Колеги моля дайте мнение за двигателите на Рено дизел кой е по здрав и безпроблемен DCI или DTI
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Мнение за Рено Сценик Дизел
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Като двигатели и двата са много здрави.Първоначално публикуван от eti Преглед на мнениеКолеги моля дайте мнение за двигателите на Рено дизел кой е по здрав и безпроблемен DCI или DTI
DCI-то обаче по-често хвърля турбини. Върви повече, гори по-малко - абе комънрейл.
Турбината е 1400-1500 лв нова. По принцип има начин да се провери дали е "тръгнала турбината". Трябва да се свали въздуховода на студената част и да се "опипа" дали има аксиален луфт. Ако няма луфт - няма проблем и ще те кара дълго.Nissan Terrano 2,7 TDI
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Аз карам трета година Сценик 1,9 ДЦИ и съм доволен от колата. Не съм имал сериозни проблеми през това време. Общо взето е здрава кола, удобна и приятна за каране. Поддръжката не е скъпа, дори и във фирмен сервиз. Заден амортесьор газов немарков - 55 лв./бр. Общо взето от консумативите най - скъп е горивния филтър - от официален сервиз 120лв., от магазините за резервни части Фиам примерно към 60 лв., другото са дреболии.
Питй ако те интересува нещо конкретно. А и разхода извънградско, климатици, багажи и т.н. - 5,9 - 6,3л./100км. За градско не съм го засичал точно но между 8 и 10 л./100 км.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Коя година Сеник и какъв обем двигател?
За Сеник 2005 с 1.9 dCi мога да кажа почти само хубави неща...
Същият модел с 1,5 dCi е пълна скръб.
DTI моторите са преди 2000, ако не и преди 1998 - мисля, че на един сеник от това време мотора му е най-здравото нещо...
Има доста други неща които ще ти създават проблеми - най-вече свързани с пластмаси и кабели...
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Благодаря ви за мненията,значи аз съм се спрял на Сценик след 2000г. и до колкото знам са здрави машини с евтина подръжка но незнам с какъв двигател да взема за това питам
 Днес ще гледам един 2002 за около 6000лв.dci
							
						
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Карам дизели на Renault от повече от 10 год. Имал съм, като се почне от най-старите предкамерни атмосферни F8Q мотори на Renault 19, след това 1.9 dTi /F9Q/ на Megane - дизел с директно впръскване и турбокомпресор, и се стигне до 1.9 dCi commonrail дизел от с директно впръскване и турбокомпресор на Scenic I фаза II. Мога да кажа, че точно 1.9 dCi до 2003 г. с мощност 104 к.с. е един от най-сполучливите мотори на Renault. Наследник е на доказалия се със своята икономичност, здравина и динамика 1.9 dTi мотор. Проблеми с турбото има по-често при форсирания dCi commonrail, след 2003 г. на Megane2 и Scenic 2, който е с натоварен турбокомпресор и с променлива геометрия на лопатките за да извадят мощност 120 - 130 к.с. За разлика от по-новия dCi, този мотор е сравнително безпроблемен. Изискванията към него са само редовна смяна на горивен, въздушен филтър и масло 5W40. Ангренаж комплект от фирмен сервиз струваше преди 2 год. 235 лв. комплект /ремък GATES и ролки INA/ и се сменя на поне 60 хил. км. За тежащия около 130 кг. Scenic, този двигател е достатъчен, има добра динамика, икономичност /5.8 - 6,5 л/100км./, без да се усеща включването на компресора на климатика. Ако, при покупката всичко е наред и мотора не е на 300 - 400 хил. км., вероятно ще сте доволен дълго време от колата. Сега, при студеното време, мотора трябва да запали веднага след изгасването на индикатора за подгрева, а след старта трябва да започне да работи равномерно, без черни или бели пушеци и прекъсване. При форсиране и при ускоряване турбината почти не трябва да се чува. Дано не съм закъснял с писанията си. Поздрави на всички!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Много ви благодаря за информацията в моя случай е доста ценна защото до сега гледах доста Сценици но или са удряни или трудно палят и менят обороти на празен ход и куп други ядове,дори на единият му беше заварявана полуоскатаПървоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнениеКарам дизели на Renault от повече от 10 год. Имал съм, като се почне от най-старите предкамерни атмосферни F8Q мотори на Renault 19, след това 1.9 dTi /F9Q/ на Megane - дизел с директно впръскване и турбокомпресор, и се стигне до 1.9 dCi commonrail дизел от с директно впръскване и турбокомпресор на Scenic I фаза II. Мога да кажа, че точно 1.9 dCi до 2003 г. с мощност 104 к.с. е един от най-сполучливите мотори на Renault. Наследник е на доказалия се със своята икономичност, здравина и динамика 1.9 dTi мотор. Проблеми с турбото има по-често при форсирания dCi commonrail, след 2003 г. на Megane2 и Scenic 2, който е с натоварен турбокомпресор и с променлива геометрия на лопатките за да извадят мощност 120 - 130 к.с. За разлика от по-новия dCi, този мотор е сравнително безпроблемен. Изискванията към него са само редовна смяна на горивен, въздушен филтър и масло 5W40. Ангренаж комплект от фирмен сервиз струваше преди 2 год. 235 лв. комплект /ремък GATES и ролки INA/ и се сменя на поне 60 хил. км. За тежащия около 130 кг. Scenic, този двигател е достатъчен, има добра динамика, икономичност /5.8 - 6,5 л/100км./, без да се усеща включването на компресора на климатика. Ако, при покупката всичко е наред и мотора не е на 300 - 400 хил. км., вероятно ще сте доволен дълго време от колата. Сега, при студеното време, мотора трябва да запали веднага след изгасването на индикатора за подгрева, а след старта трябва да започне да работи равномерно, без черни или бели пушеци и прекъсване. При форсиране и при ускоряване турбината почти не трябва да се чува. Дано не съм закъснял с писанията си. Поздрави на всички!
.
							
						
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
До: Мнение за Рено Сценик Дизел
"менят обороти на празен ход"
Една от често срещаните причини за неравномерната работа на празен ход е зацапването на EGR клапана със сажди от изпускателния колектор. Заради замърсяването, клапанът не затваря докрай и работата на мотора се нарушава. Може да се види и като грешка при диагностика с OBD II. Този EGR клапан представлява един стъпков мотор, който задвижва стебло с клапан. Лесно се демонтира и е разглобяем, след което може да се измие с бензин /или някакъв обезмаслител/. Много рядко се стига до необходимост от подмяната му с нов. Успех в избора!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: До: Мнение за Рено Сценик Дизел
Привет, колеги - понеже темата е Мнение за Рено Сценик Дизел искам да попитам и за останалата част от колата, като окачването напр. и предавки, конкретно за 4х4 варианта, като за offroad форум
							
						Варелчо RX4 от септ'2000г. с 1.9 dCi, F9Q740 мотор ..
..а мене си ме влече от малък гората, да бродя със старо желязо из нея
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Мнение за Рено Сценик Дизел
От личен опит - Volvo V40 1.9dTi '98-a ръчни скорости, Scenic 1.6 бензин '98-а, Clio 1.6 автоматик '98-а --> слабо окачване, слаба трансмисия, гнилоч. Волвото беше с перфектни двг, окачване и купе, обаче на 110000 мили "хвърли" лагер/и на Рено скоростната кутия.
Имам наблюдения над два Шиника RX4, '02-'03-та, и 2-та на един приятел. Трансмисията и на двете сдаде багажа, а бяха под 100000 мили.
Както казаха по-горе, двигателя ще е най-малкия ти проблем.
Ако си отворен към предложения за возило от същия тип, но друга марка, мога да дам идея.
edit:
Понеже ник-ът ти ми се стори познат от един друг автофорум, май няма нужда да ти давам идея за друга марка возило
							
						Последно редактирано от krasi-mir; 13-08-15, 10:25.Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual
Коментар
 
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар