Ако на някой сравнението му изглежда безумно, предварително му се извинявам за фрострацията
Във форума има доста неща и за двата автомобила, но средната им възраст е повече от година и полвина, та се надявам да има и нови мнения. Предварително благодаря за съветите.
Та въпроса за коментиране е следния: Всъщност двата автомобила са произведени (в двата свята) с общо взето еднаква цел: Достъпен за масовия потребител автомобил с повишена проходимост. Май на българския пазар тази цел е доста близка до реалността. Нива в що годе прилично състояние (10+години) за по малко от 5-6 хил. май почти не се намира (икономически парадокс според мен при цена в магазина с ДДС и панделка 12 хил., но факт). Чероки със сходни параметри (километри и възраст) май се намират за 6-7 хил. Като се добавят първоначалните разходи след покупката да кажем около 1000 лв. минимум и цените почти се изравняват. Следва цената за експлоатация, най важния за мен въпрос. Принципно нещата са горе долу ясни - ладата има по евтини части, но необходимостта от тях е по честа. От опита на другите, обаче се надявам да получа по реална представа за конкретните разходи.
Ето и изискванията към автомобила:
1. Да може да изпълнява ролята на ЕДИНСТВЕНА кола - причините са ясни
2. Да има разумен разход на гориво - затова се ориентирам към 2.1 дизел за Черокито)
3. Да има възможност за подобрения за офроуд по лоши и много лоши пътища, но без да се превръща в 100 % офроуд машина.
4. Да става и за по дълъг път ( за сравнение комфорта на Нивата ме устройва
5. Ако някой прави анализ на разходите, говорим за окло 20 000 км, годишен пробег
Още веднъж благодаря за отговорите.
Във форума има доста неща и за двата автомобила, но средната им възраст е повече от година и полвина, та се надявам да има и нови мнения. Предварително благодаря за съветите.Та въпроса за коментиране е следния: Всъщност двата автомобила са произведени (в двата свята) с общо взето еднаква цел: Достъпен за масовия потребител автомобил с повишена проходимост. Май на българския пазар тази цел е доста близка до реалността. Нива в що годе прилично състояние (10+години) за по малко от 5-6 хил. май почти не се намира (икономически парадокс според мен при цена в магазина с ДДС и панделка 12 хил., но факт). Чероки със сходни параметри (километри и възраст) май се намират за 6-7 хил. Като се добавят първоначалните разходи след покупката да кажем около 1000 лв. минимум и цените почти се изравняват. Следва цената за експлоатация, най важния за мен въпрос. Принципно нещата са горе долу ясни - ладата има по евтини части, но необходимостта от тях е по честа. От опита на другите, обаче се надявам да получа по реална представа за конкретните разходи.
Ето и изискванията към автомобила:
1. Да може да изпълнява ролята на ЕДИНСТВЕНА кола - причините са ясни
2. Да има разумен разход на гориво - затова се ориентирам към 2.1 дизел за Черокито)
3. Да има възможност за подобрения за офроуд по лоши и много лоши пътища, но без да се превръща в 100 % офроуд машина.
4. Да става и за по дълъг път ( за сравнение комфорта на Нивата ме устройва

5. Ако някой прави анализ на разходите, говорим за окло 20 000 км, годишен пробег
Още веднъж благодаря за отговорите.


Коментар