Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

    Видимо имаш проблеми със себе си. Както и със сайтовете за бегачки.
    Пример - малката фадрома от едно време има 45 коня. С тях е построен света в който живееш.
    Или джип, или бегачка - избери сам. Защо многото коне не вървят след асфалта - в архивите на ТОЗИ форум. Защо трябват 100 километра над главата ти, въпреки че също е офроуд - друг въпрос.

    Коментар


    • #17
      До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

      Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
      .....как се държат различните типове двигатели в различни обстановки..
      Разликата винаги е в една посока. Сравнение в поведението може да се прави между голям дизелов двигател с принудитело пълнене и бензинов такъв. Разликите са малки и е въпрос на детайли и предпочитания. Голям атмосферен дизел има въртящ момент, но му липсва мощност и динамика, а на малкия му липсват и двете.

      Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
      Освен това, как се разминават мощност и въртящ момент, за всеки от тях. Още по-конкретно, компенсират ли малките дизели, малките си коне с въртящ момент. .
      Голям бензин = голям въртящ момент и голяма мощност
      Голям турбо дизел = голям въртящ момент и голяма мощност
      Голям атмосферен дизел = добър въртящ момент и прилична мощност
      Малък турбо дизел = малък въртящ момент и прилична мощност
      Малък бензин (има ли смисъл?!?) = малък върящ момент и прилична мощност
      За унагледяване на казаното ето какво могат патролските мотори и моторчета:
      TB42(E) 325 Nm@2800rpm, 125kW @4200 rpm
      TD42 с тунингова турбина APS SAFARI 375 Nm@2000rpm, 120 kW@4000 rpm с интеркулер задминава бензина сериозно (430 Nm, 140 kW)
      TD42 264 Nm, 85 kW
      RD28T 235 Nm, 85 kW

      Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
      ...В коя обстановка /градско, черно, асфалт/ това върши работа и къде не....
      От това което си описал горе, мога да кажа, че най-малко пречи когато се кара в града, ако си спокоен и не бързаш почти не се усеща. За всякакво дълго пътуване и за всякакъв офроуд (да не говорим за пясък, стръмни каменисти терени и тежка кал) разликата е много съществена.

      Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
      ...Аз, за себе си съм стигнал до някаква философия:
      - 100 коня на тон желязо, за да върви както на мен ми харесва. .
      Тук добре си се ориентирал, но сток патрол с такова съотношение няма, освен Y61 4.8i
      Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
      ....... За новите дизелови системи/бъкани от електронка/ няма да мисля, защото за джип след 2000г не мога да мисля на този етап.
      Това е друга бира, комънрейлите вадят въртящ момент по задание на маркетинговия директор. Но пък се вкарваш в други приключения.
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • #18
        До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

        Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
        Също така, големите дизели 3,0/4,2, освен че не са ми по джоба, после ще ми е трудно да ги нахраня с нафта.
        ....?
        Тук не си прав. Един 4,2 турбо дизел може да ти харчи с около 10% повече в града, особено при дълга работа на празен ход, но при сериозно натоварване ще ти даде 20% по нисък разход от 2.8. Проверено. При натоварване разхода на малкия дизел гони големия бензин, не се шегувам. Иначе при леко каране (лек багажник) е икономичен, спор няма.
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #19
          До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Или джип, или бегачка - избери сам.
          Така, универсални неща няма - факт.

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Защо многото коне не вървят след асфалта - в архивите на ТОЗИ форум.
          Но ако искаш да кажеш, че многото коне (или въртящ момент, но то едното е функция на другото) пречат в гората - вече ще ми позволиш да не се съглася.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #20
            До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

            Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
            Знам верният отоговор - голям дизелов Да, ама не!
            Търсейки перфектният джип за всичко, освен, че стигнах до извода, че такова животно нема, всеки път опирам до горната дилема. Говорим за мотор за голям и тежък джип, дълга база от сорта на Паджеро, Патрол, Рънър, Диско и т.н. Производство `90-`99г.
            Под малък дизел разбирам 2,4/2,5/2,8/ТД, каквито са масовите. За извън пътя, чета, че са добре. В града тоже, но на магистралата е мъка.
            Под голям бензинов разбирам 3.0V6/4,0/3,9V8/5,2V8, като последният/Грандовият/май е извън класацията. Такъв джип, ще се кара с газов инжекцион, задължително. Тук нещата на магистралата ще са добре, в града ужасни 20-25газ, а в калта горе-долу.
            Дотук, от това което съм прочел тук, това съм разбрал. Пак от прочетеното, елиминирах малките бензинови мотори от сорта на 2,0i, като неподходящи за целта. Също така, големите дизели 3,0/4,2, освен че не са ми по джоба, после ще ми е трудно да ги нахраня с нафта.
            Сега ми се иска да задълбая малко нещата по-научно, в смисъл, да разчепкам зависимостите между мощност, въртящ момент и раход на гориво за всеки един мотор. Някой, виждал ли е диаграми за отделните двигатели и въобще занимавал ли се е с такива съпоставки?
            1. Още с първото изречение си отговаряш сам.
            2. Няма и как да има - джипа не е бегачка, а бегачката не е джип. А и да ти кажа - джипа не е правен за магистралата, той има друго предназначение.
            3. Не се досещам какво идва да рече 'извън класацията', дано ти да знаеш отговора. Само си направи сметката колко ще ти струва газовия инж., сметни колко бензин можеш да си купиш с тези пари и много е вероятно сам да се откажеш от идеята за газ.
            4. Изобщо си избий от главата, че ако караш малка кубатура разхода на гориво ще ти е по-малък. Може би в града, но влез в полето, тръгни на дълъг път с повече багаж и хора вътре до теб и ще се убедиш колко се заблуждаваш.
            5. Забрави за диаграмите, брат, това се прави в лаборатория, по европейски стандарт гориво, а не българска боза, по хубави пътища, а не по лунен пейзаж. Разхода на гориво на един автомобил в БГ е абсолютно винаги по-голям от разхода на същия автомобил в белите страни - гориво, пътища, култура на шофиране, масла ..........
            6. Братко, виж сега, чети внимателно: тези пари на Оня свят няма да си ги занесеш, каквото имаш остава тук. Не си мисли, че с икономии ще спечелиш пари, камо ли да забогатееш, още повече пък спестявайки от гориво. Това са пълни щуротии . Аз имам Гранд 5,2 и НЯМА да му сложа газ никога, няма да се издевателствам над автомобила само за да спечеля няколко стотинки, КЕФ ЦЕНА НЯМА . Винаги съм купувал автомобил само с най-големия възможен двигател, имам и мерцедес дизел, и бус и камион и само най-най-големия мотор ми е интересен, другите ги подминавам с насмешка. Освен това разбери, че понятията джип и икономия взаимно се самоизключват . Няма как да е хубаво и да е евтино, това е невъзможно. КЕФ ЦЕНА НЯМА, момче.
            Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
            Само DIESEL !!!

            Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

            Коментар


            • #21
              До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

              Не се съгласявай. Само ми обясни как точно управляваш оборотите на 300 коня, без които тоя младеж не можел, на бабуните, или в локва до главините. По-дълбоките не ги гледаме, щото и не можем да видим какво има на дъното им.
              Теглото на колата и разполагаемия запас гориво ще обсъждаме после.

              Коментар


              • #22
                До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                Веднага се сещам за поне три начина за прецизно управление на подаваната газ (съответно оборотите) въпреки цялото друсане на един джип.
                А какво става с маломощен мотор на кален баир, дори при наличие на два блокажа? Върти и четирите гуми и седи на едно място.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #23
                  До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                  Стефане,като се замислиш-не е ли по-трудно да дозираш тягата на мотора,на един двигател с турбо отколкото на атмосферен,независимо дали са дизел или бензин?!
                  Колкото и мощен да е атмосферния двигател,той пак си разгръща мощността плавно.Докато за тези с турбините,знаеш как стои въпроса-след едни определени обороти,даже и при непроменено натоварване,двигателя се събужда изведнъж и доста опит трябва за да можеш да го контролираш баш тогава.
                  А в тези примери за бабуните и калта,не виждам с какво големия мотор би попречил(освен,вероятно с теглото си).Факта,че с голям мотор,можеш да си караш навсякъде на по-големи предавки,не означава,че си задължен да го правиш.Големият мотор,може всичко,което и по-малкият,ама може и някои неща в повече...

                  kalio_kkk,малките дизели,компенсират донякъде малката си мощност с въртящ момент,навсякъде,където се експлоатират в режими близки до режима на максималния въртящ момент.На магистрала,не могат да компенсират,просто защото там си трябва мощност.
                  За да ти стане ясно-зависимоста на мощността,от оборотите и въртящия момент е правопропорционална.Т.е. ако при едни и същи обороти(примерно 2000) дизеловият двигател,може да произведе по-голям въртящ момент от бензинов,то тогава,мощността му при тези обороти е по-висока от тази на бензиновият.От там нататък с повишаването на оборотите,моментът на дизеловия мотор,започва да намалява(ако е бил максималният,при 2000об/мин),но мощността си се покачва,заради повишаването на оборотите.А пък в бензиновият,мощността също се покачва,но по-бързо,защото заедно с оборотите расте и въртящият момент,докато достигне своя максимум.
                  Мощностите на двата двигателя,в един определен момент ще бъдат равни,като при по-високи обороти от тези при които това се случва,бензиновият,ще има винаги по-висока мощност,а при по-ниски,дизеловият,ще има по-висока мощност.Но последното,за дизела,не е винаги вярно,поради наличието на турбокомпресор.На практика,е възможно,при ниски обороти,когато турбината,не може да достигне оптималните си работни параметри,моментът и респективно мощността на дизеловия мотор,да е по-ниска от тази на бензинов.Това обикновенно се получава,когато има голяма разлика в работните обеми на сравняваните двигатели.По този начин,ако се насложат графиките на мощността,спрямо оборотите,на двата сравнявани мотора,ще се получи,че има две пресечни точки на кривите на мощността.В началото бензиновият е по-мощен,после стават равни,след това дизеловият е по-мощен,пак се изравняват и от там нагоре,бензиновият пак е по-мощен...
                  В тези сравнения,става въпрос за графиките на външната честотна харектеристика-т.е. при 100% натоварване.И това е само пример,как могат да изглеждат нещата,при част от случаите,за които е въпросът от темата.Естествено,че има всякакви варианти,в зависимост от конкретните мотори които се сравняват,аз посочих само най-заплетения от тях, други сравненията с наслагване на графиките са още по-елементарни.Но универсален отговор,който да важи винаги и за всички двигатели не можеш да получиш-можеш да сравняваш само конкретни двигатели.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #24
                    До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                    Някой има ли идея , ония големите трактори с гуми над метър в диаметър , дето често ни вадят от калта и дето орат и дърпат кво ли не , дали са с двигатели по 500-1000коня , или нямат и 100к.с.?
                    Въпросът ми е малко риторичен ,знам отговора .
                    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                    Коментар


                    • #25
                      До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                      Като всичко друго и тук всяко решение си има и плюсове и минуси... Малките двигатели не са само минуси..., основното им предимство е теглото..., а това предимство никак не е малко при определени условия. От друга страна е важно да се отчита за какво и къде ще се експлоатира съответната машина... Дълги експедиции, в места с висока надморска височина, натоварена машина с тегло над три тона и път с много завои и рязка денивелация...? Никакъв шанс за малък дизел или бензин... освен ако не ви се кара с 5км., час и на включени бавни... Карал съм на такъв път където за ~30 мин. от морското равнище се качваме на ~1300м. и след това слизаме... С 4.2 бензин на Патрула (170кс.) имаше изключително редки моменти в които включваше втора... но за сметка на това почти през цялото време педала за газта опираше пода... Та за всеки двигател си има приложение...

                      Освен това е важно да се отчита не само обема, а и това къде е въртящият момент... Защото има случаи при които турбо дизел работи по-зле отколкото дизел само защото няма време да стигне до оборотите след които помага турбото... това при много сложни условия... Те не случайно и тези дето карат в Австралийският буш, далече от цивилизацията предпочитат да слагат турбо на стандартния дизел, а не да използват турбо версията... Така се съчетават предимствата и на двата за сметка на екологията разбира се... Но ако сте на няколко стотин километра от най-близката цивилизация и карате машина с ремарке в поне една педя пясък и чакъл натоварена догоре с оборудване, почва явно малко да ви засягат ЕВРО нормите и екологията...

                      При бензините е същата работа..., много голямо значение има това къде и как му е характеристиката... В това отношение старите бензини с долен разпределителен вал са несравними... Имате огромен въртящ момент ниско долу точно където и когато ви трябва... при тежки условия... На магистралата, нещата се сменят... Та така...
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #26
                        До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                        Eми, много благодаря колеги. Наистина много! Изясниха ми се много неща, които определено ще повлияят на евентуалният ми избор.

                        как точно управляваш оборотите на 300 коня, без които тоя младеж не можел,
                        Стефане, кажи къде да ти донеса една дамаджана вино . Наближавам 40 иначе, акъла ми лапешки.... А, "бегачка" никога не съм карал

                        А, че голямото си е голямо, ясно. Всеки иска голяма вратна пържола... А, че танковете дето са по 20тона вървят с по 200коня мотори и това ми е ясно.
                        Ясно, ясно, пък като дойде време да се похваля, ще видим, колко е било ясно.....
                        Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

                        Коментар


                        • #27
                          До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                          Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
                          А, че танковете дето са по 20тона вървят с по 200коня мотори и това ми е ясно.
                          Явно не ти е ясно

                          Т34 дето е мижавите 29 тона имам 500 кс двигател
                          Тигър І вече е 60 тона без малко и 700 кс
                          Това е за старите от войната

                          новите
                          т80 - 46 т и 1250 кс
                          М1 Абрамс 61т 1500 кс
                          Леопард 2 62 т и и 1500 кс

                          Отношението тегло/мощност оставям на вашата фантазия
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #28
                            До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                            Вино не мога, а за бирата и кафетата може да се разберем. На мойте години човек на 40 не е хлапе, разбира се, но че е младеж - младеж е. Въпрос на завист.
                            Въпросът с управлението на колелата е много по-сложен, за съжаление. Големите богати фирми направиха каквото можаха - сега всички се кикотим на такива филмчета в ютюб. Двигателите с голяма крейсерска мощност са добри само във въздуха, и в ралито. В офроуда стават само микроскопичните дизели. Примерно 3 литра. Връзват се и по въртенето и по горивото. Надолу - нагоре - вече са други категории, не джипове. Ако ще се качваш над 2 000 метра - не може без турбо. Под тях - вреди.
                            А иначе - не пречИ на колата да върви.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                              Какво според теб значи "по-универсален"?

                              Коментар


                              • #30
                                До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                                Да има изводи одзаде за прикачане на универсал от струг С11, или подобни модели....
                                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X