Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виско на сняг и лед

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Виско на сняг и лед

    Субару Форестър. Постоянно 4х4 (или фул тайм). Централен диференциал с ограничено приплъзване. Лост за понижаващи предавки...
    Нищо не се чува и нищо не свети без значение от скоростта и километрите! Само, когато види много зор на стръмен и тежък терен усещаш как започва да "приритва" отзад в ляво, или дясно, там където прехвърля по-голям въртящ момент, за да се движи, но пак нищо не свети и не се чува!
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #17
      До: Виско на сняг и лед

      Субару Форестър. Постоянно 4х4 (или фул тайм). Централен диференциал с ограничено приплъзване. Лост за понижаващи предавки...
      Това си е най-известната и основополагаща черта на Субару - симетричната система за задвижване. Но не виждам как точно се вписва в темата с виското, щото например руският колхозен трактор ми повярвай е по-проходим ...

      Това работи бързо и постоянно,представяш ли си ако имаш ламБа на таблото кво светене и гаснене ще падне.Едно ще гори лампата,второ ще те дразни,може даже и ПТП да предизвика.
      Това за горенето на лампата няма да го коментирам . За дразненето не мисля, че ще дразни повече от лампичката за мигача. Не се заблуждавай, че виското се включва и изключва кой знае колко често. Лятото ако караш на асфалт нормално, най-вероятно няма нито веднъж да зацепи здраво.
      Vitara 2.0 V6
      Honda CRV (Gen 1)
      Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
      ВАЗ 2131

      Коментар


      • #18
        До: Виско на сняг и лед

        При моя Hyundai Tucson също нищо не свети и не ясно кога се включва, освен ако не забоксува - тогава се усеща по миризмата. Не мога да разбера кога какво се включва, но не го намирам за много стабилен на сняг и лед. По-добре е от лека кола и е много по зле от Уаз-а ми.

        Предпочитам в такова време да си карам Уаз-а.

        Коментар


        • #19
          До: Виско на сняг и лед

          Първоначално публикуван от indiglo Преглед на мнение
          Всеки се хлъзга в различна степен.
          А до колкото кога включва и изключва ,не мисля че е от значение
          Онзи ден при заснежен път усетих първите 2-3 включвания на задното ....после им свикнах и не обръщах внимание . Важното е че Хондата се държа добре на сняг , ама според мен най -важното условие за проходимост при сняг си остават хубавите зимни гуми.

          Напълно подкрепям написаното от теб.

          Освен гумите и "задкормилното" устройство е важно. Факта, че я чувстваш устойчива е показателен, че твоето "задкормилно" работи добре Аз нямах подобни усещания. Карах такава докато все още бях "млад и див" и бях твърдо убеден, че щом е джип - няма проблеми. На няколко пъти бях на косъм от белите...

          Коментар


          • #20
            До: Виско на сняг и лед

            По принцип виското винаги предава някакъв мижав въртящ момент и към задните колела.
            Цитат:
            Та си вадя извода, че е по-добре кола с виско отколкото например Витара в режим 2H.
            пак се завихря един исъщ спор
            Интересното е, че много хора си мислят, че колите с виско им се въртят задните колела само когато превъртят предните, а всъщност те биват въртяни постоянно! Сега колко е мижав въртящият момент е спорно. Конкретно за Хонда real-time four wheel drive system не мога да намеря колко точно е въртящият момент на задната ос по подразбиране. По принцип и само 5% въртящ момент помага доста зимата.

            Друг мит е, че идеалното разпределение на 4х4 е 50/50. Това би било вярно само ако теглото на колата разпределено по оси е 50/50. За повечето СУВ/Crossover е добре да има по-голям въртящ момент отпред и по-малък отзад, например 70/30, защото и теглото е повече отпред - двигател, скоростна кутия, пътници. Знае е се, че Fтр. = кN, където к на практика са гуми и настилка, а N натиск. Затова и колата с Виско е по-стабилна от 2H при само двама пътника отпред - просто при нея имаш много по-голям натиск на моста, който задвижва основно. А отзад, където има много по-малък натиск, респективно се отдава по-малък въртящ момент. Казано просто, идеалното разпределение на въртящия момент (респ. мощност) по оси е добре да съответства на разпределението на теглото по оси, а при 2H има възможно най-грешното разпределение.

            Друг интересен факт е, че ако качиш кола с виско на крик и въртиш предните гуми, въртят се и задните. Обаче, ако въртиш задните, не се въртят предните. Защо се получава така?
            Vitara 2.0 V6
            Honda CRV (Gen 1)
            Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
            ВАЗ 2131

            Коментар


            • #21
              До: Виско на сняг и лед

              Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
              ...Друг интересен факт е, че ако качиш кола с виско на крик и въртиш предните гуми, въртят се и задните. Обаче, ако въртиш задните, не се въртят предните. Защо се получава така?
              Това е относително.Зависи от марки и модели.Че и години на производство.На Голфа,примерно, се въртят...Но пък при него,за да работи 4х4-то на заден ход,има една система...мали...ум да ти зайде.При мене,естествено,не работи...
              П.П.Чета тука,че миришели колите,като буксуват...баси работата.К'во,пали се силикона във виското ли?
              ПРИ ГОЛФОВЕТЕ НЕ МИРИШЕ!!!Странно...
              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

              Коментар


              • #22
                До: Виско на сняг и лед

                При Рено Сеник RX4 си работи и на задна скорост и от каквито и преспи и кал да съм излизал, не се е случвало да замирише каквото и да е
                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                Коментар


                • #23
                  До: Виско на сняг и лед

                  Зацепването на виското се усеща явно при по-висока скорост.
                  Щом шофираш "СЪОБРАЗНО ПЪТНИТЕ УСЛОВИЯ", не се усеща.
                  От моята "Тойота" съм получавал "шут в задника" по време на остър завой със скорост 70км/ч, и добре, че го получих.
                  Щото задницата тъкмо почваше да ме изпреварва.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Виско на сняг и лед

                    Ако има индикатор за 4х4 с виско,то той трябва да е скала(или в проценти) в зависимост от състоянието на силиконът в муфата,защото е променливо това 4х4 ,а не включено/изключено .
                    Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Виско на сняг и лед

                      Вярно, че е нужен някакъв индикатор със степени. От друга страна, такъв индикатор няма никакъв проблем да се направи.
                      Vitara 2.0 V6
                      Honda CRV (Gen 1)
                      Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                      ВАЗ 2131

                      Коментар


                      • #26
                        До: Виско на сняг и лед

                        Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                        Вярно, че е нужен някакъв индикатор със степени. От друга страна, такъв индикатор няма никакъв проблем да се направи.
                        И как точно?
                        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                        Коментар


                        • #27
                          До: Виско на сняг и лед

                          Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                          При Рено Сеник RX4 си работи и на задна скорост и от каквито и преспи и кал да съм излизал, не се е случвало да замирише каквото и да е
                          По принцип като го завряхме едно такова Ренце на плажа замириса ,че чак щяхме да се издушим, ама не претендирам дали е било от виското или просто от съединителя. По принцип от наблюденията ми не е зле за заледени пътища или леко заснежени, ама за нещо по силово си е направо комично.Като го завряхме в едно дере и се опитахме да го измъкнем с е получаваше следната ситуация- опитваше да пребуксува предното колело и тъкмо да пребуксува и хоп прехвъля повече усилие на задното колело, тъкмо да пребуксува и на предното и така нито отпред нито отзад не задрапа както трябва ,че да се измъкне от наглед доста безобидна ситуация.
                          Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 12-01-09, 10:00.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Виско на сняг и лед

                            И на РАВ4 няма индикации. Имах на два пъти ситуация в която нещо се включи, избибитка и светна нещо на таблото за около секунда. В такива ситуации обикновенно човек е зает да си гледа пътя и какво точно му се случва - така и не можах да си отклоня вниманито за да видя какво ми е светнало - я тракшън я кой знае какво.

                            И аз съм заинтересуван дали е възможно да се закача на порта на компа и да имам визуализация на lcd дисплейче какво става точно. Но това е ей тъй за идеята. На практика докато ми върши работа не е жизнено важно. Пък и с моята паркетна колица чак толкова напъвания няма. Миналава седмица се опитах да издрапам от под Алеко по пътя за Черни Връх и успях да мина около 20-30 метра Затънах добре и се размириса като почнах да се откопавам. Може да се виско, може съединител - не знам.

                            Темата е интересна ако има лесен начин за мониторинг. За съжаление моето търсене из нетя за такива хакове беше безуспешно.
                            Със здраве.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Виско на сняг и лед

                              И как точно?
                              Компът "знае" в даден момент какво прехвърля отпред и какво прехвърля отзад. Представи си, че на дисплеят ти има показател с изпълване, нещо подобно на progress bar в програмирането. Например колкото повече се изпълва показателят, толкова повече въртящ момент имаш отзад. Разбира се това може да бъде направено от производителя, а не в домашни условия.
                              Vitara 2.0 V6
                              Honda CRV (Gen 1)
                              Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                              ВАЗ 2131

                              Коментар


                              • #30
                                До: Виско на сняг и лед

                                Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                                Компът "знае" в даден момент какво прехвърля отпред и какво прехвърля отзад. Представи си, че на дисплеят ти има показател с изпълване, нещо подобно на progress bar в програмирането. Например колкото повече се изпълва показателят, толкова повече въртящ момент имаш отзад. Разбира се това може да бъде направено от производителя, а не в домашни условия.
                                Повечето такива коли са с изцяло механично прехвърляне на усилието. Виското загрява от разликата в оборотите. И да има някаква електроника, просто помага за по-бързото включване, а не изчислява колко процента къде да прехвърли. Това го правят разни машини с електронни диференциали, които са в един съвсем друг ценови клас...
                                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X