Обява

Свий
Няма добавени обяви.

УАЗ или NIVA - какво да избера?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Проходимост

    Не разбира се, много е голяма разликата между къса и дълга база по отношение на проходимостта и няма как да е иначе, това са си най-обикновени геометрични ограничения
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #17
      пак за проходимостта

      аз много не ги разбирам тези неща, може ли малко повече

      Коментар


      • #18
        Геометрична проходимост

        Разстоянието между най-ниската точка на автомобила и пътя се нарича клиренс. Колкото това разстояние е по-голямо толкова е по-добра проходимостта на автомобила. Обикновено най-ниската точка се явява долната част на диференциала на задния и предния мост.


        Много важни за геометричната проходимост са радиусите определящи надлъжната и напречна проходимост:




        Радиуса на надлъжната проходимост – това е дъгата на окръжността която е между предните и задните колела на автомобила и най-ниската точка между тях. Виж Рис. 1


        Рис 1. Определяне на радиуса на надлъжната проходимост на автомобила.

        Радиуса на напречна проходимост е дъгата на окръжността, която докосва колелата на един мост и съответно най-близките до пътя елементи на автомобила. Виж Рис. 2


        Рис. 2 Определяне на радиуса на напречна проходимост.

        Колкото са по-малки двата радиуса толкова по-добра е способността на автомобила да преодолява препятствия, без опасност да ги закачи.

        Предни и задни ъгли на проходимост. Тези ъгли се образуват между пътя и допирателните прекарани през крайните точки на автомобила отпред и отзад към предното и съответно задното колело. Виж. Рис 3.


        Рис. 3, Определяне на предния и задния максимално преодоляван ъгъл.

        Колкото са по-големи тези ъгли толкова е по-добре автомобила преодолява препятствия по пътя.

        Сега разбирате защо при еднакви други условия по-дългата база неминуемо снижава проходимостта. Разбира се няма параметър който тотално да определя възможностите за преодоляване на препятствия на един автомобил. Освен геометричните дадености имат значение и вида на окачването, неговия ход, разпределението на масите, общото тегло и т.н.
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #19
          Re: нива дълга база

          за тази нива казват че при нея се късали задните мостове и се сцепвала по средата.
          някой знае ли дали това е така?

          Коментар


          • #20
            Купе и мостове

            Това са абсолютно неверни изказвания. Купето на този модел може да издържи същите механични въздействия каквито и на късата Нива. Мостовете са същите като на късата Нива, със сигурност са натоварени малко повече заради малко по-голямото общо тегло, но разликата в теглата е много по-малка, отколкото разчетеният запас и освен това тази Нива определено не може да се движи там, където се движи късата версия, което пък намалява вероятността от постоянно претоварване.

            Според мненията на много собственици няма разлика в честотата на повреди между дългата Нива и късия вариант, според статистиката за гаранционни повреди също.
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #21
              Re: Купе и мостове

              Така съм чувал не го твърдя.
              Това че не може да преудоля същите препядствия заради по-голямата си дължина го разбрах, но защо да има разлика в поведението и при кал и сняг, а в руските сайтове пише че е неподходяща за прикачване на ремарке, което може би навежда на мисълта за по-слаби мостове и неиздръжливост на купето.

              Коментар


              • #22
                Разликата в поведението на кал и сняг (най-много се усеща на хлъзгав терен) пак се дължи на дължината на автомобила. Всяко превозно средство, което е по-дълго (по-голяма колесна база съотнесана към следата на автомобила) е и по устойчиво на странично поднасяне. Т.е. по-трудно се поднася, но и по-трудно се коригира ако се е поднесло .
                Не е желателно да се прикачва ремарке защото при запазване на същата трансмисия и ходова част, автомобила заради увеличената дължина е и с увеличено тегло (+160 кг.), което натоварва допълнително силовото предаване и конструкцията на автомобила.
                По отношение на "сцепването" на автомобила такъв дефект от пускането му в серийно производство няма. При първите опитни образци е имало такъв момент,защото това е била единичен екземпляр опитна конструкция и удължаването е правено с наставки заварени на ръка. За целите на серийното производство е разработена и съответната технология и елементи осигуряващи необходимата надеждност и здравина на купето.

                Коментар


                • #23
                  Уаз-ката за лов е номер 1, ще има място за дивеча, а пак колкото до nivata, няма да има място каде да си сложиш и пушката,нали аз имам niva, знам к'во е макар, 4е мойта е голяма бегачка.

                  Коментар


                  • #24
                    До: УАЗ или NIVA - какво да избера?

                    аз смятам в най-близко бъдеще да си купя NIVA (вероятно нова, новата кола е най добрата).. не съм много запознат с УАЗ джиповете, но като разбрах че харчили 20 на 100км и се отказах да се запознавам (според производителя NIVA харчат 2 пъти по малко, дано не е лъжа) а и УАЗките са повече трактори отколкото каквото и да било друго, нямам нервите да се боря с тях... А и автомобила ще го ползвам доста и за града (за пътя) освен за гората, така че остава NIVA-та... въпросът ми е с 3 или 5 врати. Моделът с 5 врати дава много повече място на ловната агитка отзад, а и дългата база е по стабилна при изкачване и спускане, но тривратката е по лека и това дава голям бонус на проходимоста, а и късата база си казва думата. Така че колко е малко малкото пространство в трите врати и колко се влушава проходимоста на дългата?.. Не знам, не мога да преценя кое е по-добре
                    Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                    Георги Кандиларов 0889/705-106

                    Коментар


                    • #25
                      До: УАЗ или NIVA - какво да избера?

                      Първоначално публикуван от MMB Преглед на мнение
                      аз смятам в най-близко бъдеще да си купя NIVA (вероятно нова, новата кола е най добрата).. не съм много запознат с УАЗ джиповете, но като разбрах че харчили 20 на 100км и се отказах да се запознавам (според производителя NIVA харчат 2 пъти по малко, дано не е лъжа) а и УАЗките са повече трактори отколкото каквото и да било друго, нямам нервите да се боря с тях...
                      Случайни хора Уазове не карат!!
                      Там където свършва асфалта, започва моят път!! тел: 0886763494

                      Коментар


                      • #26
                        До: УАЗ или NIVA - какво да избера?

                        Абе нее ли си едно Уазикче не е си работа

                        Коментар


                        • #27
                          До: УАЗ или NIVA - какво да избера?

                          Колега работя в Държавна агенция по горите, колегите в горските и ловните стопанства ползват предимно Ниви (въпреки че имат и УАЗ-ки)и то по терени, които са без коментар - УАЗ или Нива - всичко е въпрос на задкормилно устройство. Аз лично за лов си купих Нива въпреки, че можех да купя УАЗ. Успех в покупката.
                          http://vbox7.com/play:fbd45b26

                          Коментар


                          • #28
                            До: УАЗ или NIVA - какво да избера?

                            Между Уаз и Нива трудно се правят сравнения.Многo e важно задкормилното у-во.

                            Коментар


                            • #29
                              До: УАЗ или NIVA - какво да избера?

                              колега взимай УАЗ и не се замисляй. Може да е малко по-скъп, но после ще излезе по-ефтин. На никоя кола или джип с висока проходимост не закрепят раздатка на ламарина, ОСВЕН НА НИВА. а след като прогние ламарината НЯМА центроване и почва ходене по мъките. Почват вибрации по купето, късане на гумено каре, а да неговориме за тампоните дето се сменят през сезон ако се кара доста. Предимството и е че е по уютна. Много бързо гният новите ниви, дават проблеми с електрониката и т.н. афифни са. карал съм 3 нови ниви от 0 до към 27-28 000 км и на трите проблемите са им еднакви. ЛИЧЕН ОПИТ
                              http://www.offroad-bulgaria.com/atta...2&d=1288641910

                              Коментар


                              • #30
                                До: УАЗ или NIVA - какво да избера?

                                Колеги, той човека ако е имал да взима нещо вече отдавна го е взел (темата е от 2004 година!!!).
                                Но си прочетох тогавашното мнение и искам да вкарам някой поправки на базата на вече личен опит (имах и нива и два УАЗ-а - Хънтър и Патриот)
                                Та ето и редакцията в червено:
                                Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                                Моето скромно мнение е че:
                                УАЗ не е кола а машина за движение ИЗВЪН пътя - много е добра в това, нивата е AllRoad 70% път 30% извън него
                                плюсове и минуси:
                                УАЗ
                                +Проходимост
                                +ЗДРАВИНА
                                +непретенциозна и ремонто пригодна
                                -по-трудна за управление !!!!!!!!
                                -зле на път
                                -наистина неконфортна Нивата е дори по-шумна !!!
                                -спирачки (чувал съм не съм пробвал)
                                Нива
                                +същата проходимост Не е Вярно в дълбок сняг и кал!!!
                                +доста по-комфортна Но по-шумна
                                +по-лесна за управлени !!!!!!!!
                                +перманентно 4x4 (Уаз-а е само заден мост, предния си го включваш по желание)
                                +по-евтина (поне в България)
                                -много по-нежна (няма рама)
                                -не е толкова голяма ако се возят много хора и багаж
                                Нивата има и други недомислици - преливника на резервуара изпуска миризма на бензин в купето!!!! Трудно и бавно се зарежда с гориво! Няма мощност на пътя особено на баир! Новите Уазки са по-добре отвсякъде особено Патриота) (но е и два пъти по-скъп)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X