Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

    Знам верният отоговор - голям дизелов Да, ама не!
    Търсейки перфектният джип за всичко, освен, че стигнах до извода, че такова животно нема, всеки път опирам до горната дилема. Говорим за мотор за голям и тежък джип, дълга база от сорта на Паджеро, Патрол, Рънър, Диско и т.н. Производство `90-`99г.
    Под малък дизел разбирам 2,4/2,5/2,8/ТД, каквито са масовите. За извън пътя, чета, че са добре. В града тоже, но на магистралата е мъка.
    Под голям бензинов разбирам 3.0V6/4,0/3,9V8/5,2V8, като последният/Грандовият/май е извън класацията. Такъв джип, ще се кара с газов инжекцион, задължително. Тук нещата на магистралата ще са добре, в града ужасни 20-25газ, а в калта горе-долу.
    Дотук, от това което съм прочел тук, това съм разбрал. Пак от прочетеното, елиминирах малките бензинови мотори от сорта на 2,0i, като неподходящи за целта. Също така, големите дизели 3,0/4,2, освен че не са ми по джоба, после ще ми е трудно да ги нахраня с нафта.
    Сега ми се иска да задълбая малко нещата по-научно, в смисъл, да разчепкам зависимостите между мощност, въртящ момент и раход на гориво за всеки един мотор. Някой, виждал ли е диаграми за отделните двигатели и въобще занимавал ли се е с такива съпоставки?
    Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

  • #2
    До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

    Отговора е прост...къде ще се ползва?
    Виден столичен ихтиолог

    Коментар


    • #3
      До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

      За храненето с нафта бъркаш. 3 литровия патролски с директно впръскване и електронна помпа е по-икономичен и по-мощен от 2.8 с предкамерно и отново електронна помпа. Говорим за Patrol GR Y61. Същия тоя 3 литров дизел го предпочитам отвсякъде пред 3.0V6 бензин на паджеро. Мощност - горе-долу същата, ама въртащ момент доста по-голям и доста по-в ниските обороти. Тъй че за бензинов мисли 3.5V6 на паджеро и нагоре. Jeep с 4 литов бензин върви повече от добре според мен. С 5.7 пък е съвсем друга бира... На паджеро 2.5 според мен му е слаб. 2.8 по-бива, а май е и по-надежден от 2.5-цата.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

        Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
        Тук нещата на магистралата ще са добре, в града ужасни 20-25газ, а в калта горе-долу.
        Ако 20л / 100 км газ в града те притесняват направо не знам какво ще можеш да си избереш.
        Ако имаш Голям джип, дълга база с бензинов мотор /3000 куб +/ и постигнеш този нисък разход в града, трябва да си много доволен.
        .

        Коментар


        • #5
          До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

          Тераното гори 16 газ с 3 литра мотор. С обикновенно газово. Но това си е изключение. И не в София. Там трябва да се мери на моточасове.
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #6
            До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

            Паджеро с 2.8 не е слабо на магистралата.Може да гони много леки коли,и Гранд с 5.2 не е слаб в калта.Всичко до голяма степен опира до гуми,неможе с гуми за кал да искаш да върви на магистралата,и обратното.И като ти гледам изискванията,вземи си два,един за гората и един за асвалта.Пълно щастие няма...

            Коментар


            • #7
              До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

              Първоначално публикуван от kalio_kkk Преглед на мнение
              Знам верният отоговор - голям дизелов Да, ама не!
              Търсейки перфектният джип за всичко, освен, че стигнах до извода, ..... Говорим за мотор за голям и тежък джип, дълга база .....
              Отговорил си си сам с първото изречение
              Истината е, че избора между бензин и дизел е въпрос на лични (субективни) предпочитания в голяма степен и до някъде къде ще се кара (газ колконки в буша няма, но по нашите ширини дал Бог). Но разликата между малък и голям мотор не е "лично предпочитание", а чиста физика Ще го разбереш само, ако вземеш тежък джип с малък дизел Ако се метнеш на големия може и никога да не разбереш....
              Аз ги имам и двата патрола 2.8 td и 4.2i, така че предлагам паралелен тест драйв...
              Technical Rescue Direct - life lies in courage
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

              Коментар


              • #8
                До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                Диаграми не ти трябват.
                Първо,за да разбереш правилно разхода на гориво,при стойностите на мощност/момент,при дадени обороти и натоварване,не ти вършат работа тия диаграми от рекламните брошурки.Те са т.нар. Външна скоростна характеристика на ДВГ и дават представа за възможностите на този мотор при 100% натоварване-демек,газ до ламарината.
                Има и други характеристики,които се наричат частични и товарни характеристики,те дават представа за разхода на гориво при различни натоварвания(различни положения на педала на газта).
                Общата зависимост е,че колкото по-малко газ даваш,за да постигнеш дадена мощност,толкова по-неикономичен ти става мотора.КПД намалява.Има и зависимост на минималния специфичен разход на гориво(респективно КПД) от оборотите на ДВГ,при всяко дадено натоварване.
                От друга страна,колкото по-малко и оптимално е натоварван мотора,през целия му живот,толкова по-малко се износва той.Това се отнася за еднакви мотори,иначе различните мотори,се изработват с различна износоустойчивост,но натоварването си е фактор,който не може да се пренебрегне.
                А въпросът за универсален двигател,занимава доста народ,но отговора е твърде спорен и бат'Марто е поотговорил,макар и лаконично...
                Спорът бензин или дизел,е доста разискван(или по-скоро дизел или газ).Нещата са спорни,единствено защото цената на пропан-бутанът е двойно по-ниска от цената на дизеловото гориво.
                Иначе никой не твърди,че големият бензинов мотор е по-икономичен от дизелов.Това е вярно и не само за големия мотор,а по принцип си е така,поне досега.В днешно време се произвеждат и разработват оптимизирани бензинови мотори с принудително пълнене,директно впръскване на горивото...и един Господ знае още какво,които са почти съпоставими със съвременните дизелови,като разход на гориво и характеристики,а вероятно ги и превъзхождат по определени показатели.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                  Не знам каква да ти кажа всеки мотор в описанията му е дадена една характеристика грам/к.с.(к.ват)/час от там горе долу ще си направиш извод какво ще ти гори отделно ако теглиш ремарке ще ти разходва приблизително 1.2 - 1.5 за всеки 100 тон километра или по друг начин казано да закараш 1 тон на 100 км.
                  За това се сещам моля колегите да ме поправят ако бъркам.
                  За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                  0878 79 20 61 Борис

                  Коментар


                  • #10
                    До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                    За гората (не за състезания) , не ти трябват големи и мощни двигатели . По-важни са диференциалите , скоростите и понижаващите предавки .
                    Двигателите са за асфалта .
                    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                    Коментар


                    • #11
                      До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                      Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
                      За гората (не за състезания) , не ти трябват големи и мощни двигатели . По-важни са диференциалите , скоростите и понижаващите предавки .
                      Двигателите са за асфалта .
                      Ако джипката ти е 1 тон барабар с лебедката, може. Но я направи един дълъг преход с голяма денивелация и тежък терен - камъни, коловози и т.н. и с един експедиционен джип натоварен както трябва. Става и с голям и с малък двигател -факт. Но разликата е от земята до небето. Да не говорим за това колко внимание иска един малък дизел точно в такива условия за да не му е за последно. И нито бавните диференцияли го спасяват, нито по-малките гуми.... То, ако беше така един късокрак пушач щеше да бяга повече от един дългокрак атлет...ама друг път
                      Technical Rescue Direct - life lies in courage
                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                      Коментар


                      • #12
                        До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                        Има тема за разхода на различните автомобили.
                        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                          Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                          Не знам каква да ти кажа всеки мотор в описанията му е дадена една характеристика грам/к.с.(к.ват)/час от там горе долу ще си направиш извод какво ще ти гори отделно ако теглиш ремарке ще ти разходва приблизително 1.2 - 1.5 за всеки 100 тон километра или по друг начин казано да закараш 1 тон на 100 км.
                          За това се сещам моля колегите да ме поправят ако бъркам.
                          Тая харектеристика,няма нищо общо с реалната експлоатация.
                          Нарича се специфичен разход на гориво,и цифрите които ги дават в характеристиките на двигателя се отнасят за минималните стойности,които този двигател може да постигне.А в реалността,специфичния разход на гориво се променя постоянно,както и черпената от двигателя мощност.
                          И тази зависимост,за тегленето на ремарке и разхода на гориво,не ми се вижда много теоретично обоснована.Не разбрах и това "1,2-1,5 на всеки 100 тонкилометра",какво е?(Знам какво е тонкилометър,ама мерните единици ми убягват)

                          Ако авторът на темата иска да разбере,защо единият тип двигател е по-икономичен от другия,какво представляват точно характеристиките и защо са именно такива,трябва да изучи основно двигателите с вътрешно горене.Аз се наемам да обяснявам в тази тема(когато имам време),нещата които не са му станали достатъчно ясни от четене на техническа литература на тема ДВГ(разбира се до колкото мога).

                          Иначе въпросът за разхода е разискван,както отбеляза Джамбазов,и всичко е ясно.Бензиновите мотори са по-неикономични като разход,особено пък големите...Но в крайна сметка се експлоатират на пропан-бутан(чиято цена,пак се намалява с около 6%-чух го в новините),който е по-евтин,около два пъти от дизеловото гориво.Така превърнат в пари,разходът е съпоставим с този на дизеловите,а по-високата мощност и по-евтината(в общия случай) поддръжка са изцяло в полза на големия бензинов мотор.
                          Като цяло изборът на двигател е въпрос на вкус,като всеки от тях си има своите предимства,както конструктивни така и като характеристики.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #14
                            До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                            Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                            Ако джипката ти е 1 тон барабар с лебедката, може. Но я направи един дълъг преход с голяма денивелация и тежък терен - камъни, коловози и т.н. и с един експедиционен джип натоварен както трябва. Става и с голям и с малък двигател -факт. Но разликата е от земята до небето. Да не говорим за това колко внимание иска един малък дизел точно в такива условия за да не му е за последно. И нито бавните диференцияли го спасяват, нито по-малките гуми.... То, ако беше така един късокрак пушач щеше да бяга повече от един дългокрак атлет...ама друг път
                            2 литра двигател за всеки тон тегло, и няма да го мислиш.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Кой двигател е по универсален - голям бензинов или малък дизелов?

                              Леле, колко хора сте писали...
                              Много хора бяха засегнали разхода на различните джипове. За това има тема и таблица, знам: http://spreadsheets.google.com/pub?k...B0WMgw-1hKB4WQ
                              Не това питах, а именно как се държат различните типове двигатели в различни обстановки. Освен това, как се разминават мощност и въртящ момент, за всеки от тях. Още по-конкретно, компенсират ли малките дизели, малките си коне с въртящ момент. В коя обстановка /градско, черно, асфалт/ това върши работа и къде не.
                              Аз, за себе си съм стигнал до някаква философия:
                              - 100 коня на тон желязо, за да върви както на мен ми харесва. Тоест, ако ще е бензин за джип дълга база 150-180к.с. Но, до този извод съм стигнал от каране на бензинови мотори. С дизелите и по-точно, по-старото поколение турбо дизели, нямам никакъв опит. За новите дизелови системи/бъкани от електронка/ няма да мисля, защото за джип след 2000г не мога да мисля на този етап.
                              Nisan Patrol`92, GR, RD28T дълга база

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X