Ако на някой сравнението му изглежда безумно, предварително му се извинявам за фрострацията
Във форума има доста неща и за двата автомобила, но средната им възраст е повече от година и полвина, та се надявам да има и нови мнения. Предварително благодаря за съветите.
Та въпроса за коментиране е следния: Всъщност двата автомобила са произведени (в двата свята) с общо взето еднаква цел: Достъпен за масовия потребител автомобил с повишена проходимост. Май на българския пазар тази цел е доста близка до реалността. Нива в що годе прилично състояние (10+години) за по малко от 5-6 хил. май почти не се намира (икономически парадокс според мен при цена в магазина с ДДС и панделка 12 хил., но факт). Чероки със сходни параметри (километри и възраст) май се намират за 6-7 хил. Като се добавят първоначалните разходи след покупката да кажем около 1000 лв. минимум и цените почти се изравняват. Следва цената за експлоатация, най важния за мен въпрос. Принципно нещата са горе долу ясни - ладата има по евтини части, но необходимостта от тях е по честа. От опита на другите, обаче се надявам да получа по реална представа за конкретните разходи.
Ето и изискванията към автомобила:
1. Да може да изпълнява ролята на ЕДИНСТВЕНА кола - причините са ясни
2. Да има разумен разход на гориво - затова се ориентирам към 2.1 дизел за Черокито)
3. Да има възможност за подобрения за офроуд по лоши и много лоши пътища, но без да се превръща в 100 % офроуд машина.
4. Да става и за по дълъг път ( за сравнение комфорта на Нивата ме устройва
5. Ако някой прави анализ на разходите, говорим за окло 20 000 км, годишен пробег
Още веднъж благодаря за отговорите.

Та въпроса за коментиране е следния: Всъщност двата автомобила са произведени (в двата свята) с общо взето еднаква цел: Достъпен за масовия потребител автомобил с повишена проходимост. Май на българския пазар тази цел е доста близка до реалността. Нива в що годе прилично състояние (10+години) за по малко от 5-6 хил. май почти не се намира (икономически парадокс според мен при цена в магазина с ДДС и панделка 12 хил., но факт). Чероки със сходни параметри (километри и възраст) май се намират за 6-7 хил. Като се добавят първоначалните разходи след покупката да кажем около 1000 лв. минимум и цените почти се изравняват. Следва цената за експлоатация, най важния за мен въпрос. Принципно нещата са горе долу ясни - ладата има по евтини части, но необходимостта от тях е по честа. От опита на другите, обаче се надявам да получа по реална представа за конкретните разходи.
Ето и изискванията към автомобила:
1. Да може да изпълнява ролята на ЕДИНСТВЕНА кола - причините са ясни
2. Да има разумен разход на гориво - затова се ориентирам към 2.1 дизел за Черокито)
3. Да има възможност за подобрения за офроуд по лоши и много лоши пътища, но без да се превръща в 100 % офроуд машина.
4. Да става и за по дълъг път ( за сравнение комфорта на Нивата ме устройва

5. Ако някой прави анализ на разходите, говорим за окло 20 000 км, годишен пробег
Още веднъж благодаря за отговорите.
Коментар