглед на мнение
                          Срокът, в който бенефициентът ще бъде уведомен за одобряването или отхвърлянето на исканата финансова подкрепа, е 15 дни след като договарящият орган е взел решение.
                          Е това е доста разтегливо понятие.Дай диаграмата.
                          B+

                          Коментар


                          • #28
                            До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

                            Първоначално публикуван от vokel Преглед на мнение
                            Е това е доста разтегливо понятие.Дай диаграмата.
                            А от пиле мляко искаш ли?

                            Не си ли работил с държавната администрация?! Няма начин някой да отговори на въпроса ти.
                            Ние имаме търгове, за които уведомлението за спечелване или отхвърляне идват с по 3 месеца по-късно след официално обявените срокове.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Заливат ни с пари, ще успеем ли да ги съберем?!

                              Първоначално публикуван от Tiger Преглед на мнение
                              А от пиле мляко искаш ли?

                              Не си ли работил с държавната администрация?! Няма начин някой да отговори на въпроса ти.
                              Ние имаме търгове, за които уведомлението за спечелване или отхвърляне идват с по 3 месеца по-късно след официално обявените срокове.
                              Разбрах.И влезнах в час.
                              B+

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X