Колеги моля дайте мнение за двигателите на Рено дизел кой е по здрав и безпроблемен DCI или DTI
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Мнение за Рено Сценик Дизел
Свий
X
-
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Първоначално публикуван от eti Преглед на мнениеКолеги моля дайте мнение за двигателите на Рено дизел кой е по здрав и безпроблемен DCI или DTI
DCI-то обаче по-често хвърля турбини. Върви повече, гори по-малко - абе комънрейл.
Турбината е 1400-1500 лв нова. По принцип има начин да се провери дали е "тръгнала турбината". Трябва да се свали въздуховода на студената част и да се "опипа" дали има аксиален луфт. Ако няма луфт - няма проблем и ще те кара дълго.Nissan Terrano 2,7 TDI
-
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Аз карам трета година Сценик 1,9 ДЦИ и съм доволен от колата. Не съм имал сериозни проблеми през това време. Общо взето е здрава кола, удобна и приятна за каране. Поддръжката не е скъпа, дори и във фирмен сервиз. Заден амортесьор газов немарков - 55 лв./бр. Общо взето от консумативите най - скъп е горивния филтър - от официален сервиз 120лв., от магазините за резервни части Фиам примерно към 60 лв., другото са дреболии.
Питй ако те интересува нещо конкретно. А и разхода извънградско, климатици, багажи и т.н. - 5,9 - 6,3л./100км. За градско не съм го засичал точно но между 8 и 10 л./100 км.
Коментар
-
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Коя година Сеник и какъв обем двигател?
За Сеник 2005 с 1.9 dCi мога да кажа почти само хубави неща...
Същият модел с 1,5 dCi е пълна скръб.
DTI моторите са преди 2000, ако не и преди 1998 - мисля, че на един сеник от това време мотора му е най-здравото нещо...
Има доста други неща които ще ти създават проблеми - най-вече свързани с пластмаси и кабели...
Коментар
-
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Благодаря ви за мненията,значи аз съм се спрял на Сценик след 2000г. и до колкото знам са здрави машини с евтина подръжка но незнам с какъв двигател да взема за това питамДнес ще гледам един 2002 за около 6000лв.dci
Коментар
-
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Карам дизели на Renault от повече от 10 год. Имал съм, като се почне от най-старите предкамерни атмосферни F8Q мотори на Renault 19, след това 1.9 dTi /F9Q/ на Megane - дизел с директно впръскване и турбокомпресор, и се стигне до 1.9 dCi commonrail дизел от с директно впръскване и турбокомпресор на Scenic I фаза II. Мога да кажа, че точно 1.9 dCi до 2003 г. с мощност 104 к.с. е един от най-сполучливите мотори на Renault. Наследник е на доказалия се със своята икономичност, здравина и динамика 1.9 dTi мотор. Проблеми с турбото има по-често при форсирания dCi commonrail, след 2003 г. на Megane2 и Scenic 2, който е с натоварен турбокомпресор и с променлива геометрия на лопатките за да извадят мощност 120 - 130 к.с. За разлика от по-новия dCi, този мотор е сравнително безпроблемен. Изискванията към него са само редовна смяна на горивен, въздушен филтър и масло 5W40. Ангренаж комплект от фирмен сервиз струваше преди 2 год. 235 лв. комплект /ремък GATES и ролки INA/ и се сменя на поне 60 хил. км. За тежащия около 130 кг. Scenic, този двигател е достатъчен, има добра динамика, икономичност /5.8 - 6,5 л/100км./, без да се усеща включването на компресора на климатика. Ако, при покупката всичко е наред и мотора не е на 300 - 400 хил. км., вероятно ще сте доволен дълго време от колата. Сега, при студеното време, мотора трябва да запали веднага след изгасването на индикатора за подгрева, а след старта трябва да започне да работи равномерно, без черни или бели пушеци и прекъсване. При форсиране и при ускоряване турбината почти не трябва да се чува. Дано не съм закъснял с писанията си. Поздрави на всички!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнениеКарам дизели на Renault от повече от 10 год. Имал съм, като се почне от най-старите предкамерни атмосферни F8Q мотори на Renault 19, след това 1.9 dTi /F9Q/ на Megane - дизел с директно впръскване и турбокомпресор, и се стигне до 1.9 dCi commonrail дизел от с директно впръскване и турбокомпресор на Scenic I фаза II. Мога да кажа, че точно 1.9 dCi до 2003 г. с мощност 104 к.с. е един от най-сполучливите мотори на Renault. Наследник е на доказалия се със своята икономичност, здравина и динамика 1.9 dTi мотор. Проблеми с турбото има по-често при форсирания dCi commonrail, след 2003 г. на Megane2 и Scenic 2, който е с натоварен турбокомпресор и с променлива геометрия на лопатките за да извадят мощност 120 - 130 к.с. За разлика от по-новия dCi, този мотор е сравнително безпроблемен. Изискванията към него са само редовна смяна на горивен, въздушен филтър и масло 5W40. Ангренаж комплект от фирмен сервиз струваше преди 2 год. 235 лв. комплект /ремък GATES и ролки INA/ и се сменя на поне 60 хил. км. За тежащия около 130 кг. Scenic, този двигател е достатъчен, има добра динамика, икономичност /5.8 - 6,5 л/100км./, без да се усеща включването на компресора на климатика. Ако, при покупката всичко е наред и мотора не е на 300 - 400 хил. км., вероятно ще сте доволен дълго време от колата. Сега, при студеното време, мотора трябва да запали веднага след изгасването на индикатора за подгрева, а след старта трябва да започне да работи равномерно, без черни или бели пушеци и прекъсване. При форсиране и при ускоряване турбината почти не трябва да се чува. Дано не съм закъснял с писанията си. Поздрави на всички!.
Коментар
-
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
"менят обороти на празен ход"
Една от често срещаните причини за неравномерната работа на празен ход е зацапването на EGR клапана със сажди от изпускателния колектор. Заради замърсяването, клапанът не затваря докрай и работата на мотора се нарушава. Може да се види и като грешка при диагностика с OBD II. Този EGR клапан представлява един стъпков мотор, който задвижва стебло с клапан. Лесно се демонтира и е разглобяем, след което може да се измие с бензин /или някакъв обезмаслител/. Много рядко се стига до необходимост от подмяната му с нов. Успех в избора!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Привет, колеги - понеже темата е Мнение за Рено Сценик Дизел искам да попитам и за останалата част от колата, като окачването напр. и предавки, конкретно за 4х4 варианта, като за offroad форумВарелчо RX4 от септ'2000г. с 1.9 dCi, F9Q740 мотор ..
..а мене си ме влече от малък гората, да бродя със старо желязо из нея
Коментар
-
От: Мнение за Рено Сценик Дизел
От личен опит - Volvo V40 1.9dTi '98-a ръчни скорости, Scenic 1.6 бензин '98-а, Clio 1.6 автоматик '98-а --> слабо окачване, слаба трансмисия, гнилоч. Волвото беше с перфектни двг, окачване и купе, обаче на 110000 мили "хвърли" лагер/и на Рено скоростната кутия.
Имам наблюдения над два Шиника RX4, '02-'03-та, и 2-та на един приятел. Трансмисията и на двете сдаде багажа, а бяха под 100000 мили.
Както казаха по-горе, двигателя ще е най-малкия ти проблем.
Ако си отворен към предложения за возило от същия тип, но друга марка, мога да дам идея.
edit:
Понеже ник-ът ти ми се стори познат от един друг автофорум, май няма нужда да ти давам идея за друга марка возилоПоследно редактирано от krasi-mir; 13-08-15, 09:25.Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар