Кое според вас от горните три се предполага че най-малко ще се поврежда ако се кара по около 1000 км на месец (но само от април до октомври) по горски пътища? Лично моето предположение е - Маздата - поради това ,че е на рама, по здраво окачване , цял мост отзад, раздатка и преден мост се включват ръчно - но естествено може и тотално да греша? Например това че Витарата и Форестъра може да се карат в режим 4Lo без да е блокиран междуосевия диф на мене като сравнително неопитен ще ми бъде от голяма полза, докато с Маздата с нейния Part-time постоянно ще има дилеми от рода на " на този сух участък но с огромни коловози и гърбици - да зацепвам ли двата моста или не"- и хоп правя точно неправилното. Също така искам да споделя че съм наясно че има доста по-удачни варианти от тези трите, например едно Мицубиши L-200, но ако почна да обяснявам защо отпаднаха много ще се разводни темата. Накрая да си призная че в друг подфорум питах почти същото но конкретно само за Маздата, така че ако модераторите решат че ставам нахален нека си кажат тежката дума, а иначе на тези които ще помогнат - благодаря.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
Свий
X
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
Колега, от въпроса ти разбирам че автомобилите които предлагаш за обсъждане ще се карат предимно офроуд. Ако е така смятам че правиш много голяма грешка. Въпросните 4x4 автомобили са предназначени предимно за движение по асвалт и по малко за движение извън пътя. Извинявай че го отбелязвам след като сам казваш че категорично това е твоят избор и си наясно че има и по добри възможности.
За системата Part time мога да ти кажа че няма проблем да караш 4x4 извън пътя, независимо мокро ли е или сухо. Даже бих добавил че е задължително на силно пресечен, и с коловози терен.
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
От така изброените, твърдо Маздата, макар че и тя ще се влачи по корем яко. L200-та (имам такова) не е по-удачен вариант - все тая.
Обаче, според мен правиш сериозна грешка. Ориентирай се към по-друг клас машини - Тойота 76/8/9, Defender, Iveco Massif, Nissan Patrol - ей такива неща.
Долу горе от новите автомобили нямаш много други варианти. И след като ще се кара толкова малко, що ти е нов?
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
На Форестъра нищо няма да включваш, или превключваш. Той е с централен диференциал с ограничено приплъзване и постоянно 4х4. Компютъра сам преценява към кое от колелата да подаде повече мощност. Ти само си караш колата и тя си върви по черното. И то много добре даже върви.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнениеНа Форестъра нищо няма да включваш, или превключваш. Той е с централен диференциал с ограничено приплъзване и постоянно 4х4. Компютъра сам преценява към кое от колелата да подаде повече мощност. Ти само си караш колата и тя си върви по черното. И то много добре даже върви.
Не се сърди друже, ама не това му е силата на Форестъра.
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
Първо да кажа едно "Мерси" на взелите присърце моята лутаница. Второ да се извиня , че неточно съм обяснил , че офроуд в пълнокръвния смисъл на понятието не се планира. Най-добре да дам някой друг пример по какви пътища се готвя да карам : град Априлци-хижа Тъжа-село Тъжа(в подфорума "Пътешествия, маршрути..." има разказ на колега за Мерцедес Вито минал по този маршрут) , град Калофер - връх Ботев(знам че е нац.парк и се иска разрешение), селцата на Еленския Балкан - връх Чумерна, село Орехово - хижа Персенк (лично с очите си видях как една Зафира го качи, не вярвам Форестъра и другите да са по афиф от Зафира!), Върховръх - изгорялата хижа Модър (тука пък един ВАЗ 2104 ме качи на "стоп" - същия коментар като за Зафирата), стената на яз.Въча - махала (село?) Череша - Върховръх - Тъмраш - село Храбрино и т.н. че много досаден взех да ставам, накратко разбрахте ми идеята, да мога като видя някакъв черен път из Родопите и Стара Планина да си подкарам спокойно по него без да му треперя какво ще се потроши.
А за Форестъра имах предвид че бавните му предавки се вкючват с ръчно с лост.
И последно да си кажа че за втора употреба не говоря поради доказаната ми некомпетентност при избора на second-hand ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ камо ли да се пробвам да си намеря запазен ДЖИП.
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
Без да се засягаш, за 1000 км на месец или 12000 на година, просто не си заслужава да купуваш нова кола. Само лизингът и каското ще ти бъдат повече отколкото декапитализацията на една кола втора ръка за период от 3 до 5 години. За тия цели, които опитваш, аз бих си взел една запазена Витара 2002-2004 година за около 20000 лв. След 4 години ще я махнеш срещу 9000-10000 лева. Това са ти 2500 на година. Каското е 6% или за 50000 лева ще дадеш 3000 само първата година. Моделът до 2004 се поддържа сравнително лесно и части има. На рама е, имаш бързи и бавни. Друса доста и е тромава, ама по тия планински пътища по-добре да си караш бавно. Що се касае до избора, ти като не разбираш, това не означава, че не можеш да намериш колега, който срещу заплащане ще огледа колата, ще я закара на сервиз, където ще й огледат рамата, диференциалите, двигателя, геометрията, предавките.
Не ми е ясно също защо сравняваш пикап с джипчета. Ако не ти трябва наистина *откритото* товарно пространство на пикапа, по-добре бягай от Маздата. Пикапът има предимство само ако ползваш товарните му възможности, всичко друго са си минуси.Vitara 2.0 V6
Honda CRV (Gen 1)
Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
ВАЗ 2131
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
Според мен, тук има случай на хипноза
Всички видяха думата "само" (а тя се отнасяше за сезона).
Освен това, 1000 км горски пътища на месец са много - над 30 км "ката божи ден" - и делник и празник. Това си е направо работна машинка за гората!
Съгласен съм с Andro_Pajero, че машините от заглавието не са за такава зверска употреба. Освен ако не се сменят всяка година
Тук, във форума се продават поне две джипки годни да издържат на тези условия поне с две-три години повече.
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнениеНе ми е ясно също защо сравняваш пикап с джипчета. Ако не ти трябва наистина *откритото* товарно пространство на пикапа, по-добре бягай от Маздата. Пикапът има предимство само ако ползваш товарните му възможности, всичко друго са си минуси.
Иначе за черните пътища да кажа, че лесен черен път няма. Днес е едно, утре е друго. Винаги тръгвам по черен път с най-добри намерения, но много често нещата прерастват в хард. А в ляво, а в дясно, оп минал някой с Урала и се почва.
Т.е. аз за себе си съм открил, че междинно положение в оффроуда няма. Или караш или изобщо не караш. Само лекичко на практика не става..... Като една друга работа...
Форестъра с подходящи защити не че не става, даже е супер. И върви, и е комфортен и има нещо спортно. Не е лош вариант, но трябва да си и по опитен шофьор. Витарата е пълна пръчка и аз не бих я препоръчал на никого.
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
Първоначално публикуван от Boriskata Преглед на мнение... да се извиня , че неточно съм обяснил , че офроуд в пълнокръвния смисъл на понятието не се планира. Най-добре да дам някой друг пример по какви пътища се готвя да карам : град Априлци-хижа Тъжа-село Тъжа(в подфорума "Пътешествия, маршрути..." има разказ на колега за Мерцедес Вито минал по този маршрут) , град Калофер - връх Ботев(знам че е нац.парк и се иска разрешение), селцата на Еленския Балкан - връх Чумерна, село Орехово - хижа Персенк (лично с очите си видях как една Зафира го качи, не вярвам Форестъра и другите да са по афиф от Зафира!), Върховръх - изгорялата хижа Модър (тука пък един ВАЗ 2104 ме качи на "стоп" - същия коментар като за Зафирата), стената на яз.Въча - махала (село?) Череша - Върховръх - Тъмраш - село Храбрино и т.н. че много досаден взех да ставам, накратко разбрахте ми идеята, да мога като видя някакъв черен път из Родопите и Стара Планина да си подкарам спокойно по него без да му треперя какво ще се потроши...
И понеже в периода април/октомври в планината доста често вали, не е лошо да помислиме кой от предлаганите автомобили може да носи кални гуми, примерно 31"?
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
Колеги, човека го интересува да мине там, където лека кола, евентуално ще се затрудни през някои сезони от годината, а няма да минава там, където джип с бавни 4х4 и блокажи ще се затрудни, та да му трябват, чак и гуми 31-ци за кал!?
Аз така разбрах питането в тази тема.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
offtopic:
Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение...Като вали има кал, а в калта АТ гумите не работят. Един малък баир, малко коловоз и си до там., когато има Двигател, нещата изглеждат малко по-различно, дори и с АТ-та. По принцип, а не конкретно за моделите в тази тема.
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнениеofftopic:
Не съм напълно съгласен, когато има Двигател, нещата изглеждат малко по-различно, дори и с АТ-та. По принцип, а не конкретно за моделите в тази тема.
.
Коментар
-
До: Mazda BT-50, Forester 2.0 MT, Grand Vitara 2.0 MT
много добре си работят АТ гумите, стига да не са 3-та употреба...
все пак става дума за черен ПЪТ, не за каране през дерета и блата...
ако се пътува от София до изброените места, това са 95% асфалт!
вземай някакъв СУВ и това е!помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар