Обява

Свий
Няма добавени обяви.

НИВА или Чероки 2.1тд /до 5-7 хил.лв./

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • НИВА или Чероки 2.1тд /до 5-7 хил.лв./

    Ако на някой сравнението му изглежда безумно, предварително му се извинявам за фрострацията Във форума има доста неща и за двата автомобила, но средната им възраст е повече от година и полвина, та се надявам да има и нови мнения. Предварително благодаря за съветите.
    Та въпроса за коментиране е следния: Всъщност двата автомобила са произведени (в двата свята) с общо взето еднаква цел: Достъпен за масовия потребител автомобил с повишена проходимост. Май на българския пазар тази цел е доста близка до реалността. Нива в що годе прилично състояние (10+години) за по малко от 5-6 хил. май почти не се намира (икономически парадокс според мен при цена в магазина с ДДС и панделка 12 хил., но факт). Чероки със сходни параметри (километри и възраст) май се намират за 6-7 хил. Като се добавят първоначалните разходи след покупката да кажем около 1000 лв. минимум и цените почти се изравняват. Следва цената за експлоатация, най важния за мен въпрос. Принципно нещата са горе долу ясни - ладата има по евтини части, но необходимостта от тях е по честа. От опита на другите, обаче се надявам да получа по реална представа за конкретните разходи.
    Ето и изискванията към автомобила:
    1. Да може да изпълнява ролята на ЕДИНСТВЕНА кола - причините са ясни
    2. Да има разумен разход на гориво - затова се ориентирам към 2.1 дизел за Черокито)
    3. Да има възможност за подобрения за офроуд по лоши и много лоши пътища, но без да се превръща в 100 % офроуд машина.
    4. Да става и за по дълъг път ( за сравнение комфорта на Нивата ме устройва
    5. Ако някой прави анализ на разходите, говорим за окло 20 000 км, годишен пробег
    Още веднъж благодаря за отговорите.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    Нещата са несравними, Черокито е по-добро по всички параметри. И като комфорт и като експлоатационни разходи и като удобство при обслужване и като проходимост (въпреки че Нивовъдите тук ще скочат, обаче е факт)
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      Нищо против Чероки-то, Дима, но е крайно и неточно твърдение, че Черокито е по-проходимо. Вече няколко пъти съм свидетел как Нива (в абсолютно стандартна комплектация минава без проблеми на места, където други се затрудняват, не казвам не могат да минат). Нещата са и частни и за конкретната ситуация.

      Сигурен съм, че относно проходимост твърде актуално мнение би дал Ники Рафаилов, който кара дълго време Нива, после Чероки, но за съжаление той не пише тук..

      Иначе ето и моето мнение по точките на icerunner:
      1. Нивата би могла, въпреки, че с условности - особено ако говорим за семейство, т.е. повече от двама, иначе Черокито по-добре.
      2. Нивата би трябвало да е между 12 и 15 на 100км., Черокито под 10 при нормално каране. С този мотор обаче Черокито може би ще задмине Нивата като разход "на ръчка" извън пътя.
      3. И двете имат мегдан за подобрения. За Нивата - аз я харесвам най-много когато е максимално близка до заводския вид и комплектация. И на двете недостатък (за мен) е, че са самоносещи конструкции, но това в този случай не е от голямо значение.
      4. Отново, взето Чероки-то с този мотор (2.1тд) смятам, че максималната и комфортната скорости на двете на дълъг път по асвалт ще са съответно еднакви (или близки). Но Черокито ще бъде значително по-комфортно.
      5. На Нивата (все още) частите са на прилични цени. За Чероки колегите ще споделят. Можеш да погледнеш и темата Цени рез. части за различните марки и модели 4х4 където има писано и за Чероки - за обща представа. Доколкото знам за Нивата дават около 90.000км. до пълна амортизация (заводски). В допълнение на това, тъй като и аз търсех Нива в даден момент, повечето, които намирах в порядъка 4-6 хил.лв. бяха доста използвани (предимно на асвалт) коли, по-запазените бяха на цени близки до началната заводска.

      А мислил ли си за Чероки 4.0л. бензин (на газ)? Особено ако е автомат, аз бих го предпочел определно. В определни ситуации моторчетата и на Нивата и на Черокито (2.1) няма да ти достигат..

      Успех в избора!

      Коментар


      • #4
        а куриозът е, че май 4-литровите черокита се намират по-лесно, щото средностатистическия българин като чуе "бензинов джип, че и 4000сс" и бяга презглава
        само не знам доколко си фен на АГУ-тата
        за тия пари може да гледаш и Витари /Геотракер и т.н/ - мисля че са по-надеждни...
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • #5
          Cherokee-то определено е по-комфортно, с по-качествена сглобка и по-добър мотор. Във всеки случай ако решиш да си вземеш нива, гледай да е дизелова.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от javor83
            ...Във всеки случай ако решиш да си вземеш нива, гледай да е дизелова.
            И аз много съм се чудел за дизел (като гледах за Нива преди) ама май отзивите не са много ласкави. Не тежи лимного тоя мотор отпред? Имаше и други недостатъци, за които не се сещам в момента...


            offtopic:

            Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
            а куриозът е, че май 4-литровите черокита се намират по-лесно, щото средностатистическия българин като чуе "бензинов джип, че и 4000сс" и бяга презглава
            само не знам доколко си фен на АГУ-тата ...
            Абе и аз два дена 'не спя' и му мисля за един Рейндж Ровър Класик 3.5 V8, слънце е (като цяло рядко и трудно за модела), с BRC АГУ слагана навън (което май е по-добре, като се има предвид масовостта и качеството на услугата тук).

            Ама:
            - 25 газ на 100км. (ако всичко е наред), половината багажник е "gone" и многото ел-мел (конкретно в тоя случай) май ще ме откажат. Иначе цената е пак слънце. А автомата (Zdf) е разкош, за мен де..

            Коментар


            • #7
              Нива съм карал,
              не е много комфортна - шумна е,
              Слабичък е двигателя (поне за мен),
              Цената на нова е съизмерима с тази на 10+ годишна
              Аз бих си взел нова ако ще е нива!
              Проходимостта и е ОК, докато не стъпи в дълбока, кал/сняг и коловози,
              Малка е, не събира много багаж,
              Има някаква странност с гърловината на резервуара и зареждането на бензин отнема 15-20 мин ако искаш да имаш пълен резервуар (и половината бензин е вън - смрад)
              За качеството на изпълнение няма да говоря че нещо съм "набрал височина"
              Разхода е по нисък от споменатият от Яро, стигал съм до 8-10 на сто при умерено каране, НО си може и 12-15 ако ти е тежък кракът.
              За черокито нямам мнение - Милен имаше такова и където сме ходили заедно не е имал проблеми - освен че прегряваше редовно, разхода пак по оплаквания на друг съфорумец стига до 20 на сто , но той си го понастъпваше
              Защо си се спрял само на тези два модела, огледай наоколо, може да изкочи и нещо по-добро.
              Успех с избора

              Коментар


              • #8
                Въпреки че съм фен на Черокито за мен изборът на джип за толкова пари еднозначно е Дайхатсу Фероза. Чероки за толкова пари няма - има трупове на Черокита....
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #9
                  Аз ще предложа да си вземеш за тия пари един Голф 3 4х4 синхро и да си решиш проблемите, щото с Чероки 2.1 или Нива само можеш да си навлечеш проблеми.
                  http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                  Коментар


                  • #10
                    Благодаря за бързите отговори. От доста време следя форума и съм впечетлен от него, но такава реакция не очаквах. Надявам се да продължи още малко темата преди да стане досадна.
                    Относно проходимостта на двата автомобила - досега съм карал само служебни 4х4 само лъскави и само на асвалт и нямам опит с тези машини извън пътя, но за сметка на това не пропускам горски път нито на морето нито в планината с една....Опел Корса, 1.2, 1986...Та като знам къде се минава с такава кола и повече желание (щях да пиша в анкетата "кой е газил вода до прозорците" но ме досрамясъм сигурен че и нивата и черокито ще ме очароват. Всеки автомобил с двойно предаване и малко по големи гуми ще ме очарова с проходимостта си, поне засега.
                    по ми хареса, но както казах и нивата не ме притеснява с комфорт, Возил съм се по малко и в двата автомобила и естествено че черокито пространството обаче определено е гооолям плюс за американеца.
                    Мощността също не ме притеснява, обожавам да карам бързо, но чужди (служебни) коли, за мойта 90 коня ми стигат, ако обаче 4.0 мотор наистина е много по надежден, това може да ме накара да се замисля. Но сметка на пръсти ми показа че при 20000 км на година ще спестявам около 1800 лв от горива. Като добавим застраховки и т.н. стават 2000 лв, за 5 години се надявам да не ми се наложи да правя ремонти за 10 000лв, само защото мотора е "насаден" от рено, но нека патилите да кажат, ако можеше така лесно да се сметне, хич нямаше и да питам. А относно газовата уредба май ми се стува че и тя води до доста проблеми при настройки и т.н. Като чувам някой какви разходи дават на газ и ми се изправя косата. И не знам комбиначията "железен мотор" + АГУ по надеждна ли е наистина от дизел + турбо.
                    А иначе 4.0 наистина се намират а особено в MOBILE.DE направо ги раздават. Предполагам че е заради таксите.
                    Относно другите варианти: Има много машини които ги сънувам, но единствената алтернатива ми се струваше нивата. Тези бени на старо обаче са направо ненормални. Освен Г класата и нивата не знам има ли друг който така да си държи на името Май даже нивата е по напред От форума обаче ми направи впечетление че доста хора коментират евтината поддръжка и части за черокитата и като се има предвид че са ми стара любов взех да се навивам.
                    За дизеловите ниви - тука се срешат рядко и им искат още по безбожни пари, а да идеш до германия за една нива ми се струва малко пресилено
                    За Ферозата - харесвам ги но цените не са много малки, а за резервните части нищо добро не чувам. Пък и са доста по кът по моргите - това може и да е реклама, не знам
                    Витарата не ми допада по чисто субективни причини (да кажем че никога не съм я сънувал а самурая е страшна играчка, но за семейство и за работа.....
                    Ами сигурно са се поизяснили метаците и упасенията им, ама да не конкретизирам чак толкова нешата , че да може темата да е полезна и за други с подобна дилема.
                    П.С може ли малко повече инфо за различните скорости, раздатки, блокажи и др. разлики по черокитата. При нивата освен двигателите, от 1970 насам май мноог промени няма.
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #11
                      Нещо се обърка в горния пост:
                      "по ми хареса, но както казах и нивата не ме притеснява с комфорт, Возил съм се по малко и в двата автомобила и естествено че черокито пространството обаче определено е гооолям плюс за американеца"
                      да се чете:
                      "Возил съм се по малко и в двата автомобила и естествено че черокито по ми хареса, но както казах и нивата не ме притеснява с комфорт, пространството обаче определено е гооолям плюс за американеца"
                      Technical Rescue Direct - life lies in courage
                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                      Коментар


                      • #12
                        За Йордан Колев: Това с Голфа много съм си го мислил, знам че е добра алтернатива, ама пак ще сънувам ниви и черокита после
                        Technical Rescue Direct - life lies in courage
                        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                        Коментар


                        • #13
                          виж http://forum1.offroad-bulgaria.com/v...9658486ecf24c5
                          човека продава нива, може да се окаже твоята

                          Коментар


                          • #14
                            Видях я още вчера, но 2005г, 10 000 км, с екстри за над 3000 лв, едва ли ще се споразумеем лесно, освен ако човека не я е намразил сериозно
                            Technical Rescue Direct - life lies in courage
                            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                            Коментар


                            • #15
                              4-литровите чирокита въобще не ги гледай в мобиле.ДЕ, а само в мобиле.БГ, защото само мито + акциз+ДДС е твърдо над 10 000лв
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X