Обява

Свий
Няма добавени обяви.

УАЗ или NIVA - какво да избера?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • УАЗ или NIVA - какво да избера?

    Мисля да си купувам УАЗ или NIVA трябва ми за лов, може ли някой да направи сравнение между двете, кой е по-добрия вариант.
    Става въпрос за нови коли, на NIVA цените ги зная но на УАЗ никъде не мога да намеря цени, е разбира се мога да питам някоя от фирмите но първо искам да реша коя ще е, моля кажете какви са им цените на новите УАЗ-ки.

  • #2
    Моето скромно мнение е че:
    УАЗ не е кола а машина за движение ИЗВЪН пътя - много е добра в това, нивата е AllRoad 70% път 30% извън него
    плюсове и минуси:
    УАЗ
    +Проходимост
    +ЗДРАВИНА
    +непретенциозна и ремонто пригодна
    -по-трудна за управление
    -зле на път
    -наистина неконфортна
    -спирачки (чувал съм не съм пробвал)
    Нива
    +същата проходимост
    +доста по-комфортна
    +по-лесна за управлени
    +перманентно 4x4 (Уаз-а е само заден мост, предния си го включваш по желание)
    +по-евтина (поне в България)
    -много по-нежна (няма рама)
    -не е толкова голяма ако се возят много хора и багаж

    Коментар


    • #3
      diavol koleda

      значи по въпроса с рамата според мен ако нива имаще рама щеше да е наистина вседеход с универсално приложение чесно казано познавам много хора които карат ниви нищо против тази кола нямам но трябва да признаем че се чупи лесно че също не е толкова комфортна пример постоянно виещия кардан между скоростите и разадтката също така гние и това без значение кога е произведена просто гние но ако ще караш и в града наистина по добре е от уаз но за лов не съм сигорен представи си следното трябва да качиш четери души заедно с багаж пушки а даже и кучета е в нивата няма чак толкова място още веднъж казавам това е мое мнение не искам да убиждам някои фен на наива хубав автомобил е но не е за твърде тежки натоврвания според мен
      ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
      тел.088четири 9едно9 4нула4
      -------------------------------------------------------

      Коментар


      • #4
        Re: diavol koleda

        За мен нивата може да е същата като уаз-ката стига да я караш правилно и по подходящ начин.То ако сички мислеха така ебати трошенето щеше да има
        https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

        Коментар


        • #5
          Я няма що. Айде да сравняваме котката и кучето. А па прасето е даже по-полезно, щото може и да се яде.
          Нивата, даже написана на niakva pravilna azbuka, макар че ако ви трябва орфографията на производителя, кат че ли става повече на кирилица, си е лека кола, с всичките хубавини и калпавости на самоносещата конструкция. А УАЗа, може и много малко, обаче си е камионче.
          "Джиповете" на тия дето трепат последните зайци вместо цигани, аз лично мачкам с шасито на УАЗ. За кучета място има, ама не е моя работа, и чакалите трябва да ядат нещо.

          Коментар


          • #6
            УАЗ или Нива?

            Много точно и кратко определение на двата автомобила се съдържа в названието им, което е определено от конструктора:

            УАЗ : "внедорожник"
            Нива : "вседорожник"

            т.е. УАЗ-а е предназначен още, когато е проектиран за постоянна експлоатация извън пътя. Завода има полигон, на който се тестват различните модификации и по техни данни изискванията които са представени от военните за техния вариант на УАЗ-а изискват той да може да измине минимум 70 км. по този полигон преди окончателно да бъде амортизиран!!! Можете ли да си представите как изглежда този полигон?

            В контраст на казаното по горе конструкторите на Лада-Нива я позиционират като автомобил за 70:30 (път - извън пътя) експлоатация. Което иде да покаже, че няма как двата типа автомобили да се сравняват директно. Но в аспекта на вашият въпрос следва да се отбележи и това, че новите модели на УАЗ - така наречения "Hunter" и серията 3160х определено са по-близко до Нивата като експлоатационни данни, отколкото своите знаменити предшественици.

            Като управление, маниер и стоеж на пътя Нивата до голяма степен се доближава до лек автомобил, докато УАЗ е по-близко до комбинация от трактор и камион. Но Нивата е малка и е удобна за пътуване особено с куче на до двама човека. Ако искате и част от вашата ловна дружинка да ви придружи да знаете че няма да стане освен ако не сте всичките йоги с квалификация.

            Като цени по принцип в Русия Нивата е по скъпа от УАЗ-а, но в България е точно обратното. За около 10800 лв. С ДДС си купувате Лада-Нива и даже с гаранция.

            И последно ако се спрете на УАЗ трябва да имате железни нерви, много познания и достатъчно време. За сметка на това пък ще сте членове на клуба от хора които притежават една от най-великите оффроуд машини
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              Цени...

              В момента мисля че е достъпен само модела УАЗ - Hunter който е с инжекционен двигател + новата раздатъчна кутия + новите мостове за цена около 15-16000 хил. лева.

              Последния път когато проверявах във фирма Карбон - имаха идея да внесат и от стария модел но не зная какво е станало и дали наистина ще бъде възможна покупката му. До няколко дни ще имам по подробна информация директно от първа ръка.
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #8
                В Русия Хънтера вече го обявиха за паркетник. Всичката пластмаса се чупи от първите клони. Инжектора се оказва с изненадващо малко проблеми, и които го карат с нормалното шаси и в блатото са доволни. Новата кутия от Арзамас се смята за мечтата на джипера, и за голяма беля ако често сменяш колите) Там 1-ва и задна са една срещу друга, за да е удобно да се лашка, ако не е затънал съвсем. Обаче части за нея - йок, и от завода не пращат.
                Пружините разбира се се чупят.
                За "новите" мостове спайсер още върви разправия. Изглежда през зимата - все тая, а през лятото са по-зле.
                А иначе с тоя Хънтер нормално тормозят БМВ-тата на шосето, със 150 км/ч. На "светофарните гонки" УАЗа и без това си е без конкуренция до 60 км/ч.

                Коментар


                • #9
                  Благодаря

                  Благодаря на всички които се отзоваха на молбата ми да кажат по няколко думи, общо взето добих представа за предимствата и недостатъците на двете
                  Гледах че се продава НИВА с 5 врати, дълга база, тя различава ли се от тази с 3, пише че можеш да изключваш предното от купето, като проходимост еднаква ли е с другата, иначе при нея е решен проблема с малкото място, ако някой има ли представа от тази кола моля да даде повече информация.

                  Коментар


                  • #10
                    Здравейте,
                    това е модела 2131. Основната разлика е единствено в дължината на автомобила (удължен е с 500 мм.) спрямо модела 2121(3/4). Произвежда се с два двигателя 1.7 и 1.8, по мнение на притежатели варианта с 1.8 по-добре пасва на голямото купе. Това е по скоро семеен отколкото автомобил за офроуд приключения. Заради увеличената колесна база е по-добра возията и плавността на хода. Машината е по-тиха и има много място за багаж, а на задната седалка спокойно се разполагат тримата пътници. Но всичко това е за сметка на проходимостта която е значително по-ниска , е не е чак толкова зле , по този показател спокойно може да се сравнява с "Паджеро вагон" и "Хюндай Галопер". По отношение на изключването на предния мост - НЯМА модификация на ЛАДА НИВА с изключване на предния мост. Всички автомобили от фамилията НИВА са с перманентно задвижване 4Х4, което е и един от голямите плюсове на автомобила.

                    Коментар


                    • #11
                      Нива дълга база

                      Дългата база си има и плюсове и минуси.

                      Смятам, че Нива с 5 врати е много удачна именно за лов, защото побира доста повече от тривратаката. Освент това клирънсът й е също добър, а има и версия със серво на волана. Цената й е около 18 хиляди обаче (със сервото). Можеш да видиш на www.lada.bg

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Plamen
                        По отношение на изключването на предния мост - НЯМА модификация на ЛАДА НИВА с изключване на предния мост. Всички автомобили от фамилията НИВА са с перманентно задвижване 4Х4, което е и един от голямите плюсове на автомобила.
                        Незнам от личен опит но според линка на izo4x4 съществува екстра :

                        "Превключване от 1 на 2 двигателни моста - да от купето "

                        Може би и тук има някаква промяна ?

                        Коментар


                        • #13
                          Преден мост

                          Според мен официалният дистрибутор нещо не е разбрал. Никъде няма сведения за такава модификация, на сайта на завода производител също.

                          За справка :

                          http://www.vaz.ru/v2131.htm
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Bimmer
                            Първоначално публикуван от Plamen
                            По отношение на изключването на предния мост - НЯМА модификация на ЛАДА НИВА с изключване на предния мост. Всички автомобили от фамилията НИВА са с перманентно задвижване 4Х4, което е и един от голямите плюсове на автомобила.
                            Незнам от личен опит но според линка на izo4x4 съществува екстра :

                            "Превключване от 1 на 2 двигателни моста - да от купето "

                            Може би и тук има някаква промяна ?
                            Няма никаква промяна, явно този които е превеждал и писал описанието за тази модификация нещо не е разбрал защото има допуснати много грешки в техническите данни за автомобила.
                            Например клиренса не е 281 мм., той е 288 мм. но до гредата на предното окачване, 319 мм. е разстоянието до картера на двигателя което също не е клиренс на автомобила. Клиренса се измерва от най-ниската точка отдолу на автомобила до равна повърхност което за Нивата е разстоянието от земята до задния мост и е 220 мм.. Също така няма блокажи на предния и задния мост (освен ако вие не си ги монтирате допълнително ), а автомобила си е с постоянно задвижване 4Х4 и единствения блокаж който има е този на междинния диференциал. Когато той е включен се осигурява твърдо предаване на двигателното усилие и към двата моста в пропорция 50/50.
                            Пак повтарям,че единствената разлика между Лада Нива 2121 (3/4) и 2131 е увеличеното с 500 мм. междуосие и някой дребни детайли по вътрешността на салона. Няма никаква разлика по отношение на ходова част, трансмисия, двигател и схема на задвижване.

                            Коментар


                            • #15
                              ето какво намерих

                              http://www.omega-inter.ru/models/model.php?model=14
                              а проходимостта същата ли е?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X